Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис “Лабиринтът: Невъзможно бягство” зае първата позиция в българския бокс офис

“Лабиринтът: Невъзможно бягство” зае първата позиция в българския бокс офис
“Лабиринтът: Невъзможно бягство” зае първата позиция в българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
“Лабиринтът: Невъзможно бягство” зае първата позиция в българския бокс офис

24.09.2014, 11:25  |   Видяна: 2835  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
След като оглавяваше родната бокс офис класация в продължение на един месец “Костенурките нинджа” отстъпи лидерската позиция на премиерната младежка лента “Лабиринтът: Невъзможно бягство”. Режисираната от дебютанта Уес Бол фантастика определено надмина предварителните очаквания и със сигурност ще натрупа приходи от над половин милион лева.

Лабиринтът: Невъзможно бягство (2014)За първия си уикенд на родна почва (19-22 септември) “Невъзможно бягство” е вкарал в касите на кината 150 122 лева, а заедно със спечеленото от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 202 667 лева. Лентата остави две нови филмови заглавия зад гърба си и бокс офис старта й е по-добър от този на “Дивергенти” (48 381 лева) и “Пазителят” (27 746 лева). Вдъхновените от младежки романи филмови продукции често се провалят във финансово отношение, но “Лабиринтът: Невъзможно бягство” е едно от малкото изключения и по всичко изглежда, че подобно на “Здрач” и “Игрите на глада” филма ще сложи началото на нов успешен тийнейджърски франчайз. В най-добрия случай до седмица и половина “Невъзможно бягство” ще надмине границата от половин милион лева. Общо по света филма вече е натрупал близо 100 милиона долара.

На второ място в класацията е “Костенурките нинджа”, който се върти по кината в България от пет седмици насам. За този период от време продуцирания от Майкъл Бей сай-фай екшън е натрупал приходи от 903 737 лева – без съмнение силен резултат за заглавие, което въпреки популярните си персонажи не е част от вече изградена филмова поредица. Със сигурност част от зрителите на “Костенурките нинджа” са посетили киносалона повече от един път и до една седмица и половина филма ще бъде причислен към списъка на продукциите с приходи от над един милион лева. До момента по света лентата с Мегън Фокс е спечелила малко над 330 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 170 милиона.

Люси (2014)Третата позиция е за изненадващия хит “Люси”. Екшънът със Скарлет Джохансън се изкачва с цели три позиции нагоре (в сравнение с миналата седмица) и въпреки изминалото време от премиерата той продължава да привлича зрители в кината. “Люси” се прожектира в България от осем седмици насам и до момента приходите му се равняват на повече от задоволителните 1 470 800 лева. Филмът на Люк Бесон вече си спечели славата на един от най-изненадващите бокс офис успехи както в България, така и в останалата част от света. Що се отнася до родния бокс офис “Люси” е втория най-успешен филм на годината (след “Ной”) и по всичко изглежда, че ще приключи представянето си с приходи от малко над 1.5 милиона лева.

Нека сме ченгета” застава на четвърто място, със спечелени за пет седмици 452 710 лева. Предварителните прогнози не бяха обнадеждаващи, най-вече заради факта, че става дума за оригинална комедия, в която двете главни роли са поверени на непознати на родната публика актьори. Изненадващо обаче “Нека сме ченгета” регистрира напълно задоволителни финансови постъпления в България и до една седмица филма ще може да се похвали с приходи от над половин милион лева. Със сигурност участието на известната сред младата публика българо-канадска актриса Нина Добрев е помогнало на “Нека сме ченгета” в родния бокс офис. Лентата е вече една от най-успешните оригинални комедии на 2014-та година, а световните й приходи се равняват на близо 100 милиона долара.

Лесна плячка (2013)Петата позиция е заета от “Лесна плячка”, който се върти по кината от десет дни насам. До момента криминалния филм с Дженифър Анистън е спечелил 60 945 лева, което е всъщност достоен резултат за независимо оригинално заглавие, което пристигна без много шум в България и бе принудено да се конкурира с хитове като “Костенурките нинджа” и “Люси”. Разбира се, “Лесна плячка” няма да бъде запомнен като един от хитовете на сезона, но имайки предвид обстоятелствата не е за подценяване, че лентата вкара в българските кина близо 8000 зрители. До седмица и половина “Лесна плячка” ще надмине границата от 100 хиляди лева.

Пазители на галактикатаКомиксовият “Пазители на Галактиката” е на шесто място в класацията, като за седем седмици по кината е натрупал 773 140 лева. След не особено силния си стартов уикенд филма с Крис Прат набра нужната скорост и дори остави зад гърба си другия голям тазгодишен филм на Марвел, “Завръщането на първия отмъстител”.

Пазители на Галактиката” няма да достигне границата от един милион лева, но все пак лентата се представи напълно задоволително в българския бокс офис (особено като се има предвид, че става дума за комиксови персонажи, които са напълно непознати на широката публика). В световен мащаб филма на Джеймс Гън е натрупал 630 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от 230 милиона.

Как да си дресираш дракон 2 (2014)Триизмерната анимация “Как да си дресираш дракон 2” застава на седма позиция, със спечелени за четиринадесет седмици 1 079 883 лева. Липсата на други силно рекламирани и скъпи 3D-анимации през изминалите няколко седмици определено помогна на лентата в борбата й за зрители.

Как да си дресираш дракон 2” подобри постижението на първата част с близо 700 хиляди лева и в момента е най-успешната триизмерна анимация в България. Общо по света лентата е натрупала 611 милиона долара, при бюджет от близо 200 милиона.

Най-търсеният човек (2014)Криминалният “Най-търсеният човек” заема осмо място в класацията. За изминалите три седмици от премиерата си трилъра е спечелил общо 87 873 лева. Подобно на “Лесна плячка” филма с Филип Сиймур Хофман пристигна в България без много шум и без претенции за големи приходи в бокс офиса.

Имайки предвид това досегашното представяне на “Най-търсеният човек” може да бъде сметнато за задоволително (лентата вече е вкарала в кината над 10 хиляди зрители). Световните приходи на “Най-търсеният човек” се равняват на 17 734 905 долара.

Както горе, така и долу (2014)Хорър-трилърът “Както горе, така и долу” е на девета позиция, със спечелени за десет дни по кината 33 327 лева. Филмът се представя напълно според очакванията за представителите на този жанр.

Хорър-филмите много рядко регистрират големи финансови постъпления в България и “Както горе, така и долу” не е изключение. Лентата е вкарала в кината най-големите почитатели на жанра, но още от самото начало беше ясно, че тя няма да привлече вниманието на по-широк кръг от зрители. Общо по света “Както горе, така и долу” е спечелил 34 милиона долара.

Пазителят (2014)Десетото място е заето от “Пазителят”, който се прожектира в България от три седмици насам. За този период от време филма с Джеф Бриджис е натрупал 69 808 лева – скромно постижение за насочено към младата публика заглавие, чиито първоизточник е научнофантастичен роман.

Фактът, че книгата “Пазителят” бе публикувана преди 20 години определено оказа негативно влияние на приходите, тъй като повечето младежки адаптации в наши дни са базирани на наскоро публикувани и силно дискутирани романи. Успешното представяне на премиерния “Лабиринтът: Невъзможно бягство” определено ще повлияе негативно на “Пазителят” и по всяка вероятност филма ще отпадне бързо от родния киноафиш. В световен мащаб “Пазителят” е спечелил 57 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 40 милиона.



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg