След невероятния успех на Клети създания зашеметяващата Ема Стоун и несравнимият Йоргос Лантимос отново обединяват сили в новата триптих басня Благи деяния от 6 септември само в кината. Впечатляващата продукция изследва коварните и интригуващи теми за властта, контрола, свободната воля и динамиката на човешките взаимоотношения, представени по типичния за скандалния режисьор начин. През изминалата събота Благи деяния предизвика абсолютен фурор по време на представянето си на фестивала в Кан и затвърди позицията си на творба с дръзка оригиналност, порочен хумор и необикновена ексцентричност, а Джеси Племънс грабна наградата за най-добър актьор за ролята си във филма.
Антологията Благи деяния разглежда три самостоятелни истории, в които едни и същи актьори, сред които Джеси Племънс, Уилем Дефо, Маргарет Куали, Хонг Чау, Хънтър Шейфър, Джо Алуин, Мамуту Ати и Стоун, играят различен персонаж. Запознаваме се с мъж без право на избор, който се опитва да поеме контрола над собствения си живот; с полицай, който е разтревожен, че изчезналата му в морето съпруга се е завърнала и изглежда като друг човек; с жена, решена да открие конкретен човек със специални способности, на когото е предопределено да се превърне в изумителен духовен водач.
„Мисля, че е интересно да наблюдаваме как човек може да си мисли, че има контрол над нещата или че е свободен да решава, а когато му се даде абсолютната свобода, му е трудно да се справи с нея и да се ориентира. Това е микрокосмос на реалния живот и как хора, които изглежда сякаш нямат никаква власт, контролират хора, които може да изглеждат много по-силни.“ споделя Лантимос.
Първият трейлър ни връща към стила на Йоргос, изпълнен с груба студенина, с която той се прочу. Видеото успява да събуди интереса и само да загатне за това, което ни предстои.
;
Режисьор е Йоргос Лантимос (Клети създания, Фаворитката, Омарът, Кучешки зъб) и написан от Ефтимис Филипу (Омарът, Убийството на свещения елен, Кучешки зъб) и Лантимос. Продуценти са Ед Гийни и Андрю Лоу, Кася Малипан и Лантимос. Актьорският състав включва двукратната носителка на „Оскар“ Ема Стоун (Клети създания, Ла Ла Ленд), Джеси Племънс (Силата на кучето), Уилем Дефо (Клети създания, Проектът „Флорида“), Маргарет Куали (Клети създания, Maid), Хонг Чау (Китът, Менюто), Мамуту Ати (Black Box), Джо Алуин (Фаворитката) и Хънтър Шейфър (Еуфория) и др.
Дори в полудялата от оръжия Америка, стрелянето не е част от ежедневието на повечето хора. Така че, голяма част от американците всъщност знаят много малко за оръжията.Сценаристите на Холивуд са осъзнали това преди много много време и го използват като извинение за филмите си и абсурдите в тях.1. Заглушителят не превръща изстрела в тих шепотВидяли сте го в - „Под прицел”, „Умирай трудно 2”, „Няма място за старите кучета”, „Снайперистът” и всеки филм за Джеймс Бонд.Митът – Предпазливите шпиони и наемни убийци знаят, че ако ще убиват някой злодей в офис или библиотека, те трябва да си сложат заглушител, за да превърнат разтърсващия звук на изстрела в едно леко „птю”.Миниатюрните пистолетчета не са единственото нещо, което може да се заглушава. Големи пушки също могат да бъдат съоръжени със специални заглушители.Докато заглушителите изглеждат лъскави и скъпи, Холивуд казва, че всяко дълго и кухо нещо може да свърши работата. Вземете пластмасова бутилка, натъпчете я с чорап или нещо друго и вече сте опасен като Марк Уолбърг от „Снайперистът”.Проблемът – Експлозията на барута е шумна. Наистина шумна. Шумна колкото двигател на самолет. Една малка метална туба няма да помогне много, за да спре този шум. По този начин трябва да звучи един заглушен пистолет:http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=51AEuOts1YUДори и без да гледате видеото – ще ви го кажем направо – все още звучи като пуст пистолет. Не прави онзи добре познат мек звук от филмите, който можете да объркате със звука от коте, скачащо върху възглавница. Незаглушен изстрел е между 140 и 160 децибела – това е диапазона, в който звука може трайно да увреди слуха ви. Ако никога пистолет не е стрелял близо до вас – повярвайте ни, когато казваме, че е достатъчно силно за да накара тялото ви да потрепери от самия звук. Един заглушител може да намали децибелите до 120 или 130 – като звука от пневматичен чук. Това все още е достатъчно силен звук, за да ви причини физическа болка ако е близо до вас. Така че в общи линии, заглушителя кара големите оръжия да звучат като по-малки оръжия. Ако сте Джеймс Бонд и се промъквате в лагера на врага със заглушен пистолет – значи просто се надявате охраната им да реши, че оръжието ви е прекалено малко и несериозно, за да бъде сериозна заплаха.В такъв случай защо изобщо заглушителите съществуват? Ако сте навън и наистина е много шумно, със заглушител не може точно да се разбере от къде идва изстрела или от какво разстояние.А пушки със заглушител? Те също съществуват. Ето и една в действие:http://www.youtube.com/watch?v=8j5P0LXemAA&feature=player_embedded2. Автоматите са магически машини за смъртВидяли сте го в – „Звездни рейнджъри”, „Мумията”, „Макс Пейн”, „Командо”, „Белязаният” и всеки филм на Джон ВуМитът – Това вече се е превърнало в стара шега – патроните никога не свършват в екшъните (освен ако изведнъж това не стане угодно на историята).Холивуд показва някакви ограничения при револверите – обикновено не повече от 10 или 11 изстрела за барабан с шест места. Но по дяволите – те нямат никакви задръжки, когато стане въпрос за полу-автоматични оръжия. До такава степен, че голяма част от нас започват да си измислят собствени абсурдни концепции за това, как тези оръжия функционират. Холивуд показва как автоматите изстрелват около 100 пъти повече куршуми, отколкото всъщност могат да съдържат. Понеже не можем да видим самите патрони в автомата, Холивуд се възползват от това и третират автоматите като магически фабрики за патрони.В „Командо” виждаме как Арнолд стреля без да презарежда в продължение на половината филм:http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=203_o0V5Yy0#t=89sПроблемът – Ако сте гледали новини за американски войски в Ирак или сте играли Modern Warfare, значи сте виждали това оръжие – карабина M4. Тя съдържа 30 патрона. Ето и едно видео, в което дете изстрелва цял пълнител от M4http://www.youtube.com/watch?v=mchVNcme9Os&feature=player_embeddedМомчето не се отказа след 4 секунди, защото се умори. Просто патроните му свършиха. А сега, нека видим какво става и с оръжието, което лошите винаги използват – Калашников (AK-47).http://www.youtube.com/watch?v=O0mNJwRbS_o&feature=player_embeddedОтново празен след 4 секунди. Това е защото напълно автоматичните оръжия стрелят адски бързо – около 700 куршума в минута. Само че вие не разполагате със 700 патрона. Разполагате с 30. Направете си сметките сами.Всъщност, американския пехотинец носи само 210 патрона, което значи, че една битка при напълно автоматична стрелба ще приключи за по-малко от минута, дори с времето за презареждане. Военните обаче стрелят на пълно автоматичен режим толкова рядко, че много от техните оръжия дори нямат тази способност.„Но чакайте!”, ще кажете вие, „Виждал съм видео материал от Виетнам, Ирак и други места, и определено можеш да чуеш автоматичната стрелба. Значи някой я използва!”Това е вярно, но напълно автоматичната стрелба обикновено се използва за прикритие – да накарате противниците да се покрият, докато вашите хора сменят позицията си. Всъщност, може да се каже, че почти всички патрони се използват за това. За всеки убит бунтовник в Ирак и Афганистан, около 250 000 куршума са изстреляни в нищото. Около три тона амуниции за всеки убит човек. 3. Бронираните жилетки са магически защитни полетаВидяли сте го в – "Завръщане в бъдещето" и много други екшъниМитът – Някак си плановете ви са се объркали и сега сте преследвани от лошите, които искат кръвта ви. Те смятат да ви направят на решето със своите автомати Калашников, но вие имате един жокер – бронирана жилетка.Във филмите, бронираните жилетки (направени от материал наречен Кевлар) превръщат повечето машини на смъртта във въздушни пушки. Стрелба с Калашников отблизо би превърнало вътрешностите ви на пастет, но когато сложите жилетката си, вече сте обгърнат от магическо защитно поле.Проблемът – В истинския живот, жилетката която предпазва Емет Браун в „Завръщане в бъдещето” от терористите би спомогнала единствено да запази всичките му части на едно място. - http://movieclips.com/5zcj-back-to-the-future-movie-the-libyans-find-doc-brown/Въпреки 25-те години на усъвършенстване на бронежилетките – нито една не би била в състояние да защити Док от подобно нападение. Бронежилетката, която можете да скриете под дрехите си осигурява защита срещу повечето пистолети. Но автоматично оръжие – никакъв шанс.Военните носят по-различно защитно облекло. То е много по-тежко и твърдо, но също така е ефективно ако стрелбата е от повече от 14 метра. Когато полицията носи бронежилетки (а 45 процента от тях не носят), те не носят военни жилетки. Вероятно защото една такава тежи 15 килограма и струва хиляди долари.4. Грациозно запъване на ударникВидели сте го в – „Светците от Буундок”, „Умирай трудно”, „Глутница кучета” и т.н.Митът – Филмите третират дърпането на петлето (ударника) на оръжие като удивителен знак. Когато твърдото ченге разпитва последния останал гангстер, то със сигурност ще го направи, само за да изрази сериозността си. Звукът от това щракване е толкова зловещ, че братята Макманъс го използват като завършек на тяхната молитва в „Светците от Буундок”.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uaGrYLDSNZ0Проблемът – Щракването на ударника във филмите сякаш означава – „това оръжие е готово да стреля!”. Всъщност – не означава това. Не означава нищо. Оръжието така или иначе е било готово да стреля. Например, пистолетите на ирландските убийци от „Светците от Буундок” (Берета 92Ф – същия пистолет, който Джон Макклейн използва в „Умирай трудно”) са направени така, че дърпането на спусъка също така издърпва и ударника, за да ви спести допълнителните две секунди, през които можете да бъдете убит. Дърпането на петлето означава нещо в уестърните, защото при старите револвери това е било нужно преди всеки изстрел (нещо от преди 150 години)Освен това, когато стреляте с пистолет като на Светците, те са направени така, че чукчето си остава свалено между изстрелите (което прави спусъка по-мек и лесен за дърпане). Споменаваме го, за да отбележим, че братята Макманъс целенасочено връщат ударника преди да застрелят мафиота, само за да могат после отново да го дръпнат и всички да чуем щракването.Нещата стават още по-глупави. Когато оръжието от някой филм няма чукче, което да бъде дръпнато (пушка или автомат), героите дърпат подвижната ложа , защото това е единствения начин по който да се създаде този така драматичен ефект от щракването.Проблемът е, че при тези оръжия, дърпането на подвижната ложа служи единствено за изхвърляне на празната гилза и вкарването на нов патрон в патронника – нещо, което се е случило последния път, когато стреляхте. Така че всеки готин „щракащ” звук ще бъде придружен с не дотам готино изхвърляне на перфектните неупотребени патрони, които падат на пода.5. Куршумите карат всичко да избухваВидели сте го в – „Челюсти”, „Казино Роял”, „Матрицата: Презареждане”Митът – В киното, куршумите и всичко, което може да се запали има същото взаимоотношение като материята и анти-материята. Секундата, в която горещото олово докосне резервоара на кола и всичко се възпламенява. Това е изключително удобно в случаите, в които Морфей трябва да изпържи двама близнаци-албиноси с плитки от „Матрицата: Презареждане”. Нещата стоят по същия начин и с пропан, водород и кислород. Стига да са затворени в метален цилиндър под налягане. Можете да бъдете сигурни, че когато стреляте в тях, резултата ще бъде експлозия, която може да взриви всичко, в което сценариста е поставил своя герои. Стреляйте по кислородна бутилка в устата на една акула и тя ще избухне сякаш цяла седмица е дъвчела динамит.Проблемът – Производителите на автомобили и контейнери под налягане не обичат да бъдат водени под отговорност при съдебни дела. Ако техните продукти се превръщат в бомби или мълнии просто при удар или пробиване, то тогава всяка автомобилна катастрофа трябва да изглежда като фойерверка от 4-ти юли - деня на американската независимост.Ловци на митове опровергаха всички тези взривове от типа – „стреляй в кислородната бутилка” и много други митове за оръжия в два техни епизода. За да взривите една кола, трябва да направите много специфични неща. Да пробиете дупка в резервоара, да запалите огън, да изпарите бензина до момент, в който налягането в резервоара стане прекалено голямо, след което може да взривите колата. Ако използвате специални проследяващи патрони.Това, което е още по-нелогично в холивудските експлозии на коли причинени от пистолети е принципа, че техните куршуми не могат да проникват никъде другата. Ето една сцена, в която Джон Кюсак се крие зад рафт с картофен чипс в магазин, в безопасност от дузините куршуми летящи наоколо.http://www.youtube.com/watch?v=AZt0fAZ018E&feature=player_embeddedА ако добрите се скрият зад врата на кола? Естествено, че нищо няма да им се случи. Ироничното е, че всъщност – докато куршумите не могат да взривяват резервоари, те могат с лекота да преминат през врати на коли. За жалост, всичко което знаем за оръжията от екшън филмите е грешно.cracked.comпревод – Стефан Димов ... още »
Гаел Гарсия Бернал, Диего Луна и Пабло Круз са приятели откакто се помнят. За да работят заедно по проектите, които ги вълнуват, те създават филмовата компания Canana Films. Историята им е вдъхновение за най-новия проект на Chivas и Canana Films – късометражен филм в две части, разказващ историята на трима истински приятели. Първата част е режисирана от Диего, втората – от Гаел. Това е една вдъхновяваща история за приятелството – на екрана и зад камерата.Филмите са заснети в Тулум, Мексико и проследяват приключенията на трима приятели в открито море. Един спасителен пояс, който ги държи над водата е тяхното единствено спасение. Дали приятелството им ще издържи на това изпитание? Гледайте късометражните филми "Drifting I" и "Drifting II".Можеш да ги видиш тук:Drifting I >>>Drifting II >>>Подготвили сме и специална изненада за почитателите на киното в България. Включете се в конкурса на Canana FILMS с две снимки, които разказват “Историята на вашето приятелство”! Приятелството безспорно е богатство. Но предполагали ли сте, че то може да ви отведе като специални гости в Кан по покана на един от основните спонсори на фестивала? Единственото условие е да намерите две снимки, които по убедителен начин да разказват историята на вашето най-добро приятелство. Победителят, избран между всички страни-участнички, ще пътува до Кан със своя най-добър приятел още тази година и то в компанията на Гаел Гарсия Бернал и Диего Луна!За да участвате във фото конкурса на CHIVAS и CANANA вижте тук:facebook.com/ChivasRegalBulgaria ... още »
Това е нещо като продължение на "Позабременяла" (макар че главните герои тук и там са различни, но пък режисьорът е същият), и, логично, очакваме от "Така е на 40" същия тип хумор и киноскечове. Отново срещаме Деби (Лесли Ман) и Пийт (Пол Ръд), които имат своите забавни семейни моменти в комуникацията с децата си, гинеколозите, фитнес треньори и хората като цяло. Кризата на средната възраст никога не е била толкова забавна. Или поне за два часа и нещо.– ПрограматаХарактерният хумор на Апатоу - по цялата скала от юношески пиперлив до нежноромантичен - е тук в целия си блясък. Ако сте го харесали преди, ще го харесате и сега. Същото важи и за героите му: с неособено деликатен речник, но симпатични и уязвими. В сюжета и диалозите със сигурност има и автобиографични елементи.– СЕГАПригответе се за истинско комедийно приключение и много свеж хумор, защото на големия екран излиза продукцията „Така е на 40“! Тя ще ви срещне с имена като Пол Ръд, Лесли Ман, Меган Фокс, Мелиса Маккарти, Чарлийн Йи и други, и ще ви потопи във вечните теми за любовта, семейството и изобщо - нещата от живота. – beu.bg„Така е на 40” има хитър сценарий, който може да предложи на зрителите много свежи номера, както и съвети в сферата на брачните прегрешения.– НОВИНАРФилмът е един ситком, без истинска история или структура. – Дейвид Секстън, This is LondonКолкото и дразнещ на моменти да е “Така е на 40”, в него има една топлина, която ви спечелва в крайна сметка. И прямота относно семействата.– Кат Кларк, Time OutОбстановката и чувството за хумор може да са ви познати, но все пак „Така е на 40” успява да остане свеж и забавен.– Тай Мюсън, Sky MoviesКой би си помислил, че е добра идея да се вземат двамата най-дразнещи герои от „Позабременяла” и да им се посвети цял филм от 2 часа и 13 минути?– Роб Гонзалвес, eFilmCritic.comТова е силата на Апатоу – той пише за това, с което е запознат и от него лъха истина. Поръсен с глупости, емоционално суров, силно наблюдателен и много забавен.– Луиз Келър, Urban Cinefile ... още »
Медицинско-психологически трилър, умело забъркан от Стивън Содърбърг. Бързаме да предупредим – не очаквайте филм, подобен на “Зараза”, защото въпреки всички химически субстанции и терминология, “Странични ефекти” залага повече на обратите в сюжета и психологическите надигравания, а не на разглеждането на конкретно заболяване. – ПрограматаСамо в последните две години Содърбърг ни бомбардира с цели три филма - екшъна "Мокри поръчки", трилъра "Заразяване" и драмата "Професия: стриптийзьор". Новият му проект използва елементи от всичките: фармацевтичната мафия от "Заразяване" лансира нови психохапчета в "Странични ефекти"; Джуд Лоу, който в същия филм бе билкар шарлатанин, тук е психиатър; а Чанинг Тейтъм - стриптийзьорът от едноименната продукция, винаги добре дошъл за женската публика, играе съпруг на главната героиня. Че не само изпълнението е добро, а и темата - актуална, свидетелства следният факт: повече американци умират от злоупотреба с медикаменти, отколкото в автомобилни катастрофи. Мерилин Монро, Хийт Леджър, Майкъл Джексън са само част от жертвите на свръхдоза хапчета, продавани с лекарско предписание.– Анита Димитрова, СЕГАИстинският, качествен трилър ще ви накара да забравите, че сте си купили пуканки в киното. През цялото време ще стоите като на тръни с напрегнато очакване какво ще се случи с главния герой или накъде ще поеме развитието си историята. “Странични ефекти” (Side Effects) на режисьора Стивън Содърбърг е точно такъв филм. Той ни дава всички емоции, които можем да изпитаме в една наистина напрегната обстановка. Нежните морални трикове, с които ни предизвиква “Странични ефекти”, трудно могат да се опишат дори от дебелите медицински книги. Най-краткото ревю, което най-добре подхожда за лентата на Содърбърг, се състои точно от три думи: Просто го гледайте!– Виктор, 359.bgАко спечелилият „Оскар” „Наръчник на оптимиста” е комедийният поглед върху последиците от психиатричното лечение, то „Странични ефекти” е драматичният. А майсторът на трилърите Стивън Содърбърг се е постарал да хване зрителя здраво за гушата и да не пуска до самия финал.– МОНИТОР„Странични ефекти” е забележителен трилър, който се нарежда сред най-добрите на Содърбърг. Филма вкючва наелектризиращи изпълнения от Рууни Мара, Джуд Лоу, Катрин-Зита Джоунс и Чанинг Тейтъм.– Питър Хауъл, Toronto StarАко това наистина се окаже последния филм на Содърбърг – а аз не можах да задържа дъха си (докато го гледах) – той е избрал един страхотен филм, с който да се оттегли.– Кенет Тюран, Los Angelis TimesДрама за гълтане на хапчета, която внезапно се превръща в нещо съвсем различно.– Луи Луменик, New York PostФилмът уважава интелигентността на зрителя, което трябва да служи и като предупреждение – не ходете да го гледате в унес и апатия. Ако го гледате с изострени сетива, това ще позволи на цялото забавление и заплаха от този удивителен трилър да проникне в главата ви.– Джо Ноймайер, New York Daily News ... още »
В програмата на СОФИЯ ФИЛМ ФЕСТ 2013 за 15 мартНе пропускайтеНай-новият филм на Франсоа Озон „В къщата” (с Фабрис Лукини, Кристин Скот Томас, Еманюел Сение), представен от актьора Бастиен Угето, от 18.00 в зала 1 на НДК. Това е историята на шестнайсетгодишно момче, което се промъква в къщата на свой приятел от курса по литература и разказва за това в есета, които предава на учителя си. В срещата с този талантлив и необикновен младеж учителят преоткрива своя ентусиазъм за творчество...Най-новият филм на Данис Танович „Епизод от живота на събирача на желязо”, представен от продуцентите, от 20.30 в кино „Люмиер”. Сюжетът ни среща с Назиф, който събира старо желязо, за да издържа семейството си. Жена му е бременна с трето дете, но помята, а няма здравна осигуровка и от болницата отказват да я приемат... През следващите 10 дни Назиф се изправя пред грубостта и безсърдечието на обществото.Най-любопитното място, където си дават среща комиксите и техните фенове - „Комик-Кон Епизод IV: Надежда за феновете”, от 20.30 в Червената къща.Филмът ни разказва как 40 години след стартирането си, Комик-Кон е огромна мултимедийна проява, която привлича хиляди посетители. Среща ни с фенове и с редица знаменитости, които споделят какво харесват в Комик-Кон и как той се е променил през годините. ... още »
В началото на 2012-та година от студиото Уорнър Брос съобщиха, че Мила Кунис и Чанинг Тейтъм ще изпълнят двете главни роли в амбициозната научна фантастика “Възхода на Юпитер” (“Jupiter Ascending”). Режисурата на продукцията беше поверена на създателите на трилогията “Матрицата” Анди и Лана Уашовски, а за снимките ще бъдат похарчени над 100 милиона долара. “Възхода на Юпитер” е описван от продуцентите си като “революционен фантастичен филм с много новаторски идеи” и от Уорнър Брос не крият големите си очаквания по отношение на бокс офиса. Първоначално имаше съмнения относно готовността на студиото да финансира продукцията, тъй като предишния мащабен фентъзи филм на Уашовски, “Облакът атлас”, се представи разочароващо в световния бокс офис.Но двамата режисьори изглежда са успели да впечатлят началството на Уорнър с идеите си и малко по-рано днес представител на студиото оповести, че снимките на лентата ще започнат още тази пролет.Екранни партньори на Мила Кунис и Чанинг Тейтъм ще бъдат актьорите Шон Бийн, Еди Редмейн, Дъглас Буут и Тупенс Мидълтън, а от Уорнър Брос оповестиха и точната дата на която ще се състои световната премиера на филма. Заедно с информацията за старта на снимките от студиото разкриха, че “Възхода на Юпитер” ще тръгне по кината в целия свят от 25-ти юли, 2014-та година.Фактът, че премиерата на фантастичния екшън ще се състои в разгара на летния сезон за пореден път потвърждава големите очаквания на Уорнър Брос и желанието на студиото да превърне филма в един от блокбастърите на 2014-та година. Основна конкуренция на лентата на Уашовски ще бъде приключенския екшън с Дуейн Джонсън “Херкулес”, който също тръгва по кината от 25-ти юли.Подробни детайли за сюжета на “Възхода на Юпитер” все още не се разкриват, но това което се знае е, че действието на филма ще се развива във вселена в която човешката раса е на дъното на еволюционната стълбица. В центъра на историята ще бъде бедстваща руска емигрантка (в ролята Мила Кунис), която без да подозира заплашва съществуването на могъщата кралица на Вселената и това я превръща в мишена на група убийци.Продуцентът на филма Роберто Малерба: “Анди и Лана Уашовски са страхотни когато стане дума за създаването на фантастични светове. В това отношение бих казал, че те са едни от най-добрите в бизнеса. Изисква се много въображение и голяма доза интелигентност за да създадеш нещо ново и свежо в научнофантастичния жанр. Ще ми се да мога да Ви кажа какво са намислили за “Възхода на Юпитер”, но ще трябва да изчакате готовия филм. Мисля, че хората ще останат доста впечатлени от това което ще видят.”Освен режисьори и сценаристи Анди и Лана Уашовски са и продуценти на филма заедно с Филип Лий (“Черният рицар”) и споменатия Роберто Малерба (“Братя Грим”). Снимачният екип ще работи в няколко различни американски щата, а снимките ще продължат около три месеца.Все още не потвърдено, но очакванията са, че “Възхода на Юпитер” ще се разпространява в триизмерен и IMAX формат. ... още »
В продължение на повече от десет години студиото Юнивърсъл Пикчърс се опитваше да заснеме четвъртата част от успешната поредица на Стивън Спилбърг, “Джурасик парк”. Само от световното си киноразпространение трите филма за гигантските динозаври са натрупали над 1.9 милиарда долара и този успех беше гаранция, че рано или късно “Джурасик парк 4” ще бъде заснет.През лятото на 2011-та година самия Стивън Спилбърг оповести, че лентата е получила зелена светлина от студиото. По думите му продукцията ще даде изцяло нов старт на франчайза, а от своя страна от Юнивърсъл Пикчърс обявиха, че за снимките ще бъдат използвани триизмерни камери.Веднага след това започнаха да се носят слухове относно възможността Спилбърг да седне отново на режисьорския стол, но не след дълго стана ясно, че той само ще продуцира. През изминалите две години се споменаваха имената на много режисьори, които изявяват интерес към “Джурасик парк 4” (сред които бяха Джо Джонстън и Джей Джей Ейбръмс), но сега от Юнивърсъл Пикчърс сложиха край на спекулациите и разкриха името на избраника.В публикувано преди няколко часа изявление от студиото заявиха, че на режисьорския стол на високобюджетния филм ще седне Колин Тревъроу. Непознатият на широката публика режисьор доби известна популярност във филмовите среди благодарение на първия си пълнометражен филм – миналогодишната комедийна драма “Безопасността не е гарантирана”.Изборът на Тревъроу не е толкова изненадващ тъй като през последните няколко години много режисьори от независимото кино (като Марк Уеб и Гарет Едуартс) бяха привлечени да работят по скъпи студийни проекти. Този подход е логичен за Холивуд тъй като тези режисьори не изискват огромни хонорари и могат по-лесно да бъдат контролирани от продуцентите. През изминалите седмици Колин Тревъроу е имал няколко срещи с екипа от Юнивърсъл Пикчърс и според изявлението на студиото “той е голям фен на “Джурасик парк” и притежава качествата, които са нужни за запазването на атмосферата и магията на поредицата.”Снимките на филма ще стартират малко по-късно тази година, а Стивън Спилбърг ще надзирава работата в ролята си на изпълнителен продуцент. Негов партньор е ветерана Франк Маршъл, който на страницата си в Туитър коментира избора на Колин Тревъроу.Маршъл: “Вълнуващо е да имаме режисьор като Колин. Той е талантлив млад кинаджия, който разбира и уважава света на “Джурасик парк”.”Продукцията ще разполага с бюджет от около 100 милиона долара, а за снимките ще бъдат използвани специално модифицираните триизмерни камери спомогнали за създаването на хитове като “Трансформърс 3” и “Аватар”. Все още няма избрани актьори, но Колин Тревъроу и продуцентите вече провеждат кастингите за главни роли.Завършеният сценарий на “Джурасик парк 4” е дело на Рик Джафа и Аманда Силвър (“Възходът на планетата на маймуните”), а Стивън Спилбърг и Франк Маршъл продуцират заедно с Колин Уилсън (“Гладиатор”).Световната премиера на лентата ще бъде на 13-ти юни, 2014-та година. ... още »
През 2013 година сдружението за колективно управление на авторски и продуцентски права върху аудиовизуални произведения ФИЛМАУТОР навършва 20 години от създаването сиЗа своите 20 години дружеството обединява близо 1600 български режисьори, сценаристи, оператори и продуценти и представлява за територията на България творците, членуващи в 28 сродни чуждестранни организации.Основните функции на ФИЛМАУТОР са да представлява и защитава авторските и сродните права на своите членове пред всички ползватели. Сдружението управлява поверените му права като разрешава използването на филмите от репертоара си, събира и разпределя дължимите на авторите възнаграждения за отстъпените права. Законът за авторското право и сродните му права дава възможност на авторите да изберат как да получават възнагражденията си за последващо използване на произведенията им – чрез продуцента или чрез организация за колективно управление на права.Благодарение на ФИЛМАУТОР, авторските и продуцентските права получават нов живот. Защото на практика за авторите е по-добре да отстъпят част от правата си за колективно управление, с което да си осигурят приходи от използването на филмите им, вместо да ги загубят, предоставяйки ги на продуценти или телевизии без възможности за бъдещи възнаграждения.Не по-малко важно е, че за някои видове използване на защитени произведения законът предвижда задължително колективно управление. ФИЛМАУТОР от една страна улеснява авторите, които представлява, като отстъпват от тяхно име на ползвателите правото да използват авторските произведения срещу определено възнаграждение, което събират и разпределят между конкретните правоимащи творци. От друга страна сдружението спестява усилията и на самите ползватели да издирват, да преговарят и съответно да изплащат възнаграждения на всеки индивидуален автор на използвано произведение.Много по-лесно за ползвателя е да има срещу себе си един субект, който да е упълномощен да представлява и да преговаря от името на множеството автори. В този смисъл, ФИЛМАУТОР е необходим посредник, който осъществява трудното взаимодействие между носителите на авторски права и ползвателите на техните произведения.Колективното управление на права създава нови възможности и за продуцентите - най-вече в областта на кабелното препредаване и последващото ползване чрез различни платформи, когато продуцентът няма практическа възможност да управлява ефективно контрол върху използването на филмовото заглавие. ФИЛМАУТОР представлява на територията на България международната асоциация на филмовите продуценти AGICOA.Авторите и продуцентите сключват с ФИЛМАУТОР договори за членство, с които предоставят на сдружението определен кръг от имуществените си права. Дружеството разрешава от името на своите членове – автори възпроизвеждане на произведенията им; разпространение на оригинали или екземпляри от видеозаписи на произведенията; публично прожектиране; излъчване и предаване по кабел; препредаване по кабел и предлагане на достъп на неограничен брой лица до произведенията от място и по време, индивидуално избрани от всеки от тях; ФИЛМАУТОР има право да разрешава от името на своите членове – продуценти едновременно и непроменено препредаване по кабел на произвденията им. ФИЛМАУТОР предоставя на своите членове правни консултации по всички въпроси, свързани с авторските им права и съдействие при изработване и подписване на изрядни договори при създаване на нови продукции. Сдружението се грижи също така и за социалното и битово подпомагане на нуждаещите се членове и техните семейства.ФИЛМАУТОР е единственото сдружение, регистрирано от Министерство на културата за колективно управление на права върху аудиовизуални произведения в страната ни. Въпреки множеството трудности през годините, дружеството оцелява и доказва необходимостта от колективно управление на правата както за авторите, така и за ползвателите на съответните произведения.Във ФИЛМАУТОР бихте могли да депозирате сценарий за аудиовизуално произведение, с което да осигурите механизъм за доказване на момента на неговото създаване. Ако сте режисьор, сценарист, оператор или продуцент - Вие сте добре дошли при нас, за да защитаваме заедно, с Вашето съдействие, правата ви. Защото ако не можеш да защитиш това, което имаш, всъщност нямаш нищо. ... още »