Как биха изглеждали филмите без спецефекти
07.03.2014, 04:47 | синефиш.бг
Когато гледаме филм, тотално забравяме, че голямата част от това което виждаме е благодарение на компютърната графика. Следим актьорската игра и виждаме реално всичко което ги обкръжава, но често забравяме за професионалистите работещи в студията за спецефекти.
Филмите "Гравитация", "Хобит: Пущинакът на Смог", "Железният човек 3", "Самотният рейнджър", "Пропадане в мрака" бяха номинирани за тазгодишните награди "Оскар" в категорията "най-добри визуални спецефекти".
Ето как реално изглежда снимачният процес.
Гравитация
Framestore / YouTube
Животът на Пи
FXRant
Алиса в страната на чудесата
YouTube
Вълкът от Уолстрийт
Vimeo / Brainstorm Digital
Самотният рейнджър
Industrial Light and Magic / YouTube
Железният човек 3
YouTube
Човек от стомана
Warner Bros. / YouTube
Пропадане в мрака
Industrial Light and Magic / YouTube
Великият Гетсби
Warner Bros. / Vimeo
Игрите на глада
YouTube
Оз: Великият и могъщият
Sony Pictures Imageworks/YouTube
Черният рицар: Възраждане
Warner Bros. / The Dark Knight Rises
Тълпата от осемдесет човека на стадиона всъщност са само четирима души.
Огненият пръстен
Industrial Lights & Magic / YouTube
Отмъстителите
YouTube
Как Марк Ръфало се превръща в Хълк.
YouTube
Как Скарлет Йохансон лети в небето.
YouTube
... още »
|
"Животът на Пи" - сам в една лодка, без да става дума за тигъра
19.11.2012, 01:30 | синефиш.бг
Ексклузивна рецензия
На всички е известно, че за един добър филм е нужна добра история. Но за целта е нужен и добър читател. За монреалския писател Ян Мартел се заговори преди десет години, когато спечели наградата Букър с книгата си Животът на Пи. Същият автор влезе в новинарските хроники и през периода 2007-2011, когато възмутен от липсата на културни навици и интереси у канадския премиер Стивън Харпър, той започна да изпраща до неговия кабинет в Отава по две книги месечно, придружени от кратки писма.
Книгите бяха най-разнообразни, но тази грижа за общата култура на лидера на консервативната партия бе приета хладно и просветителната инициатива остана без отговор. Очевидно, Харпър не се оказа запален читател.
Но пък сред читателите на канадския автор се оказа двойно оскаризирания тайванско-американски кинорежисьор Анг Ли. Притчата за Пи запленява човека, който си позволи да атакува с изтънчената си емоционалност стереотипите на китайското съпротивително движение (Lust, Caution), на каубойската мъжественост (Brokeback Mountain), на поп-културата (Taking Woodstock) и на легендарните виртуози на бойните изкуства (Тигър и Дракон). Резултатът е Животът на Пи.
Известни са проблемите свързани с адаптацията на литературните произведения за киноекран. А книгата на Мартел е истинско предизвикателство в това отношение. С един удар Анг Ли отхвърля класическите препоръки, че ако не иска главоболия, един режисьор не бива да се захваща за филми с участието на деца, вода и животни. Нещо повече, той реализира проекта си в триизмерен формат.
Като остава верен на литературния първоизточник, филмът опростява историята, за да разкрие отлична възможност за коментари, философски размисли и житейски обобщения. Разказът започва през 70-те години, когато Пи (веднага бих подчертал, че не се касае за геометричното понятие, при все че става дума за математика) е тийнейджър в Пондишери, френскоговорящата част на Индия.
Син на собственика на местния зоопарк, посещава престижни училища и неговият наблюдателен поглед открива законите на окръжаващата социална среда. Необезпокояван от прогресивно настроените си родители хлапакът с лекота прекрачва границите между индуизма, християнството и исляма. В резултат на нестабилната политическа ситуация семейството на Пи напуска страната в товарен кораб заедно с обитателите на зоологическата градина. Ноевият ковчег попада в буря, от която оцеляват само 17-годишният Пи и бенгалският тигър носещ името Ричард Паркър.
Двамата са гладни и океанската пустош ги обрича на 227 дни съжителство върху една спасителна лодка. С елегантно чувство за хумор, без да превръща драмата в комедия, филмът приема формата на монолог, който изследва динамиката и еволюцията на взаимоотношенията между несъвместимите персонажи – уплашен юноша и свиреп тигър.
В техническо отношение Животът на Пи е възхвала на синтетичното изображение и пример за майсторско и интелигентно използване на пикселите. Още с първите, почти кичови кадри, напомнящи репортажите на Нешънъл Джиографик, зрителят е потопен във визуален делириум, който продължава до финалните надписи.
Отдавна е известно, че магьосниците на специалните ефекти не казват не, но тяхното да струва скъпо. (общ бюджет на филма - около 100 милиона долара). Всеки кадър на филма показва къде са отишли средствата. Кинофеновете ще се насладят на сцената на морската буря с потъването на кораба Цум-Цум, на халюцинациите на главния герой и на разноцветните представители на океанската флора и фауна.
Имам всички основания да смятам, че Анг Ли и неговият екип отсега подготвят папионки и благодарствени речи по повод удостояване с годишни награди.
Животът на Пи е лесносмилаем разказ не само за физическото оцеляване. Той е откровение за духовното съзряване като резултат от болезненото търсене на Истината и на обобщени понятия като Вяра и Бог. Бих го сравнил с текстовете на Паулу Коелю, Габриел Гарсия-Маркес или Карлос Кастанеда. Наблюденията за толерантността, самотата и глада звучат като актуално послание в съвременния свят.
Филмът е изпълнен със символи и психоаналитични препратки, а многобройните и разнопосочни разсъждения, анализи и заключения позволяват на всеки зрител да намери частица радостна мъдрост за себе си.
dalt
... още »
|