Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис Екшънът “Need for Speed” се изкачи на лидерската позиция в родната бокс офис класация

Екшънът “Need for Speed” се изкачи на лидерската позиция в родната бокс офис класация
Екшънът “Need for Speed” се изкачи на лидерската позиция в родната бокс офис класация
Cinefish.bg

Бокс офис
Екшънът “Need for Speed” се изкачи на лидерската позиция в родната бокс офис класация

26.03.2014, 14:11  |   Видяна: 1769  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС

Базираният на едноименната поредица видеоигри екшън “Need for Speed” се превърна в един от малкото филми в България, които след не особено впечатляващите си дебюти се изкачват до лидерската позиция в родния бокс офис. Филмът с Арън Пол и Доминик Купър се пребори с три премиерни заглавия и успя да детронира продължението на “300” от първото място в класацията за приходи.

За изминалия уикенд (21-23 март) “Need for Speed” е вкарал в касите на кината допълнителни 71 069 лева, а от състоялата се преди десет дни премиера филма е натрупал общо 250 981 лева. Въпреки изкачването си с две позиции нагоре автомобилния екшън едва ли ще отбележи по-значително увеличаване на посещаемостта през следващите седмици и в най-добрия случай ще приключи представянето си с приходи от около 450 хиляди лева.

Вдъхновените от видеоигри ленти рядко трупат огромни приходи и съдейки по спечеленото до момента “
Need for Speed” ще се нареди до последните два филма от поредицата “Заразно зло” (също базирани на серия игри), които не се превърнаха в хитове от ранга на “Железният човек 3” и “Отмъстителите 3D”, но все пак успяха да натрупат сравнително прилични приходи. До момента по света “Need for Speed” е спечелил 130 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 70 милиона.

Мистър Пибоди и Шърман (2014)Второто място в топ 10 е заето от анимацията “
Мистър Пибоди и Шърман”, която за изминалите три седмици по кината е натрупала общо 365 561 лева. Лентата на Роб Минкоф не бе сред най-дискутираните заглавия на годината (a освен това е базирана и на непознат в България анимиран сериал), но въпреки това тя намери своята публика и липсата на други нови триизмерни анимации определено й помогна в борбата за зрителското внимание. “Мистър Пибоди и Шърман” няма шанс до повтори представянето на “Замръзналото кралство”, но все пак е похвално, че филма продължава да удържа на конкуренцията и преди да бъде свален от екран ще успее да надмине границата от половин милион лева.

300: Възходът на една империя (2014)Лидерът от изминалите две седмици “300: Възходът на една империя” застава на трета позиция в класацията, със спечелени за три седмици в България 714 294 лева. Филмът се представя по-добре от своя предшественик и освен това остави зад гърба си скорошния си конкурент от същия жанр “Легенда за Херкулес”. По отношение на родния бокс офис “Възходът на една империя” се нареди сред най-добре представящите се заглавия от началото на годината и ако бъде задържан на екран поне още три седмици филма ще успее да надмине границата от един милион лева.

Дивергенти (2014)Четвъртото място е заето от премиерния “Дивергенти”, който за първия си уикенд по родните кина (21-23 март) е привлякъл 6304 зрители в кината и регистрира общи приходи от 48 381 лева. В Съединените щати лентата на Нийл Бърджър стартира с прилични бокс офис резултати, но по всичко изглежда, че българското й представяне няма да бъде особено успешно. Разбира се, това едва ли е изненадващо, тъй като с изключение на поредиците “Здрач” и “Игрите на глада” вдъхновените от младежки романи филми много рядко успяват да привлекат значителен брой зрители в родните кина. Все пак е важно да се отбележи, че “Дивергенти” стартира със значително по-добри приходи от скорошната адаптация на романа “Академия за вампири”, която мина почти незабелязано по българските екрани.

Ясно е, че няма да става дума за впечатляващ бокс офис хит, но за сметка на това “Дивергенти” със сигурност ще завърши представянето си с по-добри приходи от тези на “Скитница”, “Реликвите на смъртните: Град от кости” и “Прелестни създания” (всички базирани на младежки романи).

3 дни да убиеш (2014)Екшън-трилъра с Кевин Костнър “3 дни да убиеш” е на пета позиция в класацията. За първия си уикенд по кината (21-23 март) продуцирания от Люк Бесон филм е натрупал приходи от 30 383 лева – очаквано скромен старт за слабо дискутирана продукция, която тръгна по кината без особени претенции по отношение на бокс офиса. Приличното представяне на “Директен полет” (също заглавие със застаряващ екшън-герой) изглежда няма да бъде повторено от “3 дни да убиеш”, но все пак лентата на Макджи има шанса да набере малко повече скорост през следващата една седмица.

Помпей (2014)Шестото място е заето от триизмерния “Помпей”, който за изминалите пет седмици от премиерата си е натрупал общо 526 557 лева – сума, която поне що се отнася до България, превръща лентата в най-успешното заглавие на режисьора Пол У. С. Андерсън. В повечето държави пи света “Помпей” се представи под очакванията на продуцентите, но верни на предпочитанията си родните зрители подкрепиха лентата и преди да бъде свалена от екран тя най-вероятно ще достигне границата от 600 хиляди лева. Общо по света 100-милионния филм е натрупал 83 643 044 долара.

Директен полет (2014)Директен полет” застава на седма позиция, със спечелени за близо един месец по кината 229 664 лева. На общия фон натрупаните приходи може и да не правят особено впечатление, но имайки предвид конкуренцията и факта, че става дума не-триизмерен филм без претенции за лидерски позиции, резултата може да бъде сметнат за приличен. Директен полет” се представя по-добре от предишните няколко филма с участието на Лиам Нийсън (като “Сивият” и двете части на “Твърде лично”) и в най-добрия случай въздушния трилър ще бъде свален от екраните с приходи от малко над 300 хиляди лева.

Живи легенди (2014)Осмото място е за българската лента “Живи легенди”, която за шест седмици по кината е спечелила общо 594 411 лева. Бокс офис успехите на родните “Операция Шменти-капели” и “Мисия Лондон” едва ли ще бъдат повторени скоро, но “Живи легенди” доказа, че въпреки огромното влияние на скъпите 3D-продукции зрителите продължават да изпитват интерес към българското кино. До няколко дни режисираният от Ники Илиев филм ще може да се похвали с приходи от над 600 хиляди лева. За сравнение бюджетът за направата на продукцията се равнява на 400 хиляди лева.

Ченге за един ден (2014)Комедийният екшън “Ченге за един ден” е на девета позиция, със спечелени за един месец 188 197 лева. За разлика от САЩ предварителния зрителски интерес в България не бе особено голям и лентата с Айс Кюб и Кевин Харт вече се нареди до т.н. “скромни успехи” - заглавия, които не се нареждат сред финансовите провали, но и не намират място сред най-успешните филми в бокс офиса. Съдейки по спечеленото до момента “Ченге за един ден” ще приключи похода си по родните киноекрани с приходи от около 240 хиляди лева.

Последната десета позиция е за романтичния “Безумна любов”, който за десет дни по кината е натрупал скромните 27 114 лева. Както вече бе многократно доказано представителите на романтично-драматичния жанр не могат да разчитат на голяма зрителска подкрепа в България и “Безумна любов” (подобно на “Прелестни създания”) вече се превърна в поредното заглавие, което мина почти незабелязано по кината. В световен мащаб филма на Шана Фест е натрупал 31 609 640 долара, при бюджет за снимки и реклама от близо 30 милиона.


Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg