Любопитно за 10 000 пр.н.е. 16.03.2008, 11:44 | синефиш.бг
• Тим Шатболд, кметът на Инвъркаргил, Нова Зеландия, претърпял тежка катастрофа с мотора си, докато оглеждал район за снимки в Саутленд.
• Името на героя "D'Leh" прочетено на обратно е "Held" – немската дума за "герой". Роланд Емерих избира това име като малка загадка.
• Най-голямото предизвикателство за екипа за визуални ефекти било създаването на компютърно генерирания саблезъб тигър в мокър вид, защото това изисквало комбинирането на няколко от най-трудно постижимите визуални ефекти; козина, мокра козина, вода и анимация на животно. Компанията, създала тигъра, се нарича Double Negative.
• Отпечатаните ленти с филма са разпратени до някои кина под фалшивото заглавие "King Dinosurs" (с точно такъв правопис).
• Ще забележите, че високопоставените египтяни (тези които работят директно с Фараона) и самият Фараон, имат много дълги нокти на ръцете. Това е бил белег за богатство, доказателство, че на тях не им се налага да вършат работа със собствените си ръце.
• Пурпурният цвят е бил скъп и много труден за добиване в тези исторически времена. Затова само най-богати хора и кралските особи са можели да си го позволят.
• Не са организирани предварителни скрийнинги за журналисти.
Роланд Емерих - създателят на киномитове 12.03.2008, 10:49 | синефиш.бг
Режисьорът на суперпродукции като “Старгейт” и “Денят на независимостта” винаги се прицелва в семейната публика, която търси най-вече развлечения и се нуждае от динамика във всичко случващо се на екрана. “10 000 пр.н.е.” е фантастична праисторическа епопея, която не може да бъде разглеждана като антропологичен документ. Но когато отива да гледа филм на Роланд Емерих, публиката знае какво я очаква: задъхан екшън, специални ефекти от най-ново поколение, предвидими, но умело развити ситуации и популярен тон, който няма да натовари никого, но ще даде възможност за забавление на почитателите на изфабрикуваните киномитове категория B, на класическите комикси и популярните списания от 40-те години на миналия век.
Във въображението на Емерих няма място за изисквания от друг тип. В ръцете му една древна загадка, едно неправдоподобно съвпадение или сблъсъка на две войски се превръщат в ценна сюжетна информация и това заслужава ако не друго поне симпатия. На фона на филми като “Войната за огъня” (Жан-Жак Ано) и “Апокалипто”, “10 000 пр. н. е.” се разкрива като спектакъл за широката публика. Сюжетните нишки са лесно проследими, нивото на насилие е минимално, а ритъмът е изключително гъвкав.
Главният герой е млад ловец на мамути, който изгубва любимата си, отвлечена от друго племе, нападнало неговото село в търсене на роби. Младият мъж е готов на невъзможното, за да спаси нея и съселяните си... Не е трудно да открием във филма влиянието на старите митове. “Винаги ми е интригувало – споделя Емерих, - идеята на класическия разказ. Вечната форма, в която са се разказвали историите около огъня, предавани от поколение на поколение. Когато главното действащо лице е млад мъж, имаш възможност да разказваш героични истории, в които персонажът трябва да направи невъзможното. Исках да направя филм, който позволява на публиката да се пренесе в този друг свят, който създава усещането за нещо, което никога не си виждал.” ... още »