Пет от най-ужасните кино обрати 16.12.2016, 10:06 | синефиш.бг
За какво да ходим на кино, ако знаем какво ще се случи накрая на филма? Всъщност ние си купуваме билет, защото искаме да бъдем изненадани, защото сме пристрастени към неочакваното. Всяка кино лента се старае да ни провокира, да ни накара да се учудваме, някои обаче се престарават в опитите си. В намерението си да бъдат оригинални, сценаристите така се вманиачават в опитите си да измислят най-неочаквания обрат, че често пресоляват кино манджата, така че тя е трудна за консумиране от зрителя. Ето пет от най-плачевните им опити…
Хари Потър и Огненият бокал
Хогърдс е домакин на специален турнир по куидич. Там се събират много отбори от други магически училища, за да грабнат купата „Огненият бокал“. Името на Хари е изтеглено, за да участва, което е учудващо, заради факта, че той не трябва да бъде допускан, взимайки предвид възрастовото ограничение на състезанието. В крайна сметка неговият отбор побеждава, но когато докосва купата, се оказва, че тя е устройство за телепортиране. Цялата тази поредица от събития е луд план на злия Барти Кроуч, за да може Хари да се пренесе на специално място и да срещне Волдемор. Много шум за нищо се получи с тази развръзка. Би могло тоя магичен злодей просто да превърне будилника на прочутия очиларко в средство за телепортиране и точно когато алармата сутрин запищи, той да я докосне и да се озове, където трябва…примерно.
Ханкок
Това е един от първите филми, който превърнаха супергероите във виц или по-скоро в някаква криворазбрана градска легенда. Ханкок е мъжага със супер сили, но е доста груб и се е алкохолизирал, не му пука и причинява беди. Спасява живота на един пиар агент и той решава да му помогне да си подобри обществения имидж. Ханкок е оригинален герой – щеше да промени жанра дори, но изведнъж всичко завива в ужасно нелепа посока. Оказва, че жената на пиара, също има супер сили и обитава Земята повече от 3000 години. По всякаква логика те трябва да са заедно, но това не е възможно,защото техните свръх способности си пречат и когато той е наоколо, тя не може да се възстановява от раните си…Пълни глупости!
Забравените
Джулиан Мур играе жена, чийто син умра преди 14 месеца в самолетна катастрофа. Всички и повтарят, че тя не е имала дете – мъжът ѝ, докторите, всички…Дори бащата на малко момиченце, което също загива в този нелеп инцидент. В един момент неговата памет започва да се събужда и той разбира, че нещо не е наред и точно тогава се взривява историята. Буквално. Докато един агент се опитва да обясни на родителите какво всъщност се е случило със децата им, покрива се взривява и той е засмукан в космоса от някакви извънземни, които правят експерименти с човешката раса…
Изходен код
На първо четене това е сполучлив трилър за пътуване във времето. Военен ветеран в кома, чийто мозък е използван за мисия да се идентифицират терористи, които планират да взривят бомба в Чикаго след шест часа. Агент Колтър се връща във времето и посредством сложни технологии влиза във тялото на войника, който е взривен от терористите малко преди голямата експлозия, като преживява отново и отново последните минути от живота му, за да открие и елиминира злодеите. Дотук е сложно, не приемливо безумно. Той е заклещен в тези непрекъснато повтарящи се последни минути…А какъв е обратът и съответно неговото измъкване от омагьосания кръг на времето? Той пренаписва събитията в паралелна времева линия в континуума и заживява съвсем щастливо в чуждо тяло, ни в клин , ни в ръкав…
Проектът Съншайн
Красивата научна фантастика на Дани Бойл разказва историята за космическа мисия, натоварена с цел да рестартира умиращото слънце, след като предишен опит за подобна проба от други астронавти е бил напълно неуспешен. Филмът изгражда една реалистична и страховита визия на бъдещето, изследвайки психологията на дългите космически пътувания. Екипажът се натъква на няколко бедствени ситуации, една от които е, че намира кораба на предходната мисия изоставен някъде в космоса. Но това не е точно така. Всъщност има един оцелял и именно той е убил останалите. И със тъпото основание, че човешката раса не трябва да съществува, той започва да преследва и избива спасителите си. Филмът рязко сменя скоростта и посоката си и се превръща неочаквано в хорър. Защо - не е ясно на никого!
13 актьора, които може да видите и в 'Хари Потър“, и в „Игра на Тронове“ 08.07.2016, 10:06 | синефиш.бг „Хари Потър“ и „Игра на тронове“ са коренно различни светове. Те са даже различни вселени. Но тези имагинерни пространства се събират в едно в съзнанието ни, благодарение на много от актьорите, които можем да видим и в двете продукции. Някои от тези талантливи хора са добре разпознаваеми и в двете невероятни фентъзи приключения, а други много ще ви изненадат, защото най-вероятно сте пропуснали участието им.
Ето тринайсет актьора, които са се появявали и в двете хитови ленти…
Мишел Феърли се появява съвсем за кратко в първата част на „Хари Потър“ като майката на Хърмаяни.
Но феновете на „Игра на тронове“ я познават много добре като безкомпромисната, силна и независима Катлин Старк.
Наталия Тена играе сравнително известен герой от вселената на „Хари Потър“. Феновете я познават като Нимфадора Тонкс. Но не я наричайте Нимфадора, наричайте я само Тонкс, както казва самата героиня.
Тя се присъединява към историята на „Игра на тронове“ като дивачката Оша в първия сезон на сагата. След това тя и Риксън Старк изчезват за малко през четвърти и пети сезон. Тя се появи пак в шестия сезон- само за да бъде убита от Рамзи Болтън, докато се опитва да го намушка смъртоносно. Почивай в мир, Оша!
Дейвид Брадли играе Аргус Филч – често злобния и неприветлив иконом в Хогуортс.
Той играе и Лорд Уолдър Фрей, ужасната на глава на дом Фрей, който предаде семейство Старкови в драматичния трети сезон, но Аря Старк му отмъсти подобаващо в последния сезон.
Кийрън Хайнц играе Абърфорт Дъмбълдор, братът на Албъс в последната част на „Хари Потър“.
Феновете могат да го разпознаят и като Манс Райдър, Кралят отвъд стената от „Игра на тронове“.
Фреди Строма играе леко неприятният Кормак Маклаген, който изнервяше Хърмаяни по време на Коледното парти на професор Слъгхорн.
Той се появи за съвсем малко /засега/ и в шестия сезон на „Игра на тронове“ като Диксън Тарли, по-малкият брат на леконравния, но почтен Сам.
Няма да разпознаете Джулиан Глоувър във филмите за Хари Потър, защото той просто беше гласът на Арагог, гигантският паяк.
Но в „Игра на тронове“ много лесно ще го идентифицирате. Той е Великия Майстер Пицел, който съвсем задоволително намери смъртта си в шести сезон.
Високият над два метра уелски актьор Иън Уайт е изиграл в кариерата си всякакви гиганти, включително кадрите в цял ръст на мадам Олимпия Максим от „Хари Потър“. Главата и изпълнението е на актрисата Франсис Де Ла Тур.
В „Игра на тронове“ той изпълнява няколко персонажа – Бял Бродник, Планината в сезон две, както и великанът, който намери смъртта си в шести сезон.
Никълъс Блейн се появява в „Хари Потър и Орденът на феникса“ като Боб, магьосникът, който работи с Артър Уизли в Министерството на магията. Боб е този, който държи кутията на снимката.
В „Игра на тронове“ той играе Кралят на подправките, един от тринайсетте, които владеят Карт. Той е убит от „колегата“ си Пиат Прий.
Бронсън Уеб изигра човек от Слидерин и приятел на Драко Малфой в „Хари Потър и Затворникът от Азкабан“. На снимката той е вдясно.
Уеб изигра и Уил в „Игра на тронове“, член на Нощния страж, който бяга страхливо от Белите Бродници, но след това е екзекутиран от Нед Старк, заради измяната си.
Ралф Инесън играе Амик – смъртожаден в три от филмите за Хари Потър. Той е отдясно.
В „Игра на тронове“ той се превъплъщава в Дагмер Клефтджоу, от дом Грейджой. След като гнусно предава Теон в Уинтърфел и след като намушква майстер Лувин, Дагмер си намира майстора и бива садистично одран жив от психаря Рамзи Сноу.
Едуард Тудор Пол играе г-н Борфин от магазина за книги Боргин и Бърк в изтрита от крайния вариант сцена на „Стаята на тайните“.
За кратко се появява и във втория сезон на „Игра на тронове“, където е просто протестиращ.
Сали Мортемор също е епизодичен актьор от „Стаята на тайните“, там тя играе Ирма Пинс, библиотекарка в Хогуортс.
Тя се появи за малко и в шестия сезон на „Игра на тронове“, където изигра жена от Бравос.
Ако премигнете, ще пропуснете участието на Даниел Тюит като слаботелесен министерски служител в „Хари Потър и Даровете на Смъртта: Първа част“ . Той е един от всичките на снимката.
Но ролята му в „Игра на тронове“ е по-запомняща се. В шести сезон той изигра Лотар Фрей и се появи в няколко епизода.
Под неговата шапка са новият филм „Фантастични животни и къде да ги открием“, пиесата „Хари Потър и Прокълнатото дете“, дигитални услуги и продукти, включително инициативата на Дж. К. Роулинг – Pottermore, обиколката на студиото на Уорнър Брос в Лондон – „Заснемането на Хари Потър“ и тематичните части от увеселителните паркове в Орландо на Юнивърсъл, Юнивърсъл студиос в Япония и Юнивърсъл студиос в Холивуд.
Поли Кокрейн беше повишена в длъжност изпълнителен вицепрезидент и маркетинг директор на групата за Уорнър Брос Великобритания и Ирландия и главен маркетинг директор на световния франчайз „Хари Потър“.
Всяка събота от 13:00 часа зрителите ще имат възможност да видят първите четири филма от култовата поредица за Хари Потър
От 5 ноември в четири поредни съботи зрителите на bTV ще имат възможност да проследят първите филми за превърналия се във феномен магьосник Хари Потър.
Първият филм от поредицата – „Хари Потър и Философският камък” е режисиран от легендарния Крис Калъмбъс. На единайстия си рожден ден Хари Потър научава, че и двамата му родители са били магьосници и самият той притежава уникални магични сили.
Хари е изпратен в училището за маия Хогуортс, където да започне образованието си. Там намира домът и семейството, които одавна е загубил и така магическото приключение започва.
След този филм поредицата за младия магьосник Хари Потър се превърна в социален и културен феномен по цял свят.
Филмите се нареждат на първо място сред най-успешните поредици с повече от $ 7.7 милиарда приходи от продажба на билети. Поредицата има 9 номинации за „Оскар”, 64 други спечелени награди и повече от 200 номинации на церемонии за филмови награди.
Фурорът, които предизвиква още с първия филм може да бъде сравняван само с класически заглавия като „Междузвездни войни”, „Индиана Джоунс” и „Джеймс Бонд”.
Потомците на покойния британски писател Ейдриън Джейкъбс подадоха съдебен иск срещу лондонското издателство Bloomsbury Publishing, в който обвиниха писателката Джоан Роулинг в плагиатство, предаде РБК.
Според официалното съобщение за пресата на фонда на покойния писател, авторката на световния бестселър "Хари Потър и огненият бокал" е използвала сюжетните линии на една от книгите на Джейкъбс.
Искът е за привличане към отговорност както на Джоан Роулинг, така и на Bloomsbury Publishing, публикуващо книгите за Хари Потър за нарушаване на авторските права. "Огненият бокал" е базиран на сюжета на книгата "Приключенията на вълшебника Уили". И в двете книги се разказва за вълшебник, участващ в състезание, което печели.
И двамата главни герои получават подсказки в банята и спасяват човек, взет за заложник от получовешки фантастични създания. Освен това Роулинг е "заела" идеята за пътуващи на влак вълшебници ("Хогуортс-експрес"), измислена още 10 години преди нея.
В иска на потомците на писателя се иска да се вземат мерки срещу по-нататъшната продажба на книгата на Роулинг и да им се възмездят материалните щети от приходите на издателството, получени след публикуването на романа. Bloomsbury Publishing вече успя да нарече обвиненията "голословни, необосновани и несъответстващи на действителността".
През 2004 г. подобни обвинения отправи и синът на Ейдриън Джейкъбс. Според представителите на Bloomsbury Publishing, Роулинг не само не е чела творението на покойния писател, но и не е чувала за съществуването на книгата, разпространена навремето в ограничен тираж.
„Омагьосана” №1 в САЩ 29.11.2007, 12:00 | синефиш.бг
През дългия уикенд на Деня на благодарността кинозрителите бяха щедри, което позволи на пазара да се върне в нормалните си за този сезон граници след спада през последните седмици.
Disney поведе с новата си семейна лента „Омагьосана”, която завладя мултиплексите.
Изненадващо добре започна пътя си и празничната комедия „This Christmas”.
Останалите нови заглавия също намериха места в първата десетка и приходите вече са доста сходни с тези от последните две години. Безпрецедентен успех е, че 11 филма са спечелили по повече от $7 млн. всеки и за всеки сегмент от публиката има по нещо за гледане. За пръви път от 8 години филм на Disney дебютира на първото място в дните, когато пуйките дебютират масово на американските трапези. Приключенията на принцесата в „Омагьосана” привлякоха най-много пари - $34.4 млн., в периода от петък до неделя, и филмът спечели общо невероятните $49.1 млн. за петте почивни дни, които започнаха в сряда. Историята за анимираната принцеса, която се сблъсква с реалния свят на живите хора, е втората най-успешна премиера в този петдневен празничен период на годината.
Единственият хит, дебютирал по-добре, бе „Играта на играчките 2” през 1999 на Disney и Pixar - $80.1 млн. Той е и последният нов филм на студиото, оглавил класациите в края на ноември. А от 1994 до 1999 лентата от дома на мишока Мики всяка година заемаше първото място като премиерен семеен филм по време на тези празнични дни.
Със заемането на второто място друг семеен филм – „This Christmas”, се представи изненадващо добре, като събра $18 млн. за трите дни и отличната сума от $26.3 млн. за петте дни. Неочаквано успешната и нескъпа ($13 млн. ) Sony-продукция събра средно по $9665 през трите дни от само 1858 салона. Празничната лента събра 2б3 от парите си от афро-американци и доказа още веднъж колко силно може да влияе тази публика върху боксофис-резултатите.
Топ-завоевателят от миналата седмица „Беулф” свали приходите си с 40% - дo $16.5 млн., и сега е на трето място. С $56.6 млн. в касичката си след десет дни на екран, струващият $150 милиона филм на Paramount вероятно ще завърши пътуването си из Америка с около $80-90 милиона.
Екшънът „Хитман” дебютира на четвърто място с $13.2 млн. за три дни от 2458 екрана. Средно с по $5362 от екран, забраненият за деца филм за супер-убиец е създаден по популярната видеоигра. За петте дни прицеленият в същите млади хора от мъжки пол, които не искат да изтърват и „Беулф”, изкара $21.1 млн. за Fox.
Анимацията „История с пчели” вече е на пето място с $11.8 млн., или спад от само 16%, и обща сума от $111.9 млн. за Paramount.
Warner Bros. са на малко разстояние с „Fred Claus”, който свали приходите само с 11% до $10.6 млн. „August Rush” стартира от на седмо място с $9.4 млн за три дни и $13.2 млн. за пет.
Семейната драма за млад музикален гений събра умерената средна сума от по $4079 на екран през последните три дни на уикенда.
„Американски гангстер” продължава да се представя добре и през четвъртата си седмица с нови $9 млн., спад 30% и общо $115.6 млн. за Universal.
„The Mist” , хорър-историята, базирана на разказ от Стивън Кинг, дебютира на девето място с $8.9 млн. за трите и $12.9 млн. за петте дни. С показ в 2423 кина, забраненият за зрители под 18 години филм събра средно по $3,686 млн. през трите дни. Хорър филмите по принцип нямат много публика около Деня на благодарността, когато насторението е весело и хората ходят на кино с децата си.
Детският филм на Fox „Mr. Magorium's Wonder Emporium” е десети със $7.9 млн., спад от 18%, което прави общ приход от $22.2 млн. за десет дни. Общо първите десет филма са донесли през уикенда $139.8 млн., което е под 1% по-малко от миналогодишните резултати за същия уикенд, когато начело беше „Весели крачета” с $37 млн., и 2% по-малко от 2005, когато № 1 с $54.7 млн. беше "Хари Потър и огненият бокал". ... още »