Без съмнение имената на Джулия Робъртс и Клайв Оуен ще привлекат тълпи от зрители в киносалоните. „Двуличие” е втората екранна среща на двамата красавци, след номинирания за „Оскар” - „Отблизо”. Режисьор на „Двуличие” е Тони Гилрой, доказал се като сценарист на „Адвокат на Дявола”, трилогията за Борн и като режисьор на „Майкъл Клейтън”.
Ето още 10 предложения, с които да се убедите, че Джулия Робъртс е не само хубава жена, но и добра актриса:
Филмът, с който Джулия Робъртс проби в Холивуд, беше номинирана за „Оскар” и спечели „Златен глобус”. Една типично женска история, която включва имена като Сали Фийлд, Дарил Хана, Доли Партън, Шърли Маклейн и Олимпия Дукакис.
Образец за романтична комедия. Ролята, заради която Джулия Робъртс завинаги си остана „хубава жена”, а високите лачени ботуши шестваха по модните подиуми през 90-те. Номинация за „Оскар” и награда „Златен глобус”.
„Врагът в моето легло” (1991)
Сцената, в която Джулия Робъртс флиртува с Кевин Андерсън докато сменя десетки пъстроцветни шапки под звуците на „Brown Eyed Girl” на Van Morisson, отдавна се е превърнала в класика.
„Да умреш млад” (1991)
В началото на 90-те актрисата прави истински удар със серия добри роли. В драмата на Джоуел Шумахер, Джулия се грижи за болния от рак Кембъл Скот. Много тъга, много сълзи и убийственият саундтрак на Кени Джи.
След серия посредствени филми, през 97-ма Робъртс се завръща с гръм и трясък. „Сватбата на най-добрия ми приятел” минава 100-те милиона бокс офис и Джулия отново е в холивудската А-група. Получава и номинация за „Златен глобус”.
Какво прави една американка в типичен британски филм? Печели овациите на зрителите и наградите на критиците. Отново номинация за „Златен глобус”. Партньорът й Хю Грант печели наградата на списание „Емпайър” за най-добър актьор, а „Нотинг Хил” е определен за филм на годината.
Блестящ преход от старото хилядолетие в новото. Робъртс печели „Оскар”, „Златен глобус” и БАФТА за ролята на устатата, самотна майка Ерин Брокович. Най-добрата роля на Джулия до този момент.
Майк Никълс събира четирима от най-добрите актьори на нашето време и заснема една от най-впечатляващите екранизации по театрален текст. Джулия Робъртс, Клайв Оуен, Джуд Лоу и Натали Портман в една приказка за любовта от пръв поглед.
Три години след „Отблизо” Майк Никълс отново кани Робъртс да се снима в негов проект. Заедно с Том Ханкс и Филип Сиймур Хофман пресъздават историята на конгресмена Чарли Уилсън . Джулия Робъртс получава номинация за „Златен глобус”.
„Съкровището: Книгата на тайните” - твърдо на първото място 02.01.2008, 10:51 | синефиш.бг
През последния уикенд на 2007 кинозрителите си харесаха най-много филмите, които бяха на върха на класацията и по-миналата седмица. Приключението на Disney „Съкровището: Книгата на тайните” остана твърдо на първото място с $35.6 млн. Екшънът без ограничения намали зрителите си само с 20% и вече събра общата сума от $124 млн. Вторият филм от поредицата с Никълъс Кейдж събра отличната сума от по $9299 средно на екран от 3832 салона. „Съкровището: Книгата на тайните” вече намери място в Toп 20 на тазгодишните блокбъстъри и има шанс да се вмъкне и в Top 10. И без това 5 от шестте най-касови филма на годината са продължения.
Още един филм без ограничения в показа се хареса много на зрители от всякакви възрасти и е на второ място.
Семейната комедия на Fox „Алвин и чипоносковците” увеличи резултатите си от миналата седмица със 7% до $30 млн., с което вече събра изненадващо високата сума от $142.4 млн. само за 17 дни. Ако интересът на публиката не намелее, „Алвин и чипоносковците” ще стане първият филм от година и половина насам, който ще спечели $30 млн. или повече и през третия си уикенд.
Мегахитът с Уил Смит „Аз съм легенда” спечели $27.5 млн. през третия си уикенд, като регистрира спад с 18% и общо сензационнните $194.6 млн. за 17 дни. Блокбъстърът на Warner Bros. до два дни ще стане деветият филм, спечелил $200 млн. или повече през 2007.
Начело сред филмите, които най-младите зрители не могат да гледат, е „Войната на Чарли Уилсън” с $11.8 млн. С края на коледните празници възрастните имат повече време за себе си и филмът с Том Ханкс и Джулия Робъртс вече е спечелил приличните $34.5 млн. или почти толкова, колкото студиото събра точно преди година с ЦРУ драмата „Добрият пастир” за първите си десет дни.
Политическият филм е насочен към същата публика и е на път да спечели $60 млн. у дома си, при производствена цена от $75 млн.
Независимият любимец „Juno” продължава да се катери успешно и вече е на пето място с $10.3 млн. от 998 салона. Всеки филм над него в класацията върви в поне 2500 салона. Историята за забременялата тийнейджърка се представя великолепно с $10 321 в четвъртия си уикенд и има общо $25.7 млн. „Juno” вече изпревари миналогодишния независим хит на Fox Searchlight „Мис Слънчице”, който в четвъртия си уикенд спечели $5.6 от 691 екрана и общо $12.7 млн.
Сезонът на наградите е още в началото си, за филма тепърва ще се говори и нищо чудно „Juno” да се превърне в най-успешния филм на този разпространител, като изпревари дори и наградения с „Оскар” „Отбивки”, събрал $71.5 млн.
На шесто място дебютира научно-фантастичното екшън продължение „Пришълците срещу хищникът 2”, с $10.1 млн за уикенда и $26.9 млн. за шестте дни, откакто е на екран. На следващото седмо място е фентъзи-приключението на Sony „Легенда за езерото” с $9.2 млн. през уикенда и $16.8 млн. за първите си шест дни.
На значително подобрение в сравнение с миналата седмица се радва романтичната история „P.S. I Love You”, който със спечелените $9.1 млн. повишава резултатите си от слабия си старт с 40%. Warner Bros. вече е събрал $23.4 млн. за десет дни и филмът най-сетне е намерил точната си публика.
Кървавият мюзикъл с Джони Деп „Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт” е гледан от 14% по-малко зрители и има $8 млн. през втория си уикенд. Струващият $50 млн. филм на Paramount е спечелил $26.7 млн. за десет дни. „Омагьосана” на Disney е последен в десетката с $6.5 млн. и общо вече $110.7 млн.
Изненадващо извън десетката дебютира режисьорският и актьорски проект на Дензъл Уошингтън „The Great Debaters” с $6.3 млн от 1171 салона. С най-силния уикенд средно на екран за годината стартира петролната сага на Paramount Vantage „Ще се лее кръв” - само от два салона филмът получи $186 000 или потресаващите $92 763 средно на екран. Филмът на Пол Томас Андерсън с Даниъл Дей Луис вече спечели много награди и номинации и се смята, че ще е сред главните претенденти в битката за „оскарите”. ... още »
Четири нови филма, прицелени към възрастната публика, дебютираха с различни резултати по време на последния пазарен уикенд преди Коледа. Топ 10 филмите спечелиха над $150 млн. втори пореден уикенд и през последните дни на годината приходите продължават да са много силни.
Кейдж направи една от най-силните премиери в кариерата си със „Съкровището: Книгата на тайните”, който дебютира на върха с $45.5 млн. след масираната атака в 3832 салона. Продължението на хита на Disney от 2004 събра отличната средна сума от по $11 874 на екран, което е почти същото като първия филм „Съкровището: Книгата на тайните” от ноември 2004 - $11 648, донесъл $35.1 млн. от 3017 места.
Тогава филмът спечели $173 млн. в Северна Америка и $347 млн. по света. Студиото се надява „Съкровището: Книгата на тайните” да надхвърли и двете числа и тогава ще има и трета част.
Предишният най-силен дебют на филм с Кейдж беше $45.4 млн през февруари с „Призрачен ездач”. Със своята PG категория „Съкровището: Книгата на тайните” привлича аудитория от всички възрасти. Според проучванията на студиото, 54% от зрителите са мъже, а 55% са на възраст на 25 години.
При толкова много филми, на които непълнолетните не могат да отидат, тези дни „Съкровището: Книгата на тайните” остава един от малкото, които могат да привлекат цели семейства. Но отзивите на критиците са предимно отрицателни.
След като миналия уикенд стана №1 и разби няколко рекорда, научно-фантастичният блокбъстър с Уил Смит „Аз съм легенда” слезе едно място надолу с приход от $34.2 милиона, като изгуби 56% от зрителите си. Хитът на Warner Bros. вече е събрал зашеметяващите $137.5 млн. само за десет дни и без проблеми ще стигне до $200 млн. след празниците, с което Смит за четвърти път ще премине тази граница.
В останалия свят „Аз съм легенда” дебютира на първо място в седем страни и събра $25.3 млн. от всичките 15 пазара, където вече имаше премиера. С това парите му извън Северна Америка нараснаха до $54.3 млн. а общата сума стана впечатляваща - $192 млн., при това без още да е пуснат на големи пазари като германския, британския и австралийския.
„Алвин и чипоносковците” направи страхотен втори уикенд като намали приходите си само с 35% и взе $29 млн., с което печалбата от първите десет дни стигна $84.9 млн. С малко други възможности за гледане на детски филми през празниците, семейната комедия ще продължи да привлича много зрители и вероятно ще прехвърли границата на $150-те млн.
На четвърто място, но с много по-слаб резултат, е филмът с Том Ханкс и Джулия Робъртс „Войната на Чарли Уилсън”, който се представя по-добре от останалите нови филми през уикенда - с $9.6 млн. От 2575 салона забраненият за непълнолетни филм е събрал средно умерената сума от $3736 на екран. От Universal се надяват, че макар и по-бавно, филмът им ще намери своята публика през празниците и през януари.
„Войната на Чарли Уилсън”, има пет номинации за „Златен глобус”, което го поставя на второ място след „Изкупление” със седем и струва $75 млн. Като цяло отзивите са положителни. Проучване на студиото показва, че 52% от публиката му са жени, 88% са бели и 80% са над 30-годишна възраст.
Paramount разпространи мюзикъла на DreamWorks „Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт” на средно ниво в 1249 киносалона и филмът зае доброто при това разпространение пето място с $9.4 млн. Лентата с Джони Деп, режисирана от Тим Бъртън, изкара средно по $7486 от екран и получи добри отзиви от критиката, заедно с четири номинации за „Златен глобус”.
Сред публиката му жените са с 4% повече от мъжете, а зрителите над 25 години са 65%. Струващият $50 млн. филм ще тръгне в повече кина от 11 януари, но пътят му може и да не е много лек, предвид изненадващите 25% спад в продажбите на билети от петък до събота.
Без много шум този уикенд бе и премиерата на романтичния "P.S. I Love You", който зае шестото място с $6.5 млн. Драмата с Хилари Суонк и Джерард Бътлър не се справи много добре - средно по $2651 на екран от 2454 салона предимно пред публика от по-възрастни жени. Критиката също не остана с добри впечатления.
Приказката за изгубената в Ню Йорк принцеса на Disney's „Омагьосана” загуби само 25% от зрителите си и взе $4.2 млн., с което общият приход стигна до $98.4 млн. Хитът с Ейми Адамс ще стигне $100 млн. по Коледа. Най-зле в предколедния уикенд се представи комедията "Walk Hard: The Dewey Cox Story" - на осмо място с $4.1 млн.
Забраненият до 18 г. филм на Дж. Апатоу с Джон С. Рейли изкара от екран нещастната средна сума от $1547 въпреки предимно позитивните отзиви. За сравнение, предишните комедии на същия продуцент, отново с категория R – „Позабременяла” и „Супер яки”, тази година дебютираха с $30.7 млн. и $33.1 млн.
Sony рекламира "Walk Hard" като филм от създателите на „Супер яки”, и „Рики Боби: Лудият на макс”, но този път публиката не се хвана. „Walk Hard” струва $35 млн. и доказа, че не всичко, до което се докосне Апатоу, се превръща в злато.
Фентъзи-приключението „Златният компас” се срина с още 55% през третия си уикенд до приход от $4 млн. и девето място. Филмът на New Line е събрал само $48.4 млн. у дома си, но вече над $100 млн. в останалия свят. Последен сред първите десет е комедийния хит „Juno” с $3.4 млн. от само 304 екрана, или средно смайващите $11 184 на екран. Fox Searchlight разшири разпространението на комедията за тийнейджърската бременност от 40 салона миналия уикенд и все още събира добра средна сума на салон.
С спечелените $6.4 млн. дотук, „Juno” може да се придвижи и по-нагоре в класацията през коледните празници, когато ще може да се гледа в 998 салона. Но това ще зависи и от представянето на новите филми, които ще дебютират в коледния ден – „Пришълците срещу хищникът 2” и „Легенда за езерото”. ... още »
"Аз съм легенда" на върха в САЩ 20.12.2007, 12:49 | синефиш.бг
Този уикенд Уил Смит стъпи много здраво на върха на американската боксофис класация с последния си екшън-трилър "Аз съм легенда", който направо разтърси пазара и сложи край на продължителния спад. Също много по-силно от очакваното дебютира и семейната комедия "Alvin and the Chipmunks". Заедно двата филма събраха смайващата сума от $121 млн. от билети или общо 75% от целия боксофис! Очевидно зажаднялата за развлечения публика се завръща в мултиплексите, привлечена от тези два висококачествени филма, които предлагат точно това, което се търси, за да се стигне до рекордни приходи в обикновен декемврийски уикенд.
Дебютиращ за единайсти път (и седми пореден) под №1, Уил Смит изпревари с лекота конкуренцията с новия си научно-фантастичен хит "Аз съм легенда", който грабна $76.5 млн. през първия си уикенд и стана най-силния дебют на чернокожата звезда. Със сензационната средна сума от по $21 224 от 3606 салона, филмът счупи и рекорда за най-успешна декемврийска премиера от $72.6 млн., поставен през 2003 от "Властелинът на пръстените: Завръщането на краля". Впечатляващ е и фактът, че "Аз съм легенда" е на пета позиция сред най-силните не-летни дебюти, зад трите филма за Хари Потър, излезли на екран през ноември, и "Страстите Христови", издаден през февруари. По това време на годината филмите просто не изкарват толкова много пари колкото този.
Warner Bros. подкрепи "Аз съм легенда" с мащабна маркетинг кампания, която възбуди интереса на основните фенове на фантастичните и екшън филмите, но далеч не само те отидоха на кино. Високобюджетната продукция се показва и в 77 Imax салона, зрителите имат възможност да видят и 6-минутен Imax пролог за многоочаквания следващото лято фирм за Батман "Черният рицар". Това също спомага за повишаване на интереса към "Аз съм легенда" от страна на твърдите фенове на комикса, а цените на билетите са по $16.
Само за три дни "Аз съм легенда" събра пари колкото първите 15 филма през миналия уикенд и с това този уикенд стана най-силният от началото на август. Без други звезди и без известен режисьор, за успеха си "Аз съм легенда" разчита изцяло на здравия гръб на Смит и суперзвездата доказва колко много пари привлича с името си. Бившият „Свеж принц” (бел. ред. – артистичен псевдоним на Уил от ранните му музикантски години) е на път да направи седми филм с приходи над $250 млн. Няма друга звезда, която дори да се приближи до това постижение.
Warner Bros. пусна "Аз съм легенда" в осем азиатски територии, откъдето събра допълнително $20 млн. – само от Япония и Южна Корея дойдоха по $6 млн. Научно-фантастичниятфилм оглави класациите навсякъде, където тръгна, освен в Хонг Конг, където е втори след местния Warlords. В редица европейски страни "Аз съм легенда" тръгва този уикенд.
Също с великолепен резултат на второ място се класира семейната комедия на Fox "Alvin and the Chipmunks" с удивителната сума от $45 млн. през първия си уикенд. И това се оказа достатъчно за второ място срлед най-силните декемврийски премиери на филми без ограничения в показа, единствено след "Хрониките на Нарния", който дебютира с $65.6 млн. преди две години. Печалбата е двойно по-голяма от декларираните очаквания на студиото, което вече с нетърпение очаква началото на зимната ваканция през следващата седмица. "Alvin and the Chipmunks" постигна и трети най-висок резултат за филм без ограничения след "Шрек Трети" с $121.6 млн. и "Рататуи" с $47 млн.
"Alvin and the Chipmunks" спечели от липсата на други филм за по-малки деца в момента. Типично е студията да не разполагат с такива филми през декември, но този път те са съвсем малко. Предстоящата конкуренция ще дойде главно от страна на "Съкровището: Книгата на тайните", чийто дебют е в петък, и "The Water Horse: Legend of the Deep", който тръгва следващия вторник на Коледа. И двата филма са без ограничения в показа.
Докато Уил Смит събира парите на зрителите, първенецът от миналата седмица, "Златният компас", смъкна приходите си с 65% до $9 млн. Досега филмът на New Line е събрал само $41 млн. за първите си десет дни и няма особено голям шанс да премине границата на $60-те млн. Бюджетът на "Златният компас" надхвърля $180 млн.
Приходите на престоялия две седмица на върха "Омагьосана" се понижиха с 44% до $6 млн. през четвъртия уикенд, с което общата сума за Disney вече изглежда добре - $92.3 млн. Вече на пето място е хитът на братя Коен "No Country For Old Men" с $3 млн., понижение 27%, тотал - $33.6 млн. В четвъртък филмът на Miramax получи 4 номинации за „Златен глобус” в основните категории, сред които за най-добър филм–драма, и се радва на най-малкия спад след широко разпространяваните филми.
Слабо на шесто място отвори романтичната комедия "The Perfect Holiday" с $3 млн. от 1307 салона. Филмът с Куийн Латифа, Терънс Хауърд, Гейбриъл Юниън и Морис Честнът привлече предимно афро-американската публика, но само онази част от нея, която някакси е устояла на Уил Смит.
Двете коледни комедии взеха по $2.3 млн. всяка. "Fred Claus" с Винс Вон свали приходите с 50%, като общата сума стигна $69 млн. за Warner Bros. "This Christmas" на Sony падна 54% и вече е събрал $46 млн., което е три пъти повече от бюджета на филма.
Историческият романс "Изкупление" е начело по номинации за „Златен глобус” - 7 категории, което е причина да се гледа в повече киносалони. Така филмът влезе сред първите десет на девето място. Focus спечели $1.9 млн. от лентата с Кийра Найтли или впечатляващата сума от $15 838 на салон. Последен в десетката за уикенда е "August Rush" с $1.8 млн., спад 49%, обща сума $28.1 млн. за Warner Bros.
Три филма с по една дума в заглавието си изпаднаха от топ 10 през уикенда. Анимационното приключение на Paramount "Беулф" загуби 70% от публиката си и взе $1.4 млн. при обща сума от $79.2 млн. в Северна Америка. Така филмът с бюджет от $150 млн. ще финишира в родината с $80-82 млн. В останалия свят "Беулф" се справя много по-добре - $100 млн. досега или общо $180 млн.
"Хитман" на Fox също се смъкна със 70%, взе $1 млн. или общо $38.2 млн. Финал с $40 млн. изглежда най-вероятен за него. Трилърът на MGM "Awake" събра $1.1 млн. и остана с общ приход от само $13 млн.
Така първите десет филма спечелиха $150.8 млн., което е с цели 47% повече от миналата година, когато "Преследване на щастието" стана номер 1 с $26.5 млн.; и с 26% повече от 2005, когато "Кинг Конг" дебютира на върха с $50.1 млн.