Високобюджетната лента “Хотел Трансилвания” е поредната триизмерна анимация тази година, която получи силна подкрепа от българската публика и дебютира на лидерската позиция в родната бокс офис класация. За първия си уикенд по екраните режисирания от Генди Тартаковски филм е спечелил общо 143 119 лева – напълно приличен старт за продукция, която не е продължение или осъвременен римейк.
Приличният дебют на “Хотел Трансилвания” съвсем не е изненадващ, тъй като лентата попада в тази категория анимационни заглавия, за които още преди премиерата се знае, че ще привлекат стабилен брой българи в кината. Предварителната рекламна кампания не беше мащабна, но бе достатъчно ефективна и успя да насочи вниманието на публиката към продукцията. От четири години насам триизмерните анимации се радват на огромни успехи в България и някои от тях дори заемат едни от лидерските места в класацията за най-успешните филмови заглавия на всички времена.
“Хотел Трансилвания” е точно от тези семейни заглавия, които могат да привличат голям брой зрители в кината в продължение на седмици и лентата има шанса да се превърне в едно от най-успешните заглавия на есенния сезон. Разбира се, приходите едва ли ще могат да се сравнят с постигнатото от рекордьора “Ледена епоха 4: Континентален дрейф”, но имайки в предвид, че става дума за оригинална продукция “Хотел Трансилвания” със сигурност ще се счита за стабилен успех. До момента по света, лентата на Генди Тартаковски е натрупала близо 200 милиона долара при бюджет от 85 милиона.
Екшън-трилъра “Твърде лично 2” застава на второ място в класацията, като за изминалия уикенд е спечелил 35 882 лева. От премиерата си, която се състоя преди близо две седмици, досега, филма с Лиам Нийсън е натрупал общо 122 970 лева, което е не толкова впечатляващо постижение въпреки нарасналата през изминалите четири години популярност на първата част. За разлика от останалата част от света първия “Твърде лично” не се превърна в голям бокс офис успех в България и затова не е изненада, че продължението му също регистрира сравнително скромни резултати (особено, ако бъдат сравнени с постигнатото от останалите филми-продължения от тази година).
Ясно, е че “Твърде лично 2” няма да постави рекорди, но поне ще успее до няколко дни да подобри постигнатото от предшественика си, който през 2008-ма година завърши българското си представяне с приходи от около 130 хиляди лева. В световен мащаб заснетата с бюджет от 45 милиона долара продукция е спечелила над 280 милиона долара, а от студиото 20th Century Fox вече потвърдиха, че се подготвя и още едно продължение.
Третата позиция е за премиерния “Астерикс и Обеликс: Бог да пази Британия”, който за първия си уикенд по родните екрани е натрупал 26 411 лева. Въпреки, че двамата главни герои са достатъчно познати на родната публика четвъртата част от популярната френска поредица не успя да привлече голям брой зрители в кината, въпреки че се прожектира и в триизмерен формат. Първата част от франчайза предизвика фурор след премиерата си в края на 1999-та година, но новата лента няма сили да повтори това представяне, и ако не бъде регистриран по-сериозен зрителски интерес в следващите две седмици, то тя най-вероятно ще мине почти незабелязано по кината.
Фантастичният трилър с Брус Уилис “Looper: Убиец във времето” застава на четвърто място, като за изминалите три седмици от премиерата си е натрупал общо 166 179 лева. Очакванията по отношение на бокс офиса не бяха особено големи и затова постигнатото от филма на Райън Джонсън до момента може да бъде сметнато за задоволително. Въпреки наличието на екшън-сцени и участието на известни на широката публика актьори “Убиец във времето” не е блокабастър-заглавие и представянето му до момента, макар и бледнеещо пред тазгодишните летни хитове, е достатъчно за да го нареди сред приличните успехи на сезона. В края на следващата седмица сай-фай лентата ще може да се похвали с приходи от над 200 хиляди лева.
“Диваци” на Оливър Стоун е на пета позиция в класацията със спечелени за близо един месец 217 028 лева – стабилен резултат, който доказва, че дори и оригинални продукции насочени главно към по-възрастната публика могат да трупат добри приходи от родните киносалони. “Диваци” тръгна по кината без много шум и това прави спечеленото до момента още по-впечатляващо. Що се отнася до есенните заглавия филма с Джон Траволта и Тейлър Кич със сигурност ще бъде счетен за един от приличните успехи. До момента по света, криминалния трилър е спечелил общо 70,123,100 долара.
Шестото място е заето от анимацията “Замбезия”, която за три седмици в България е спечелила 92 884 лева. Една от непретенциозните триизмерни продукции, които тръгнаха по кината тази година “Замбезия” не предлага особени изненади що се отнася до финансовите постъпления, и въпреки че ще надмине границата от 100 хиляди лева южноафриканската лента едва ли ще изпъкне на фона на постигнатото от анимационни филми като “Ледена епоха 4: Континентален дрейф” и “Храбро сърце”. Ако бъдат игнорирани приходите на останалите анимирани ленти от тази година то тогава цялостното представяне на “Замбезия” може да бъде сметнато за сравнително прилично, особено като се има в предвид, че филма не можеше да разчита на силна рекламна кампания.
Екшънът с Мила Йовович “Заразно зло: Възмездие” е на седма позиция в класацията. За пет седмици по кината триизмерния филм е спечелил общо 306 282 лева, което на фона на постигнатото от предишната част от поредицата е разочароващо постижение. Франчайзът “Заразно зло” е достатъчно популярен в България и затова очакванията бяха, че “Възмездие” ще регистрира стабилни резултати още в първите две седмици. Лентата обаче бързо изгуби набраната след премиерата скорост и като цяло представянето й бледнее пред постиженията на другите 3D-продължения от таи година. Интересът на родната публика към “Заразно зло: Възмездие” очевидно не е толкова голям колкото се очакваше, но добрата новина за продуцентите, е че в световен мащаб филма се представя прилично - приходите му до момента се равняват на 217,554,298 долара при бюджет от 65 милиона.
Българската лента “Пъзел” застава на осмо място в бокс офиса. За изминалите близо три седмици от родната премиера продукцията на режисьора Иво Стайков е натрупала общи приходи от 84 731 лева.
Девети в класацията е “Камбанка и тайната на крилете”, който за месец и половина по кината е спечелил 300 912 лева. Лентата, пристигнала в България без никакви претенции, изненадващо набра скорост през втората си седмица и сега може да се похвали с едни напълно стабилни за подобен род заглавие приходи. Фактът, че непретенциозна лента като “Камбанка и тайната на крилете” се представя на едно и също ниво със силно рекламирано продължение като “Заразно зло: Възмездие” е ясен показател, че поне що се отнася до българския бокс офис никоя триизмерна анимация не трябва да бъде подценявана.
Рекордьорът “Ледена епоха 4: Континентален дрейф” заема последната десета позиция, като за изминалите шестнадесет седмици от премиерата си е натрупал впечатляващите 2 642 349 лева. Триизмерната продукция на студиото 20th Century Fox е вече най-успешната анимация в историята на българското киноразпространение. Точно както предшественика си от 2009-та година “Континентален дрейф” оправда всички очаквания и в продължение на няколко месеца се задържаше в топ 10 – постижение, което само потвърждава продължаващия силен интерес на родната публика към поредицата “Ледена епоха”.
Напълно очаквано (имайки в предвид изминалото време) четвъртата част от стартиралата през 2002-ра година поредица е на път да отпадне от топ 10, но това вече едва ли е от значение – продукцията подобри постижението на третия филм от франчайза и регистрира резултати, които скоро едва ли ще бъдат подобрени от друг анимационен филм. Общите световни приходи на “Ледена епоха 4: Континентален дрейф” се равняват на 867,101,935 долара.