След невероятния успех на Клети създания зашеметяващата Ема Стоун и несравнимият Йоргос Лантимос отново обединяват сили в новата триптих басня Благи деяния от 6 септември само в кината. Впечатляващата продукция изследва коварните и интригуващи теми за властта, контрола, свободната воля и динамиката на човешките взаимоотношения, представени по типичния за скандалния режисьор начин. През изминалата събота Благи деяния предизвика абсолютен фурор по време на представянето си на фестивала в Кан и затвърди позицията си на творба с дръзка оригиналност, порочен хумор и необикновена ексцентричност, а Джеси Племънс грабна наградата за най-добър актьор за ролята си във филма.
Антологията Благи деяния разглежда три самостоятелни истории, в които едни и същи актьори, сред които Джеси Племънс, Уилем Дефо, Маргарет Куали, Хонг Чау, Хънтър Шейфър, Джо Алуин, Мамуту Ати и Стоун, играят различен персонаж. Запознаваме се с мъж без право на избор, който се опитва да поеме контрола над собствения си живот; с полицай, който е разтревожен, че изчезналата му в морето съпруга се е завърнала и изглежда като друг човек; с жена, решена да открие конкретен човек със специални способности, на когото е предопределено да се превърне в изумителен духовен водач.
„Мисля, че е интересно да наблюдаваме как човек може да си мисли, че има контрол над нещата или че е свободен да решава, а когато му се даде абсолютната свобода, му е трудно да се справи с нея и да се ориентира. Това е микрокосмос на реалния живот и как хора, които изглежда сякаш нямат никаква власт, контролират хора, които може да изглеждат много по-силни.“ споделя Лантимос.
Първият трейлър ни връща към стила на Йоргос, изпълнен с груба студенина, с която той се прочу. Видеото успява да събуди интереса и само да загатне за това, което ни предстои.
;
Режисьор е Йоргос Лантимос (Клети създания, Фаворитката, Омарът, Кучешки зъб) и написан от Ефтимис Филипу (Омарът, Убийството на свещения елен, Кучешки зъб) и Лантимос. Продуценти са Ед Гийни и Андрю Лоу, Кася Малипан и Лантимос. Актьорският състав включва двукратната носителка на „Оскар“ Ема Стоун (Клети създания, Ла Ла Ленд), Джеси Племънс (Силата на кучето), Уилем Дефо (Клети създания, Проектът „Флорида“), Маргарет Куали (Клети създания, Maid), Хонг Чау (Китът, Менюто), Мамуту Ати (Black Box), Джо Алуин (Фаворитката) и Хънтър Шейфър (Еуфория) и др.
След любопитния първи трейлър на „10 Cloverfield Lane”, дойдоха и 10 специални кадъра от филма. Продуцентът на известния с временното заглавие проект „Лошият робот” – Джей Джей Ейбръмс, потвърди, че това не е класическо продължение на „Чудовищно” (2008) и допълни: „Идеята ни хрумна преди доста време, докато работехме по снимките му. Искахме филмът да е кръвен роднина на „Чудовищно”. Постепенно обработихме идеята. И искахме да не споделяме заглавието със зрителите възможно най-дълго.” Режисьор на мистериозния проект е Дан Трахтенбърг, а в САЩ той ще се появи на екран на 11 март т.г. ... още »
След като онзи ден стана ясно, че „Сандмен” („Sandman”) от Нийл Геймън ще има нов сценарист, вчера Джоузеф Гордън-Левит, който смяташе да го режисира и да изиграе главната роля съобщи във Фейсбук, че се отказва от проекта. „Както някои от вас знаят, преди време с Дейвид Гойър подписахме договор с Уорнър Брос за екранизация на „Сандмен” от Нийл Геймън. Един чудесен сценарист – Джак Торн, започна да работи по сценария и аз бях доволен от прогреса. Наскоро обаче Уорнър продаде каталога си със заглавия от Вертиго комикс на Ню Лайн. Преди няколко месеца осъзнах, че с хората от Ню Лайн не можем да постигнем съгласие какво прави „Сандмен” толкова специален и как трябва да изглежда екранизацията му. Затова аз се оттеглих от проекта, но му желая успех.” ... още »
В САЩ последният тридневен уикенд се превърна в триумф за анимационното подразделение на Дисни, защото техният филм „Зоотрополис” събра впечатляващите 73, 7 млн. долара от 3827 кинозали и се превърна в най-касовият дебют на анимация на студиото за всички времена. На IMAX филмът събра 5,2 млн. долара от 366 зали и с това стана вторият най-касов анимационен дебют в този формат след „Играта на играчките 3”. По света „Зоотрополис” се подвизава по екраните вече четвърта седмица и може да се похвали със 158,8 млн. приходи. Междувременно „Дедпул”, който се задържа на четвърто място, отбеляза важен рекорд – той е едва третият филм с ограничение в показа до 17 години, който е прекрачил границата от 300 млн. долара приходи по света. ... още »
Том Хидълстън подсили слуховете, че ще замени Даниъл Крейг в ролята на Джеймс Бонд с думите, че е огромен фен на поредицата за 007 и не би приел предизвикателството да изиграе персонажа с лека ръка. Да изиграе Бонд за него би било „забележителна възможност”, ако „някога ми се отдаде”. Според букмейкърите шансът на завършилия Итън и Кеймбридж актьор да се въплъти в 007 е 10:1. Това ще рече, че е на шесто място в класацията на кандидат агентите на Нейно Величество. На първо и второ място са Том Харди и Идрис Елба, следвани от Деймиън Луис, Айдън Търнър и Хенри Кавил. Хидълстън споделя: „Списание „Тайм” направи калсация на 100-те актьори, които биха могли да изиграят Бонд, в която фигурирах и аз и Анджелина Джоли. Радвам се, че бях сред тях. Наясно съм, че ролята на Джеймс Бонд е много физически напрегната. Но не бих приел предизвикателството с лека ръка.” ... още »
Докато се готви за втория сезон на сериала на Амазон „Ръката на господ” („Hand of God”) Рон Пърлман задвижва и първата група от филми на своето студио Уинг енд Прейър пикчърс. Заедно с Плот 4 на Майкъл Шанън той ще финансира „Потърсвил” („Pottersville”) на дебютанта режисьор Сет Хендриксън. Комедията ще събере в едно самия Шанън, Кристина Хендрикс, Джуди Гриър, Йън Макшейнс и Томас Ленън. Пърлман ще се включи само с поддържаща роля. „Потърсвил” ще ни пренесе в западащо американско градче, населено с особняци. Междувременно Пърлман призна, че въпреки своята лична кампания за осъществяването на „Хелбой 3”, „проектът май никога няма да се състои, но никога не казвай никога.” ... още »
„Отмъщението е вид дива правда“Френсис Бейкън (английски философ)Корумпираният полицай е неизчерпаем сюжет за психологическо проучване и наблюдение от страна на сценаристи, продуценти и режисьори. Трагичен персонаж, раздиран от противоречия, той е и благодатна почва за разгръщане на актьорския талант. Станал почти задължителен атрибут на „filmnoir“, той обикновено е отблъскващ и екранният му живот не е дълъг, вследствие присъствието на непорочни противници или контактите му с недоволни гангстери. Авторите на „Код: 999“ използват максимално възможностите на споменатия жанр, като добавят в него и голяма доза хемоглобин и гилзи. Резултатът е качествен съспенс с много екшън сцени.Историята се развива в Атланта, където руската еврейска мафия е всесилна. Ирина Власов (знойната Кейт Уинслет) дърпа конците на политическа интрига, която заплашва лично руския президент. Нейната сестра Елена (Гал Гадот, по-секси от всякога) е бивша съпруга на полицейския началник Майкъл (Чиуетел Еджиофор) и майка на неговия син. За да получи достъп до детето си, той трябва да изпълни няколко поръчки. За най-трудната от тях, той трябва да използва „код 999“ (означаващ „ранен полицай“) и да привлече в отдалечен квартал на всички полицейски коли, като по този начин даде възможност за достъп до силно охраняван сейф в другата част на столицата на Джорджия. Крис Алън (Кейси Афлек), новобранец в отдела, се очертава като най-подходящият кандидат за „ранен полицай“.„Код: 999“ притежава всички съставки, осигуряващи успех в киното: интересна история позволяваща на стереотипираните персонажи да намерят свой личен нюанс, елитна актьорска селекция и майсторски начин за водене на сложния разказ. Режисьорът Джон Хилкоут, реализирал силно недооценения „Беззаконие“ (2012) предлага разказ, с хорална структура, в която не се откроява главен персонаж. В сцените на полицейска бруталност и престрелките, той се придържа към документалността и не е трудно да се открие влиянието на христоматийни елементи от урбанистичните „Жега“ (реж. Майкъл Ман) и „Френска връзка“ (реж.Уилям Фридкин).Историята започва с блестящо заснет и монтиран банков обир, към който постепенно се натрупват парчета от пъзел и само внимателният зрител е в състояние да вкуси сладостта от многопластовата история, тъй като той е единственият, който има цялостен поглед върху персонажите и техните действия.„Код: 999“ е черен и мрачен разказ, който представя галерия от персонажи, потънали в лъжи и параноя (служители на реда, доносници, наркомани и проститутки) всеки от които олицетворява различни нюанси на корумпираност, угризения и психически отклонения. С участието си в този филм Кейси Афлек затвърждава позицията си на най-талантливия актьор от семейството. Успешно подбрани ситуации и диалози бавно натрупват пластове към психологическите портрети на персонажите. Те се редуват с интензивни екшън сцени пропити с много адреналин. Структурата на повествованието превръща някои водещи актьори в епизодици, като им отрежда кратко екранно присъствие, в което те нямат право на грешка. Сред букета от първокласни имена се откроява Джефри Алън (Уди Харелсън), алкохолизираният чичо на Крис.Художественият успех на трилъра се дължи начина на дозиране на информацията, представена на зрителя. Само когато е държан „на тъмно“, той може да оцени радостта от наградата, която получава за „внимателно следене на екранния разказ“. В такъв смисъл „Код: 999“ е свежо и сполучливо упражнение по стил в класическите рамки на жанра, който все повече се стандартизира с лесносмилаемите и сценарно предвидими франчайзи. ... още »
В новия телевизионен спот на „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта”, който излиза малко преди световната премиера на гласения за блокбастър проект на 25 март, съдържа кадри, които не сме виждали до момента. От него става ясно, че Батман не е чак толкова неохотен да се впусне в двубоя между двамата и дори посреща противника си с думите: „Ето ме.” Изглежда, че Батман е приел неизбежното и се е приготвил за сблъсъка, който не е просто бизнес – напротив, доста е личен. Засега можем да кажем, че филмът на Зак Снайдър ще ни покаже нещата най-вече от гледната точка на Брус Уейн/Батман (Бен Афлек). ... още »
„Историята на Лувъра по време на нацистката окупация и разсъждение за смисъла и вечното измерение на изкуството.” Това гласи рекламното изречение на най-новия филм на руския режисьор Александър Сокуров „Франкофония” („Francophonia”), познат най-вече със забележителния си филм, заснет в един-единствен кадър – „Руският ковчег”. Трейлърът, а вероятно и самият филм, е бавен танц на образи, думи и драматизирани исторически случки, които се събират в един красив урок за важността на времето, дори днешното, защото във всеки исторически период изкуството представлява аванпост на своето съвремие, на неговата чувствителност и изисква постоянна бдителност срещу тези, които са искали и искат да го унищожат. Можете ли да си представите света без скулптури и картини? ... още »