Кино гафовете, които едва ли сте забелязали Част 3 02.03.2018, 10:15 | синефиш.бг
Да, списъкът на филмите, в които има видими за зрителите смешни грешки и недомислици хич не е малък, затова ще продължим с поредната му част, в която ще разкрием различни недоразумения, които са накарали дори най-внимателните зрители да натиснат паузата, за проследят несъответствията във филмовия разказ.
Джурасик парк (1993)
По време на снимките на незабравимата сцена с Ти Рекс, екипът е забравил нещо много важно. В един момент почти оглозгания до кост крак на козата е ситуиран върху покрива на колата, в която са децата. В следващия момент обаче върху колата няма нищо освен бледа следа от кръв. Тази грешка се пропуска лесно, защото вниманието е насочено върху оцеляването на децата и поведението на динозавъра.
Спайдър-Мен (2002)
Питър Паркър пробва новите си супер сили в спалнята си и без да иска чупи нощна лампа, изпращайки към нея сноп паяжина. Момент по-късно го виждаме да минава покрай библиотечен шкаф, върху който лампата стои все още невредима. Това осветително тяло е доста забележимо, за да пропуснете повторното му появяване. Във видеото има и други грешки от филма.
Европейска ваканция (1985)
Одри Грисуолд сънува, че яде толкова много, че бързо започва да се подува и да се изпълва с храна. Освен безумната ситуация, сцената е компрометирана и от факта, че много ясно се вижда зеленият надуваем костюм под дрехите ѝ, когато те започват да се разкъсват от набъбващата маса. Това е доста забележим гаф, трябва да сте сляп, за да не го видите.
Ангелите на Чарли (2000)
Дилън и Алекс са в бойна сцена със злодея, който обича да мирише женска коса, изигран от Криспин Глоувър . Когато Дилън вдига Алекс, за да я завърти така, че тя да го изрита мощно, можем да чуем как Дрю Баримор казва Луси /името на актрисата/ вместо Алекс /героинята/. Трудно е да чуете репликата ясно, но тези, които могат да четат по устните ще ви докажат, че е така.
Хари Потър и Орденът на феникса (2007)
В една от сцените Хари Потър преживява зловещ кошмар за Департамента на Мистериите и ние ясно виждаме как той носи бледо синя тениска. Когато обаче се събужда, тениската е със същия цвят, но е с различен вид копчета. Може би няма да забележите дребния грешен детайл в дрехата му, защото Хари е доста изпотен и объркан.
Денят, в който Земята спря (1951)
В една от сцените в които роботът Горт вдига на ръце Хелън, за да я пренесе в космическия кораб, съвсем ясно може да се видят предпазните въжета, за които тя е закачена. Не е ясно защо е нужна тази добавка. И тъй като филмът е черно-бял, а въжетата зад рамената ѝ се появяват на сив фон, те са доста видни за зрителя.
Цар Лъв (1994)
През целия филм очите на Нала сменят постоянно цвета си от сини на зелени и обратно. Дали пък често са се изчерпвали точно тези два цвята, докато е бил оцветяван легендарния анимационен филм? Колкото и да се шегуваме, децата едва ли ще забележат този недомислен елемент, но възрастните със сигурност знаят, че цветът на очите на бозайниците не се променят просто така.
Монти Пайтън и Свещеният Граал (1975)
Гледайте лагерния огън внимателно по време на сцената, в която Крал Артур се сражава с Черния Рицар. Ще забележите, че огънят ту е напълно угаснал, ту е мощен и видим няколко пъти в няколко редуващи се кадъра. Може би няма да обърнете внимание точно на огъня след като рицар без ръка скита наоколо на преден план.
Американски пай (1999)
Стифлър е в спалнята и си говори с привлекателна девойка. През това време чашата на въпросната дама няколко пъти сменя цвета си – от синя, та чак до прозрачна. Имайки предвид, че във чашата има нещо много гадно, твърде вероятно е да съсредоточите вниманието си върху нея и да забележите това несъответствие.
Китайски квартал (1975)
В сцената, в която Джейк Гитис кара през портокаловата гора може да видите стоманената възглавница, с която е обвито дървото, в което се блъска автомобила му. Дали се забелязва? Ами вие преценете дали би ви се сторило странно да видите светеща метална плоча върху дърво.
Смесвайки мистични култове, киберпространство, политика и междугалактически войни, амбициозната поредица е на път да се превърне в титаничен филмов проект за Warner и GK films. Тежката задача да синтезира многопластовата история от двата романа в един-единствен филм се е паднала на сценариста Тревър Сандс.
Зрителите предпочетоха Дженифър Анистън пред Брад Пит 06.01.2009, 10:05 | синефиш.бг
Зрителите тази седмица наваксаха с празничните филми, които не успяха да гледат по Коледа. Топ 7 заглавията не са променили позициите си в класацията и отново на първо място е четириногата комедия „Марли и аз” с вече над 100 милиона долара приходи. Повечето продукции в десетката отбелязаха малки спадове от 20-35%, за което допринася и липсата на дебюти. 2009-а започва с летящ старт и с 8% по-печеливш топ 20 в сравнение с миналата година по същото време.
През втората седмица, откакто се прожектира „Марли и аз”, публиката похарчи за него 24.1 милиона долара. Лентата с Оуен Уилсън и Дженифър Анистън спечели с 34% по-малко - събра $106.5 милиона за 11 дни и е на път да се превърне в 12-ия филм с над $150 милиона за 2008-а. През 2007 г. 13 заглавия прескочиха тази летва. Със сегашната си скорост, „Марли и аз” може да приключи с около $160 милиона, като задмине 1$54-те милиона на „Хортън” и стане и най-хитовата продукция на Fox за годината.
Адам Сандлър отново се настани на второ място със семейната комедия „Приказки за лека нощ”, която спечели $20.3 милиона (26% по-малко от миналата седмица). От дебюта си до днес филмът е събрал $85.4 милиона за 11 дни и се е запътил към $130 милиона – всичките за касичката на Disney.
Сагата на Paramount с Брад Пит „Странният случай с Бенджамин Бътън” се задържа на третото място с 32% по-малко продадени билети или $18.4 милиона през втория си уикенд. Такъв тип спад е обичаен по-скоро за обикновените заглавия по това време на годината, но не и за филм с толкова очаквания и награди. И все пак драмата вече има впечатляващите 79 милиона долара за 11 дни и безпроблемно ще премине $130 милиона. Ако спечели номинация за „Оскар” за най-добър филм, общите приходи сериозно ще набъбнат, а Пит ще има възможност да предизвика бившата си съпруга за титлата „най-успешен хит на празничния сезон”.
Дженифър Анистън отново на върха 30.12.2008, 09:50 | синефиш.бг
Хората бяха в настроение за филми през коледния уикенд, а киносалоните се оказаха претъпкани, благодарение на четири нови заглавия, всяко от които натрупа над 30 милиона долара приходи от четвъртък до неделя.
Кучешката драма с Оуен Уилсън и Дженифър Анистън „Marley & Me” надмина всички очаквания и дебютира на първа позиция. Новата семейна комедия на Адам Сандлър „Приказки за лека нощ” и драмата с Брад Пит „Странният случай с Бенджамин Бътън” събраха почти еднакви суми. Том Круз също се намеси успешно с военния си трилър „Валкирия”. Северноамериканските зрители нямаха никакъв проблем с парите – филмите в топ 20 събраха 200 милиона долара, което е вторият най-добър резултат за 2008 след 18-20 юли, когато излезе „Черният рицар”. Тазседмичният бокс офис е дори по-впечатляващ, като имаме предвид, че в топ 10 няма нито едно продължение. Вместо това, зрителите похарчиха парите си за филми пълни със звезди, в които всеки намира нещо за себе си.
„Marley & Me” дебютира директно на първо място доста пред конкурентите си, с невероятните 37 милиона долара за периода от петък до неделя и $51.7 милиона от четвъртък. След няколко месеца изпълнени с разочарования, Fox най-накрая пуснаха суперхит, който събра средно по 10,632 долара на салон (от 3,480 кина). Студиото започна 2008 с хитове като „27 сватби”, „Телепорт”, и „Хортън”, но след това се спъна с филми, които не предизвикаха особен интерес.
Написан по едноименния бестселър, „Marley & Me” привлече вече подготвена публика, но студиото го рекламираше и на любители на кучета и семейства. Така в четвъртък приходите бяха $14.7 милиона, което е нов рекорд за дебют по Коледа (побеждавайки $10-те милиона на “Али” от 2001). Тъй като децата са във ваканция и по-голямата част от възрастните също са в почивка, всеки ден от седмицата е като събота за бокс офиса. Очаква се „Marley & Me” да достигне $100-те милиона до следващия уикенд.
Комедийното приключение на Disney „Приказки за лека нощ” се задоволи с второто място - $28.1 милиона за три дни и $38.6 милиона за периода четвъртък-неделя. Семейният филм с Адам Сандлър отбелязва средно по 7,625 долара на салон през трите дни и се радва на широка публика. Проучванията на студиото сочат, че 51% от зрителите са жени, а 52% са над 25. „Приказки за лека нощ” е насочен към същата публика, която гледа „Нощ в музея” на Бен Стилър и плати $42.2 милиона през четирите почивни дни по Коледа преди две години. Рецензиите не са позитивни, но хората се интересуват повече от звездите и ефектите в семейното приключение.
„Странният случай с Бенджамин Бътън” получи $27 милиона през уикенда и 39 милиона долара през четирите дни. Paramount се зарадва на 9,036 долара средно от 2,988 кина с разказа за човек, който неочаквано започва да старее наобратно. Филмът е на Дейвид Финчър и е с продължителност 147 минути, което означава, че повечето зали са предлагали само по четири прожекции на ден. Критиците са благосклонни и заглавието вече има пет номинации за “Златен глобус”. Мнозина очакват да е сред номинираните за най-добър филм в нощта на Оскарите на 22 февруари.
През първия си ден на голям екран филмът спечели 12 милиона долара, което го прави вторият най-добър дебют на Коледа след „Marley & Me”. 70% от зрителите са над 25 години, а 60% са жени. „Странният случай с Бенджамин Бътън” струва 150 милиона долара и е копродуциран от Warner Bros., които разпространяват филма отвъд океана. Номинациите за “Златен глобус” и тези на Академията, които ще бъдат обявени през януари, сериозно ще подпомогнат продукцията и приходите ще задминат бюджета.
MGM направиха чудо тази Коледа. Студиото заложи на залязваща звезда и идея, която отдавна е смятана за сигурен провал, но я превърна в голям хит. Това е военната драма с Том Круз „Валкирия”, която дебютира на четвърто място и прибра $21.5 милиона през уикенда и впечатляващите $30 милиона от четвъртък до неделя. С прожекции в 2,711 кина, трилърът разказва за опит за покушение срещу Хитлер и отбеляза средно по 7,942 долара на салон. Дебютът на „Валкирия” е подобен на този на “Последният самурай” ($24.3 милиона) и „Съучастникът” ($24.7 милиона), въпреки че и двата не стартираха в празничния сезон. ... още »
Комедията на Кери „Навитакът” финишира първа, а драмата със Смит “Седем души” превзе второто място. Другото ново заглавие – анимационното приключение “Приказка за Десперо” – дебютира на трето място. Продажбата на билети беше възпрепятствана от снежни виелици и температури под нулата в североизточните щати. Към тях можем да прибавим и хаоса покрай последния шопинг уикенд преди Коледа. От това става ясно, че филмите не са приоритет тази седмица – 10-те топ заглавия са едва наполовина толкова успешни в сравнение с преди година. Студията се надяват да наваксат през следващите дни, когато много хора не са на работа и учениците почиват.
Warner Bros. се озоваха на първо място за трети път през последните четири седмици, този път с „Навитакът”, който прибра 18.2 милиона долара от 3,434 екрана (средно по 5,288 долара на кино). Завръщането на Кери към комедията не дебютира според очакванията, въпреки че е трудно да се каже дали затова са виновни лошото време и празничния сезон. Предишният филм на Кери също се спъна по Коледа. „Купон с Дик и Джейн” от 2005 г. дебютира в срядата преди празника и спечели $21.5 милиона за периода от петък до понеделник.
„Навитакът” отбеляза и най-слабата печалба за дебют на първа позиция за последните два месеца. Последните шест филма, които директно попаднаха на номер едно дебютираха с по 30 милиона долара всеки. Студиото все пак ще получи по-задоволителни резултати през идните дни, когато публиката е по-свободна. Освен това „Навитакът” е един от малкото смешни филми в момента по кината, които няма да разплачат зрителите преди края.
Поредицата от осем последователни дебюта на първо място на Уил Смит приключи с последния му филм “Седем души”, който попадна на втора позиция с $16 милиона от 2,758 кина (средно по 5,801 долара на салон). Продукцията на Sony събра най-голямата бокс офис звезда с режисьора Габриел Мучино, които събраха далеч по-добрите $26.5 милиона за „Преследване на щастието”, който също дебютира през декември. Този филм обаче имаше по-добри рецензии, номинация за “Златен глобус” за Смит, одобрението и препоръката на публиката – всичко това доведе до финалните 162.6 милиона долара. Последният им проект привлече публика, състояща се от 55% жени и 64% зрители над 25 години.
Universal се радват на успешното начало на детския “Приказка за Десперо”, който продаде билети за $10.5 милиона от 3,104 кина (среден резултат от 3,385 долара на кино). Обикновено това би бил слаб резултат, но тъй като децата излизат във ваканция и родителите им имат повече време, то всеки ден между Коледа и Нова година на практика ще е „събота” за бокс офиса. Студията често пускат семейни филми в средата на декември, които да се установят на пазара преди да започнат празниците. Преди две години „Паяжината на Шарлот” дебютира с $11.5 милиона по пътя към финалните 83 милиона долара. През 2000 анимацията „Омагьосаният император” спечели едва $9.8 милиона през първия си уикенд, но крайноият резултат бе $89.3 милиона. Година по-рано триизмерното мишле „Стюарт Литъл” се появи на големия екран с $15 милиона и приключи изявите си със $140 милиона. “Приказка за Десперо” спечели от липсата на сериозна конкуренция за основната си публика и се очаква да се справи добре до края на празниците.
Следвайки първото си място от миналата седмица, „Денят, в който Земята спря” се строполи със 67% до $10.2 милиона. За десет дни научната фантастика с Киану Рийвс събра само $48.6 милиона за Fox, което е поредното разочарование за студиото. ... още »
Киану Рийвс за пореден път се опита да се завърне сред водещите звезди на Холивуд с римейка на „Денят, в който Земята спря”. Филмът оглави боксофиса на САЩ, но отзивите на критиците съвсем не са положителни. Изглежда Киану Рийвс ще трябва да изчака до лятото на 2009-та, когато ще е премиерата на следващия филм с негово участие „The Private Lives of Pippa Lee” на режисьорката Ребека Милър. Актьорският състав наистина е впечатляващ – Моника Белучи, Джулиан Мур, Уинона Райдър, Алън Аркин, Робин Райт Пен.
По-долу са изброени 5-те най-ярки роли на ливанеца, както и 5 от най-слабите му превъплъщения.
ЗА ПРИМЕР
„Критична точка” /”Point Break”. Големият пробив за Киану. Двамата с Патрик Суейзи остават един от най-силните мъжки тандеми в началото на 90-те.
„Моят личен Айдахо”/”My Own Private Idaho”. Вторият пълнометражен филм на Гюс Ван Сант предизвиква фурор по световните кинофестивали и печели 3 награди „Независим дух”. Голямата звезда на филма е Ривър Финикс, но Киану Рийвс прави една от най-впечатляващите си роли.
„Скорост”/”Speed” Филмът, който изстреля Киану в А-отбора на Холивуд. Истински класически екшън!
„Матрицата”/”Matrix”. Първата част от трилогията предизвика истински фурор и остана последният голям филм на Киану Рийвс до ден днешен.
ПОЗОР
„Джони Мнемоник”/”Johnny Mnemonic” Един много слаб кибер екшън, в който Киану си партнира с Долф Лундгрен и Айс Ти. Резултатът е номинация „Златна малинка” за най-лош актьор.
Страхът от заличаване на човешката раса доведе милиони американци в киносалоните, благодарение на което дебютният „Денят, в който Земята спря” оглави тазседмичната класация. Филмите от миналите седмици упорито запазиха позиции и отбелязаха слаби спадове. Същевремено сезонът на филмовите награди наближава и редица вече добре приети заглавия дебютират с ограничени прожекции и впечатляващи резултати. Като цяло приходите тази година са по-слаби в сравнение с миналата, а като имаме предвид предстоящите филми, до края на годината няма да има особена промяна.
Киану Рийвс отбеляза най-успешно дебютиращия си филм от „Матрицата” насам - „Денят, в който Земята спря” – 31 милиона долара от 3,560 кина (средно по 8,708 долара). В римейка на класиката от 1951 Киану е в ролята на Клаату, извънземно, изпратено на земята за да съобщи на човечеството наближаващата му гибел. Филмът разчита на многото специални ефекти и се оказа необходимия хит за Fox, които не се справят добре в бокс офиса от миналата пролет. „Денят, в който Земята спря” е втората дебютирала на първо място продукция на студиото за последните шест месеца и втората най-успешна, след „Хортън” през март.
До какво води липсата на идеи в Холивуд? Обикновено до създаването на продължения на успешни филми, до пародиране на известни филми или до... римейки.
Новите версии на популярни заглавия отдавна са се обособили като средство за припечелване на пари от някой позакъсал продуцент. Друг е въпросът, че когато ги съпоставим с оригиналните филми, резултатите в повечето случаи са плачевни.
Все пак има филми, които периодично се снимат отново и отново (“Роди се звезда”). Големи режисьори също посягат към римейка (Скорсезе засне “Нос Страх”, Питър Джаксън – “Кинг Конг”, а Стивън Содърбърг направи “Бандата на Оушън”, който се сдоби и с две продължения). Дори и Николай Волев си позволи да направи своя версия на най-добрия български филм – “Козият рог”.
Макар и с доста спорни качества, няма как да се отървем от лавината римейки, които постоянно ни заливат. Предстоят нови версии на култовия мюзикъл “Слава”, на комедията “Артър”, в която Ръсел Бранд ще се опита да е на нивото на неподражаемия Дъдли Мур, а упорито се говори, че Гай Ричи се готви да заснеме своя версия на “Мръсната дузина”. Сега ще видим и версия 2008 на една култова фантастика от 1951 г. – “Денят, в който Земята спря”. А тя е повод да претеглим плюсовете и минусите на опитите за римейк на класически заглавия.
По-добрите
Мъжът, който знаеше твърде много (1956) Алфред Хичкок може да се похвали с много революционни за киното постижения, включително с това да направи римейк на... собствен филм. На пръв поглед разликата между английския оригинал и американския римейк е в техническите достойнства на лентата (добавеният цвят, качествен звук, по-динамичен монтаж). Хичкок обаче прокарва доста нови идеи, повече черен хумор, а освен това поверява главната роля на един от своите любимци – Джеймс Стюарт, който е във върхова форма.
Мухата (1986) Филмите на ужасите са най-често подлагани на осъвременяване и повторни версии. Никоя от тези версии обаче не може да се сравнява с филма на Дейвид Кроненбърг, обявен за един от върховете в киното на 80-те. Кроненбърг просто прави различен за жанра си филм, избягва бутафорните ефекти, води майсторски интригата, залага единствено на перфектната игра на Джеф Голдблум и Джина Дейвис и на уникалния грим, отличен с “Оскар”.
Град на ангели (1998) Няма по-абсурна идея от това да заснемеш нова версия на един от най-прекрасните филми на Вим Вендерс – “Криле на желанието”. Брад Зилбърлинг обаче избягва всички клишета и ни представя една от най-красивите любовни истории, която, цяло чудо, не свършва с щастлив край. На ниво е партньорството между Никълъс Кейдж и Мег Райън, а другото достойнство на римейка е чудесно подбрания саундтрак. ... още »
„Денят, в който Земята спря” е римейк на едноименната хитова фантастика от 1951 г., но за съжаление я превъзхожда единствено в специалните ефекти. Останалото напомня за проект на, меко казано, студент по режисура, на когото са попаднали 100-ина млн. долара.” Монитор
„Денят, в който Земята спря” е събитие, което отдавна не се беше случвало в света на филмовата научна фантастика. Това е лента, която носи в себе си идея, по-силна от екшъна и ефектите. Тя засяга проблеми, които са налегнали над болното високотехнологично общество – разрушаващата се екосистема на земята, опасността от войни и самоунищожение, деструктивната същност на хората, които са готови да преследват и убиват различния. Този филм успява да изпълни основната роля на изкуството – да задава въпроси. Остава на нас да намерим отговорите.” Новинар, Димитър Николов
“Като за един път става филмчето, ако ще повтаряте, направете го с чернобялата класика поне. А Киану да се стяга и да възкръсва като Нео.” Експрес
Краят на света или Апокалипсисът винаги е бил повод за човъркане и предположения от всякакъв характер. Това е въпрос, на който хората често се опитват да намерят отговор или да разберат повече подробности. Има много хипотези и литературни, и филмови. За съжаление обаче художествените измилици стават все по-повърхностни, предсказуеми и скучни.
Поредният повод да се размислим за причини и възможности Земята да спре да се върти е лентата на Скот Дериксън “Денят, в който Земята спря”. Той е римейк по едноименния филм на Робърт Уайз от 1951 г., който пък е създаден по разказа на Хари Бейтс “Farewell to The Master”. ... още »