Филмите, които се изложиха тази година 23.12.2016, 10:36 | синефиш.бг
Тази година беше пълна с кино хитове. Те обаче трябваше да бъдат дори още повече, но някои от опитите на претендентите да разбият боксофиса съвсем се провалиха – едни очаквано, други съвсем не. Причините са многообразни и могат дълго да се анализират, но едно е ясно – хората никак не проявиха желание да гледат следващите изброени филми…
Warcraft
В Щатите зрителите казаха на филма “game over” скоро след излизането му и там той успя да събере скромните 42 милиона, което е нищо за този набеден да бъде блокбастер филм с бюджет 160 милиона долара. Адаптацията на видеоиграта обаче събра 386.3 милиона по кинотеатрите по света.
Дивергенти 3: Предани
Лентата не успя да доближи успеха на предишните два филма от поредицата. Все по-бързо набиращата слава нова звезда Шейлийн Удли не успя да привлече зрители, които да видят този филм и той спечели само 180 милиона долара печалба, което вероятно ще се отрази на плануваното за догодина поредно продължение по книгите на Вероника Рот.
Ад
Ад е сравнително успешен в представянето си извън Америка, но там той регистрира плачевните 33 милиона долара, въпреки притегателят на зрители Том Ханкс. Поредната адаптация на литературна поредица (този път по Дан Браун), която се провали чак в третото си продължение. Първите две „Шифърът на Леонардо“ и „Ангели и демони“ бяха сравнително успешни.
Боговете на Египет
Поредният неуспешен филм с историческа тематика.Още преди излизането му се спекулираше за неговия провал и се чуваха мнения за неподходящия избор на актьори. Все пак постъпления от 32 милиона долара, при бюджет от 160 милиона не е провал, а си е цяло фиаско. Може би най-голямото в кариерата на Джерард Бътлър.
Зулендър 2
Оригиналният „Зулендър“ има специално място в сърцата на феновете, но тазгодишното му продължение хич не бе добре прието, въпреки огромния брой звезди, които за малко или за много се появиха във филма. С 50 милиона бюджет, той успя да заработи едва 56 милиона приходи.
Бен-Хур
Епичен филм, римейк на още по-епичен филм с, разбира се, епичен бюджет…и с епично слабо представяне по кината. Шествайки по световните екрани, филмът успя да събере едва 67.6 милиона долара.
Free State of Jones
Предполагаше се, че тази историческа драма ще събере вниманието на публика и критици – и заради исорията, и заради главните действащи лица, които в случая са Кери Ръсел и Матю Макконъхи. С 50 милиона бюджет, той не успя да си върне дори половината от разходите, а извън Америка този филмов разказ явно не развълнува никого, защото успя да събере само 2.3 милиона долара.
Keeping Up With The Joneses
Тази комедия трябваше задължително да бъде смешна, но тя се появи в средата на октомври по кината в Щатите и на никой не му беше до леки и забавни филми в разгара на сезона, когато се представят филмите за награди. Дори актьори като Джон Хам и Зак Галифианакис не успяха да привлекат зрители в салоните. Бюджетът е 40 милиона, а приходите едва достигат 20 милиона.
Pride and Prejudice and Zombies
Всички знаем, че зомбитата са на мода, но ако съчетаем зомбита и Джейн Остин – не върви, получава се манджа с грозде. Очакванията бяха, че това ще е някакъв нов, изкусителен за зрителите жанр или по-скоро нестандартна гледна точка. Всъщност този експеримент на никого не се хареса и филмът не успя да върне дори и половината от приходите си.
Popstar: Never Stop Never Stopping
Поредната комедия с големи амбиции, която ни разочарова. Опитите на продуцентите да оригиналничат като ни представят тази смешна история като документален филм удариха на камък. Това е поредният филм от този списък, който дори не изкара половината от парите, които бяха вложени в него.
The Brothers Grimsby
Комедиите на Саша Барън Коен винаги са не просто забавни, а провокативни, те често ревизират нашите разбирания за политическата коректност и ни карат да се замислим за абсурдни неща по абсурден начин, но тази конкретно няма нищо общо с гореказаното. Това го разбраха и зрителите преди да отидат на кино. Бюджет над 35 милиона, приходи – едва 25.
Jane Got A Gun
Натали Портман се готви за още един Оскар тази година за изпълнението си във филма „Джаки“. Дали пък няма да сме свидетели на един от редките случай в една година даден актьор да прибере и Оскара, и Златната малина. Филмът й „Jane Got A Gun“ след много задкулисни премеждия, най-накрая излезе на екран и заработи смешните 1.5 милиона долара.
Най-шантавите постери на 2016 г. 20.12.2016, 09:55 | синефиш.бг
Постерите са странно нещо. Те са важна част от представянето на даден филм, но много често ние не ги забелязваме. Понякога те могат да ни кажат нещо за филма, което не сме разбрали може би, закодирано в композицията или цветовата гама на изображението. Върху повечето от постерите няма какво да разсъждаваме, но сякаш тази година би рекорда по най-странни и загадъчни кино плакати. Нека да видим най-шантавите от тях.
Стар Трек: Отвъд
Може би това е най-съблазнителният и оптимистичен плакат на годината. Предразполагащите цветове и разбалансираното заглавие предполагат, че нещо дръзко ще се случи във филма…Е, не беше съвсем така…
Омарът
Големите ръце на Колин Фарел, приличащи всъщност на крайници на омар, и едва различимите кичури коса на прегърналата го невидима жена не казват директно на зрителя : “Това ще да е мрачна научна фантастика, с елементи на романтична комедия…“
The Forest
Прекрасните устни на Натали Дормер за закрити от дървета и примки, сякаш да запушат зловещото ехо от страховита японска гробница на открито.
Дивергенти 3: Предани
Постерът всъщност няма нищо общо със сюжета на филма, все едно някой дизайнер го е направил в свободното си време, защото клиентът му е дал твърде неясни указания какво да представлява, и затова той е взел оттук- оттам няколко идеи. Иначе със сигурност е ефектен.
Кралицата на Катве
Постерът е странно композирана снимка на главната актриса в този филм. На главата ѝ има царска корона, която по-скоро прилича на детска играчка. Когато се вгледаш и видиш как фигурите за шах всъщност изникват от скалпа ѝ, се досещаш, че май от играчката ще стане плачка.
Cemetery of Splendor
Добра година за плакатите, които ситуират панела с надписите на филма отгоре, не по стандартния начин. Като надгробна плоча в гробище, този постер се фокусира върху това, което лежи отдолу, под нас, в преизподнята. А оплитащите се зелени листа сякаш ни придърпват към темата за задгробния живот, за каквото всъщност става дума във филма.
Отряд самоубийци
Странен е този плакат, но е сполучлив. Какофония от неонови цветове, графити и черни подцветки, за да изпъкнат образите от филма, за сметка на многото надписи, в които в крайна сметка никой не се заглежда.
Synchronicity
Този постер е така красив по космически и артистичен по човешки, че веднага си казваш, че той репрезентира нискобюджетен, но качествен проект.
They’re Watching
Нещица от живата природа са подредени уж случайно така, че да оформят нещо по-голяма и по-впечатляващо, за да се получи някаква цялостна концепция. До тук нищо новаторско. Но комбинацията от гравирана гъста кръв върху бетонената земя придава смразяващо усещане и на плаката, и на филма.
Lo and Behold: Reveries of the Connected World
Очевидно това е плака, който е просто визуална репрезентация на това какво се случва в главата на Вернер Херцог. Някъде там може да намерите отдавна загубеното зарядно за телефона ви.
The Purge: Election Year
Въпреки че се развиват в далечното бъдеще, всички филми от тази хорър научно-фантастична поредица много точно успяват да отразят духа и нагласите на нашето си време. Тази година плакатът на третата част ни въздейства освен с екипировката за бунт, най-вече с комбинацията на цветовете – болезнено червено, бяло и кървящо синьо..
Moonlight
Това е филм за израстването. Последният такъв успешен, на където се е запътил и „Moonlight“ беше, „Юношество“. Ако съдим само по плакатите, този трябва да е още по-награждаван през идващия сезон на рекапитулация на най-добрите филми на годината.
Неоновият демон
Ако се премахнат имената на хората, които са направили този филм, плакатът по-скоро ще подхожда за корицата на някое шикозно и претенциозно модно списание.
Пазители на Галактиката vol. 2
От Марвел са подходили доста нетрадиционно с този постер. Той е съвсем в духа и естетиката на корица на рок албум, и то излязъл на касета, през осемдесетте. Надяваме се и саундтрака да му е толкова добър. А, да, и филма, и филма…
Саламена фиеста
Добри плакати стават и от кренвирши. Този конкретно си виси волю-неволю в някакво неидентифицирано жълто-бяло пространство. Толкова е нестандартен, че е твърде вероятно да се хареса дори и на Бергман.
Първите кадри в него ни припомнят еволюцията на Триш (Шайлийн Уудли) в бестрашен дивергент. След това обаче имаме шанса да надзърнем какво се крие зад стените на пост-апокалиптичното Чикаго.
Заедно с Четвърти (Тео Джеймс) тя ще разбере, че Чикаго е просто малко местенце от много по-голям свят, а новият член на актьорския състав – Джеф Даниълс, я уверява, че именно тя държи ключа към спасяването му.
Предпоследната филмова глава се снима в момента в Атланта. В нея участват главозамайващо дълъг списък от известни имена – Шайлийн Удли, Тео Джеймс, Октавия Спенсър, Наоми Уотс, Джеф Даниълс, Рей Стивънсън, Зоуи Кравиц, Майл Телър, Ансел Елгорт, Маги Кю, Меки Пфифер и др.
Режисьор е Робърт Швентке. Романите на Вероника Рот, по чиято основа са филмите, са бестселър от 2011 г., а първите два филма от поредицата донесоха повече от 550 млн. долара бокс офис. Премиерата на „Преданост” в САЩ е насрочена за 18 март 2016., а на „Господство” – за 24 март 2017.