След невероятния успех на Клети създания зашеметяващата Ема Стоун и несравнимият Йоргос Лантимос отново обединяват сили в новата триптих басня Благи деяния от 6 септември само в кината. Впечатляващата продукция изследва коварните и интригуващи теми за властта, контрола, свободната воля и динамиката на човешките взаимоотношения, представени по типичния за скандалния режисьор начин. През изминалата събота Благи деяния предизвика абсолютен фурор по време на представянето си на фестивала в Кан и затвърди позицията си на творба с дръзка оригиналност, порочен хумор и необикновена ексцентричност, а Джеси Племънс грабна наградата за най-добър актьор за ролята си във филма.
Антологията Благи деяния разглежда три самостоятелни истории, в които едни и същи актьори, сред които Джеси Племънс, Уилем Дефо, Маргарет Куали, Хонг Чау, Хънтър Шейфър, Джо Алуин, Мамуту Ати и Стоун, играят различен персонаж. Запознаваме се с мъж без право на избор, който се опитва да поеме контрола над собствения си живот; с полицай, който е разтревожен, че изчезналата му в морето съпруга се е завърнала и изглежда като друг човек; с жена, решена да открие конкретен човек със специални способности, на когото е предопределено да се превърне в изумителен духовен водач.
„Мисля, че е интересно да наблюдаваме как човек може да си мисли, че има контрол над нещата или че е свободен да решава, а когато му се даде абсолютната свобода, му е трудно да се справи с нея и да се ориентира. Това е микрокосмос на реалния живот и как хора, които изглежда сякаш нямат никаква власт, контролират хора, които може да изглеждат много по-силни.“ споделя Лантимос.
Първият трейлър ни връща към стила на Йоргос, изпълнен с груба студенина, с която той се прочу. Видеото успява да събуди интереса и само да загатне за това, което ни предстои.
;
Режисьор е Йоргос Лантимос (Клети създания, Фаворитката, Омарът, Кучешки зъб) и написан от Ефтимис Филипу (Омарът, Убийството на свещения елен, Кучешки зъб) и Лантимос. Продуценти са Ед Гийни и Андрю Лоу, Кася Малипан и Лантимос. Актьорският състав включва двукратната носителка на „Оскар“ Ема Стоун (Клети създания, Ла Ла Ленд), Джеси Племънс (Силата на кучето), Уилем Дефо (Клети създания, Проектът „Флорида“), Маргарет Куали (Клети създания, Maid), Хонг Чау (Китът, Менюто), Мамуту Ати (Black Box), Джо Алуин (Фаворитката) и Хънтър Шейфър (Еуфория) и др.
Три филма, номинирани за престижната награда на публиката LUXТрадиционното партньорство между София Филм Фест,Наградата на публиката LUX на Европейския парламент, бюрото на ЕП в София и Европейската филмова академия дава възможност през 2022 година за среща с трите номинирани филма в София, Пловдив, Бургас и Варна, както и СВОБОДЕН достъп онлайн - през месец априлLUX – Европейската филмова награда на публиката (или за по-кратко Наградата LUX на публиката) беше учредена през 2020 г. и се присъжда ежегодно от Европейския парламент и ЕФА в партньорство с Европейската комисия и Europa Cinemas. Наградата изгражда мостове в културата на цяла Европа в съответствие с целите на предишната награда „ЛУКС“, хвърляйки светлината на прожекторите върху филми, които се докосват до същината на европейските обществени дебати.Зрителите заедно с членовете на Европейския парламент се приканват да гласуват О Н Л А Й Н ТУК. Филмът, който получи най-висока обща оценка от публиката и членовете на ЕП, ще стане победител за Наградата LUX на публиката. Победителят ще бъде обявен на церемонията по награждаването в Европейския парламент, която ще се проведе на 8 юни 2022 г., сряда, по време на пленарната сесия в Страсбург.Номинираните филми са субтитрирани на 24-те официални езика на ЕС, а като част от Филмовите дни LUX през пролетта във всяка страна от ЕС се организират безплатни прожекции през периода на гледане и гласуване, като филмовите копия са произведени от Европейския парламент. Седмицата на публиката на наградата LUX през май ще включва едновременни прожекции на номинираните филми в множество градове в ЕС, последвани от сесия от въпроси и отговори с участието на представители от екипите на филмите.Филмът, спечелил Наградата LUX на публиката, ще бъде адаптиран за аудиторията с увредено зрение и слух и ще бъде популяризиран в страните от ЕС.Трите номинирани филма са:„Quo Vadis, Аида?“ (2020) – СВОБОДЕН достъп ОНЛАЙН >>> ТУКГЛАСУВАНЕ >>> https://luxaward.eu/bg#voting Прожекция в Дома на киното >>> 27 април >>> 19:00 часа, вход СВОБОДЕНБосненската режисьорка Ясмила Збанич споделя, че е очаквала някой да направи голям филм за случилото се в Сребреница преди нея. През 2004 година ООН определя военните престъпления срещу мюсюлманите на територията на Босна и Херцеговина като геноцид. „Над 1700 тела лежат в масови гробове, а отговорност за това не се поема.“ Самата Збанич е преживяла обсадата на Сараево и желанието да разбули неяснотата около пасивността на ООН в иначе „защитената зона“ я тласка да направи „Quo Vadis, Аида?“ Макар предишните ѝ филми също да разглеждат бели петна в травматичната история на някогашна Югославия посредством документален подход, за новия си филм тя предпочита художествения похват. Главната роля на преводачката Аида е поверена на известната сръбска актриса Ясна Джуричич, а съпругът ѝ, не по-малко известният Борис Исакович, се превъплъщава в ролята на генерал Ратко Младич, впоследствие осъден за военните престъпления в Сребреница. Заради ролята си, Джуричич е посрещната в родината си както със заплахи, така и с медийно затъмнение за филма като цяло. Тъй като кметът на града отрича геноцида, снимките на място били невъзможни. Затова и „Quo Vadis, Аида?“ е сниман в Мостар, близо до границата с Хърватия. Номинацията за „Оскар“ за международен филм и триумфът на Европейските филмови награди доказа, че има кой да чуе историите, които киното никога няма да позволи да бъдат забравени. „Великата свобода“ (2021) ГЛАСУВАНЕ >>> https://luxaward.eu/bg#voting Прожекция в Дома на киното >>> 29 април >>> 19:00 часа, вход СВОБОДЕНЗа Себастиан Мейзе „Великата свобода“ е едва втори филм, като австрийският режисьор подчертава колко наложително е да се говори за хомофобските закони и уредби, които съществуват и днес. Във филма става дума за последствията от параграф 175 от наказателния кодекс, наследен от нацистка Германия, който предвижда 2 до 3 години затвор за всеки, обвинен в каквато и да било хомосексуална дейност. Заснет в истински затвор, филмът удържа автентичността си и борави смело и творчески с ограниченията, които подобен терен налага. Снимките на филма протичат в обратна хронология, така че пред Франц Роговски („Ундине“) стои важната задача да представи своя герой Ханс като 50- и като 20 годишен посредством впечатляващи физически трансформации. Роговски се е занимавал с танц и хореография преди актьорската му кариера да го срещне с Мейзе, затова и самият той споделя, че снимките в затворническите килии неволно са се превръщали в танц. „Бягство“ (2021) – СВОБОДЕН достъп ОНЛАЙН >>> ТУКГЛАСУВАНЕ >>> https://luxaward.eu/bg#voting Прожекция в Дома на киното >>> 30 април >>> 19:00 часа, вход СВОБОДЕНВ своя подход към анимацията, датският режисьор Йонас Похер Расмусен заема техники от радио документалистиката, която дълги години му позволява да стане свидетел на чужди истории. Когато близкият му приятел Амин се съгласява да разкаже своите титанични премеждия като главен герой в „Бягство“, Расмусен провежда интервютата по старомодния, типичен за радиото, начин. „Липсата на образ, - споделя режисьорът, - помага на хората да преживеят отново момента, който описват в детайл и това ни кара да го съпреживеем заедно с тях.” „Бягство“ успява да изрази противоречията на дълбоко личната травма, както и тези на споделимостта ѝ. Освен смелостта на Амин и приятелството му с Расмусен, заслуга за това имат и изпълнителните продуценти на филма, актьорите Риз Ахмед („Sound of Metal“) и Николай Костер-Валдау („Игра на тронове“). Филмът предлага поглед отблизо върху последствията и намесата на Запада в Афганистан, както и безкомпромисен портрет на живота като бежанец. По думите на Ахмед, „След като цял живот е трябвало да бягаш, как става така, да се спреш на място, камо ли да го наречеш свой дом?“ Въпросът, както показва филмът, е по-важен от отговора. ... още »
След изпитанието Ковид, през което преминахме всички, по един или друг начин, културният живот в страната сякаш се събужда. Бавно, но сигурно. 🙂Имам предвид киното и премиерните филми, които стават все по-интересни, забавни и привличат все повече зрители.Разбира се, в първите пролетни дни вниманието е насочено най-вече към децата, за които сме направили наистина силна програма. Дългоочакваното продължение на "Соник", "Мей червената панда", "Ой, къде изчезна Ной", "Фабрика за сънища", все прекрасни детски заглавия, ще ни забавляват през ваканционните дни.Новата продукция "Жълт олеандър", с участието на супер популярните през последните години Китодар Тодоров и Мариан Вълев, е поредният много силен български филм, който заедно с "В сърцето на машината" издигат много качеството на нашето кино.Обяснимият интерес към загадъчното и страшното вероятно ще накара много от вас искат да видят още един шедьовър на "Марвел" - "Морбиус", който също е премиерен...Заповядайте в кино Латона - Казанлък! 👻 ❤ ... още »