• Предпродукцията за филма започва още преди началото на снимките на „Казино Роял” (2006).
• Пол Маккартни отхвърля предложението да напише песента за ”Спектър на утехата” и предлага тази задача на Ейми Уайнхаус. Уайнхаус прави демо запис с продуцента Марк Ронсън. Но така и не се стига до използването му, заради широкообсъжданите проблеми на певицата с алкохола. В последствие продуцентите на филма се обръщат към Джак Уайт и Алиша Кийс.
• За първи път в “Спектър на утехата” песента се изпълнява от дует. Музикалната тема се казва “Another Way To Die” („Още един начин да умреш”) и е изпълнена от Джак Уайт ( The White Stripes) и Алиша Кийс.
• Според продуцента Майкъл Уилсън, филмът не използва нищо от оригиналния разказ на Иън Флеминг „Спектър на утехата”, освен заглавието. Освен Джеймс Бонд няма нито един от героите в разказа - Рода Леуелин, Филип Мастърс и Губернатора.
• Сюжетът на „Спектър на утехата” всъщност не е шпионска история, въпреки че става дума за мисия. Историята е анекдот, разказан на Джеймс Бонд на парти. Това е първият филм на EON Productions за Джеймс Бонд от „Шпионинът, който ме обичаше” (1977) насам, който не е изграден върху история за шпионаж.
• Използваните продукти и рекламни споразумения включват Астън Мартин и колите, които компанията Форд произвежда (включително Волво, Рейндж роувър и новият Ка); играчките на Corgi International Limited; часовници Omega SA, Джеймс Бонд носи Omega Seamaster Planet Ocean 600M; напитка на на Кока Кола Coke Zero (от “zero” – “нула”, като „нула, нула, седем”); водка “Смирноф”; мобилни телефони Sony Ericsson, включително Titanium Silver Edition C902 Cyber-shot; авиолинии Virgin Atlantic; бира Heineken; козметиката на Avon, линията „Bond Girl 007”; Sony Electronics; Том Форд за дрехите на Бонд; и играта на Activision „Quantum of Solace”.
• Премиерната дата на филма не е случайна. През 2008 се отбелязва 100- годишнина от рождението на създателя на Джеймс Бонд – Иън Флеминг.
• “Форд” подписват договор с продуцентите на филма, който регламентира появата на Астън Мартин – DBS в три филма от поредицата на стойност 100 милиона долара.
• Това е първият филм за Джеймс Бонд след „The Living Daylights” (1987), който взима името си буквално от разказ на Иън Флеминг.
• Според разказа, спектърът на утехата е: „Точно число, дефиниращо комфорта, хуманността и приятелството необходими на една двойка за да оцелее любовта им. Ако спектърът на утехата е нула, то любовта е мъртва.”
• Даниел Крейг описва филма като „класически филм за Бонд, напомнящ за Кен Адам. Кен Адам е дизайнерът, известен като създателя на леговищата на злодеите в ранните филми за 007. Майкъл Уилсън споменава за дизайна на Денис Гаснър: „пост-модернистичен поглед върху модернизма”. Дизайните на Гаснър отдават почит към работата на Адам.
• Докато текат снимките в Панама, Даниел Крейг се налага често да сменя хотела, тъй като пресата откривала местонахождението му.
• На 19 април 2008г. Фрейзър Дън, техник, който шифира автомобила на Бонд - Астън Мартин DBS, губи контрол над колата и се озовава в езерото Гарда в Северна Италия. За щастие се отървава само с леки охлузвания, но колата, на цена от £120,000 (235,000 долара), била съсипана. Неочаквано обаче, един от феновете на поредицата плаща около £200,000 за колата, което е със £70,000 повече от цената на чисто нова. Още по-изненадващото е, че точно тази кола (една от шестте) не е част от снимките и не присъства във филма.
• Консултанти на филма са истински шпиони, включително и наемни убийци на британското Ми6 и израелския Сикрет Сървис.
0 гласа
поредният як филм за бонд