Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Черният рицар: Възраждане

ВЪЛНУВАЩИ ЕКШЪН СЦЕНИ - Черният рицар: Възраждане / информация за филма

The Dark Knight Rises 2012
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

ВЪЛНУВАЩИ ЕКШЪН СЦЕНИ

12.7.2012  |   синефиш.бг
Завладяващият екшън в „Черният рицар: Възраждане“ започва във въздуха с отвличането на самолет на ЦРУ, превозващ мъж на име д-р Павел, който е от особено значение за американското правителство, но също и за неговите противници. Тук е и първата среща на публиката с Бейн, който ясно показва какъв брилянтен и същевременно безмилостен злодей е всъщност. От огромен товарен самолет Херкулес C-130 се спускат четирима терористи по специално опънати кабели. Те се приземяват върху крилата на по-малкия самолет, прострелват прозорците и го захващат към по-големия въздухоплавателен съд, с което реално пресичат всеки опит за бягство.

Вследствие желанието на Нолан за колкото се може повече истински кадри, голяма част от този пролог е реално заснета в небето над Инвърнес, Шотландия. Това е един истински подвиг, плод на изключителна координация между отделните отдели на продукцията.

Планирането на сцената започва месеци предварително, за да се подсигури безопасността на всички замесени. „Всичко, което правим, буквално надскача границите на видяното до този момент, но във всеки един миг нашата главна мисъл е насочена към сигурността на всеки един участник в снимките,“ подчертава изпълнителният продуцент Кевин Де Ла Ной.

Още в началото Пол Франклин и екипът по визуални ефекти разработват анимирана версия на опасната сцена, за да може различните департаменти да преценят какво може да сработи и какво – не. Том Стрътърс пък прави всичко по силите си, за да елиминира какъвто и да било риск за каскадьорите, които трябва да скочат от един самолет и да се приземят на крилото на друг. „Доколкото си спомням нещо подобно не е правено досега,“ отбелязва опитният координатор на каскади. „Проведохме многократни тестове с кукли и различни механизми за спускане преди въобще да се замислим да пратим човек на подобно изпитание. Имахме и предварително изградени процедури за безопасност, но за щастие не се наложи да ги ползваме. Момчетата бяха просто фантастични.“

Отделно се провежда и подготовка на земята, където се предполага да падне резервоара на ЦРУ самолета. Всичко е махнато от района на удар, за да се избегне риска за хора или животни. Времето също е на страната на продукцията и им предоставя безоблачно небе.

Нолан и операторът Уоли Пфистър заснемат цялото действие от хеликоптер, който се движи със скоростта на двата самолета. Най-доброто доказателство за ефективността от експертната подготовка е времето за заснемане на сложната сцена – всичко приключва за два, вместо за планираните девет дни. „За нас бе изключително изживяване, а мисля същото ще бъде и за публиката,“ заявява Нолан.
Самата битка във вътрешността на реактивния самолет е заснета в огромен самолетен хангар в Кардингтън, на север от Лондон. Корпуса на самолета е поставен върху механизъм, който може да го обръща от хоризонтално във вертикално положение, а също рязко да го мести от една в друга посока, което представлява сериозен тест за умението на екип и актьори да пазят равновесие.
„Не знам защо все така се получава, но на снимачна площадка с Крис винаги в крайна сметка почваме да се търкаляме и преобръщаме,“ шеговито подхвърля Пфистър. „Логистично това е огромно предизвикателство, но пък се отплаща многократно, когато видиш завършената продукция на големия екран.“

Всички големи екшън сцени във филма са заснети с IMAX камери. „Обичам да снимам с IMAX камери,“ потвърждава Нолан. „Те предлагат истински осезаем мащаб на действието и разширяват възприятията за случващото се на екрана. Научихме много за използването им по време на снимките на предходната част, така че сега вече рафинирахме подхода си за по-добри резултати. Междувременно се случиха и много технически нововъведения, които ни позволиха да стигнем още по-далеч в използването на IMAX формат.“

„IMAX е изключително поглъщащ формат заради мащаба на картината, изпълваща изцяло зрителното поле, и звкуът, който помита зрителя от всички посоки в киносалона,“ продължава Пфистър. „Прекарахме около 6 месеца в съвместна работа с Panavision и IMAX, за да преработим някои механизми и да създадем нови обективи, които ни позволиха да снимаме в много слабо осветени условия. Това ни позволи да постигнем неща, които нямаше как да се случат преди няколко години.“
Снимането при редуцирано осветление е особено важно за „Черният рицар: Възраждане“, защото голяма част от важните сцени са ситуирани под земята, включително и тези в пещерата на Батман.

След възстановяването на имението „Уейн“ вече има и нова пещера, която отразява елементи от предишни нейни версии. Междувременно Брус Уейн вече е свикнал да провежда операциите си от своеобразен бункер. Дизайнерите Нейтън Кроули и Кевин Кавана имат задачата да очертаят ясна разлика между двете локации. „Всичко в бункера има строги геометрични форми, изглежда модерно, а отделните елементи се прибират в стените,“ обяснява Кроули. „Преценихме, че може да пренесем това усещане и за пещерата, но при нея всичко да е скрито под вода. На пръв поглед изглежда като всяка друга пещера, но натискането на едно копче освобождава идеално оформени кубове, в които се намират предмети от костюма на Батман до суперкомпютър.“
Бункерът на Батман отново е построен в Кардингтън. Новата пещера, снабдена с функциониращи водопади, обаче е изградена в Студио 30 на Sony в Кълвър Сити, Калифорния. Студиото е идеално за целта, защото има воден резервоар, който побира повече от 2,700,000 литра вода.

Водата е основна част и от базата на Бейн, която е разположена в канализационната система на Готъм Сити. Декорът е построен в Кардингтън, където пространството позволява да се построят няколко тунела, които водят до покрита с велпапе стоманена конструкция, висока няколко етажа. „По отношение осветеността на декора аз предложих да използваме особено ярки прожектори, които придават усещането за една гладиаторска арена,” обяснява Уоли Пфистър.

Кардингтън е дом и на още по-внушителен декор: зловещ затвор, който е разположен под земното равнище. Затворът е грубо скалъпен лабиринт от каменни килии, ситуирани около огромна бездна. Решетките винаги са отворени, защото бягството по отвесните стени на шахтата е практически невъзможно. В Кардингтън са построени не една, а две шахти, като по-високата достига около 40 метра.
За околността около затвора са проведени снимки в Джодпур, Индия, където суровият пейзаж подчертава отчаянието на заточението.

Ярък контраст представя външността на имението „Уейн“, което е пресъздадено от реално съществуващо място в Нотингам, Англия. Въпреки обещанието на Брус да го възстанови тухла по тухла, то новият интериор е далеч по-стерилен и не навява асоциации с истински дом.

В първите две серии единствено Чикаго служи за дубльор на Готъм Сити, но този път са необходими три отделни града: Питсбърг, Лос Анджелис и Ню Йорк. При някои епизоди от филма действието започва по улиците на един град и завършва по тези на друг, без това да представлява проблем пред крайния резултат на екрана. „Това бе изключително предизвикателство от гледна точка на порядъка в кадрите,” обяснява Пфистър. „Снимали сме в различни градове, през различни сезони, по различно време от деня – искаше се голямо планиране, за да напаснем светлината и отделните кадри, така че на екрана да има логическа последователност, без какъвто и да било пропуск. Заедно с Крис и мениджърите по локации работихме усилено, за да изчислим с точност кога ще снимаме на определени улици.”

В Питсбърг повече от 11,000 статисти идват на стадион „Хайнц“ за снимки на сцената, в която Бейн слага експлозивно начало на революционния си план. Домът на Питсбърг Стийлърс приютява измисления отбор на Готам Роугс, който носи екипи в черно и златно подобно на истинския отбор от Националната футболна лига на САЩ. Изпълнителният продуцент Томас Тъл е и съсобственик в Питсбърг Стийлърс, така че е изключително горд от заснемането на този епизод във филма.

Някои от играчите на Стийлърс заемат мястото си в редиците на Готъм Роугс. Срещу тях се изправят Рапид Сити Монюментс, сред които може да бъде разпознат и настоящият кмет на Питсбърг – Люк Рейвънстал.

Екипът на филма се възползва от факта, че тревното покритие трябва да се подмени преди началото на новия сезон. Отговорниците по специални ефекти стратегически разполагат експлозиви по цялото поле, които са прецизно детонирани по време на снимките. Върху съществуващата повърхност е построена платформа, по която да бяга един играч, с което се създава илюзията, че останалите играчи по петите му пропадат един по един в увеличаващата се бездна. За удивителната картина в завършения филм са отговорни Пол Франклин и екипът му по визуални ефекти.
За външните снимки пред стоковата борса са използвани улиците от района на Уолстрийт в Ню Йорк. В продължение на два уикенда продукцията затваря целия финансов район, за да заснеме два ключови сблъсъка, които включват основните актьори, каскадьори и няколко хиляди статисти. Около 600 каскадьори са замесени в действието, така че е необходимо Стрътърс внимателно да обясни на всяка група какво се изисква от нея.

„Снимките на място като Уолстрийт винаги са съпътствани с логистични трудности, които произтичат и от огромния брой замесени хора,” споделя Нолан. „За щастие имахме пълната подкрепа на градската управа и всичко премина гладко, което е признание за хората, които работят по филма. Аз съм истински късметлия, защото попаднах на точните хора, с които да работя по тази трилогия. Знам, че мога да разчитам на техния ценен принос и да получа най-доброто, на което са способни, а това значително улеснява моята работа.”

Последните снимачни седмици са прекарани в Ню Йорк, където Тръмп Тауър предлага външен поглед към корпорация „Уейн“, а мостът Куинсбъро е затворен за два дни снимки, включително за кадър на Батман, в който маскираният герой гледа отвисоко града, за който е готов да жертва всичко.

„Идеята за Готъм винаги е свързвана именно с Ню Йорк. Струваше ми се редно да заснемем повече сцени именно в Ню Йорк, особено защото „Черният рицар: Възраждане” се отнася много повече за Готъм отколкото предишните два филма.”
По повод завършването на трилогията Крисчън Бейл отбелязва: „Със смесени чувства на радост и тъга свалих маската за последен път, защото ролята изигра огромно значение за мен в личен план. Нито за момент не спрях да чувствам вълнението и привилегията от възможността да изиграя толкова иконичен герой. Чувствам се изключително горд от постигнатото през последните 7 години.”
Заключителните думи, разбира се, принадлежат на Кристофър Нолан: „Историята на Брус Уейн увлича хората вече повече от 70 години, защото е велика история. За нас бе вълнуващо да предложим нашата версия за тази легенда в цели три филма. Горди сме от този финал и се надяваме публиката да сподели нашата радост.”

 
 
[+] Stand.bg
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
90/100
 
Stand.bg
[+] в-к 168 часа
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
90/100
 
Велин Манов
[+] PC Mania
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
90/100
 
Велчо Стефанов
[+] Operationkino.net
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
70/100
 
Димитър Дринов
[+] Деян Статулов
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
60/100
 
Нова телевизия
[+] dnes.bg
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
90/100
 
Петя Славова
[+] списание Мода
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
100/100
 
Траян Коянков
[+] Yantk.blogspot
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
100/100
 
Траян Коянков
Среден резултат: 86/100

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg