След като ни разходи из Манхатън в края на 70-те с „Манхатън”, представи ни един нетипичен нюйоркчанин в края на 80-те в „Нюйоркски истории”, запозна ни с две объркани американки на фона на красотите на Барселона във „Вики Кристина Барселона”, дойде ред Уди Алън да покаже и любовта си към френската столица Париж с „Полунощ в Париж”.
Оуен Уилсън, Рейчъл Макадамс, Марион Котияр, Ейдриън Броуди, Кати Бейтс, Майкъл Шийн и Карла Бруни-Саркози дефилират в новото романтично предложение на режисьора, с което ще стартира тазгодишното издание на „Киномания”. Ако ви предстои екскурзия до френската столица и искате да се запознаете със забележителностите й или пък мечтаете за романтична разходка из улиците й, ето 10 филмови предложения, които ще ви запознаят с Париж и парижани.
Ромен Дюри е в ролята на танцьор, който страда от сърдечна малформация и докато чака да му бъде направена животоспасяваща трансплантация, се наслаждава на френската столица и нейните обитатели от балкона си. Приятна френска трагикомедия, в която блестят емблематични френски актьори като Жюлиет Бинош, Карин Виар, Фабрис Лукини и Мелани Лоран.
Париж, обичам те /2006/ реж. Оливие Асаяс, братя Коен, Гюс ван Сант, Том Тиквер, Александър Пейн, Уес Крейвън, Алфонсо Куарон и др.
Цял куп имена от света на киното изразяват любовта си към Париж чрез няколко късометражни новели обединени в проекта „Париж, обичам те”, който беше последван от омнибуса „Ню Йорк, обичам те”, съвсем скоро по екраните ще се появят филми посветени на Йерусалим, Шанхай и Рио де Жанейро. Впечатляващ стилен плакат – забележителностите на Париж на син фон и едно червено сърце огряващо върха на Айфеловата кула.
Един от най-впечатляващите френски филми през последните 10 години, благодарение на който изгря Одри Тоту. Симпатичната Амели води зрителите из различните квартали на Париж, за да хапнат крем брюле, да хвърлят камъчета в канала Сен Мартен или да пийнат кафе в някое кафене в Монмартр. Филмът, който се представи еднакво добре както в Европа, така и в Щатите. 4-те награди и 9-те номинации за „Сезар” не са изненада, но 5-те номинации за „Оскар” и 2-те награди БАФТА наистина са голямо постижение за неанглоезична продукция.
Как се чувства един американец, когато трябва да се срещне с родителите на своята избраница, които са французи? Отговорът на въпроса в режисьорския опит на актрисата Жюли Делпи „2 дни в Париж”, чието продължение „2 дни в Ню Йорк” съвсем скоро ще излезе по екраните. В този филм много ясно са показани различията между жителите на Стария континент и американците, предизвикващи бурен смях или силен гняв.
Тук отново на дневен ред са различните навици на европейците и американците и въпреки че филмът не се радваше на зрителски успех, нито пък на одобрението на критиката, има някои забележителни моменти, които показват „топлата връзка” на междуконтиненталните отношения. Има и доста добри имена в каста, както щатски – Глен Глоуз, Наоми Уотс, Кейт Хъдсън, така и френски – Мелвил Пупо, Ромен Дюри, Тиери Лермит.
Прочутата френска кухня, заема водеща роля в това анимационно пиршество на сетивата. Симпатичният плъх Реми ще ви издаде рецептите на неустоими кулинарни изкушения, които със сигурност ще ви накарат да посетите традиционен парижки ресторант. Голямото предизвикателство за режисьора Брад Бърд тази година е четвъртата серия на „Невъзможна мисия”, която трябва да се появи през декември. Неговият първи опит с игралното кино.
Тук на фокус е Монмартр – средището на най-интересните хора в Париж. Арт средите на френската столица са представени на фона на връзката между британски писател и красива куртизанка от прочутото кабаре „Мулен Руж”. Бляскавите костюми и пищните декори донесоха на филма статуетки „Оскар”, а интерпретациите на поп и рок хитове от 80-те и 90-те направиха саундтрака на филма, един от най-успешното продаващите се в категорията си.
Париж в средата на миналия век, представен чрез живота на една от най-големите френски легенди Едит Пиаф. Всичко започва през 1935-та, когато собственикът на нощен клуб на Шанз-Елизе открива Едит Гасион и й дава прозвището La Mome Piaf или Малкото врабче, заради дребния й ръст от 142 см. Ролята на Пиаф носи на Марион Котийар „Оскар” за най-добра актриса. За първи път в историята на наградите отличието е присъдено на френска актриса за роля изпълнена на френски език.
Девет години след като за първи път са се срещнали във влака от Будапеща към Виена, героите отново са заедно в Париж и имат само няколко часа да прекарат заедно на фона на града на любовта. Сценарият на филма е дело на режисьора Ричард Линклейтър и на главните актьори Жюли Делпи и Итън Хоук и предизвиква всеобщо одобрение, номиниран е за „Оскар”, „Независим дух” и от гилдията на американските сценаристи.
Едно по-различно лице на Париж. 30 години след като разбуни духовете с „Последно танго в Париж” Бертолучи отново се завръща във френската столица. Филмът представя любовната история на един млад американец и двама французи на фона на студентските бунтове във френската столица през 1968-ма. С този филм Бертолучи откри за киното Ева Грийн, Луи Гарел и Майкъл Пит. Въпреки забраната за непълнолетни, филмът е добре приет от собствениците на киносалони в Щатите и е един от най-широко разпространените европейски филми през годината.
Наградите Оскар 2008 25.02.2008, 09:19 | синефиш.бг
Рано тази сутрин в Кодак тиатър, Лос Анджелис бяха раздадени за 80-ти път най-престижните награди в света на киното – Оскарите. „Няма място за старите кучета" единият от двата филма с най-много номинации за призовете на Американската киноакадемия – 8, се оказа големият победител на вечерта – 4 награди. Филмът на братятя Коен взе златните статуетки в ключовите категории: „най-добър филм", „най-добър режисьор" и „най-добър адаптиран сценарий". Оскарът за Хавиер Бардем за подърджаща роля не бе никаква изненада.
Изненадващо на второ място с три златни статуетки (макар и в по-маловажни категории) се нареди „Ултиматумът на Борн". "Ще се лее кръв" спечели в две категория – най-добър актьор за изпълнителят на главната роля , Даниъл Дей-Луис, чиято победа не будеше почти никакви съмнения – и за най-добра операторска работа.
Френската актриса Марион Котийар добави към колекцията си от Златен Глобус и наградата на британската киноакадемия и Оскар за превъплъщението си в Едит Пиаф. Оценен с Оскар беше и приносът на гримьорите й във филма.
Късометражен анимационен филм: "Peter & the Wolf."
Късометражен игрален филм: "Le Mozart des Pickpockets (The Mozart of Pickpockets)"
Късометражен документален филм: "Freeheld"
Пълнометражен документален филм: "Taxi to the Dark Side" ... още »
"Аз съм легенда" на върха в САЩ 20.12.2007, 12:49 | синефиш.бг
Този уикенд Уил Смит стъпи много здраво на върха на американската боксофис класация с последния си екшън-трилър "Аз съм легенда", който направо разтърси пазара и сложи край на продължителния спад. Също много по-силно от очакваното дебютира и семейната комедия "Alvin and the Chipmunks". Заедно двата филма събраха смайващата сума от $121 млн. от билети или общо 75% от целия боксофис! Очевидно зажаднялата за развлечения публика се завръща в мултиплексите, привлечена от тези два висококачествени филма, които предлагат точно това, което се търси, за да се стигне до рекордни приходи в обикновен декемврийски уикенд.
Дебютиращ за единайсти път (и седми пореден) под №1, Уил Смит изпревари с лекота конкуренцията с новия си научно-фантастичен хит "Аз съм легенда", който грабна $76.5 млн. през първия си уикенд и стана най-силния дебют на чернокожата звезда. Със сензационната средна сума от по $21 224 от 3606 салона, филмът счупи и рекорда за най-успешна декемврийска премиера от $72.6 млн., поставен през 2003 от "Властелинът на пръстените: Завръщането на краля". Впечатляващ е и фактът, че "Аз съм легенда" е на пета позиция сред най-силните не-летни дебюти, зад трите филма за Хари Потър, излезли на екран през ноември, и "Страстите Христови", издаден през февруари. По това време на годината филмите просто не изкарват толкова много пари колкото този.
Warner Bros. подкрепи "Аз съм легенда" с мащабна маркетинг кампания, която възбуди интереса на основните фенове на фантастичните и екшън филмите, но далеч не само те отидоха на кино. Високобюджетната продукция се показва и в 77 Imax салона, зрителите имат възможност да видят и 6-минутен Imax пролог за многоочаквания следващото лято фирм за Батман "Черният рицар". Това също спомага за повишаване на интереса към "Аз съм легенда" от страна на твърдите фенове на комикса, а цените на билетите са по $16.
Само за три дни "Аз съм легенда" събра пари колкото първите 15 филма през миналия уикенд и с това този уикенд стана най-силният от началото на август. Без други звезди и без известен режисьор, за успеха си "Аз съм легенда" разчита изцяло на здравия гръб на Смит и суперзвездата доказва колко много пари привлича с името си. Бившият „Свеж принц” (бел. ред. – артистичен псевдоним на Уил от ранните му музикантски години) е на път да направи седми филм с приходи над $250 млн. Няма друга звезда, която дори да се приближи до това постижение.
Warner Bros. пусна "Аз съм легенда" в осем азиатски територии, откъдето събра допълнително $20 млн. – само от Япония и Южна Корея дойдоха по $6 млн. Научно-фантастичниятфилм оглави класациите навсякъде, където тръгна, освен в Хонг Конг, където е втори след местния Warlords. В редица европейски страни "Аз съм легенда" тръгва този уикенд.
Също с великолепен резултат на второ място се класира семейната комедия на Fox "Alvin and the Chipmunks" с удивителната сума от $45 млн. през първия си уикенд. И това се оказа достатъчно за второ място срлед най-силните декемврийски премиери на филми без ограничения в показа, единствено след "Хрониките на Нарния", който дебютира с $65.6 млн. преди две години. Печалбата е двойно по-голяма от декларираните очаквания на студиото, което вече с нетърпение очаква началото на зимната ваканция през следващата седмица. "Alvin and the Chipmunks" постигна и трети най-висок резултат за филм без ограничения след "Шрек Трети" с $121.6 млн. и "Рататуи" с $47 млн.
"Alvin and the Chipmunks" спечели от липсата на други филм за по-малки деца в момента. Типично е студията да не разполагат с такива филми през декември, но този път те са съвсем малко. Предстоящата конкуренция ще дойде главно от страна на "Съкровището: Книгата на тайните", чийто дебют е в петък, и "The Water Horse: Legend of the Deep", който тръгва следващия вторник на Коледа. И двата филма са без ограничения в показа.
Докато Уил Смит събира парите на зрителите, първенецът от миналата седмица, "Златният компас", смъкна приходите си с 65% до $9 млн. Досега филмът на New Line е събрал само $41 млн. за първите си десет дни и няма особено голям шанс да премине границата на $60-те млн. Бюджетът на "Златният компас" надхвърля $180 млн.
Приходите на престоялия две седмица на върха "Омагьосана" се понижиха с 44% до $6 млн. през четвъртия уикенд, с което общата сума за Disney вече изглежда добре - $92.3 млн. Вече на пето място е хитът на братя Коен "No Country For Old Men" с $3 млн., понижение 27%, тотал - $33.6 млн. В четвъртък филмът на Miramax получи 4 номинации за „Златен глобус” в основните категории, сред които за най-добър филм–драма, и се радва на най-малкия спад след широко разпространяваните филми.
Слабо на шесто място отвори романтичната комедия "The Perfect Holiday" с $3 млн. от 1307 салона. Филмът с Куийн Латифа, Терънс Хауърд, Гейбриъл Юниън и Морис Честнът привлече предимно афро-американската публика, но само онази част от нея, която някакси е устояла на Уил Смит.
Двете коледни комедии взеха по $2.3 млн. всяка. "Fred Claus" с Винс Вон свали приходите с 50%, като общата сума стигна $69 млн. за Warner Bros. "This Christmas" на Sony падна 54% и вече е събрал $46 млн., което е три пъти повече от бюджета на филма.
Историческият романс "Изкупление" е начело по номинации за „Златен глобус” - 7 категории, което е причина да се гледа в повече киносалони. Така филмът влезе сред първите десет на девето място. Focus спечели $1.9 млн. от лентата с Кийра Найтли или впечатляващата сума от $15 838 на салон. Последен в десетката за уикенда е "August Rush" с $1.8 млн., спад 49%, обща сума $28.1 млн. за Warner Bros.
Три филма с по една дума в заглавието си изпаднаха от топ 10 през уикенда. Анимационното приключение на Paramount "Беулф" загуби 70% от публиката си и взе $1.4 млн. при обща сума от $79.2 млн. в Северна Америка. Така филмът с бюджет от $150 млн. ще финишира в родината с $80-82 млн. В останалия свят "Беулф" се справя много по-добре - $100 млн. досега или общо $180 млн.
"Хитман" на Fox също се смъкна със 70%, взе $1 млн. или общо $38.2 млн. Финал с $40 млн. изглежда най-вероятен за него. Трилърът на MGM "Awake" събра $1.1 млн. и остана с общ приход от само $13 млн.
Така първите десет филма спечелиха $150.8 млн., което е с цели 47% повече от миналата година, когато "Преследване на щастието" стана номер 1 с $26.5 млн.; и с 26% повече от 2005, когато "Кинг Конг" дебютира на върха с $50.1 млн.
Бокс офис около света 14.11.2007, 12:47 | синефиш.бг Световният боксофис нарасна рязко през последната седмица, благодарение на повечето празнични дни на най-големите пазари – САЩ, Русия, Япония и повечето католически страни.
Накратко, хората имаха повече свободно време и много от тях са го използвали, за да отидат на кино. Сред най-гледаните 40 филма по света само един е намалил приходите си с повече от 40 процента, а повечето се увеличили печалбите си в сравнение с предишния уикенд.
Независимо от появата на доста нови филми, „Рататуи” си остава шампион пета поредна седмица с $15.7 млн. и от 30 пазарни територии с $375.1 млн. общо, с което вече измести „Феноменалните” от мястото на най-успешния филм на Pixar след „Търсенето на Немо”. „Рататуи” е начело във Великобритания четвърти пореден уикенд с $3.2 млн. или общо $42.1 млн., а в Германия вече е изкарал $40.8 млн. общо. В Белгия историята за плъха-кулинар остава в „Топ 5” 14-та поредна седмица с общи приходи от $8.3 млн..
"Заразно зло: Изтребване" се изкачи шест места нагоре до второто с $10.8 млн. за уикенда от 39 пазара или $69 млн. общо. Най много зрители си платиха, за да гледат хоръра през уикенда в Япония - $5.2 млн. на 325 екрана, което е с 12 процента по-малко от резултатите на „Заразно зло: Апокалипсис” през 2004. Филмът се представя добре в Испания с $3.4 млн.
„Звезден прах” стои твърдо на третото място с $8.5 млн. за уикенда от 48 екрана или общо $74.9 млн. Фентъзи-историята не можа да стане първа в Малайзия ($124 625 от 20 екрана) и Сингапур ($325 233 от 26 екрана), а в Япония се срина с 54 процента до $302 064 с разочароващ общ сбор от $1.7 млн.
На четвърто място със $7.9 млн. е „Хем боли , хем сърби” с отличен резултат в Германия - $3.5 млн. премиерен уикенд на 497 екрана, и в Мексико - $1.4 млн., но никъде другаде не оглави подреждането. И все пак е сред най-добре стартиралите комедии тази година. Филмът се представи впечатляващо и на по-малки пазари като Унгария ($334 414 от 27 екрана), Австрия ($724 461 от 83 екрана) и Швейцария ($345 975 от 41 екрана). Общите му приходи са $30.6 млн.
„Предизвестена смърт ІV” е последният филм в първата петица със $7.5 млн. от 23 страни или $26 млн. общо. Както се и очакваше, спадът на приходите му е голям - 54 процента в Испания и 59 процента в Обединеното кралство. Затова пък дебютира прилично в Тайланд със $182 681 от 15 екрана, в Аржентина - $284 225 от 59, и в Дания - $145209 от 12.
На шесто място е „Lust, Caution” (на Анг Лий), който продължава силното си представяне в Азия, като направи най-успешния премиерен уикенд за местен филм в Китай. Драмата спечели $5.4 млн. през уикенда от 600 екрана, а общият приход нарасна до $6.7 млн. във вторник. При това версията, която гледат китайците, е цензурирана и е с 12 минути по-къса. „Lust” направи и добър лимитиран дебют в Австрия ($64 311 на 9 екрана) и Турция ($32 636 на 17) и продължава да е сред най-гледаните заглавия в Хонг Конг и Тайван, където е в „Топ 3” вече шести уикенд. ... още »
[+]
cinefish.bg
70/100
Готварските детайли са по-изпипани и от игрален филм.