Не знаех как да започна това ревю, но може би ще го направя така: Тази лента се нарежда в личния ми „топ” за годината по няколко показателя. А именно най-скучната, най-клиширана комедия, но за сметка на това с най-плоските образи и най-неоригиналните шеги, която съм срещал от началото на лето господне две хиляди и девето насам. А напоследък Дженифър Анистън направи една доста добра роля в „Марли и аз”, та защо ли трябваше да разваля впечатлението по този брутален в чисто естетическо отношение начин.
Филми за любовните перипети се правят от доста време. Всъщност като жанр този може би трябва да се класира измежду най-лесните - ако просто спазиш канона, резултатите ще са прилични, ако успееш и да избегнеш клишето поне на няколко места - даже по-скоро добри, обаче за последното се иска малко мисъл. За жалост, сценаристи, режисьор и дори актьори са подходили без нея в дадения случай и тя е заместена с едно огромно отегчение, което за сметка на това по перфектен начин се предава на зрителя.
Определят подобни филми като женски. Този обаче си е чиста обида към нежния пол, защото никога жени в един филм не са изглеждали толкова идиотски. За сметка на това пък мъжките роли са до такава степен плоски, че ако във физиката няма идеално равна повърхност, то поне в киното вече има. Но има и приятен бонус - освен всичко това и двата пола са представени като толкова плитки същества, че дори клонят към безкрайност по този показател.
За сметка на всичко казано до момента, хуморът е изтъркан, наситен с различни препратки към модерната американска култура и успява да накара зрителя да се усмихне само ако се замисли и вземе да му хрумне следното: „е толкова тъп филм няма”. Иначе може просто да гледаш, гледаш, гледаш и да се чудиш дали аджеба ти си крив или вселената, в която живеят създателите на лентата - защото тя определено не е нашата - е крива.
За сценария – няколко различни героя, представени чрез няколко различни връзки, които по някакъв чудат начин се сблъскват едни с други. Естествено, имаме отчаяната, чакаща правилния мъж жена, която го срещна, но само за да се направи на недостъпна и после да кисне край телефона, чакайки обаждане. Имаме и образа на жена, чиято дълготрайна връзка обаче не иска да помръдне натам.
Доста добра роля за Дженифър Анистън, ако обаче имаше нещо за игра в нея. Затова пък симпатичните и физиономийки са може би единственото позитивно в лентата, така че нека и простим. И т.н., и т.н., нека не изброяваме всяко клише в романтичните комедии - всички присъстват. Все пак говорехме за фабулата. Тя се заключва в следното - мъжете до един са гадове, чиято единствена цел е да разбиват женските сърца.
И така - ако ви се гледа най-плоската, най-клиширана комедия на годината, която обаче се отличава и с това, че се точи като народна песен и над половината е обяснения и разсъждения обикалящи от всички страни един или друг очеизваден факт - това е вашата лента. Затова пък с впечатляващ кастинг, който спокойно би могъл да бъде и следващия състав на Оскарите. Само дето всеки от тях ще трябва да бъде там за някой друг филм, в който е участвал. Което ме навява на мисълта, че това би могло да е повод да гледа човек лентата - много звезди на едно място. Но ако въобще минава за причина, то със сигурност е единствената.
Първият тираж (със заглавие „Зарежи го, той не те заслужава”) е изчерпан отдавна. Новото, преработено издание „Той не си пада по теб” ще се появи на българския пазар в рамките на седмицата и ще се продава на цена от 10лв.
Лиз Тучило e американска писателка и актриса, става известна като сценарист на популярния сериал на HBO “Сексът и градът” и съавтор на книгата „Той не си пада по теб” заедно с Грег Берендт. Лиз Тучило е на 45 години, неомъжена. Признава, че все още търси сродната си душа.
Грег Берендт е американски актьор и телевизионен водещ, консултант в популярния сериал на HBO „Сексът и градът” и съавтор на книгата „Той не си пада по теб” заедно с Лиз Тучило. Той е роден е на 21 юли 1963 г., живее в Лос Анджелис със съпругата си и двете си деца. ... още »
Филм със Скалата на първо място в бокс офиса на САЩ 16.03.2009, 06:31 | синефиш.бг
Кечистът-актьор Дуейн Джонсън е шампионът в тежка категория на бокс офиса тази седмица. Приключението на Дисни „Планината на Вещиците” със Скалата дебютира под номер едно. Комиксовата сага „Пазителите” попадна на втора позиция през втората си седмица, докато новото хорър предложение „The Last House on the Left” се нареди зад тях. Заглавията от минали седмици също се представиха добре, като пет от седемте филма регистрираха по-малък от 30% спад. Въпреки това, пазарът е по-слаб от миналогодишния по същото време за първи път от шест седмици.
Дуейн Джонсън – Скалата отбеляза шестия в кариерата си номер 1 дебют – този път с главната роля в „Планината на Вещиците”. Лентата грабна лесно първото място с $25 милиона, отчасти защото няма ограничения за възрастта на посетителите. Така продукцията на Дисни отнесе средно по $7,844 долара от 3187 кина и напълни залите със семейства.
След като миналата седмица постави най-успешният тазгодишен дебют, повече от две трети от зрителите на „Пазителите” изчезнаха и епосът за супергерои понесе епичен спад - 67% , което в цифри се равнява нищожните $18.1 милиона. Това е четвъртият най-голям спад за втори уикенд на дебютирал под номер 1 филм, изпреварват го само „Петък 13-ти” (80%), „Хелбой 2” (71%), и декемврийският „Денят, в който Земята спря” (68%). За десет дни „Пазителите” опазиха $86 милиона и се готвят да приключат киноизявите си с около $120 милиона (само от САЩ). Цената за препълнения с ефекти филм е между $125 и $150 милиона.
Universal се радва на солидни приходи от новия хорър „The Last House on the Left”, който събра $14.7 милиона от 2401 мултиплекса. Трилърът разказва за бруталното убийство на младо момиче и последвалото отмъщение. Проучванията на студиото сочат, че 57% от зрителите са жени, а 60% са под 25. „The Last House on the Left” е римейк на класиката на Уес Крейвън от 1972 и е шестият филм тази година, който дебютира със среден резултат от $6,000.
Трилърът с Лиам Нийсън „Твърде лично” отново изненадва с невероятен резултат и спад от едва 9%. В резултат на непрестанните му успехи, Fox вече се радват на $126.8 милиона и безпроблемно ще минат границата от $150 милиона. През последните две години единственият друг филм, задържал се седем седмици в топ 5 е „Черният рицар” - продължението на „Батман в началото”, в който участва и Нийсън.
Lionsgate и „Madea Goes to Jail” са под номер 5 с $5.1 милиона, спад от 40% и общи приходи от $83.2 милиона. Кралят на „Оскарите” „Беднякът милионер” се нареди на шеста позиция със спад от 26% и $5 милиона печалба. Хитът на Fox Searchlight вече има $132.6 милиона.
Друг задържал се дълго блокбастър е „Paul Blart: Mall Cop”, с $3.1 милиона с 25% спад. Комедията за охранителя в мол спечели $137.8 милиона за Sony досега. Романтичната комедия на Warner Bros. „Той не си пада по теб” продаде билети за $2.9 милиона през шестата си седмица в бокс офиса и вече има $89 милиона. Все още е възможен финален резултат отвъд $100-те милиона. Анимацията „Coraline” прибра $2.7 милиона с малък спад от 19% и набра общо $69.1 милиона.
На последно място в топ 10 е секс комедията „Miss March” със слаб старт от $2.4 милиона от 1742 кина. Продукцията на Fox Searchlight разказва за млад мъж, който се събужда след четиригодишна кома и разбира, че приятелката му вече е известна Плейбой кралица.
„Пазителите” пазят и бокс офиса 09.03.2009, 06:32 | синефиш.бг
“Пазителите” пое контрола над северноамериканския бокс офис с най-силния дебют за 2009 (досега) - $55.7 милиона за периода от петък до неделя. Режисираният от Зак Шнайдер („300”, „Зората на мъртвите”) филм е базиран на култовата серия комикси от 1986 и постигна среден резултат от $15,413 на екран (от 3,611 киносалона).Това е третият най-добър дебют в историята на март, след „300” ($70.9 милиона) и „Ледена епоха 2: Разтопяването” ($68 милиона). „Пазителите” е и шестият най-добър резултат за заглавие с рейтинг „R” (лица под 17 г. са задължени да влизат с придружител) след „Матрицата: Презареждане” ($91.8 милиона), „Страстите Христови” ($83.8 милиона), „300”, „Ханибал” ($58 милиона), и „Сексът и градът” ($57 милиона). С бюджет от около $125 милиона, анти-супергероите стартираха уикенда с невероятните $25.1 милиона в петък, включително $4.6 милиона от нощните прожекции в четвъртък. В събота имаше спад от 25% до $19 милиона, а в неделя от 38% до $11.6 милиона.
Очакванията за “Пазителите” бяха високи, като мнозина предполагаха евентуална победа над дебюта на „300”, имайки предвид същите режисьор, студио, уикенд и рейтинг. Но спартанската легенда се оказа по-привлекателен екшън, дори и за жените. “Пазителите” не предизвика особен интерес у празнуващите на 8-ми март и в салоните се отзоваха главно феновете на графичния роман. Въпреки всичко това е един впечатляващ дебют, тъй като продукцията не е от най-лесните за продан. Критиците не са единодушни, а времетраенето от 2 часа и 43 минути означава по-малко прожекции на ден. С дистрибуцията отвъд океана са се заели Paramount. Приходите там се равняват на $27.5 милиона от 45 пазара. Глобалната сметка е $83.2 милиона.
След две седмици на върха, комедията на Тайлър Пери „Madea Goes to Jail” слезе на второ място с $8.8 милиона за уикенда. Затворническият хит вече има $76.5 милиона за 17 дни и е четвъртата най-успешна продукция на Lionsgate (след „Фаренхайт 9/11” - $119.2 милиона, „Убийствен пъзел 2” - $87 милиона и „Убийствен пъзел 3” - $80.2 милиона). Седемте филма на Пери са събрали общо $356 милиона само от САЩ.
Хитът на Fox „Твърде лично” продължава да се радва на солидни успехи – $7.5 милиона тази седмица с нисък спад от само 25%. С тазседмичната печалба общата сметка вече е $118 милиона. С 42% по-малко продадени билети през 17-тата си седмица е „Беднякът милионер” - $6.9 милиона или $125.4 милиона общо. Режисираният от Дани Бойл шампион превзе „Оскарите” и е на път да отнеме титлата на „Джуно” ($143.5 милиона) за най-печеливш филм на Fox Searchlight. Световните приходи на филма вече са $225 милиона.
С една позиция се изкачи комедията „Ченгето на Мола” – спад от 25% и $4.2 милиона. Лентата до днес има събрани $133.6 милиона..Изданието на Sony вече е в осмия си уикенд и не е регистрирало спад над 40%.
Друга комедия с големи приходи е „Той не си пада по теб”. Този романс събра $4 милиона и попадна на шесто място тази седмица, а в банката има общо $84.6 милиона.
Спад от 37% до $3.3 милиона демонстрира анимационният хит „Coraline”. Лентата на Focus вече има достойните $65.7 милиона и е сред топ 10 на най-печелившите заглавия на годината.
Комедията „Тайните на Беки Б.” изненада с рисков старт, но нещата вече си идват на мястото. Изданието на Buena Vista няма спад над 35%. Този уикенд събра $3.1 милиона и разполага с приличните $38.4 милиона.
Концертът на Disney „Jonas Brothers: The 3D Concert Experience” страда от един от най-мащабните спадове в историята на бокс офиса - 78% до $2.8 милиона. Не трябва да забравяме, че това се случва след разочароващ дебют миналата седмица от $12.5 милиона, който беще подсилен от билет с цена $15.
Десетото място е заето от гимназиалната комедия „Fired Up” с $2.6 милиона за Sony, спад от 30% и общо $13.4 милиона. Филмите в топ 10 генерираха $98.9 милиона приходи тази седмица, което е с 14% повече от миналата година по същото време, когато „10 000 пр.н.е.” дебютира на първо място с $35.9 милиона; но с 27% по-малко от 2007-ма, когато „300” попадна директно под номер 1 с $70.9 милиона. ... още »
„Madea Goes to Jail” заслужено се озова на върха на класацията с $41.2 милиона, $20 236 от екран. „Madea Goes to Jail” замени „Madea's Family Reunion” и стана най-печелившият дебют на филм с Пери. Вторият излезе на бял свят преди три години и прибра $30 милиона долара ($13,688 от екран). Последните два филма на Пери бяха разочарования, но Мадеа го върна в играта. „Madea Goes to Jail” спечели повече пари за един уикенд, отколкото „The Family That Preys” за всичките си прожекции миналата година ($37.1 милиона).
Впечатляващият успех на екшън-трилъра с Лиам Нийсън „Твърде лично” продължава и тази седмица – има спад от 40% и $11.4 милиона приходи. Общата печалба на продукцията възлиза на $95.1 милиона.
Семейният филм „Coraline” зае трето място и се радва на $11 милиона. Заглавието има продадени билети за $53.4 милиона до момента.
Четвъртото място принадлежи на „Той не си пада по теб”, който отбеляза спад от 56% и привлече $8.5 милиона. Общата печалба е $70.1 милиона, като все още е възможно крайната сума да надвиши $100 милиона.
Петото място е за наградения вчера с 8 награди „Оскар” (включително за най-добър филм, режисьор и адаптиран сценарий) „Беднякът милионер”, чийто доход се увеличи с 10% в сравнение с предния уикенд, когато събра $8 милиона. Филмът на Дани Бойл спечели $98 милиона за почти четири месеца.
На шесто място е шампионът от миналата седмица „Петък 13-ти”, който събра с 80% по-малко - $7.8 милиона. Големият спад е логичен, тъй като феновете на жанра напълниха кината още в първата седмица. Въпреки това, с този резултат „Петък 13-ти” попада в топ 10 на най-големите спадове за втора седмица в историята. Приходите вече са $55 милиона. Очаква се лентата да приключи кино изявите си с около $65-70 милиона.
Вторият филм по женски роман тази седмица е на седмо място. „Тайните на Беки Б.” получи $7 милиона и вече има общо $27.6 милиона. Със спад от 53%, „Тайните на Беки Б.” най-вероятно ще приключи с $40-45 милиона.
Три продукции на Sony са на последните три места в топ 10 този уикенд. На осма позиция е най-голямата изненада за сезона, „Ченгето на мола”, със спад от едва 36% и $7 милиона. Филмът вече има $121.3 милиона.
Със слаб дебют на девето място стартира тийнейджърският „Fired Up”. Историята за двама приятели, които не са били в гимназията от 10 години прибра $6 милиона, $3,315 на киносалон.
„Интернешънъл” закръгля топ 10 през втория си уикенд. Банковият трилър грабна $4.5 милиона, като общата печалба едва достигна разочароващите $17 милиона. Най-вероятният краен финансов резултат няма да надвиши $25 милиона.
Топ 10 филмите генерираха приход от $112.4 милиона тази седмица. Това е с 32% повече от миналата година, когато „Точен прицел” дебютира на върха с $22.8 милиона; и 17% повече от 2007-ма, когато „Призрачен ездач” остана начело с $20.1 милиона. ... още »
Ужаси в „Петък 13-ти” 16.02.2009, 06:24 | синефиш.бг
Маскираният убиец Джейсън бе избран за главнокомандващ на бокс офиса с Деня на президента в САЩ. Класацията постави нов рекорд за периода, благодарение на няколко филми със солидни приходи, начело с римейка „Петък 13-ти”, който направи сензационен дебют. Новата комедия „Тайните на Беки Б.” също се радваше на успех, а банковият трилър „Интернешънъл” се стартира слабо. Заглавията от предишните уикенди също се представиха добре, тъй като Свети Валентин съвпадна с деня, в който хората най-често посещават кината - събота.
Топ 20 събра общо $185 милиона от продажба на билети за периода от петък до неделя. Това е нов рекорд за уикенда с Деня на президента. Финансовият резултат е по-успешен в сравнение с тези от миналогодишни празници като Деня на благодарността и Деня на загиналите във войните.
Феновете наводниха киносалоните, за да видят новата версия на „Петък 13-ти” и похарчиха 42.2 милиона долара. Продуцираното от New Line Cinema и Paramount Pictures заглавие бе прожектирано в 3,105 зали и спечели средно по $13,605 на салон. Paramount пуснаха първите осем филма от франчайза между 1980 и 1989, като не изоставиха разпространението и на най - новия. Това е най-успешният дебют на хорър филм и най-добрият на лента, забранена за лица под 18, след „Неуловим” през юни ($50.9 милиона).
След силния старт миналия уикенд, комедията „Той не си пада по теб” отбеляза спад от 29% и финишира на второ място с $19.6 милиона за уикенда и $55.1 милиона общо. Хитът най-вероятно ще приключи с поне $90 милиона само от САЩ.
Френското екшън предложение „Твърде лично” попадна на трета позиция с $19.3 милиона. Със спад от 6%, това е най-силният трети уикенд на филм след „Черният рицар”, като задминава и $18.8 -милиона, които грабна „Спектър на утехата”. „Твърде лично” вече има $77.9 милиона за 17 дни, като се очаква тази сума да нарастне още. Хитът с Лиам Нийсън може да задмине $100-те милиона още през следващия уикенд.
На четвърто място е комедията „Тайните на Беки Б.” с $15.4 милиона. Екранизацията на Buena Vista по едноименната книга на Софи Кинсела, отбеляза среден резултат от $6,145 от 2,507 салона. Филмът не се хареса на критиците, но пък успя да се свърже с таргетираната публика от млади жени - 74% от зрителите са представители на нежния пол. Това е тринадесетата продукция тази година, която дебютира с над $15 милиона.
„Секретен отряд” постигна завидни резултати и попадна под номер шест. Бокс офисът отново се представи повече от добре – с 41% по-добре от миналогодишния по същото време. Топ 20 филмите събраха общо $146 милиона.
Комедията „Той не си пада по теб” измъкна от влюбените двойки $27.5 милиона в дебютния си уикенд. Филмът се базира на популярна книга за самопомощ и има среден резултат от $8,650 на екран (3,175 кина). Продукцията се оказа и третият най - силен дебют за 2009-та, след „Paul Blart: Mall Cop” с $31.8 милиона и „Гранд Торино” с $29.5 милиона.
Трилърът с Лиам Нийсън „Твърде лично” отиде на второ място в класацията, но е със спад от едва 18% и $20.3 милиона приходи. Това е впечатляващ резултат за екшън филм, който може да доведе до крайна сума от $100 милиона. „Твърде лично” вече има $53.4 милиона за десет дни, но му предстои да се изправи в пряка конкуренция с банковия трилър на Sony „Интернешънъл”.
Триизмерната анимация „Coraline” дебютира на трето място с $16.3 милиона. Продукцията на Focus Features е поредният пример, че зрителите са готови да платят по-високи цени на билетите, за да гледат в три измерения. Тъй като следващата седмица е официален празник на Президента, а и февруарските ученически ваканции наближават, очаква се солиден поток от зрители.