За първия си уикенд по родните киноекрани, лентата, която е директно продължение на хита от 2003-та година “Джони Инглиш”, е натрупала 55 395 лева – приличен старт, особено като се има в предвид, че предшественика на филма се въртеше по кината преди цели осем години. Съдейки по спечеленото до момента, “Джони Инглиш се завръща” ще успее за сравнително кратък период от време да надмине границата от 100 хиляди лева. Продукцията е първия игрален филм на Роуън Аткинсън от четири години насам, и без съмнение ще завърши българското си представяне със стабилни приходи. До момента по света, “Джони Инглиш се завръща” е спечелил не толкова впечатляващите 11,700,000 долара. Важно е да се отбележи, че американската премиера на филма тепърва предстои.
Триизмерния хорър “Последен изход 5” е на второ място, със спечелени за първия уикенд, 37 198 лева. Със сигурност, предвижданията относно финансовите постъпления бяха по-оптимистични, но няма да бъде изненадващо ако в следващите две седмици, зрителите подкрепят по-силно лентата на режисьора Стийв Куейл. Филмите на ужасите по принцип не привличат голяма публика в българските кина, но в този случай става дума за продукция от вече изградена и позната поредица, и затова очакванията към “Последен изход 5” са значително по-големи от тези към останалите предложения от този жанр.
Комедийният “Смърфовете”, който оглавяваше класацията в продължение на три седмици, застава на трето място, като за близо пет седмици е натрупал 808 366 лева. Комедията с Нийл Патрик Харис се нареди сред големите успехи на годината, и въпреки изминалите седмици от премиерата, тя продължава доброто си представяне в България. Дори и да не успее да достигне границата от 1 милион лева, “Смърфовете” ще бъде запомнен като един от най-добре представилите се филми на 2011-та година, които не са първи продължения на популярни хитове или части от изградени през годините франчайзи.
Премиерният “Drive: Живот на скорост” е четвърти в класацията. За първия си уикенд, екшън-драмата с Райън Гослинг е спечелила 22 737 лева, което не е изненадващ резултат за независима продукция, пристигнала в България без да разчита на силна рекламна кампания. Стартът на филма по родните екрани е идентичен с този в САЩ, където по-голямата част от публиката също не бе привлечена от преживяванията на безименния герой на Райън Гослинг. Все пак, филмите включващи множество сцени с автомобили се радват на засилен интерес от страна мъжката публика в България, и имайки в предвид заглавието на продукцията, не е изключено тя да привлече по-голям брой зрители през следващите две седмици. До момента, световните приходи на “Drive: Живот на скорост” се равняват на малко над 14 милиона долара.
Заснетият в България “Конан варварина” заема пето място, със спечелени за четири седмици, 301 111 лева. Триизмерният филм на Маркъс Ниспел не можеше да се похвали със силен премиерен уикенд, но в седмиците след това успя да вкара достатъчно хора в киносалоните, които от своя страна го възнаградиха с ако не големи, то с прилични за подобен род филми приходи. “Конан варварина” няма да може да се съревновава с ленти като “Смърфовете”, но поне се представя по-добре отколкото в САЩ, където приходите му не успяха да оправдаят очакванията на продуцентите.
Комедията “Шефове гадняри” е на шеста позиция. За изминалите пет седмици от премиерата, продукцията с Кевин Спейси и Колин Фарел е натрупала 281 764 лева. “Шефове гадняри” е поредния пример за това, че комедийните ленти тази година, сдобили се с киноразпространение в България, се представят значително по-добре от очакваното. Приходите на филма може да не са толкова впечатляващи на фона на постигнатото от някои 3D продукции, но за комедия без претенции за лидерска позиция, те са повече от задоволителни.
Седми е продуцирания от Люк Бесон, “Колумбиана”, който за три седмици е спечелил 82 748 лева.
По всичко изглежда, че филма със Зоуи Салдана ще надмине границата от 100 хиляди лева, което ще бъде добро постижение за филм, който стартира българското си представяне с доста скромни приходи. В общ план, “Колумбиана” няма да предложи големи изненади, но все пак се представя напълно достойно за филм, който не претендира да бъде голям летен блокбастър.
Комиксовият екшън “Зеленият фенер” е на осмо място, със спечелени за три седмици, 91 703 лева – без съмнение, разочароващ резултат за триизмерни филм, който бе и заснет с огромния бюджет от 220 милиона долара. Въпреки, че не е продължение на популярна първа част, “Зеленият фенер” бе обявен за една от най-очакваните комиксови адаптации на лятото, но за съжаление, приходите му не само в България, а и по света, го превърнаха в най-слабо представилия се триизмерен филм в последните две години. Друг фактор за разочароващото представяне на лентата по българските кина е и факта, че главния герой, Зеленият фенер, е почти непознат на тукашната масова публика.
Комедията “Опашати сватовници” застава на девета позиция. За близо две седмици, филма с Кевин Джеймс и Росарио Доусън е натрупал 53 948 лева. Въпреки участието на голям брой представители на животинския свят, “Опашати сватовници” изглежда не е успял да привлече вниманието на семейната публика. Имайки в предвид изминалото време от премиерата, приходите не могат да се нарекат разочароващи, но очакванията определено бяха по-големи. В най-добрия случай, “Опашати сватовници” ще завърши българското си представяне с приходи от малко над 100 хиляди лева.
“Размяната” е на десето място, със спечелени за четири седмици, 111 638 лева. Комедията с Райън Рейнълдс и Джейсън Бейтман не бе предшествана от мащабна рекламна кампания, и затова спечеленото до момента съвсем не е за подценяване.
Филмът едва ли ще повтори постигнатото от конкурентния “Шефове гадняри”, но въпреки това ще завърши представянето си с напълно стабилни приходи. До момента по света, “Размяната” е спечелил 47,959,810 долара. ... още »
Първи плакат "Джони Инглиш се завръща" 25.05.2011, 08:06 | синефиш.бг Роуън Аткинсън отново се завръща на голям екран с втория си култов образ, след този на мистър Бийн. Този път режисурата е в ръцете на Оливър Паркър, известен с класическите си екранизации на „Отело”, „Идеалният мъж” и „Дориан Грей”.