Режисьорът и сценарист Нийл Бломкамп, който е роден в Южна Африка се премества в Канада на 18 годишна възраст, където започва кариерата си в областта на филмовите и телевизионни визуални ефекти. Признат е за най-младият талант в индустрията и получава награда Еми за изключителни визуални ефекти, когато е само на 21 години.
Скоро след това той прави първи стъпки в режисурата първоначално във видео клипове, а по-късно в телевизионни реклами. Бломкамп бързо привлича вниманието като режисьор заради уникалния си талант да смесва неуловимо компютърно обработени образи с живо действие, примесени с различни емоции, хумор и настроение.
Освен телевизионни реклами за милиони долари за Nike, Citroen, Gatorade, Panasonic, и Namco, Бломкамп режисира и много известни късометражни филми като Wieden и Tempbot, който е номиниран на фестивала No Spot Short Film Festival Best Overall Film.
През 2004 е избран за един от Топ 5 режисьори на First Boards Awards, номиниран е на Saatchi & Saatchi New Directors Showcase at Cannes и Shark Awards. През 2005 година Бломкамп получава награда за визуални ефекти за рекламата на Citroen – Alive with Technology на VES Awards в Калифорния. Дава интервюта за много списания като Shots, Shoot, Campaign, и Creativity и печели три награди BTAA award show в Лондон, Англия. Наскоро Бломкамп режисира три телевизионни реклами за Microsoft.