Съществува ли удължена версия на „Сиянието“? 22.03.2018, 11:58 | синефиш.бг
Шедьовърът на Стенли Кубрик е признат за една от най-добрите екранизации (ако не и най-добрата) по Стивън Кинг. За киноманите „Сиянието“ отдавна е издигнат в култ, но сега те бяха изненадани с новината, че съществува негова тайна удължена версия.
Бившият асистент на Кубрик – Емилио Д‘Алесандро обяви търг в италианския сайт Aste Bolaffi, в който се предлагат всевъзможни предмети от филми като „Портокал с часовников механизъм“, „2001: Една одисея в космоса“ и „Доктор Стрейнджлъв“. Сред най-коментираните обаче са няколко копия с удължена версия на „Сиянието“.
Според описанието на сайта непоказваната никога версия включва „сцена, в която Уенди, героинята на Шели Дювал, носи малкия Дани“. Нищо друго не се споменава и не е съвсем ясно дали тази версия включва и други отпаднали сцени. Отбелязва се единствено, че версиите са „абсолютни уникати“, тъй като Кубрик „безмилостно изгаря всички останали кадри в края на монтажа“.
Ако искате да се сдобието с част от кино историята, наддаването за копията започва от цена 3000 евро. Разбира се, има и други интересни предмети като две лопати, използвани по време на снимките на „Пълно бойно снаряжение“ (начална цена 500 евро) или оригинален постер на „Портокала“ (150 евро). Ако пък искате да облечете едно от палтата, носени от Джак Никълсън в „Сиянието“, пригответе си поне 12 000 евро.
Култови моменти в киното, които са пълна импровизация 18.11.2016, 01:30 | синефиш.бг
Киното е пълно с незабравими и вечно помнещи се сцени. Понякога обаче тези моменти въобще не са били налични във финалния сценарий. С редовните импровизации на снимачната площадка и честите недоразумения, както и непредвидени ситуации по време на филмовия процес, не би било изненадващо, че някои от най-любимите ни кино моменти от великата история на седмото изкуство, никога не биха се случили, ако не беше дръзновението и спонтанността на актьорите и режисьорите…Ето някои от тях.
1. Ди Каприо наистина порязва ръката си в „Джанго без окови“(2012)
Героят на Ди Каприо произнася реч по време на вечеря и в разгорещеността на аргументираната си триада удря ръката си в масата, като от нея съвсем наистина започва да тече кръв. Всъщност това е съвсем непредвиден инцидент, но Тарантино не спира снимките, а актьорът не излиза от образ и в края на сцената получава аплодисменти от екипа.
2. Най-ужасният звук на света в „От глупав по-глупав“ (1994)
Лойд и Хари вземат в колата си стопаджия, който всъщност е наемен убиец. По пътя те разбират това и започват да се лигавят, като сцената кулминира във въпроса на Лойд към компанията кой е най-ужастният звук на света. Следва безумен писък. Целият този много смешен момент е пълна импровизация на Джим Кери и дори за малко се вижда как Джеф Даниълс започва да се кикоти, преди кадъра да се смени.
3. Жестът на Жокера, преди да взриви болницата в Черният рицар (2008)
Хийт Леджър превърна този образ в култ, което му спечели посмъртно Оскар. Една от най-запомнящите си сцени е когато той излиза от болницата, облечен като медицинска сестра. Той ту поглежда към болницата, ту към детонатора, който държи в ръката си, който непрестанно натиска, но нищо не се случва. Объркан и вдига ръце в недоумение. В много аспекти тази сцена и жест са импровизирани, защото експлозиите за забавени, без Леджър да е уведомен за това.
4. „Джони е тук!“ в „Сиянието“ (1980)
В една от най-известните сцени в този филм, Джак Никълсън започва да сече вратата с брадва, преди да си пъхне главата в пукнатината и да заяви култовата си реплика- „Джони е тук!“. Актьорът всъщност опитва и няколко други реплики, но нещата не се получават и те изглеждат неестествено. Накрая той решава да цитира реплика от популярното по онова време предаване „Шоуто на Джони Карсън“.
5. Ханибал Лектър съска в „Мълчанието на агнетата“ (1991)
Известното страховито съскане на убиеца се случва в края на сцената, в която разказва историята за черния дроб на Чианти. Тя е всъщност тотална импровизация от страна на Антъни Хопкинс. Първият път, когато пробва този плашещ звук е по време на репетицията, я режисьорът толкова го харесва, че го включва в лентата и това се превръща в един от най-запомнящите се моменти във филма. За двайсет и пет минутното си присъствие на екран Хопкинс печели и Оскар..
6. „Обичам те“, „Знам“ в „Империята отвръща на удара“ (1980)
Секунди преди да бъде замразен драматично от войниците на империята, Хан Соло отговаря на декларацията в любов на принцеса Лея с един леко наперен и арогантен отговор – „знам“, казва той. Тази реакция е доста нестандартна и никога не е била в сценария на филма. Оригиналната реплика била „И аз те обичам!“, но Харисън Форд сметнал, че тя никак не би подхождала на героя му и самосиндикално я импровизирал. Оттогава тази реплика се превръща в запазена марка на целия франчайз. 7. Индиана Джоунс застрелва нескопосан убиец в „Похитителите на изчезналия кивот“ (1981)
Първоначално било планувано това да е дълга бойна сцена с мечове. По време на снимките обаче Харисън Форд получава хранително отравяне и никак не бил в състояние да размята меча си нагоре надолу, дубъл след дубъл. Форд предложил на Спилбърг просто да извади пистолета си и да „застреля нещастника“ и режисьорът на мига харесал идеята. Резултатът е, че това се превръща в една от най-искрено забавните сцени от филма.
Най-добрите филми по книги на Стивън Кинг 24.10.2016, 12:08 | синефиш.бг Стивън Кинг побърква от страх читателите си още с първата си книга. Неговите странни и страховити истории са обладали света на киното и са адаптирани от много режисьори безброй пъти за последните четири десетилетия.
Качествата на тези филмови ленти варират от пълен провал до абсолютна кино класика. Нека в този списък, който съвсем не е изчерпателен, видим най-добрите от тях. Това са филми, които благодарение на книгите на известния писател са повлияли на езика и изразните средства на седмото изкуство.
Мъглата (2007)
Бурята заварва Томас Джейн в един супермаркет, където той е барикадиран. А отвън, в малкия град, страшните ветрове правят невероятни поразии. Това е третият опит на режисьора Франк Дарабонт да режисира филм по успешна книга на Стивън Кинг. Атмосферата е много напрегната в този трилър. Ужасяващата Марша Гей Хардън жизнерадостно реже наред всички с отровните си нокти, а краят ще ви причинява кошмари дни наред.
То (1990)
Технически това е мини сериал, но всъщност това е само подробност. В него се разказва за група възрастни, които се борят срещу клоун детеубиец от тяхната младост. Ако погледнем в ретроспекция към това филмово произведение, ще осъзнаем, че то е доста повърхностно. Това, което остава в историята на киното обаче е изпълнението на Тим Къри, който изиграва клоуна Пениуайс едновременно ужасяващо и незабравимо.
Мъртвата зона (1983)
Когато се събужда след кома, Кристофър Уокън открива, че той е добил пророчески способности. История за телекенезис може да се превърне в хорър филм – такъв странен филмов хибрид може да е поверен само в ръцете на режисьор като Дейвид Кроненбърг, макар че в сравнение с другите му филми, тук насилието е доста по-малко. Също така на лице имаме Кристофър Уокън, който играе маниак, както той си знае…незбравимо.
Кари (1976)
Кери Уайт, изиграна от Сиси Спейсък е аутсайдер в училището си. Моментът на нейното собствено откритие, че тя притежава „телекенезисни“ способности, съвпада с поканата ѝ за бала за завършване. Този филм на Брайън Де Палма е обяснение в любов към киното – с много изпипаната си операторска работа, дълги кадри и изключително внимателно изградено филмово темпо. Филмът е задължителен за гледане и заради изпълнението на Спейсък.
Мизъри (1990)
След ужасяваща автомобилна катастрофа авторът Пол Шелдън е спасен като по чудо от неговата най-отявлен фенка. Тя го завлича до дома си и писателят разбита, че почитателите му не са от най-милите хора на света, така да се каже. Звездата на филма е Кати Бейтс с нейното страховито, но автентично изпълнение – преминаващо от пълно спокойствие в лудост. Въпреки че филмът се развива на едно и също място, той не е лишен от съспенс и динамика.
Stand By Me (1986)
Четири млади момчета се отправят към дивата пустош, за да издирват тялото на един мъртвец. Този филм за пореден път доказва, че Кинг е майстор на разказа, особено когато в него са въвлечени деца. Той развива образите на четиримата тийнейджъри с голяма доза адекватност и истинност и им позволява те да разкажат историята с ритъма на техните взаимоотношения.
Зеленият път (1999)
Джон Кофри е арестуван за изнасилване и убийство, но опознавайки пазачите в затвора, които се занимават с осъдените на смърт, се оказва, че тяхното мнение за него се променя. Отново режисьорът Франк Дарабонт се справя отлично с адаптирането на книгата на Стивън Кинг на филмовия екран. Филмът е нежен, вълнуващ портрет на изгубеното правосъдие, пълен със спиращи дъха актьорски изпълнения.
Сиянието (1980)
Джак Торанс, съпругата му и техният млад син започват да стопанисват отдалечен хотел през зимата и главата на семейството постепенно започва да губи ума си. Стивън Кинг не харесва шедьовъра на Кубрик, но уникалната атмосфера на класическата лента и незабравимите кадри ни карат въобще да не се съгласяваме с него.
Изкуплението Шоушенк (1994)
Анди Дюфрейн е осъден за убийство. В затвора той се запознава с Елис и се сприятеляват. Той прави план за бягство в продължение на години. По неясни причини кината не разпространяват пълноценно филма, но когато излиза на DVD става международен хит и автоматично се превръща в кинокласика, обявена за един от най-обичаните филми на всички времена. ДАС
Стивън Кинг не харесва „Сиянието” на Стенли Кубрик 04.02.2016, 08:45 | синефиш.бг
Въпреки че е доволен от някои от екранизациите по своите книги, като „Изкуплението Шоушенк”, например, Стивън Кинг не крие раздразнението си от „Сиянието” на Стенли Кубрик.
„За мен това е красив филм, който изглежда страхотно, но както съм казвал и преди, той прилича на голям, красив кадилак, в който няма мотор – твърди Кинг. – Във филма героят Джак Торас няма никакво развитие. Още в първия кадър, в който го виждаме, игран от Джак Никълсън, при мениджъра на хотела, става ясно, че е луд за връзване.
От там насетне лудостта му само се задълбочава. В книгата не е така – там той се бори да не полудее, докато най-накрая не се предава. Да, виждал съм се с Кубрик и без съмнение той беше невероятно интелигентен човек, но така и никога не се отпускаше до край пред останалите.”
Що се отнася до това кой би искал да екранизира някоя от книгите му, Кинг залага на Ларс фон Триер – „най-талантливият и невероятен режисьор” и Бен Афлек.
Нови детайли за продължението на култовия хорър “Сиянието” 21.07.2014, 10:10 | синефиш.бг
През лятото на 2012-та година от компанията Уорнър Брос разкриха, че планират да заснемат продължение на режисирания от Стенли Кубрик психо-трилър “Сиянието”. Официалното заглавие на подготвяния филм е “Хотел Оувърлук” (“The Overlook Hotel”), а по сюжета започна да работи сценарист-продуцента на хитовия сериал “Живите мъртви” Глен Мазара.
Оригиналната лента от 1980-та година бе вдъхновена от романа на Стивън Кинг “Сиянието”, но според информация от студиото бъдещата втора част няма да има нищо общо с публикуваното преди няколко месеца литературното продължение, което носи името “Доктор Сън” (“Doctor Sleep”).
Сценарият на “Хотел Оувърлук” бе завършен преди няколко седмици, а сега вече е разкрито и името на човека, който ще седне на режисьорския стол. Официален източник от Уорнър Брос разкри пред сайта на списание “Варайъти”, че режисурата на продължението е била поверена на Марк Романек (“Никога не ме оставяй”).
Любопитно е да се отбележи, че Романек има опит в жанра “психо-трилър”. Именно той стои зад небеизвестния психо-трилър от 2002-ра година “Експресно фото”, в който Робин Уилямс изигра главната роля на обсебен от младо семейство работник във фото-ателие.
Според информация от Уорнър Брос “Хотел Оувърлук” няма да бъде директно продължение на “Сиянието”, а предистория, която ще разказва за случките в титулярния хотел преди пристигането на главните герои в лентата на Стенли Кубрик.
Историята е вдъхновена от оригиналния пролог на романа “Сиянието”, който се фокусира върху преживяванията на първия собственик на мистериозния хотел Боб Уотсън.
Все още не се знае кои актьори ще изпълнят главните роли и не се разкрива какъв ще бъде бюджета за снимки. Вече споменатия Глен Мазара ще продуцира филма заедно с Лаета Калогридис (“Злокобен остров”) и Джеймс Вандербилт (“Зодиак”), а очакванията са, камерите да се завъртят до една година.
От Уорнър Брос все още не са определили точна премиерна дата.
През 1980-та година по кината се завъртя психологическия трилър на режисьора Стенли Кубрик, “Сиянието”, чиито сценарий беше вдъхновен от романа на Стивън Кинг със същото име. Заснетата с бюджет от 19 милиона долара лента спечели близо 50 милиона долара от прожекциите си по света и утвърди Джак Никълсън като един от най-талантливите и търсени актьори в Холивуд.
Сега, 32 години след премиерата, “Сиянието” все още се радва на огромна популярност сред феновете на киното и за много от тях филма е един от най-добрите психо-трилъри на всички времена.
Очевидно имащи желание да се възползват от всичко това, от студиото Уорнър Брос вече са започнали тайно да подготвят продължение на култовата лента, по което ще работи сценарист-продуцентката Лаета Калогридис, която е най-известна с работата си по сценария на хита на Мартин Скорсезе, “Злокобен остров”.
Все още няма официално изявление от продуцентите, но според източници от вестник LA Times втората част, която ще представлява предистория, е вече задвижена от студиото, а сюжета й ще разкаже какво точно се е случило в зловещия хотел “Оувърлук” преди в него да се настани героят на Джак Никълсън, Джак Торънс, и неговата съпруга и дете. Важно е да се отбележи, че “Сиянието 2” (работно заглавие) е във все още ранен етап на развитие, името на Стивън Кинг не се свързва с него, и работата по сценария все още не е започнала.
Единствената потвърдена информация е, че освен Лаета Калогридис по разработването на проекта ще работят и продуцентите Брадли Фишър (“Черен лебед”) и Джеймс Вандербилт (“Невероятният Спайдър-мен”). От LA Times уточняват, че въпреки популярността си като сценарист, Калогридис ще работи по проекта единствено в ролята си на продуцент. Все още не е ясно дали от Уорнър Брос са избрали човека, който ще напише сценария на “Сиянието 2”.
Само преди няколко месеца стана ясно, че Стивън Кинг е започнал да работи върху продължението на литературната версия на “Сиянието”, което обаче не е свързано по никакъв начин с подготвяната от Уорнър Брос втора пълнометражна игрална продукция. По всяка вероятност, литературното продължение ще се сдобие със своя отделна филмова адаптация.
За момента не се разкрива дали продуцентите от Уорнър Брос водят преговори с изявили интерес към проекта режисьори или търсенето на режисьор ще започне едва след като бъде написан целия сценарий на предстоящата лента.
Очакванията са, че до края на тази година ще има по-конкретна информация относно статута на “Сиянието 2”.
"Сиянието", психотрилърът от 1980 г., режисиран от Стенли Кубрик, е начело в класацията на най-страшните филми за всички времена, изготвена от сайта Totalscifionline.com преди Хелоуин, съобщи Контактмюзик, пише БТА.
"Близо 30 години след излизането си на екран филмът "Сиянието" по романа на Стивън Кинг си остава несравнимо с нищо друго изследване на изолацията, лудостта и параноята. Декорът, сюрреалистичните образи и невероятното изпълнение на Джак Никълсън пък са гаранция за една безсънна нощ", казва Мат Макалистър от Totalscifionline.com.
На второ място е лентата "Бебето на Розмари", режисирана от Роман Полански. Третата позиция заема британската продукция от 1973 г. "The Wicker Man".
Челната петица се допълва от филмите "Булката на Франкенщайн" (1935) и "Психо" (1960). В Топ 10 на най-страшните филми за всички времена попадат още "Пришълецът" (1979), "Нощта на живите мъртви" (1968), "Тексаско клане" (1974), "Хелоуин" (1978) и "Челюсти" (1977).