Още от най-реалистичните визуални ефекти 02.10.2017, 12:11 | синефиш.бг
Ако се чудите дали има още известни филми, които са използвали дигиталните технологии, за да реализират едни от най-запомнящите се сцени – то тук ще намерите отговора. Това са още няколко известни филма, създателите на които са реализирали безумните си на пръв поглед творчески идеи, подкрепени от специалните ефекти, така, че ние, зрителите, с отворена пред екрана уста да се запитаме – „как, по дяволите, са го направили това…“
Тъмни сенки, 2012
Може да ви звучи съвсем безумно, имайки предвид жанра на филма и незабравимия му визуален стил, но легендарният режисьор Тим Бъртън много държал да създаде произведение, което да е автентично колкото е възможно повече. За тази цел специалистите по визуални ефекти редактирали всяка сцена, в която главният герой, изигран от Джони Деп, мига. Все пак той е вампир и движението на клепачите му би било недопустимо. Естествено тази малка подробност прави вида му и присъствието му в лентата страховити и въздействащи.
Планината Броукбек, 2005
Дори и в този малък и независим, но безкрайно популярен и одумван филм, визуалните ефекти или по-скоро тяхното прикриване за нуждите на историята, е нещо, без което това филмово събитие не би било същото. Парадоксално е, но според режисьора Анг Лий сцените, в които имало овце били най-трудни за снимане. Екипът имал само седемстотин от животните на разположение, а според разказа на Ани Пру и според сценария, те трябвало да бъдат около 2500. Единственият начин да се добави добитъкът на екран, без да се съсипва за това перо бюджетът на филма, било те да бъдат добавени в кадрите чрез компютърна обработка.
Бърдмен, или Неочакваната добродетел на невежеството, 2014
Интересното за този филм на Алехандро Гонсалес Иняриту , спечелил Оскар за най-добър филм през 2014, е, че изглежда сякаш целият е създаден от един единствен кадър. Сцените се преплитат и преливат една в друга, без да се разбира къде точно е монтажната връзка. Това наложило изключително тежък процес на снимане, от което произтекли различни проблеми и предизвикателства за снимачния екип. Едно от тях било, че камерата се движела толкова бързо, че понякога не можела да хване правилното и подреждано с часова осветление. Решението било специални компютърни „маски“ – те се използвали, за да коригират лошо осветените кадри, така че да може лицата на актьорите от филма да се виждат добре и публиката да се наслади пълноценно на прекрасните им изпълнения.
Социалната мрежа 2010
Много неща се знаят за този филм, тъй като той разказва истинската история за създаването и произхода на най-популярната социална мрежа – Фейсбук. Едва ли обаче много от зрителите знаят, че двамата братя Уинклевос са всъщност изиграни от един същ актьор - Арми Хамър. Разбира се, че би било доста по-лесно и облекчаващо за снимачния процес, ако тези роли са изиграни просто от двама близнаци, но режисьорът много държал на избора си на актьор. Най-важната хитрина, която била използвана за това всички сцени, в които се появяват те двамата да бъдат така реалистични, била дигитална технология, която позволявала тялото на един от двамата персонажи да бъде „взето“ от дубльор, а лицето на Арми Хамър да бъде поставено върху него в последствие в постпродукцията.
Капитан Америка: Първият отмъстител, 2011
Доста работа е вложена в това Крис Евънс и неговата впечатляваща и мускулеста физика да бъдат обработени така, че той да се превърне на екрана в слаботелесния Стив Роджърс. Първоначално за целта бил използван дубльор, но това се оказало безсмислено, тъй като никой не можел да наподоби достатъчно добре движенията и маниерите на този герой и всички заснети сцени изглеждали много странно. В крайна сметка, било взето решението да се използват дигитални технологии, за да се „смали“ тялото на Крис Евънс. Всяка такава сцена била щателно заснета от три различни ъгъла, за да може крайният резултат да не бъде смехотворен.
За високото ниво на техническата част от продукцията едва ли има съмнения у някого, но все пак си струва да отбележим работата на сценографите, които са създали истински жив и дишащ персонаж в лицето на имението на рода Колинс, чиито стаи, картини и декорации само чакат да се включат в действието. – Александър Райчев, cinefish.bg
Чудно показно как един куп клишета могат да изглеждат толкова различно и свежо, стига да се сглобят в кино с правилните "инструменти и техники". Докато тъмните сенки на миналото отстъпват на хумора на настоящето, те ни предоставят шанса да изгледаме още един от шедьоврите на Бъртън, въоръжени само с очи и със способност да се посмеем на една тема, която вече като че ли малко взе да втръсва. – Диана Георгиева – ladyzone.bg
Не сме гледали оригиналния сериал и няма как да сравним приликите и разликите, но филмовата адаптация със сигурност страда от прекалено много персонажи и сюжетни линии, които не успяват да се развият напълно за 113 минути екранно време. На ниво комедиен заряд обаче, „Тъмни сенки” работи безотказно и ако трябва да сме честни е добър избор за семейно забавление. – Вълчо Калудов, slovesa.net
Най-големият проблем е, че като цяло „Тъмни сенки” е… ами… доста безсмислен – не води никъде и, общо взето, не казва нищо. Разни теми за вечната (истинска) любов, за семейството и какво означава да бъдеш различен не се броят, защото, нека не се лъжем, това си е евтино смучене на пръсти. Прибавете към това липсата на съспенс и почти никакво развитие на второстепенните герои и позициите на „Тъмни сенки”, разгледан като наистина качествен филм, се скапват значително. – operationkino.net
„Тъмни сенки” е пиршество за феновете на Тим Бъртън – има много Джони Деп, много черен хумор и много налудничави герои, преплетени в странни сюжети. – Саня Спасова, stand.bg
"Тъмни сенки" е всичко, което можете да очаквате от филм на Тим Бъртън - забавен, остроумен, зрелищен и, разбира се, със страхотни актьори, начело с традиционния му любимец Джони Деп в ролята на вампир, какъвто досега със сигурност не сте виждали. – Валерия Стефанова, avtora.com
"Тъмни сенки" е забавен, цветен и лек филм. Препълнен с известни актьорски имена и очевидно заснет с хъс и кеф, премиерният филм е точно това, което бихте очаквали. Е, може би можеше да е малко по-смешен. – Неда Ковачева, div.bg
Двуполюсен филм, с равни части комедия и ужаси, като нито една от тях не е особено сполучлива. – Ричард Рупър, richardroeper.com
Колинууд на Бъртън е едно приятно място, където можеш да прекараш времето си. Бруно Делбонел улавя в обектива си мавзолея от декори, който едновременно те съблазнява и носи лошо предчувствие, а музиката на Дани Елфман те гали с една нежна и плашеща милувка. Въпреки това, творческия дух обитаващ филма е някак си неловък и преувеличен. – Джъстин Чанг, Variety
Бъртън, както обикновено е невероятен в атмосферата и уцелването на комичните моменти (тук са неговите най-странни моменти след „Ед Ууд”), но не се справя толкова добре с управлението на усложнения сюжет. Усеща се как проектът е принуден да влезе в ролята на мощен летен хит. Най-вероятно ще ви послужи добре като съпровод за Хелоуинската забава. – Джошуа Роткопф, timeout.com
Ако актьорите оставят бледи впечатления, сценографията на Рик Хайнрихс се осланя на въображението, като неговия Дом на Колинууд е шедьовър от декоративна украса, полилеи във формата на октоподи и скрити коридори. – Ник Пинкъртън, villagevoice.com
„Тъмни сенки“ е филм, който ще зарадва всички истински фенове на киното, защото е своеобразно завръщане на гениалния Тим Бъртън към това, което умее най-добре – да разказва странни и мрачни истории с чудати герои, чиито действия се разгръщат на фона на често буквално оживяващи декори, характерни за отминали времена.
Всичко това гарнирано с музиката на неповторимия Дани Елфман и фокусирано върху изпълнението на безспорния избор №1 за Бъртън, а именно твърде комерсиализиралия се в последно време Джони Деп, който тук получава шанс за реабилитация с възможността да вдъхне живот в образа на още един безкрайно нестандартен герой.
Последната съвместна работа на Бъртън и Деп бе по изключително доходоносната 3D екранизация по „Алиса в страната на чудесата“, която обаче бе твърде комерсиално залитане за дуото и напълно резонно бе хладно приета сред критиците и истинските ценители на седмото изкуство.
Истинско облекчение е фактът, че от Уорнър Брос не са оказали натиск върху Бъртън да сътвори още едно ненужно 3D заглавие в кариерата си, така че всички зрители ще могат да се насладят на „Тъмни сенки“ без досадното присъствие на 3D очила на главата си, за да гледат презентация, чиято единствена цел е да им прибере по-висока цена за билета.
Историята в „Тъмни сенки“ се завърта около семейство Колинс, което в средата на 18 век се мести от Ливърпул в Новия свят и започва доходоносен риболовен бизнес. За зла беда младият наследник Барнабас Колинс (Деп) успява да преспи точно с Анджелик (Ева Грийн) – единствената прислужница, която е и вещица.
След като отхвърля любовта й и се насочва към невинно изглеждащата Жозет, Барнабас си навлича омразата на Анджелик и скоро се оказва превърнат в чудовище, което селяните оковават в ковчег, заровен дълбоко под земята. Всичките му близки, разбира се, са предварително избити от развилнялата се вещица.
Два века по-късно, през 1972 за по-точно, група неблагоразумни работници изравят ковчега и срязват веригите, което освобождава вежливият вампир, който се извинява на човешкия добитък преди да му изсмуче кръвчицата. Барнабас се завръща в семейното имение, където открива последните останки от рода Колинс, който се ръководи от Елизабет Колинс Стодард (Мишел Пфайфър).
Семейният бизнес тъне в руини, защото не друга, а самата Анджелик продължава да командва парада в района и е развила печеливш бизнес за консервиране на риба. Очевидно настава време за решителен сблъсък, който ще реши съдбата на семейство Колинс и ще сложи край на противопоставянето между някогашния господар и бившата му прислужница.
„Тъмни сенки“ е вдъхновен от едноименен сериал, излъчван в САЩ в края на 60-те и началото на 70-те години на 20 век. В България едва ли има някой, който да е запознат от първа ръка със сериала, така че паралели могат да се направят по-скоро с филми като „Семейство Адамс“ и „Смъртта й прилича“, които са класики в жанра на пропитото с мрачен хумор фентъзи кино, чиито герои не са нито напълно положителни, нито напълно отрицателни, но като правило са супер странни и шантави.
Едва ли ще е пресилено да кажем, че Деп успява да разгърне потенциала си най-вече, когато влиза в кожата на възможно най-нестандартните образи във филмите на Бъртън – от нещастното създание в „Едуард Ножиците“, през тъжно-смешния крал на шоколада Уили Уонка в „Чарли и шоколадовата фабрика“, до касапина в кървавия мюзикъл „Суини Тод: Бръснарят демон от Флийт стрийт“.
И в „Тъмни сенки“ Деп е трансформиран до неузнаваемост под вещите ръце на гримьори и коафьори, за да ни предостави още едно от коронните си изпълнения, които явно оживяват тогава, когато Деп почти не прилича на истинското си „Аз“ и това му позволява да даде пълно поле за размах на въображението си, което тук го трансформира в състрадателния кръвопиец Барнабас, който копнее за истинско семейство, а убива само по принуда на хвърленото му проклятие.
Филм на Бъртън евентуално може и да мине без Джони Деп, но понастоящем присъствието на Хелена Бонам Картър вероятно е част от договора, който режисьорът подписва преди начало на снимките. Нежната половинка на мистър Бъртън, подобно на Джони Деп, блести най-ярко в чудати и нестандартни образи, а тук и е отредена ролята на алкохолизираната д-р Джулия Хофман,семейният психиатър, който започва да си прави тънки сметки щом разбира за истинската природа на появилия се от нищото Барнабас. Без да разкривам твърде много ще спомена само, че Бонам Картър вероятно ще се развихри истински в заложеното продължение, чиято реализация зависи изцяло от финансовите постъпления на „Тъмни сенки“.
Далеч по-интересен е изборът на Мишел Пфайфър, която в последните години не получава особено много роли, а за качествени такива да не говорим. Две десетилетия след съвместната им работа по „Батман се завръща“ Бъртън отново й гласува доверие, за да пресъздаде властната Елизабет Колинс, която трябва да впрегне цялата си воля, за да запази спомена за някога великия род жив и да осигури просъществуването му за поколенията.
Пфайфър излъчва аристократично достолепие и в същото време готовност да действа решително спрямо враговете си, когато обстоятелствата го налагат. Нейната роля и изпълнение определено са най-интересни редом с това на титуляра Деп.
За високото ниво на техническата част от продукцията едва ли има съмнения у някого, но все пак си струва да отбележим работата на сценографите, които са създали истински жив и дишащ персонаж в лицето на имението на рода Колинс, чиито стаи, картини и декорации само чакат да се включат в действието.
Заедно с началната увертюра, която ни показва Колинспорт отпреди 2 века, „Тъмни сенки“ стилистично се доближава най-вече до моя личен фаворит в творчеството на Бъртън-Деп „Слийпи холоу“, като основен виновник за това е главният дизайнер Рик Хайнрихс, който работи и по двата филма. Изключително постижение е и пресъздаването на цяло риболовно градче, което е пропито с духа на 70-те години до най-малкия детайл.
Музиката на Дани Елфман отдавна е неизменна част от филмите на Тим Бъртън. И в „Тъмни сенки“ тя е изключително хитро използвана в отделните епизоди, а цялостната музикална картина на филма се допълва с редица класически хитове с давност 30-40 години, които ще допаднат на малко по-възрастната аудитория, която ще е доволна да разбере, че и в днешната ера на кино за лесна употреба все още има творци, отдаващи дължимото на миналото в изкуството. За десерт пък е поднесен и самият Алис Купър, който тематично се вписва перфектно в една история за вражда между вещица и вампир по принуда.
В заключение още веднъж искам да подчертая, че „Тъмни сенки“ е истински филм на Тим Бъртън, който безспорно е холивудският крал на странното кино. Странно в най-добрия смисъл на думата, а именно странно като различно, колоритно и кипящо от мрачно-комична енергия. Филмите на Бъртън се стремят да отворят очите на публиката със средствата на фантастични приказки и да й покажат, че зад външността на привидно най-голямото чудовище може да се крие едно голямо сърце, което просто копнее да бъде разбрано и обичано.
Самият Бъртън със сигурност създава филмите си с много обич към героите си и със много страст и внимание към детайла на една вселена, към която мнозина са пристрастени. Ако сте един от истинските му фенове едва ли има нужда да бъдете дълго увещавани да гледате и „Тъмни сенки“, а ако тепърва искате да се запознаете с този истински майстор-разказвач, то „Тъмни сенки“ със сигурност ще ви предостави удачна отправна точка и ще ви накара да потърсите още от същото. ... още »
Новият филм на Тим Бъртън „Тъмни сенки" беше приет с всеобщо одобрение ... и то само след излизането на официалния му трейлър, предаде Total Film.
Ева Грийн се превъплъщава в ролята на най-съблазнителната вещица, появявала се на големия екран в последните години - Анджелик.
„Тим никога не се е отнасял към нея като към лош герой. Тя просто има проблеми. Мисля, че мога да се идентифицирам с нея, защото всичките злини, които прави, са провокирани от невероятно голямата й любов към Барбанабас, който е разбил сърцето й", казва самата актриса за героинята си.
Французойката допълва, че Анджелик е много саркастична, много непочтителна и със страхотно тъмно чувство за хумор. Дори признава, че я нарича „храбрата Барби".
На въпрос какво е да работиш с Джони Деп, Грийн сподели: „Той е джентълмен. Много е ревностен и емоционален по симпатичен начин - тези чувства се четат в очите му през целя филм. Просто те пронизват. Не го е страх да поема рискове, да преминава граници."
Шок рок легендата Алис Купър сподели своето възхищение от изключителния актьорски талант на Джони Деп.
Двамата работят заедно по Тим Бъртън-овата филмова адаптация на телевизионния сериал "Тъмни сенки" от 1966 г.
„Винаги наричам Джони Деп „Lon Chaney III", защото той е човекът с хиляда лица. Той успява да бъде напълно различен във всеки филм, в който участва. Невероятен е. Той е наистина брилянтен актьор", заяви певецът.
Той описва телевизионното шоу като „най-странния хит, защото не трябваше да се превръща в хит. Тогава вампирите не бяха толкова модерни, колкото са сега".
Разчитайки на комбинацията между мрачна атмосфера, черен хумор и най-различни герои, повечето вампири и върколаци, телевизионните серии се превръщат в голям успех и самия Деп признава, че като малък е бил силно впечатлен от “Dark Shadows” и фактът, че участва в игралния филм, и то под режисурата на стария си приятел Тим Бъртън, е сбъдната мечта. Освен Деп ще видим и актьорите Мишел Пфайфър, Майкъл Шийн, Хелена Бонам Картър, Джаки Ърл Хейли и Ева Грийн.
Световната премиера на лентата ще бъде на 10-ти май 2012-а, а по българските екрани ще се завърти на 11-ти май същата година.
От студиото Warner Bros разпространиха две нови официални снимки от предстоящия готически трилър на режисьора Тим Бъртън, “Тъмни сенки”. Сценарият на дългоочакваната лента е вдъхновен от известния през 60-те години телевизионен сериал със същото име, а снимките започнаха преди повече от три месеца в студията Пайнууд в Лондон.
Главната роля в “Тъмни сенки” е поверена на номинирания за “Оскар” Джони Деп, за когото това е осми общ проект с режисьора Тим Бъртън.
Сюжетът на “Тъмни сенки”, който Тим Бъртън описва като “филм, какъвто не съм правил досега” разказва за любимеца на жените Барнабас Колинс, който през 18-ти век е превърнат във вампир от вещицата Анджелик Бушард и е затворен в тайна гробница в продължение на две столетия. Когато се събужда, Барнабас открива, че годината е 1972, и разбира, че ще трябва да се адаптира към един съвсем нов свят.
С надеждата да започне живота си наново, той се завръща в старинното имение на фамилията Колинс, само за да открие, че цялата къща е пренаселена от огромен брой странници, роднини, гости и свръхестествени същества.
Тим Бъртън: “Тъмни сенки” е проект, който комбинира няколко различни жанрове и определено е нещо ново за мен. Точно това ме и привлече към сценария. Не бях напълно запознат с телевизионните серии, и затова когато ми предложиха сценария, направих своите проучвания и се убедих, че това е филм, който настина трябва да направя. Обмислих сюжета и героите, обадих се първо на Джони (Деп), с когото имаме страхотни взаимоотношения, и останалото е история.”
Във филма, Джони Деп изпълнява ролята на централния персонаж Барнабас Колинс, а Мишел Пфайфър се превъплъщава в образа на строгата, но отдадена на семейството си Елизабет Колинс Стодарт, която притежава огромното имение, и е на практика най-могъщата фигура в клана Колинс.
Режисьорът Тим Бъртън заяви в началото на тази година, че филмовата адаптация на “Тъмни сенки” ще бъде заснета с IMAX камери в стилистиката на хитовите “Слийпи Холоу” и “Бийтълджус”, което не е изненадващо, тъй като телевизионните серии, също разчитаха на мрачната атмосфера, черния хумор и странните взаимоотношения между главните герои.
Адаптираният сценарий на бъдещата лента е дело на Сет Греъм-Смит и Джон Аугуст, а снимките се очакват да приключат официално до две седмици.
“Тъмни сенки” ще тръгне по световните киноекрани в IMAX формат от 11-ти май, 2012-та година.
Сценарият на продукцията е вдъхновен от едноименния телевизионен сериал, излъчван в периода от 1966-та до 1971-ва година, а за режисьор бе избран майстора на готиката и странните персонажи, Тим Бъртън. На публикуваната преди няколко часа снимка от снимачната площадка на филма, може да бъде видян не само героя на Джони Деп (в центъра), но и останалите централни образи в “Тъмни сенки”, в чиито роли се превъплъщават актьорите Джаки Ърл Хейли, Хелена Бонам Картър, Джони Лий Милър, Клои Морец, Ева Грийн, Гъливър МакГрат, Бела Хийткоут, Рей Шърли и номинираната за “Оскар” Мишел Пфайфър, за която това е втори общ проект с режисьора Тим Бъртън, след хитовия “Батман се завръща”.
Сюжетът на “Тъмни сенки”, който бива описван като комбинация от “Слийпи Холоу”, “Бийтълджус” и “Семейство Адамс”, ще разкаже за плейбоя Барнабас Колинс, който през 18-ти век е превърнат във вампир от вещицата Анджелик Бушард, и бива затворен в гробница в продължение на два века. Когато се събужда през 1970-та година, той открива, че много неща вече на са същите и, че ще трябва да се адаптира към един нов свят. С надеждата за нов старт, той се завръща в имението на фамилията си, само за да открие, че цялата къща е пренаселена от огромен брой странни персонажи и свръхестествени същества.
Джони Деп изпълнява ролята на Барнабас Колинс, а Мишел Пфайфър се превъплъщава в образа на строгата Елизабет Стодарт, която е собственичката на огромното имение, и най-могъщата фигура в клана Колинс. От своя страна, Ева Грийн е в ролята на Анджелик Бушард - могъща вещица, чиято връзка с героя на Джони Деп бива описвана като “любовно-омразна”.
В кратък разговор с Entertainment Weekly, Деп разкри как се е родила идеята за общата снимка на главните герои от “Тъмни сенки”: “Спомням си, че видях обща снимка на героите от телевизионните серии. За мен, тази единствена снимка бе уловила целия странен свят на “Тъмни сенки”. Получи се така, че почти всички от актьорския състав присъствахме на снимачната площадка по едно и също време, точно един ден преди да започнем да снимаме. И вместо да репетираме, решихме да направим една снимка, която да прилича на тази от сериала. Така искахме хората да усетят атмосферата на филма.”
Въпреки множеството слухове в началото на годината, през месец май, режисьора Тим Бъртън заяви официално, че “Тъмни сенки” няма да се разпространява в триизмерен формат. Сценарият на лентата е написан от Сет Греъм-Смит ( “Ейбрахам Линкълн: Ловецът на вампири”) и Джон Аугуст (“Ангелите на Чарли: Газ до дупка”), а продуценти са Джони Деп, Греъм Кинг (“От другата страна”), Ричард Занък (“Чарли и шоколадовата фабрика”) и Дерек Фрей (“Суини Тод: Бръснарят демон от Флийт Стрийт”).
Снимките на “Тъмни сенки” все още протичат в студията Пайнууд, намиращи се в Лондон, а световната му премиера ще се състои на 11-ти май, 2012-та година.
Филмът е базиран на едноименния телевизионен сериал, излъчван в периода от 1966-та до 1971-ва година, а главната роля е поверена на звездата от поредицата “Карибски пирати”, Джони Деп. Именно Деп може да бъде видян на първите снимки от снимачната площадка на “Тъмни сенки”, които бяха разпространени в интернет само преди няколко часа. Във филма, актьора се превъплъщава в ролята на вампира Барнабас Колинс, който в продължение на години издирва изгубената си любов. Колинс живее в огромно старинно имение, което много често се превръща в сборище на всякакви свръхестествени същества: вампири, върколаци, призраци, зомбита, вещици и магьосници. Освен Джони Деп, в “Тъмни сенки” участват още Мишел Пфайфър, Хелена Бонам Картър, Клои Морец, Кристофър Лий, Ева Грийн и Джаки Ърл Хейли. Мишел Пфайфър изпълнява ролята на Елизабет Колинс Стодарт, която е собственичката на огромната къща в която живее Барнабас и най-могъщата фигура в клана Колинс, а Хелена Бонам Картър се превъплъщава в ролята на доктор Джулия Хофман. Хофман се сприятелява с обитателите на имението, и започва да работи върху лекарство, което може да помогне на Барнабас да притъпи жаждата си за човешка кръв.
От своя страна, Джаки Ърл Хейли е в ролята на дребния мошеник Уили Лумис, който след неуспешен опит да присвои имението за себе си, се превръща в един от многото прислужници на героя на Джони Деп. Режисьорът Тим Бъртън заяви преди началото на снимките, че “Тъмни сенки” ще бъде заснет в стилистиката на “Слийпи Холоу” и “Бийтълджус”, което не е изненадващо, тъй като телевизионните серии, които са в основата на сценария, също разчитаха на мрачната атмосфера, черния хумор и появите на най-различни свръхестествени същества.
През месец май, Бъртън заяви официално, че филма няма да се разпространява в триизмерен формат:
“Нямам планове за 3D. Хареса ми да работя с тази технология върху “Алиса в страната на чудесата”, но не мисля, че зрителите трябва да бъдат насилвани да гледат всичко в този формат. Това е една страхотна технология, но само когато е използвана по правилния начин и за правилния филм. Не мисля, че “Тъмни сенки” е филм, който задължително трябва да бъде в триизмерен формат.”
Сценарият на “Тъмни сенки” е написан от Сет Греъм-Смит (предстоящият “Ейбрахам Линкълн: Ловецът на вампири”) и Джон Аугуст (“Чарли и шоколадовата фабрика”), а продуценти са Греъм Кинг (“Кървав диамант”), Ричард Занък (“Смъртоносно влияние”) и Дерек Фрей (“Суини Тод: Бръснарят демон от Флийт Стрийт”).
Снимките на готическата продукция ще приключат до няколко седмици, а световната й премиера е насрочена за 11-ти май, следващата година.
“Dark Shadows” е четвъртата игрална продукция в която ще си партнират Хелена Бонам Картър и Джони Деп, и втория филм, след хита “Батман се завръща”, в който Мишел Пфайфър ще участва в проект на Тим Бъртън.
Предишният филм на Бъртън, триизмерния “Алиса в страната на чудесата”, се превърна в шестия най-успешен филм на всички времена, с приходи надвишаващи един милиард долара.
Имайки в предвид този огромен успех, и факта, че режисьора неколкократно заяви, че харесва да работи с триизмерната технология, се смяташе, че със сигурност “Dark Shadows” ще се разпространява в 3D формат. Но във вчерашно интервю за TheWrap.com, Тим Бъртън разкри, че всъщност не е планирал да заснеме филма в този формат.
Бъртън: “Нямам планове за 3D. Хареса ми да работя с тази технология върху “Алиса в страната на чудесата”. “Frankeweenie” (предстоящия анимационен проект на режисьора) също ще бъде в 3D формат. Но не мисля, че зрителите трябва да бъдат насилвани да гледат всичко в този формат. Според някои хора, всички филми трябва да бъдат в 3D, а други открито признават, че не харесват 3D. Аз мисля, че зрителите трябва да имат право на избор, и въпреки че си прекарах страхотно работейки с този формат, аз не вярвам, че всеки филм задължително трябва да бъде в 3D. Това е една страхотна технология, но само когато е използвана по правилния начин и за правилния филм. Не мисля, че “Dark Shadows” е филм, който задължително трябва да бъде в триизмерен формат.”
“Dark Shadows”, който бива описван от създателите си като комбинация от “Слийпи Холоу” и “Бийтълджус”, ще разкаже историята на богатия вампир Барнабас Колинс (Джони Деп), който отчаяно се опитва да открие отдавна изгубената си любов. Колинс живее в огромно мрачно имение, което много често се превръща в сборище на всякакви свръхестествени същества – вампири, върколаци, призраци, зомбита, вещици и магьосници.
Мишел Пфайфър ще изпълни ролята на Елизабет Колинс Стодарт, която е собственичката на огромната къща, и най-могъщата фигура в клана Колинс.
Хелена Бонам Картър ще се превъплъти в ролята на доктор Джулия Хофман. Героинята й се сприятелява с обитателите на имението, и започва да работи върху лекарство, което може да помогне на Барнабас да притъпи жаждата си за човешка кръв. От своя страна, Джаки Ърл Хейли ще бъде в ролята на дребния мошеник Уили Лумис, който след неуспешен опит да присвои имението за себе си, се превръща в един от многото прислужници на Барнабас Колинс.
Режисьорът Тим Бъртън заяви, че “Dark Shadows” ще комбинира няколко различни стилове, и ще бъде “филм, какъвто не съм правил досега.”
В началото на миналия месец бе оповестена новината, че френската актриса Ева Грийн, участвала във филми като “Небесно царство” и “Казино Роял”, се е присъединила официално към готическата продукция на режисьора Тим Бъртън, “Dark Shadows”.
Лентата ще бъде филмова адаптация на едноименния телевизионен сериал, излъчван в периода 1966-1971 година, а главната роля е поверена на звездата от поредицата “Карибски пирати”, Джони Деп.
Сюжетът на “Dark Shadows” ще разказва за богатия вампир Барнабас Колинс (Деп), който се опитва да намери своята отдавна изгубена любов. Колинс обитава просторно старинно имение, което често се превръща в сборище на всякакви свръхестествени същества – вампири, върколаци, призраци, зомбита, вещици и магьосници.
Във филма, Ева Грийн ще изпълни главната женска роля на Анджелик: могъща вещица, чиято връзка с Барнабас Колинс може да се опише единствено като “любовно-омразна”.
В кратко интервю за MTV, Грийн разкри някои детайли, свързани с предстоящата продукция.
Ева Грийн: “Не съм гледала сериала, но съдейки по части от него, които видях в интернет, мога да кажа, че филма със сигурност ще се различава. Ще бъде доста по-различен. Моята героиня е също много различна – тя е американка, блондинка, и е много готина. Готина в стил 70-те. Казано ми е да пазя подробностите в тайна, но мога да Ви кажа, че тя е доста могъща, секси, града я познава, и притежава много различни лица. За тази роля не ми се наложи да се явявам на кастинг. Срещнах се с Тим (Бъртън) точно три пъти, поговорихме за Анджелик, и малко след това, той ми се обади и ми каза че съм получила ролята. Беше истинско чудо.”
На въпроса дали “Dark Shadows” ще прилича на предишните филми на Тим Бъртън, “Слийпи Холоу” и “Алиса в страната на чудесата”, Грийн отговори:
“Мисля, че този филм ще бъде нещо, което той не е правил никога досега. Ще бъде фокусиран най-вече върху актьорите и техните изпълнения, и дори може да се каже че ще прилича на пиеса.”
Актрисата също така разкри, че все още не е имала възможността да обсъди филма с Джони Деп:
“Познаваме се, разбира се, но все още не сме говорили за филма. Започваме репетициите следващия месец. Сценарият с който разполагаме е много добър и много забавен. Странните отношения между Барнабас и Анджелик ми направиха голямо впечатление, и нямам търпение да видя как ще изглежда всичко това в готов вариант.”