Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Терминатор: Спасение

За продукцията - Терминатор: Спасение / информация за филма

Terminator Salvation: The Future Begins 2009
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

За продукцията

26.5.2009  |   синефиш.бг

Човешката драма в сърцето на „Терминатор: Спасение” се развива на фона на разрушената от бомби апокалиптична Америка след „Страшния съд”.

 „Разказваме историята на света след „Страшния съд”, казва Макджи. „Това е историята за „раждането” на Джон Конър и Кайл Рийз, за укрепването на Скайнет и където нашата човечност ни заблуждава. Това е моментът, в който човечеството се изправя срещу машините.”
 За да вдъхне живот на отдавна обещаното бъдеще от „Терминатор”, Макджи иска да пресъздаде действителност, която е не по-малко достоверна. „Не исках да снимам актьорите пред зелени екрани. Исках да противодействат на истински терминатори.”, споделя режисьора. „Исках безлюдния американския запад – пространство, предлагащо живот, изпълнен с трудности, който можеш да опиташ и почувстваш.”. Небето е с по-различен цвят, защото бомбените експлозии са разрушили озоновия слой.   Земята е качествено различна и веднага се разбира, че нещо не е наред.”

Макджи режисира „Терминатор: Спасение” след като през целия си живот е фен на поредицата. „Терминатор” по сценарий и режисура на Джеймс Камерън излиза през 1984 и представя на света Моделът 101 Т-800 на Сайбърдин Системс, чиято роля играе Арнолд Шварценегер. Т-800 е изпратен назад във времето от създателя си с изкуствен интелект, Скайнет, за да предотврати раждането на бъдещия водач на съпротивата. Бъдещият лидер обаче на свой ред изпраща човек войник – Кайл Рийз (Майкъл Биен), за да защитава Сара Конър (Линда Хамилтън) и най-важното, да отгледа дете заедно с нея, което да се превърне в най-големия враг на Скайнет.

 „В първия филм научаваш едно нещо за Терминатор – това е звяр, който не можеш да спреш и не спира да те преследва.”, казва Макджи, „машина, която гони жертвите си до край, дори взривена на части, не спира, докато не си мъртъв.”
 Вторият филм на Камерън – „Терминатор 2: Денят на Страшният съд”, който излиза през 1991 е световен бокс офис феномен. Историята пресъздава събития след атварянето на Сара Конър в клиника за душевно болни и нейният син, Джон Конър (Едуард Фърлонг), трябва да се защитава от високотехнологичния терминатор Т-1000 (Робърт Патрик), изпратен от Скайнет да го убие. Конър от бъдещето обаче изпраща препрограмирания Т-800 (Шварценегер) за да защити по-младото си „аз”. Сара и Джон, заедно с новия си съюзник опитват да победят Т-1000 и да предотвратят Денят на страшния съд.

„Бях само на 17, току що пристигнал в Щатите, когато Т2 излезе”, казва Крисчън Бейл, който изпълнява ролята на Конър в „Терминатор: Спасение”. Не бях вижда нищо подобно на вълнението в киносалона. Не можеше да се чуе нищо по време на филма, защото всички пищяха.”
 Режисьорът Джонатан Мостоу  завършва първата трилогия през 2003 с „Терминатор 3: Бунтът на машините”, в който Конър (Ник Стал) и майка му опитват да предотвратят Денят на страшният съд – световна ядрена война, която да започне по команда на Скайнет.
 Сценарият на „Терминатор 3” е съвместно дело на Джон Браканто и Майкъл Ферис, които се връщат в проекта, за да напишат сценария и на „Терминатор: Спасение”. „След като завършихме трилогията като разрушихме света, знаехме, че не можем да се върнем към пътуващите във времето терминатори. Новият филм трябваше да бъде за това, което се случва след бомбите.”, казва Бранкато.

„Искахме да пишем за отдавна предсказаната битка между хората и машините, което ни даде възможността да променим цялостния изглед на продукцията. По-ранните филми пресъздават познат съвременен свят. Този филм е военен, с по-мрачен декор на едно следапокалиптично бъдеще.”, добавя Ферис.

Действието в „Терминатор: Спасение” се развива през 2018, 14 години след ядрената атака, с която завършва трилогията „Терминатор”. Продуцентът Мориц Борман, който е изпълнителен продуцент на „Терминатор 3”, отбелязва: „От началото взехме съзнателно решение, че както предходните филми пресъздават време, което познаваме, така „Терминатор Спасение”, ще започне да разкрива бъдещето, което е само загатнато в по-ранните серии. Така се озоваваме във времето, в което Кайл Рийз е още тийнейджър и пътуването във времето, което дава ход на историята, не е открито още. В този филм се озоваваме в разгара на предречената война и можем да видим как Конър се превръща във водач на Съпротивата.”
 „В „Терминатор: Спасение” Скайнет е господстваща, но е все още се развива. Хората определено губят. Те са отчаяни и изправени до стената. Това е последното усилие на човечеството да оцелее.”, казва Бейл.

„За хората всичко е трудно”, потвърждава Макджи. „Трудно е да си набавиш храна, енергия. Всичко е изчерпано. И непрекъснато си преследван.”

Въпреки всичко според Борман „Трябва да има надежда за хората. Трябва да има нещо в живота им, което да показва, че вярват  в съществуването на бъдеще след машините и светът ще възкръсне от пепелищата. И надеждата им естествено е Конър.”

„АКО  СЛУШАТЕ ТОВА, ВИЕ СТЕ СЪПРОТИВАТА”:
СТАРИЯ ВРАГ В НОВО БЪДЕЩЕ

Да персонализира героят, който е опорната точка на цялата сага „Терминатор”, Макджи избира Крисчън Бейл, който е съществен елемент от визията му за филма.

Кинодейците търсят Бейл, докато той е в Лондон и се снима в „Черният рицар”. „Успяхме да уредим среща на Макджи с Крисчън”, спомня си изпълнителния продуцент Джийн Алгуд. „Крисчън се колебаеше в началото, защото искаше да се увери, че това няма да е просто екшън-филм.”

Конър се сражава в първите редици на съпротивата, но все още не е неин лидер. Новите разработки на Скайнет разклащат представата му за бъдещето, каквото го описва майка му. Тя вярва че бъдещето не е предопределено. Съмненията му, че няма да доживее събитията, които да доведат до изпращането на Кайл Рийз назад във времето, за да защити майка му.

„Джон Конър не знае дали ще стане Джон Конър, за който му е говорила майка му.”, отбелязва продуцентът Джефри Силвър. „Защото той знае е че съществуват много варианти на бъдещето. Той е изключително сложен герой, притежаващ кураж и Крисчън Бел е в състояние да пресъздаде такъв многопластов образ, какъвто такава важна роля изисква.”

В допълнение към противоречията с лидерите на Съпротивата и страха от силата и нововъведенията на Скайнет, още нещо разрушава виждането за бъдещето, с което израства Конър: появата на човек, чието съществуване не е било споменавано – хибрид между човек и машина на име Маркъс Райт.

Последният спомен на Маркъс Райт е, че е осъден на смърт за извършено престъпление. Той няма представа как се е озовал в този свят и каква е ролята му в него.  

„Като начало, никой не знае кой е Маркъс”, казва Бейл. „Той е човек с минало и е изпълнен с разкаяние. Една от темиуте във филма е желанието за втора възможност.”

Желанието за втора възможност кара д-р Серена Когън да открие Маркъс в очакване на смъртна присъда. Ролята на Серена, учен от отдела по генетика на Сайбърдин Системс, се играе от Хелена Бонъм Картър. „Хелена играе високо квалифициран учен, който работи с най-новите технологии”, казва Макджи. „Тя е мотивирана от факта, че има терминален карцином. Тя наистина вярва, че изследването й ще даде на хора като нея втора възможност. Изследването й обаче попада в ръцете на Скайнет и резултатите от него са революционни за машините. Тя е тази, която включва Маркъс в списъка на донорите, които да дарят тялото си за „изследване” и тя е последното човешко лице, което вижда преди да умре.”

Озовал се в този странен, нов свят, облечен в крадени дрехи, борейки се да разбере какво се е случило с него след „смъртта”, когато млад човек на име Кайл Рийз, чиято роля изпълнява Антон Йелчин, спасява Маркъс от Терминатора-агресор. „Маркъс свършва в изоставена сграда, където един Т-600 открива огън по него.”, обяснява Йелчин. „И от нищото се втурва едно дете, което го сграбчва и спасява. Това дете е Кайл Рийс. Ще го чуем да казва, както в първия филм: „Ела с мен ако искаш да оцелееш.”

Кайл, който след това ще пътува назад във времето, за да спаси Сара Конър, на този етап е все още тийнейджър, който се бори за оцеляването си.  “С Макджи обсъждахме през какво е преминал като дете за да се превърне в непоколебимия мъж от първия филм. Защо е толкова хладнокръвен и силен като възрастен? Човек може да види, че той притежава тези черти още като дете. Кайл оцелява ден за ден, като се храни с каквото намери. Той е там заобиколен от Т-600 и друг хора, събирачи, които не винаги са приятелски настроени.”, размишлява Йелчин, който изпълнява ролята на Рийс в тийнейджърските му години.

Докато Кайл слуша емисиите на къси вълни, излъчвани от Джон Конър, мечтаейки да се присъедини към него в съпротивата, Конър също търси Кайл.  „Конър търси Кайл Рийз, който е негов баща, който в момента е още момче.”, казва Бейл. „Кайл няма представа каква важна роля ще изиграе  в бъдеще и Конър не може да му каже. Пътуванията във времето са наистина объркващи.”

Кайл не е сам по пътя. Той е заедно със Стар, девет годишно момиче, онемяло, травмирано от войната и напускането на родното място. Ролята на Стар изпълнява Джадагрейс Бери. Стар има способността да усеща терминаторите още преди да са се появили, но по-важното е че присъствието й дава на Кайл чувството, че има цел.
 Оцелявайки ден за ден Кайл, Стар и Маркъс периодично са застрашени или получават помощ от други оцелели бежанци по пътя, в това число Вирджиния, чиято роля играе Джейн Александър.
 Маркъс, Кайл и Стар са разделени ненадейно след засада на „Жътвар” – гигантски насекомоподобна машина с многобройни крака и ръце, която открива жертвите си и ги натоварва в транспортьор, който да ги върне в Скайнет. Преследвани от армия от терминатори, Кайл и Стар най-накрая са заловени от „Жътвар” и натоварени в транспортьор, без да знаят каква ще е съдбата им.

Избягвайки залавянето, Маркъс спасява живота на пилот на свален А-10 реактивен самолет, който е принуден да катапултира след като не успява да спаси хората от „Жътваря”. Пилотът се оказва зашеметяващата Блеър Уилямс, която се връща заедно с Маркъс в базата на Съпротивата. Ролята на Блеър Улямс изпълнява Мун Блъдгуд.

По пътя към базата на Съпротивата Маркъс е ранен от мина. В пърият пост на бунтовниците той е подложен на лечение от жената на Джон, Кейт Конър, чиято роля изпълнява Брайс Далас Хауърд. Кейт е първата, която открива че тялото на Маркъс е модифицирано в досега непознат модел Терминатор – хибрид с човешко сърце, мозък и външен вид, но с вътрешност на робот. Неподозиращ тази трансформация, Маркъс е съкрушен от осъзнаването, че екзекуцията му е само подготовка за едно ново състояние.
 Очите и ушите на Конър, вторият в командването, Барнс е избран да пази Маркъс, докато не е възможно да бъде изследван.  Актьорът и музикант Комон изпълнява ролята на Барнс.
  С промяната на ситуацията на повърхността, Конър вярва, че стратегията му трябва коренно да се промени, което го въвлича в противоречие с признатия лидер на Съпротивата, генерал Ашдаун, чиято роля изпълнява научно-фантастичният  актьор ветеран, Майкъл Айрънсайд.

Конър осъзнава, че единственият начин да устоят истински на непрекъснато развиващата се бойна стратегия на Скайнет е да пренесат сражението в сърцето й. И Маркъс е ключът с който да проникнат в мрежата.

„РЪЦЕТЕ НА ЗЛОТО ДОСТА СА СЕ ТРУДИЛИ”:
СЪЗДАВАНЕТО НА АРМИЯ ОТ ТЕРМИНАТОРИ

„Едно от най-приятните неща във филма е като видиш всичките машини в лексикона на Скайнет.”, споделя Макджи. „Подобно на съвременните военни – има машини на земята, във водата и въздуха….Беше удивително изживяване да видиш различните терминатори в този свят, защото искаш да проследиш успехите и провалите на Скайнет до появата на Т-800, най-усъвършенстваната машина заубиване.”

Създадени от скиците на дизайнера на продукцията Мартин Лаинг и от художествения му екип, армията терминатори от „Терминатор: Спасение” оживяват под ръководството на Стан Уинстън, легендарният създател на първия Т-800. За съжаление почива докато текат снимките на филма.
Джон Розенгрант, отговорник за специалните ефекти в Stan Winston Studio, ръководи 60-членен екип за да създаде това поколение терминатори и също така надзирава и „специалния” грим. Уинстън наема Розенгрант в ървия „Терминатор” и става негов ментор.  Това е началото на едно невероятно развитие, което води до феноменален напредък в аниматрониката и специалните ефекти през изминалите години.

За Розенгрант обемът от работа в продукцията изисква някои нововъведения. „Предизвикателството бе да измислим по-леки материали, които да имитират метал.”, казва Розенгрант. „Използвахме комбинация от уретан и пластамса, боядисани по последна технология за да придобият метален вид.”  
В „Терминатор: Спасение”, предизвикателството е също така създаването на терминатори, които да бъдат логични продължение на света във вселената на „Терминатор”.  „Понеже периодът предхождаше времевата рамка на предишните филми, трябваше един вид да конструираме „на обратно”.”, обяснява Лаинг. „Също като при лаптопите – преди десет години бяха дебели като тухли, но с течение на времето ставаха все по-тънки и леки. Така и Терминаторите, които вече познаваме са тънките лаптопи, а нашите са тухлите. Те са много по примитивни и брутални и по-големи като дизайн.”

На всичкото отгоре Макджи има особена естетика предвид с която да даде цвят на целия филм. „Не исках лъскав роботизиран свят.”, обяснява Макджи. „Не исках излъскано бъдеще. Исках то да е стресиращо. Исках слой мръсотия върху метала на машините, сякаш са куп съветски танкове, за които не е останало време за боядисване и не са им правени подобрения от дълго време.” 
По-добрата сухопътна бойна единица на Скайнет е Т-600, която Макджи описва като „по-голяма и по-заплашителна” от Т-800, „Буик от ’57-ма в сравнение с Мерцедес 2009”. Кинодейците искат създадат Т-600 като машини спрени от производство, но продължаващи да патрулират, с прояден от обстрел и под въздействието на атмосферните условия и  триенето на елементите, камуфлаж. Както казва Кайл Рийс в „Терминатор”: „Първите модели се забелязваха лесно”.
Познати от сцените, представящи бъдещето в по-ранните филми, въздушните терминатори са наречени „Ловци-убийци”. „Ловците-убийци” или H-Ks, патрулират въздушното пространство, сканирайки повърхността под тях с големи прожектори. Подобно на Т-600, версията на H-Ks е най-първичната, разработена от Скайнет.
Малки летателни апарати без пилот - Аеростати също патрулират във въздуха в търсене на оцелели хора. Те са екипирани с цифрова камера и изпращат сигнал към Скайнет, които след това се препращат към „Жътвар”.
Мото-терминаторите са базирани на любимите мотоциклети на Макджи -  „Дукати”. Продуцентите се свързват с италианската компания, която с радост откликва. Тя доставя четири еднакви мотора, които да се използват в снимките.
За моретата, езерата и реките Скайнет използва подводен терминатор – Хидробот. Наподобяващи змии, без очи, но с остри като бръснач глави, които забиват в жертвите си, хидроботите реагират на звуци и вибрации във водата. За тяхното изработване е използвана комбинация от стоманена олекотена конструкция и части от уретан, боядисани да наподобяват метал.

Най-високо технологичното творение на Скайнет не е изцяло от метал: Маркъс, терминаторът-човек, който разбира за своите киборг-подобрения в хода на действието.

Гримът и протезите на Маркъс са дело на Розенгрант. Неговият екип разработва няколко варианта за да осигури различните състояния, в които се озовава Маркъс, включително и пълното разкриване на вътрешния скелет, след като е заловен от Съпротивата. Пресъздаването на Маркъс отнема 6 часа на Сам Уортингтън на гримьорския стол в ръцете на трима художници.

„ДЕНЯТ НА СТРАШНИЯТ СЪД НАСТЪПИ”:
СЪЗДАВАНЕТО НА СВЕТА ОТ „ТЕРМИНАТОР: СПАСЕНИЕ”

Практическото предизвикателство пред създателите на филма е да пресъздадат Америка около 2018 с разрушената от ядрена детонация шир, останките от градове и населяващите я хора и терминатори. За да придадат след военен тон на картината, Макджи и директора на фотографията Шейн Хърлбът снимат филма с експериментално обработена лента. „Взехме стара лента на Кодак и оставихме на слунчева светлина за да изгуби част от качествата си”, обяснява Макджи. „После я обработихме прибавяйки и повече сребърен цвят. Отидохме и по-далеч. Обработихме този ефект дигитално, за да придадем на филма качество, което да внушава, че нещо не е наред с начина по който изглежда света, което е в съзвучие с настроението в целия филм.”

Местата на снимките играят основна роля в пресъздаването на осезаемата реалистичност на филма. „Искахме голям широк, свят.”, заявява Макджи. „За да го постигнем ни бе необходимо разнообразие от места за снимки. В този филм снимахме на морето, в планините, в джунглата, пустинята. И заедно с това искахме да заснемем света във война; целият свят е замесен в този конфликт и в този смисъл искахме да отворим филма и да го превърнем в истинско кинематографично изживяване.”  

Снимачният екип успява да постигне всичко това на едно място – Албакърки, Ню Мексико с неговите безбрежни пустини, планински пейзажи и модерни декори в Albuquerque Studios.
Самолетите и въоръжението, използвани в продукцията отразяват вида на припасите, до които биха имали достъп хората в контекста на историята. Основният военен самолет е А-10 Тъндърболт Две. Това е най-доброто въздушно средство, с което Съпротивата може да се бори срещу тежките машини на Скайнет. Други летателни машини, използвани във филма са ЦВ-22 Оспрей, който може да се приземява като хеликоптер, транспортьора Ц-130 Херкулес и хеликоптер ХХ-60 Пейв Хоук.

Една от най-предизвикателнит е сцени е разрушаването на бензиностанция, докато Маркъс и Кайл се сражават с „Жътвар”. В нея Маркъс взривява бензиновоз под „Жътваря” в опит да попречи на следващата му атака. За сцената е използван бензиновоз пълен с приблизително 250 галона бензин.

Огнената експлозия е с диаметър 160 стъпки и височина 200. Тази експлозия поглъща цялата бензиностанция и е последвана от още една при острова с бензиновите помпи. Подготовката на ефекта отнема 12 седмици. За да се заснеме сцената Макджи използва камери с дистанционно задействане, в удароустойчиви кожуси, камери с оператор, снимащи зад бункери, а също и камери на хеликоптери с дълги обективи.
Вероятно още по-зрелищна е сцената с пускането на напалм и катастрофата на хеликоптера на Конър в реката. За да се изпълни тази последователност, екипът изгражда 200-футов речен ръкав в пустинята.


 
 
[+] sivosten.com
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
60/100
 
Ангел Генчев
sivosten.com
[+] sivosten.com
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
60/100
 
Ангел Генчев
sivosten.com
[+] Труд
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
40/100
 
Владислав Апостолов
[+] Vodafone Live!
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
80/100
 
Даниел Симеонов
[+] в-к Дума
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
60/100
 
Емил Дичев
[+] Хоризонт - БНР
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
80/100
 
Жени Монева
[+] сп. Бела
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
80/100
 
Ивайло Петков
[+] Екран
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
70/100
 
Неда Ковачева
[+] dnes.bg
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
50/100
 
Петя Славова
[+] списание Мода
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
80/100
 
Траян Коянков
Среден резултат: 66/100

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg