Премиерната лента “Високо напрежение”, в която главните роли са поверени на Брадли Купър и Робърт де Ниро, зае лидерската позиция в българския бокс офис. За първия си уикенд в България, филма успя да спечели 49 427 лева – сума, която не може да се нарече впечатляваща, но имайки в предвид силната конкуренция от страна на другите две премиерни заглавия, “Жена назаем” и “Sucker Punch: Измислен свят”, постигнатото от “Високо напрежение” съвсем не е за подценяване.
Преди българската си премиера, филма на Нийл Бъргър не можеше да се похвали със завидна рекламна кампания, но по-всичко изглежда, че трейлърите и участието както на Де Ниро, така и на все по-популярния Брадли Купър, са успели да привлекат вниманието на зрителите.
Както в САЩ, така и в България, “Високо напрежение” няма да постави рекорди в бокс офиса, но без съмнение ще натрупа прилична сума и ще се счита за успешно заглавие.
Триизмерната анимация “Майло на Марс” е на второ място, като за две седмици е натрупала сумата от 97 748 лева. Продукцията на Робърт Земекис запази позицията си от миналата седмица и дори успя да увеличи значително приходите си.
Разбира се, за високобюджетна триизмерна анимационна лента, тази сума не е толкова впечатляваща, но имайки в предвид големия провал на “Майло на Марс” в американския и европейски бокс офис, постигнатите резултати в България са напълно достойни. Българската публика рядко се влияе от резултатите на даден филм в други държави и затова в следващите седмици, “Майло на Марс” има шанс да увеличи приходите си значително.
Новата комедия с Адам Сандлър, “Жена назаем”, застава на трета позиция. За премиерния си уикенд, филма е спечелил общо 30 145 лева – приличен старт за продукция от този жанр.
Адам Сандлър е достатъчно популярен не само в Америка, но и в България и затова очакванията са, че “Жена назаем” ще се представя достойно и в следващите две седмици. Съдейки по резултатите от първия уикенд, филма няма да се отличава от постигнатото от други филми с участието на Сандлър, които са се сдобили с българско киноразпространение – актьора привлича определена публика, която гарантира прилични приходи, и е малко вероятно този път ситуацията да бъде по-различна.
Фантастичният “Sucker Punch: Измислен свят” е на четвърто място с приходи от 22 340 лева. Имайки в предвид рекламната кампания и обещанията за визуално пиршество, този резултат може да се нарече разочароващ, дори и за филм който не се разпространява в 3D формат.
Очакванията към новия филм на режисьора Зак Снайдър бяха големи, но изглежда, че те не бяха оправдани. В този случай, българското представяне е подобно на американското – и в САЩ, “Sucker Punch: Измислен свят” се представя разочароващо, и в момента е трудно да се каже дали филма ще успее да покрие бюджета си, който надвишава сумата от 80 милиона долара.
Ако през втората си седмица в България, “Sucker Punch: Измислен свят” не успее да набере скорост, то филма ще бъде причислен към групата на силно рекламираните високобюджетни продукции, които са се превърнали в изненадващи бокс офис провали.
Екшънът “Битка Лос Анджелис: Световна инвазия” заема пета позиция със спечелени за две седмици, 167 678 лева. Без големи изненади, филма на Джонатан Лейбесман се представя напълно според очакванията.
Битката между човечеството и извънземни нашественици е доказан и ефикасен метод за привличане на зрителите в кината и “Битка Лос Анджелис: Световна инвазия” като представител на този род филми, успя да постигне своите цели. Лентата няма да се превърне в голям блокбастър от ранга на “Денят на независимостта”, но независимо от това, вече се счита за един напълно успешен екшън-филм.
Шести е българския филм “TILT”. За седем седмици, лентата е натрупала 856 207 лева – резултат, много по-висок от очакваното. В продължение на няколко седмици, драмата на режисьора Виктор Чучков оглавяваше българския бокс офис и дори се смяташе, че успехът на миналогодишния “Мисия Лондон” може да бъда повторен.
Това не се случи, но “TILT” вече има свое място сред най-печелившите български продукции на всички времена. Филмът няма да достигне границата от един милион лева, но въпреки това, приходите продължават, макар и с по-бавни темпове, да се увеличават.
Анимацията “Ранго” заема седмо място в класацията. За три седмици, режисирания от Гор Вербински филм е спечелил 194 736 лева. Изненадващо, филма много бързо отпадна от първата тройка и съдейки по приходите от миналата седмица, се наблюдава и малко по-слаб интерес от страна на публиката.
През втората си седмица, “Ранго” успя да компенсира слабия си премиерен уикенд, и въпреки че продължава да увеличава приходите си, очакванията бяха сумата да надвиши 200 хиляди лева. Но независимо от всичко това, озвучения от Джони Деп анимационен филм вече се счита за един приличен успех.
На осма позиция е “Червената шапчица”, който за две седмици е натрупал 75 517 лева. Въпреки силната рекламна кампания и познатата история, филма на Катрин Хардуик (“Здрач”) не се превърна в очаквания голям бокс офис успех.
Подобна е и ситуацията в САЩ. Лентата ще достигне границата от 100 хиляди лева, но очакванията бяха, че почитателите на “Здрач” също ще се насочат към кината. Това обаче не се случи и въпреки че не се счита за провал, “Червената шапчица” няма да бъде запомнен с големите си постижения си в бокс офиса.
Триизмерният екшън с Никълъс Кейдж, “С мръсна газ”, е на девето място в класацията. За близо един месец в кината, филма е спечелил 239 042 лева. В по-голямата част от света, продукцията мина почти незабелязано по екраните, но в България, името на Никълъс Кейдж е достатъчно за да бъде привлечена публиката в киносалоните.
Въпреки слабия си премиерен уикенд, “С мръсна газ” получи нужната подкрепа от страна на българските зрители, и резултатите до момента са напълно задоволителни.
Драмата с Натали Портман, “Черен лебед”, заема десета позиция с приходи, три седмици след премиерата, от 72 376 лева.
Изглежда, че през изминалата седмица, филма на Дарън Аронофски е успял да привлече малко повече зрители, които обаче са недостатъчни за да помогнат на филма да се изкачи по-нагоре в класацията. Все пак, сумата доказва че хората които са имали желание да видят филма, са го направили.
Новият трилър “Високо напрежение”, в който главните роли се изпълняват от Брадли Купър и Робърт де Ниро, застана на първо място в американската бокс офис класация. За първия си уикенд по кината, филма регистрира сравнително ниски, но прилични за филми от този жанр, приходи от 19,000,000 долара.
Въпреки че разчиташе на завидна рекламна кампания, очакванията за приходите на “Високо напрежение” не бяха големи и затова спечеленото до момента не е изненадващо.
Все пак, сумата бе достатъчна, за да позволи на филма да заеме лидерската позиция, и имайки в предвид малкия бюджет от 27 милиона долара, лентата на режисьора Нийл Бъргър без съмнение ще се счита за успешна.
Тази седмица, по кината в целия свят ще тръгне фантастичния екшън “Sucker Punch: Измислен свят”, и затова е малко вероятно “Високо напрежение” да запази първото си място. Но въпреки това, очакванията са че филма ще продължи да привлича публика и в най-добрия случай, до седмица и половина, лентата ще си възвърне вложените средства.
На втора позиция застава анимационната продукция “Ранго”, на режисьора Гор Вербински. За три седмици по кината, озвучения от Джони Деп филм е спечелил напълно задоволителните 92,577,000 долара. “Ранго” се представя напълно според очакванията, и въпреки сериозната конкуренция, успя да запази позицията която заемаше и миналата седмица.
Успехът на лентата е още по-впечатляващ, като се има в предвид че за разлика от повечето анимационни продукции тези дни, тя не се разпространява в триизмерен формат. Бюджетът на “Ранго” е 135 милиона долара – сума, която без съмнение ще бъде покрита.
Лидерът от миналата седмица, “Битка Лос Анджелис: Световна инвазия”, вече заема трето място, като за близо две седмици е натрупал 60,602,000 долара.
Смяташе се, че филма на Джонатан Лейбесман няма да повтори силното си представяне от миналата седмица, но съдейки по сегашния резултат, лентата е успяла да привлече също толкова зрители. “Битка Лос Анджелис: Световна инвазия” няма да постави рекорди в бокс офиса, но въпреки това се представя достойно и ще успее да покрие бюджета си от 70 милиона долара.
Премиерното заглавие “Адвокатът с линкълна”, с участието на Матю Макконъхи и Райън Филипе, е на четвърта позиция с приходи от 13,400,000 долара. Създателите на филма поеха риск, и вместо да разчитат на по-мащабна рекламна кампания, те наблегнаха на рекламата в няколко избрани уебсайта, с възможност за спечелване на безплатни билети.
Трудно е да се каже дали това се е отразило значително на приходите, тъй като резултата е приличен за подобен род филми. Въпреки че е независима продукция, “Адвокатът с линкълна” е заснет с бюджет от 40 милиона долара – бюджет, чието възвръщане ще бъде, без съмнение, трудно.
Пети е комедията “П.О.Л - Пич от Луната”, който за премиерния си уикенд е спечелил 13,155,000 долара. По всичко изглежда, че новата лента на комедийното дуо Самън Пег/Ник Фрост не е успял да се представи според очакванията на бокс офис анализаторите.
Смяташе се, че филма ще дебютира с приходи от около 20 милиона долара, но въпреки стабилната рекламна кампания и познатия на широката публика актьорски състав, това не се случи. Очакванията се, че “П.О.Л - Пич от Луната” ще се представи сравнително по-добре извън територията на САЩ.
На шесто място се намира “Червената шапчица”. За две седмици, режисирания от Катрин Хардуик филм е натрупал 25,962,000 долара. Имайки в предвид големите очаквания и факта, че лентата е дело на екипа създал хитовия “Здрач”, спечеленото до момента може да се нарече разочароващо.
Малко вероятно е “Червената шапчица” да набере скорост в следващите няколко седмици, но благодарение на общите световни приходи, филма ще успее поне да покрие вложения бюджет от 42 милиона долара.
Романтичният трилър “Агенти на съдбата” е седми в класацията, с приходи от 48,779,000 долара, след триседмичен престой в кината. Филмът с Мат Деймън и Емили Блънт се представя напълно прилично, въпреки сериозната конкуренция.
Многократно отлаганата премиера на лентата изглежда не е повлияла на резултатите в бокс офиса. В най-добрия случай, “Агенти на съдбата” ще успее да покрие 60-милионния си бюджет, само с приходите от САЩ.
ЗD анимацията “Майло на Марс” е на осмо място. За две седмици, филма на Саймън Уелс е спечелил 15,401,000 долара. За жалост на създателите си, “Майло на Марс” вече си спечели славата на един от най-големите финансови провали в историята на Уолт Дисни.
Общата вложена сума (включително и разходите по маркетинг) надвишава 170 милиона долара. По света, “Майло на Марс” също не може да се похвали с добри постъпления – до момента, филма е спечелил едва 2 милиона долара. Смята се, че лентата ще се представи много по-добре на DVD и Blu-ray пазара.
Независимата продукция “Звяр”, с участието на Алекс Петифер и Ванеса Хъджинс, заема предпоследното девето място. За три седмици, филма е спечелил общо 22,245,000 долара – сума, която вече покри вложения бюджет от 17 милиона долара.
“Звяр” надмина скромните очаквания на създателите си, и според наблюдатели, въпреки че няма претенции за огромни приходи, филма ще се радва на приличен успех и в останалата част на света.
Комедията “Ергени за седмица” застава на десето място с приходи, близо един месец след премиерата, от 39,590,000 долара. Въпреки че покри бюджета си от 36 милиона долара, филма с Оуен Уилсън и Кристина Апългейт не се превърна в очаквания голям комедиен хит.
“Ергени за седмица” със сигурност няма да се счита за провал, но няма да бъде запомнен и като хитово заглавие.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 18 март - 20 март 1 Limitless - $19M / $19M 2 Rango - $15.3M / $92.6M 3 Battle: Los Angeles - $14.6M / $60.6M 4 The Lincoln Lawyer - $13.4M / $13.4M 5 Paul - $13.2M / $13.2M 6 Red Riding Hood - $7.25M / $26M 7 The Adjustment Bureau - $5.93M / $48.8M 8 Mars Needs Moms - $5.32M / $15.4M 9 Beastly - $3.26M / $22.2M 10 Hall Pass - $2.6M / $39.6M