Историята на Беулф оживява в нов сериал 16.03.2015, 09:43 | синефиш.бг Киърън Бю („Da Vinci’s Demons”) ще играе ролята на самия Беулф в телевизионната версия на приключенията на британския герой от средновековната английска поема.
Той ще бъде заобиколен от имена като Джон Хърт („Войната на боговете”), Джоан Уоли („Уилоу”) и Ед Спийлърс („Имението Даунтън”). Легендарният британски войн ще се появи в 13 епизода от сериала, създаден от Джеймс Дормър, Тим Хейнс и Кейти Нюман. „Преди стотици години нашите предци са слушали историята на Беулф, защото тя е била изпълнена с приключения. Те са се страхували от нея, въодушевявали са се, смели са се и са плакали заради нея – казва Дормър. – Но са я слушали с отворени уста, защото благодарение на нея са успявали да се идентифицират като нация. Надявам се и ние да успеем да направим това благодарение на сериала.”
"Аз съм легенда" на върха в САЩ 20.12.2007, 12:49 | синефиш.бг
Този уикенд Уил Смит стъпи много здраво на върха на американската боксофис класация с последния си екшън-трилър "Аз съм легенда", който направо разтърси пазара и сложи край на продължителния спад. Също много по-силно от очакваното дебютира и семейната комедия "Alvin and the Chipmunks". Заедно двата филма събраха смайващата сума от $121 млн. от билети или общо 75% от целия боксофис! Очевидно зажаднялата за развлечения публика се завръща в мултиплексите, привлечена от тези два висококачествени филма, които предлагат точно това, което се търси, за да се стигне до рекордни приходи в обикновен декемврийски уикенд.
Дебютиращ за единайсти път (и седми пореден) под №1, Уил Смит изпревари с лекота конкуренцията с новия си научно-фантастичен хит "Аз съм легенда", който грабна $76.5 млн. през първия си уикенд и стана най-силния дебют на чернокожата звезда. Със сензационната средна сума от по $21 224 от 3606 салона, филмът счупи и рекорда за най-успешна декемврийска премиера от $72.6 млн., поставен през 2003 от "Властелинът на пръстените: Завръщането на краля". Впечатляващ е и фактът, че "Аз съм легенда" е на пета позиция сред най-силните не-летни дебюти, зад трите филма за Хари Потър, излезли на екран през ноември, и "Страстите Христови", издаден през февруари. По това време на годината филмите просто не изкарват толкова много пари колкото този.
Warner Bros. подкрепи "Аз съм легенда" с мащабна маркетинг кампания, която възбуди интереса на основните фенове на фантастичните и екшън филмите, но далеч не само те отидоха на кино. Високобюджетната продукция се показва и в 77 Imax салона, зрителите имат възможност да видят и 6-минутен Imax пролог за многоочаквания следващото лято фирм за Батман "Черният рицар". Това също спомага за повишаване на интереса към "Аз съм легенда" от страна на твърдите фенове на комикса, а цените на билетите са по $16.
Само за три дни "Аз съм легенда" събра пари колкото първите 15 филма през миналия уикенд и с това този уикенд стана най-силният от началото на август. Без други звезди и без известен режисьор, за успеха си "Аз съм легенда" разчита изцяло на здравия гръб на Смит и суперзвездата доказва колко много пари привлича с името си. Бившият „Свеж принц” (бел. ред. – артистичен псевдоним на Уил от ранните му музикантски години) е на път да направи седми филм с приходи над $250 млн. Няма друга звезда, която дори да се приближи до това постижение.
Warner Bros. пусна "Аз съм легенда" в осем азиатски територии, откъдето събра допълнително $20 млн. – само от Япония и Южна Корея дойдоха по $6 млн. Научно-фантастичниятфилм оглави класациите навсякъде, където тръгна, освен в Хонг Конг, където е втори след местния Warlords. В редица европейски страни "Аз съм легенда" тръгва този уикенд.
Също с великолепен резултат на второ място се класира семейната комедия на Fox "Alvin and the Chipmunks" с удивителната сума от $45 млн. през първия си уикенд. И това се оказа достатъчно за второ място срлед най-силните декемврийски премиери на филми без ограничения в показа, единствено след "Хрониките на Нарния", който дебютира с $65.6 млн. преди две години. Печалбата е двойно по-голяма от декларираните очаквания на студиото, което вече с нетърпение очаква началото на зимната ваканция през следващата седмица. "Alvin and the Chipmunks" постигна и трети най-висок резултат за филм без ограничения след "Шрек Трети" с $121.6 млн. и "Рататуи" с $47 млн.
"Alvin and the Chipmunks" спечели от липсата на други филм за по-малки деца в момента. Типично е студията да не разполагат с такива филми през декември, но този път те са съвсем малко. Предстоящата конкуренция ще дойде главно от страна на "Съкровището: Книгата на тайните", чийто дебют е в петък, и "The Water Horse: Legend of the Deep", който тръгва следващия вторник на Коледа. И двата филма са без ограничения в показа.
Докато Уил Смит събира парите на зрителите, първенецът от миналата седмица, "Златният компас", смъкна приходите си с 65% до $9 млн. Досега филмът на New Line е събрал само $41 млн. за първите си десет дни и няма особено голям шанс да премине границата на $60-те млн. Бюджетът на "Златният компас" надхвърля $180 млн.
Приходите на престоялия две седмица на върха "Омагьосана" се понижиха с 44% до $6 млн. през четвъртия уикенд, с което общата сума за Disney вече изглежда добре - $92.3 млн. Вече на пето място е хитът на братя Коен "No Country For Old Men" с $3 млн., понижение 27%, тотал - $33.6 млн. В четвъртък филмът на Miramax получи 4 номинации за „Златен глобус” в основните категории, сред които за най-добър филм–драма, и се радва на най-малкия спад след широко разпространяваните филми.
Слабо на шесто място отвори романтичната комедия "The Perfect Holiday" с $3 млн. от 1307 салона. Филмът с Куийн Латифа, Терънс Хауърд, Гейбриъл Юниън и Морис Честнът привлече предимно афро-американската публика, но само онази част от нея, която някакси е устояла на Уил Смит.
Двете коледни комедии взеха по $2.3 млн. всяка. "Fred Claus" с Винс Вон свали приходите с 50%, като общата сума стигна $69 млн. за Warner Bros. "This Christmas" на Sony падна 54% и вече е събрал $46 млн., което е три пъти повече от бюджета на филма.
Историческият романс "Изкупление" е начело по номинации за „Златен глобус” - 7 категории, което е причина да се гледа в повече киносалони. Така филмът влезе сред първите десет на девето място. Focus спечели $1.9 млн. от лентата с Кийра Найтли или впечатляващата сума от $15 838 на салон. Последен в десетката за уикенда е "August Rush" с $1.8 млн., спад 49%, обща сума $28.1 млн. за Warner Bros.
Три филма с по една дума в заглавието си изпаднаха от топ 10 през уикенда. Анимационното приключение на Paramount "Беулф" загуби 70% от публиката си и взе $1.4 млн. при обща сума от $79.2 млн. в Северна Америка. Така филмът с бюджет от $150 млн. ще финишира в родината с $80-82 млн. В останалия свят "Беулф" се справя много по-добре - $100 млн. досега или общо $180 млн.
"Хитман" на Fox също се смъкна със 70%, взе $1 млн. или общо $38.2 млн. Финал с $40 млн. изглежда най-вероятен за него. Трилърът на MGM "Awake" събра $1.1 млн. и остана с общ приход от само $13 млн.
Така първите десет филма спечелиха $150.8 млн., което е с цели 47% повече от миналата година, когато "Преследване на щастието" стана номер 1 с $26.5 млн.; и с 26% повече от 2005, когато "Кинг Конг" дебютира на върха с $50.1 млн.
Компасът – не толкова златен, но все пак №1 11.12.2007, 05:17 | синефиш.бг
Новото голямо заглавие тази седмица е мегабюджетното фентъзи-приключение на New Line "Златният компас". Но да се върнем в дните преди премиерата. Някои аналитици предположиха, че бъдещето на New Line studios – и почти сигурно на неговия председател на борда на директорите Боб Шайе – може да зависи от представянето на "Златният компас", чието производство струва $180 милиона, но към тях трябва да добавим още $60 милиона за маркетинг и разпространение. Независимо от това дори шефовете на студиото направиха някои скромни предположения относно финансовия резултат на филма им през уикенда.
Президентът на New Line Ролф Метвег каза пред Hollywood Reporter: „Ще изкараме някъде между $30-40 милиона." Но L.A. Weekly цитира неназовани "специалисти по боксофиса", според които "...филмът ще е огромен провал и ще отвори с около $20 милиона." Е, те се оказаха по-близо до истината. Според последните числа на студиото за трите дни на уикенда "Златният компас" е събрал сравнително скромната сума от $25.8 млн., въпреки ултраширокото му представяне в 3528 кина или средно по $7308 на екран.
За филм с рейтинг PG-13 - фентъзи-приключение с Никол Кидман и Даниел Крейг, след невисоките резултати на други подобни, натъпкани с ефекти продукции като "Беулф" ($27.5 млн. миналия месец) и "Ерагон" ($23.2 млн. миналия декември), това вече показва тенденция. Късметът на „компаса” е, че тази седмица няма други филми, които да стартират на много екрани. Въпреки че филмът се сравнява с франчайза на Disney "Нарния", аналитиците сочат, че докато филмите за „Нарния” получават подкрепа от различни църковни общности, случаят със "Златният компас" е точно обратен. Филмът не бе одобрен от Католическата лига (най-голямата католическа общност в САЩ) и бе определен като представящ атеистичните възгледи на Филип Пулман - британският автор, написал книгата, на която е базиран филмът. Възможно ли е това да е една от причините същия първи уикенд на декември преди две години "Хрониките на Нарния" да спечели $65 млн. или близо три пъти повече? Надали. Вероятно своята роля са изиграли и не особено ласкавите отзиви на критиката.
В интервю от петък за Orlando Sentinel режисьорът на "Златният компас" Крис Уайз каза, че е очаквал възникването на известни противоречия около филма, но същевременно признава: „Не очаквах чак такава злобна атака. Аз съм изумен и същевременно ужасен от обвиненията в скрита атеистична пропаганда". Филмът се представя много по-добре по света, където по традиция високобюджетни фентъзи-филми с актьори, които не са американци, постигат добри резултати. Компасът събра $55 млн. от 5000 кина на 25 пазара, което го нарежда сред филмите, стартирали най-агресивно от лятото насам. При липсата на друга конкуренция останалите филми в десятката не промениха много подредбата си. Като цяло резултатите са най-лошите за началото на декември през последните пет години.
През уикенда, след две седмици на върха, добрата омагьосана принцеса на Disney отстъпи с достойнство на второ място, като събра $10.7 млн. Това е спад само с 35%, а общият приход стигна отличната сума от $83.9 млн. за 19 дни.
Събрала добри мнения от тези, които са гледали филма, и поради предстоящата коледна ваканция, "Омагьосана" ще продължи да се представя силно и през празниците. Финална печалба от $115-125 милиона ще я нареди след най-добрите филми на Disney за годината. Всеки от следващите 7 филма е изкарал между $3-5 млн. Празничната комедия "This Christmas" си остава трета с $5 млн. от продажби на билети през третия си уикенд. Това е добър резултат за Sony, с общ резултат от $42.7 млн. за тази скромна продукция с бюджет от $13 млн., която вероятно ще събере $55-60 млн. в американския боксофис.
Следва още един коледен филм. Комедията с Винс Вон "Fred Claus" смъкна резултата си само с 16% до $4.6 млн. за Warner Bros., а общата сума нарасна до $65.5 млн . С наближаващата Коледа ще изпаднат в още по-подходящо настроение за брата на добрия старец и вероятно ще помогнат на комедията да стигне до границата на $80-те милиона.
Най-силно са намалели приходите на 3D приключението "Беулф" - с 45% дo $4.5 млн. или общо $76.1 млн. При производствен бюджет от $150 млн., копродуцията на Paramount/Warner Bros. ще стигне до $85-90 млн. в Северна Америка. В останалия свят "Беулф" е изкарал $9.2 млн. от над 5000 екрана в 60 пазара. Международният боксофис сега е $91.6 млн., а общо - $167.7 млн.
Възторжено посрещнатият инди-хит "No Country For Old Men" вече може да се види на повече екрани и се изкачи от десето на шесто място с $4.1 млн. Вече на 1324, вместо на 995, филмът на Miramax реализира средно по $3109 в петия си уикенд, което увеличи тотала до $28.7 млн. Наскоро National Board of Review (сдружението на пишещите за кино) нарече "No Country For Old Men" „най-добрият филм на 2007", а той е на път да се превърне и в най-печелившия филм на братя Коен след "O, братко, къде си?" през 2000-та, с приходи от $45.5 млн. Дори има шанс да надмине това постижение.
Семейният "No Country For Old Men" се класира седми с $3.5 млн., със спад само 30% и засега общо $25.1 млн. за Warner Bros. "Хитман" на Fox намали резултата си с 42% и взе $3.5 млн., с което общата му сума стигна $35.8 млн.
Финалните резултати на двата филма се очертават в границите на $35 млн. и $45 млн. съответно. Хайден Крисчънсън и Джесика Алба остават със своя трилър "Awake" девети – спад от 30% и само $3.3 млн. през втория уикенд – общо $10.7 млн. Очертава се слаб финал в рамките на $20 млн. за продукцията на MGM. Mist снижи резултата си с 42% дo $2.6 млн., или $23.5 млн. общо.
Десетте най-успешни филма събраха заедно разочароващата сума от $67.7 млн., което е с 19% по-малко от същия период на миналата година, когато "Апокалипто" бе на първо място с $15 млн.; и по-малко с тревожните 40% от 2005, когато "Хрониките на Нарния" дебютира на върха с $65.6 млн.
Очаквайте промени следващия уикенд, когато по екраните тръгват "Аз съм легенда", "Alvin and the Chipmunks" и "The Perfect Holiday". ... още »
Омагьосана продължава да омагьосва 05.12.2007, 09:59 | синефиш.бг
През последния уикенд зрителите дадоха толкова пари, колкото и през 2006, а първите три филма си останаха същите като миналата седмица.
На върха продължава да е "Омагьосана", а новият трилър "Awake" стартира слабо на петото място. Филмът, с който Disney вече две поредни седмици не слизат от върха - анимационно-игралния хибрид "Омагьосана", намали приходите си с 52% от миналия уикенд и взе $16.4 млн. според последните сведения от студиото.
Миналогодишният първенец по това време на годината - анимацията "Весели крачета", свали приходите с 53% на третия си уикенд, докато при "Омагьосана" това е вторият.
Общите постъпления вече са $70 млн. ако динамиката на интереса към принцеса Жизел и компания се запази същата, окончателните приходи от филма ще са в рамките на $140-150 млн.
Филмите на второ и трето място от миналата седмица си размениха местата, след като CGI-лентата "Беулф" събра $8.2 млн. през този уикенд и вече стигна до $68.9 млн. На трето място е изненадата "This Christmas", чийто постъпления спаднаха с 56% до $7.9 млн., или общо $36.4 млн., което означава, че най- вероятно филмът ще приключи пътя си на големите екрани със сума от около $60 млн. – добър резултат за Sony.
Трилърът "Awake" с Хайден Крисчънсън и Джесика Алба се опитва да събуди позаспалите почитатели на жанра, но стигна само до неприлично ниското пето място. Лентата на MGM/Weinstein взе $5.9 млн. този уикенд, или средно по $2926 на екран.
С недобри отзиви към себе си, филмът вероятно скоро ще отпадне от киносалоните, за да се появи на DVD още в началото на следващата година. На четвърто място е компютърната игра "Хитман”, превърнала се във филм. Неговите приходи са $6 млн. през уикенда и $30.4 млн. за две седмици. Надеждите са приходите му да стигнат до $45-50 млн. Филмите на шесто и седмо място са си същите като миналата седмица - "Fred Claus" и "August Rush", и двата с 50% понижение на доходите.
"Неприятният брат на дядо Коледа" събра $5.5 млн. и общо $59.8 млн., докато музикалната драма взе $5 млн. или общо $20.2 млн. Хорър-филмът на MGM "The Mist" спадна с 49% до $4.6 млн., или общо $19.6 млн. за 12 дни. На деветото място кацва анимираното алтер-его на Джери Зайнфелд "История с пчели", която ужили джобовете на зрителите с още $4.4 млн. за уикенда. Понижението е 62% процента или най-голямото спред първите десет филма, а общо - $117.6 млн.
Евентуалният носител на Оскар "No Country For Old Men" е десети този уикенд, с най-нисък процент понижение сред първите десет. Криминалният трилър на братя Коен спечели още $4.4 млн, с което общите приходи стигнаха солидната сума от $22.9 млн. – отлично постижение от само 1000 салона. Идва сезонът на наградите, а с него ще гледаме и все по-интересни филми. ... още »
„Омагьосана” №1 в САЩ 29.11.2007, 12:00 | синефиш.бг
През дългия уикенд на Деня на благодарността кинозрителите бяха щедри, което позволи на пазара да се върне в нормалните си за този сезон граници след спада през последните седмици.
Disney поведе с новата си семейна лента „Омагьосана”, която завладя мултиплексите.
Изненадващо добре започна пътя си и празничната комедия „This Christmas”.
Останалите нови заглавия също намериха места в първата десетка и приходите вече са доста сходни с тези от последните две години. Безпрецедентен успех е, че 11 филма са спечелили по повече от $7 млн. всеки и за всеки сегмент от публиката има по нещо за гледане. За пръви път от 8 години филм на Disney дебютира на първото място в дните, когато пуйките дебютират масово на американските трапези. Приключенията на принцесата в „Омагьосана” привлякоха най-много пари - $34.4 млн., в периода от петък до неделя, и филмът спечели общо невероятните $49.1 млн. за петте почивни дни, които започнаха в сряда. Историята за анимираната принцеса, която се сблъсква с реалния свят на живите хора, е втората най-успешна премиера в този петдневен празничен период на годината.
Единственият хит, дебютирал по-добре, бе „Играта на играчките 2” през 1999 на Disney и Pixar - $80.1 млн. Той е и последният нов филм на студиото, оглавил класациите в края на ноември. А от 1994 до 1999 лентата от дома на мишока Мики всяка година заемаше първото място като премиерен семеен филм по време на тези празнични дни.
Със заемането на второто място друг семеен филм – „This Christmas”, се представи изненадващо добре, като събра $18 млн. за трите дни и отличната сума от $26.3 млн. за петте дни. Неочаквано успешната и нескъпа ($13 млн. ) Sony-продукция събра средно по $9665 през трите дни от само 1858 салона. Празничната лента събра 2б3 от парите си от афро-американци и доказа още веднъж колко силно може да влияе тази публика върху боксофис-резултатите.
Топ-завоевателят от миналата седмица „Беулф” свали приходите си с 40% - дo $16.5 млн., и сега е на трето място. С $56.6 млн. в касичката си след десет дни на екран, струващият $150 милиона филм на Paramount вероятно ще завърши пътуването си из Америка с около $80-90 милиона.
Екшънът „Хитман” дебютира на четвърто място с $13.2 млн. за три дни от 2458 екрана. Средно с по $5362 от екран, забраненият за деца филм за супер-убиец е създаден по популярната видеоигра. За петте дни прицеленият в същите млади хора от мъжки пол, които не искат да изтърват и „Беулф”, изкара $21.1 млн. за Fox.
Анимацията „История с пчели” вече е на пето място с $11.8 млн., или спад от само 16%, и обща сума от $111.9 млн. за Paramount.
Warner Bros. са на малко разстояние с „Fred Claus”, който свали приходите само с 11% до $10.6 млн. „August Rush” стартира от на седмо място с $9.4 млн за три дни и $13.2 млн. за пет.
Семейната драма за млад музикален гений събра умерената средна сума от по $4079 на екран през последните три дни на уикенда.
„Американски гангстер” продължава да се представя добре и през четвъртата си седмица с нови $9 млн., спад 30% и общо $115.6 млн. за Universal.
„The Mist” , хорър-историята, базирана на разказ от Стивън Кинг, дебютира на девето място с $8.9 млн. за трите и $12.9 млн. за петте дни. С показ в 2423 кина, забраненият за зрители под 18 години филм събра средно по $3,686 млн. през трите дни. Хорър филмите по принцип нямат много публика около Деня на благодарността, когато насторението е весело и хората ходят на кино с децата си.
Детският филм на Fox „Mr. Magorium's Wonder Emporium” е десети със $7.9 млн., спад от 18%, което прави общ приход от $22.2 млн. за десет дни. Общо първите десет филма са донесли през уикенда $139.8 млн., което е под 1% по-малко от миналогодишните резултати за същия уикенд, когато начело беше „Весели крачета” с $37 млн., и 2% по-малко от 2005, когато № 1 с $54.7 млн. беше "Хари Потър и огненият бокал". ... още »
Този уикенд Paramount се справи великолепно в североамериканския бокс офис, след като анимираната приключенска история “Беулф” грабна първото място в премиерния си уикенд, а другата анимация на същото студио, “История с пчели”, финишира на второ място в третата си седмица. Но като цяло продажбите на билети са по-ниски от обичайните за средата на ноември. Фактически общите приходи от първите десет филма едва надвишават $92 милиона, което е най-лошият резултат за уикенда преди Деня на благодарността през последните 9 години.
3D компютърната екшън-анимация “Беулф” събра $28.1 милиона от петък до неделя и така стана най-предпочитаният избор на кинозрителите. Със старт едновременно в 3153 кина, филмът донесе средно по $8912 от екран и е седмият хит №1 на Paramount през настоящата 2007. Лентата на Робърт Земекис използва технологията motion capture, за да ни разкаже историята на викингски воин, който спасява кралството си от демонични зверове. Рей Уинстън, Антъни Хопкинс, Джон Малкович и Анджелина Джоли участват с гласовете си и донякъде с външния си вид. Отзивите са предимно положителни.
Warner Bros. – компанията, която също участва във финансирането на струващия $150 млн. проект, пусна “Беулф” на още няколко чуждестранни пазара едновременно с американската премиера. Извън САЩ и Канада древният епос събра $17 млн от 2500 екрана в 13 страни, с което общият приход от премиерния уикенд надхвърли $45 млн. Филмът се настани твърдо на второ място в Обединеното кралство и Германия и превзе първото на много азиатски пазари като Хонг Конг, Южна Корея, Тайланд и Сингапур. “Беулф” ще завладее Франция, Русия, Испания и Мексико по-късно тази седмица, а Австралия, Бразилия и Япония са наред следващия уикенд
Paramount завзе и второто място през уикенда с хита на Джери Зайнфелд “История с пчели”, чийто приходи паднаха с 44% до $14.3 млн. през третата си седмица. За седемнайсетте дни след премиерата си детският филм е събрал $93.9 млн. от малко под 4000 екрана и приходите му само в САЩ вероятно ще стигнат сумата от $130-140 милион
“Беулф” и „История с пчели” - за първи път от три години насам два анимационни филма окупират първите две места в боксофиса. Предишния път това се случи през уикенда 12-14 ноември 2004, когато „Феноменалните” бяха на първо място с впечатляващите $50.3 милиона, последвани от „Полярен експрес” на Земекис с $23.3 млн. в премиерния си уикенд. Тази година само още два пъти филми на едно студио са били едновременно на първите две места. Warner Bros. бяха на върха в периода 23-25 март с „TMNT Костенурките нинджа” и „300”, а няколко седмици по-късно Paramount повтори същия успех с „Дистърбия” и Blades of Glory.
Но независимо от успехите на Paramount, като цяло пазарът е в „лоша форма”. Първите десет филма не успяха да преминат границата на $100-те милиона през обичайно силния ноемврийски период. Това не се е случвало от 2000 година. А и по традиция през уикенда преди Деня на благодарността холивудските студия пускат някои от най-големите си сезонни блокбъстъри. “Беулф” има най-ниския премиерен уикенд за филм, превзел първото място в тази времева рамка от девет години. Очевидно кинозрителите не са достатъчно развълнувани от това, което им „сервират” студията тези дни. А през следващите две седмици положението може да стане още по-лошо, защото не се очаква нов филм, който да генерира големи приходи.
„Американски гангстер” събра още $13.2 милиона от билети и на седемнайстия ден от премиерата си вече има $101 млн. Хитът с Дензъл Уошингтън и Ръсел Кроу стана 21-вият през 2007, преминал границата от 100 милиона, и петият за Universal, които са най-напред в това отношение. Warner Bros, Fox, Buena Vista и Sony имат по три такива блокбъстъра тази година, а Paramount ще ги настигне, когато “История с пчели” счупи бариерата през тази седмица. В крайна сметка приходите на „Американски гангстер” на американския пазар ще достигнат $130-140 милиона долара.
Криминалната сага на Ридли Скот е на първо място във Великобритания, Германия, Франция, Белгия, Португалия и Швейцария, с общи приходи $14 милиона от 1471 кина на 14 пазара. В Англия „Американски гангстер” се движи рамо до рамо с “Беулф” и го побеждава само с 13%.
Коледната комедия с Винс Вон „Fred Claus” се представя добре през втория си уикенд; със спад от 35% и приходи от $12 милиона заема четвъртото място. Заглавието на Warner Bros. е събрало $35.8 милиона за десет дни и накрая приходите му от Северна Америка вероятно ще стигнат към $70-80 милиона.
Fox постига посредствени резултати с „Mr. Magorium's Wonder Emporium”, който остава на пето място с $10 милиона, събрани от 3164 кина - или средно по $3168 на екран. Повечето отзиви за филма са негативни, а и конкуренцията в лицето на на „пчелната” история и брата на дядо Коледа се цели в същата аудитория.
И накрая провалът на месеца: сгромолясвайки се с 57% спад във втората си седмица, приспивният „Офицери и пешки” е на осмо място с $2.9 млн. и общи приходи за MGM от $11.6 милиона за десет дни. Произведен за $35 милиона, филмът на Робърт Редфорд едва ли ще възстанови и половината от бюджета си от прожекциите си в САЩ, въпреки звездната мощ на актьорите (Редфорд, Круз, Мерил Стрийп). Отрицателните ревюта също ще спомогнат „Офицери и пешки” да се превърне в най-безинтересния за зрителите филм на Том Круз след „Legend” през далечната 1986 г. и „Losin' It” от 1983, който намери почти всичките си зрители на VHS и по телевизията.