Режисираният от Джонатан Лейбесман премиерен фантастичен екшън, “Битка Лос Анджелис: Световна инвазия”, застана на първо място в българската бокс офис класация. За първия си уикенд, филма с Арън Екхарт и Мишел Родригес е спечелил общо 60 566 лева.
Резултатът не може да се нарече особено впечатляващ, но определено не е и разочароващ. Трябва да се има в предвид, че за разлика от много други високобюджетни продукции, разчитащи на сложни визуални ефекти, “Битка Лос Анджелис: Световна инвазия” не се разпространява в триизмерен формат. Както в САЩ, така и в България, екшъна разчиташе най-вече на рекламната си кампания, която не успя да го превърне в огромен блокбастър, но му помогна да застане на първата позиция.
Въпреки че е непостоянна, съвременната публика почти винаги бива привлечена от мащабни фантастични филми, разказващи за битката на хората срещу извънземни сили. Затова и очакванията са, че “Битка Лос Анджелис” ще продължава да привлича зрителите и в следващите няколко седмици, независимо от конкуренцията.
Втори в класацията е анимационния “Майло на Марс”. За премиерния си уикенд, продуцираната от Робърт Земекис продукция е спечелила 49 711 лева – сума, която за триизмерна анимация може да се нарече разочароваща.
Въпреки, че е дело на гиганта Уолт Дисни, “Майло на Марс” не разчиташе на мащабната рекламна кампания, с която можеше да се похвали хитовия “Рапунцел и разбойникът”. Според наблюдатели, това е и една от причините поради които филма се превърна във финансово разочарование не само в САЩ, но и в останалата част от света. Представянето на даден филм в други държави рядко оказва влияние върху българските приходи, но в този случай, спечеленото в България е подобно на това в Европа и Америка.
Озвученият от Джони Деп, “Ранго”, застава на трета позиция, като за две седмици е натрупал 155 541 лева. Въпреки сравнително слабия старт в България, лентата набра скорост и успя да увеличи приходите си с близо 100 хиляди лева.
Имайки в предвид популярността на Джони Деп в България и нетрадиционните герои, които присъстват във филма не е изненадващо, че “Ранго” успя да привлече публика. Продукцията на Гор Вербински доказа, че анимациите днес могат да бъдат успешни и без да разчитат на по-високите цени за триизмерна прожекция.
Българският “TILT” е на четвърто място със спечелени за шест седмици, 815 952 лева. Без съмнение, филма се превърна в много повече от обикновен хит, но по всичко изглежда че няма да може да достигне границата от един милион лева.
А и следващата седмица, по кината ще тръгне друга дългоочаквана българска лента, “LOVE.NET”, която със сигурност ще бъде сериозна конкуренция. Но въпреки това, “TILT” се представи много по-добре от очакваното и с каквито и резултати да завърши, той вече си спечели място сред най-успешните български филми на всички времена.
Премиерният “Червената шапчица” заема пета позиция. За първия си уикенд в българските кина, режисираният от Катрин Хардуик филм е спечелил скромните 31 762 лева.
Сумата е изненадващо ниска, защото “Червената шапчица” бе достатъчно рекламиран в България, Аманда Сийфрид е позната на младата публика, а и трейлърите наблягаха на факта, че филма е дело на екипа заснел хитовия “Здрач”. Изглежда, че втората седмица ще бъде от особено значение за общото представяне на филма. Ако през тези няколко дни, лентата не привлече по-голяма публика, то тя най-вероятно ще бъде засенчена от предстоящите “Sucker Punch: Измислен свят” и “LOVE.NET”, които са също насочени към по-младата аудитория.
Шести е триизмерния “С мръсна газ”, в който главната роля се изпълнява от Никълъс Кейдж. За три седмици, лентата е натрупала приличните 209 527 лева. Изненадващо, “С мръсна газ” мина почти незабелязано по кината в САЩ, а премиерния уикенд в България бе неочаквано слаб.
Но за разлика от САЩ, в България лентата набра скорост през втората си седмица и вече може да се похвали, с ако не впечатляващи, то със задоволителни приходи.
На седмо място е историческия “Речта на краля”, който за близо един месец по кината е спечелил 165 450 лева. Лентата се превърна в големия победител на тазгодишната церемония по раздаването на наградите “Оскар” и очакванията бяха, че масовата публика ще обърне внимание на филм, който по принцип трудно би привлякъл зрители в кината.
Изглежда, че точно това се и случи – в България, “Речта на краля” се представя достойно, и в най-добрия случай ще успее да достигне границата от 200 хиляди лева.
Трилърът с Лиам Нийсън, “Без име”, е на осма позиция. За четири седмици, режисирания от Жауме Колет-Сера филм е натрупал 189 903 лева. “Без име” се представя напълно прилично за филм от този жанр.
Както в САЩ, така и в България, лентата надмина очакванията на наблюдателите, и вместо да мине незабелязано по кината, успя да събере една задоволителна сума.
Драмата “Черен лебед”, за която Натали Портман спечели “Оскар” за “Най-добра актриса”, заема девето място с приходи, две седмици след премиерата, от 45 855 лева.
За съжаление, филма не успя да привлече по-голяма публика през втората си седмица, и ще бъде причислен към “Непреклонните” – още един "Оскаров" фаворит, който се представи разочароващо по българските кина.
3D-продукцията “Мечето Йоги” е на десета позиция, със спечелени за шест седмици, 309 570 лева. След слабия си старт по българските кина, озвучената от Дан Акройд и Джъстин Тимбърлейк лента успя да намери публиката си и се представя все по-добре.
Въпреки че не се изкачи към лидерските позиции, “Мечето Йоги” се представя напълно достойно и вече може да се похвали с приходи, които веднага след премиерния уикенд изглеждаха недостижими.
Премиерният фантастичен екшън, “Битка Лос Анджелис: Световна инвазия”, оглави американската бокс офис класация с приходи от първия уикенд, равняващи се на 36,000,000 долара. Сумата не само оправда очакванията на Columbia Pictures, но и превърна филма на Джонатан Лейбесман в заглавието с втория най-успешен премиерен уикенд (след “Ранго”) за 2011-та година.
“Битка Лос Анджелис: Световна инвазия” разчиташе на масивна рекламна кампания в САЩ, и съдейки по спечеленото до момента, което е повече от общите приходи на миналогодишното заглавие с подобен сюжет, “Skyline”, филма има големи шансове да надмине границата от 100 милиона долара. Разбира се, както и при останалите продукции с успешен премиерен уикенд, представянето през втората седмица ще покаже дали силния старт се дължи единствено на рекламната кампания или филма се е харесал на публиката и ще продължава да се представя прилично.
“Битка Лос Анджелис: Световна инвазия” няма да може да повтори големите успехи на филми като “Война на световете” и “Денят на независимостта”, но най-вероятно ще се нареди до “Сектор 9”, който през 2009-та година спечели напълно задоволителните 110 милиона долара.
Втори в класацията е анимационния “Ранго”, който за близо две седмици е натрупал приличните 68,653,000 долара. Озвученият от Джони Деп и Алфред Молина филм, който миналата седмица заемаше лидерската позиция, продължава успешното си представяне и ако няма сериозен спад в посещаемостта, до седмица и половина “Ранго” ще може да се похвали с приходи от над 100 милиона долара. Това което отличава “Ранго” от останалите съвременни анимации е че той не се разпространява в триизмерен формат, и въпреки това се превърна в сериозна конкуренция на много 3D продукции. До момента, общите световни приходи на “Ранго” се равняват на 85,423,243 долара.
На трето място застава режисирания от Катрин Хардуик, “Червената шапчица”. Премиерната лента спечели за първия си уикенд общо 14,135,000 долара – сума, която не успя да оправдае прогнозите на бокс офис анализаторите. “Червената шапчица” се представи и под очакванията на продуцентите от студиото Warner Brothers, които преди премиерата заявиха, че за премиерния си уикенд, филма ще спечели минимум 20 милиона долара. Но най-вероятно, продукцията с Аманда Сийфрид и Гари Олдман ще успее да привлече повече зрители през следващите две седмици. Също така се смята че представянето по света ще бъде доста по-успешно от това в САЩ.
Четвърти е романтичния трилър с Мат Деймън и Емили Блънт ,“Агенти на съдбата”, който за две седмици е спечелил 38,451,000 долара. За добро или за лошо, лентата на Джордж Нолфи вече е причислена към филмите, които се представят прилично, но нямат шанс да се превърнат в нещо повече от тъй наречения “малък успех”. Въпреки че премиерата на “Агенти на съдбата” бе многократно отменяна, филма не се превърна в очаквания бокс офис провал, и до момента той се представя задоволително. А като се добавят и световните приходи, лентата дори ще успее да покрие вложения бюджет, който се равнява на 60 милиона долара.
Триизмерната анимация на Уолт Дисни, “Майло на Марс”, застава на пета позиция. За премиерния си уикенд, озвучения от Сет Грийн и Джоан Кюсак филм, е спечелил разочароващите 6,800,000 долара – без съмнение, това е сериозен провал за Дисни, особено като се има в предвид че филма е направен с бюджет от над 150 милиона долара и се разпространява в 3D формат. Бокс офис анализаторите вече предричат, че “Майло на Марс” ще се превърне в най-големия провал в цялата история на Уолт Дисни. Дори и да се разчита на по-добри приходи извън територията на САЩ, вложения огромен бюджет и разходите за маркетинг и реклама надали ще бъдат покрити.
Комедията “Ергени за седмица” заема шесто място, като за три седмици е спечелила 34,936,000 долара. Комедията на братя Фарели, създали хитове като “От глупав по-глупав” и “Ах, тази Мери”, “Ергени за седмица” не успя да привлече голям брой зрители.
Филмът е на път да покрие бюджета си от 36 милиона долара, но няма да може да повтори успеха на по-ранните продукции на братя Фарели.
“Звяр”, с участието на Алекс Петифер и Ванеса Хъджинс, е на седма позиция. За две седмици, фантастичната драма е натрупала 16,980,000 долара. Филмът няма претенции за лидерски позиции, и затова този резултат съвсем не е изненадващ.
Въпреки че няма да бъде запомнен с големи постижения в бокс офиса, “Звяр” поне ще успее да покрие вложения бюджет от 17 милиона долара.
Романтичната комедия с Адам Сандлър и Дженифър Анистън, “Жена на заем”, застава на осмо място в класацията с приходи, пет седмици след премиерата, от 93,982,000 долара.
Лентата срещна трудности в първата си седмица по кината, но както почти винаги се случва с филмите в които участва Сандлър, “Жена на заем” намери своята публика, и е въпрос на време преди да бъде достигната границата от 100 милиона долара. До момента по света, филма вече е спечелил близо 130 милиона долара.
Девети е биографичния “Речта на краля”, който се върти по американските киноекрани вече шестнадесета седмица, и е натрупал общо 129,062,000 долара.
Филмът с Колин Фърт продължава да привлича американската публика, и благодарение на спечелените пет награди “Оскар”, се сдоби и с допълнителна реклама, която без съмнение му помогна да увеличи значително приходите си. Световните приходи на “Речта на краля” вече надминаха границата от 300 милиона долара – повече от впечатляващо представяне за независим филм, заснет с бюджет от само 15 милиона долара.
Анимацията “Гномео и Жулиета” заема десета позиция. За петте си седмици в кината, режисирания от Кели Асбъри филм е спечелил 89,031,000.
С бавни темпове, анимационната лента увеличава своите приходи и въпреки че няма да бъде причислена към хитове от ранга на “Шрек” и “Как да си дресираш дракон”, “Гномео и Жулиета” вече се превърна в напълно приличен успех за студиото Buena Vista.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 11 март - 13 март 1 Battle: Los Angeles - $36M / $36M 2 Rango - $23.1M / $68.7M 3 Red Riding Hood - $14.1M / $14.1M 4 The Adjustment Bureau - $11.5M / $38.5M 5 Mars Needs Moms - $6.8M / $6.8M 6 Hall Pass - $5.11M / $34.9M 7 Beastly - $5.09M / $17M 8 Just Go with It - $4M / $94M 9 The King's Speech - $3.63M / $129M 10 Gnomeo & Juliet - $3.55M / $89M
На няколко мили от бреговете на Лос Анджелис се наблюдава метеор. Минути по-късно от водата се надига армия от безмилостни извънземни, изтребващи всичко живо. Военноморският сержант Нанц (Арън Екхарт) и неговия специално подбран взвод се изправят срещу инвазията, опитвайки се да спасят колкото се може повече цивилни, и да разбият масивната атака на извънземните. Филмът е представен като интензивен военен екшън в реално време, от гледна точка на пехотинците. Описван е като комбинация между „Блек Хоук” и „Денят на Независимостта”.
Филмът е представен като интензивен военен екшън в реално време, от гледна точка на пехотинците. Описван е като комбинация между „Блек Хоук” и „Денят на Независимостта”.
На няколко мили от бреговете на Лос Анджелис се наблюдава метеор. Минути по-късно от водата се надига армия от безмилостни извънземни, изтребващи всичко живо. Военноморският сержант Нанц (Арън Екхарт) и неговия специално подбран взвод се изправят срещу инвазията, опитвайки се да спасят колкото се може повече цивилни, и да разбият масивната атака на извънземните.