Снимките на ВИКТОР ФРАНКЕНЩАЙН продължават 60 дни на територията на Обединеното кралство. По време на продукцията, Великобритания преживява някои от най-тежките бури в съвременната си история, които правят нощните снимки на открито изключително предизвикателство за актьорите и екипа.
Продукцията се отнася творчески към обстоятелствата и използва бурите като фон за една от най-емблематичните сцени във филма - създаването на чудовището, а за снимачна площадка се спира на вътрешността на замък, който се превръща в лабораторията, където Виктор вдъхва живот на своя „експеримент“.
Високият 60 фута цилиндричен декор с отворен покрив, е построен за четири месеца в Лонгкрос Студиос, Съри. А откритите сцени са заснети в замъка Дънотър, впечатляваща разпадаща се крепост на скален връх с изглед към морето в Абърдийншър, Шотландия.
Актьорите и екипът се подслоняват сред стените от безмилостните дъждове, но липсата на покрив (улесняващо попадението на мълния, която да даде живот на чудовището), прави снимачната площадка едно много мокро място.
С напредване на снимките, декорите постоянно се унищожават от експлозии, пламъци и най-вече водата, която драстично се излива върху тях нощ след нощ.
Този и всички останали снимачни декори са създадени от художника на продукцията Ив Стюарт (трикратно номинирана за Оскар за работата си в „Речта на кралят", „Клетниците" и "Topsy Turvy"). Даниел Радклиф казва, че тя е „истинска природна сила и брилянтен професионалист. В нейната работа винаги има „фактора Уау ". Вв смисъл, че когато погледнеш творенията й, си казваш: „Боже, този декор е огромен и наистина впечатляващ!" Но отношението й към детайлите също е невероятно, като например, пръснати из лабораторията на Виктор."
Стюарт си представя апартамента/ателието/лабораторията на Виктор като масивно помещение, отразяващо епохата на индустриалната революция, когато машините често са били с размера на сгради. Тези сцени са заснети в помпената станция Кроснес в Лондон, която е построена през 1865 г. като част от спешно необходимата канализация на викториански Лондон.
Според някой индустриалната революция обикновено се свързва с фабрики, пушек, сажди и още повече сажди, но Стюарт смята, че „под тях се скрият огромно богатство от цветове и палитрите."
Стюарт проектира и сцените в цирка, където се срещаме с Игор за първи път – но това е викториански цирк. Тя казва: „На повърхността цирка изглежда весел, прекрасна, колоритен, но всъщност там бедният Игор води ужасяващ живот на робство, от който Виктор го спасява."
|