Когато гледаме филм, тотално забравяме, че голямата част от това което виждаме е благодарение на компютърната графика. Следим актьорската игра и виждаме реално всичко което ги обкръжава, но често забравяме за професионалистите работещи в студията за спецефекти.
Филмите "Гравитация", "Хобит: Пущинакът на Смог", "Железният човек 3", "Самотният рейнджър", "Пропадане в мрака" бяха номинирани за тазгодишните награди "Оскар" в категорията "най-добри визуални спецефекти".
Раздадоха тазгодишните награди "Оскар" 03.03.2014, 08:40 | синефиш.бг
По време на пищна церемония в Лос Анджелес американската академия за филмово изкуство и наука раздаде тазгодишните златни статуетки “Оскар”. В лидер с общо седем награди се превърна фантастичния трилър със Сандра Бълок и Джордж Клуни “Гравитация”, а историческата лента на продуцента Брад Пит “12 години в робство” получи приза за “Най-добър филм”.
Матю Макконъхи и Джаред Лето бяха наградени за изпълненията си в драмата по истински случай “Клубът на купувачите от Далас“, а Кейт Бланшет се пребори с конкуренцията в категорията “Най-добра актриса в главна роля”. От своя страна хитовата анимация на Уолт Дисни “Замръзналото кралство“ напълно очаквано получи златната статуетка за “Най-добър анимационен филм”.
Ето и пълния списък с победителите:
Най-добър филм: “12 години в робство”
Най-добър режисьор: Алфонсо Куарон - “Гравитация”
Най-добър актьор в главна роля: Матю Макконъхи - “Клубът на купувачите от Далас“
Най-добра актриса в главна роля: Кейт Бланшет – “Син Жасмин”
Най-добър актьор в поддържаща роля: Джаред Лето - “Клубът на купувачите от Далас“
Най-добра актриса в поддържаща роля: Лупита Нионг - “12 години в робство”
Най-добър адаптиран сценарий: Джон Ридли - “12 години в робство”
Дебютантът Баркхад Абди бе удостоен с “БАФТА” за изпълнението си в лентата по истински случай “Капитан Филипс”, а за ролята си в режисирания от Уди Алън “Син Жасмин” Кейт Бланшет получи награда в категорията “Най-добра актриса в главна роля”.
Раздадоха тазгодишните награди “Златен глобус” 13.01.2014, 11:02 | синефиш.бг
На бляскава церемония в Бевърли Хилс гилдията на чуждестранните журналисти в Холивуд раздаде ежегодните филмови и телевизионни награди “Златен глобус”. Продуцираната от Брад Пит историческа лента “12 години в робство” беше отличена в категорията “Най-добра драма”, а за провокативното си изпълнение във “Вълкът от Уолстрийт“ Леонардо Ди Каприо получи приза за “Най-добър актьор в комедия или мюзикъл”.
Хитовата триизмерна анимация на Уолт Дисни “Замръзналото кралство“ спечели “Златен глобус” в категорията “Най-добър анимационен филм” и напълно очаквано мексиканския режисьор Алфонсо Куарон беше награден за работата си върху космическия трилър “Гравитация”.
Ето и пълния списък на победителите във филмовите и телевизионни категории:
Най-добра драма:
“12 години в робство” – режисьор Стийв Макуин
Най-добра комедия или мюзикъл: “Американска схема” – режисьор Дейвид Ръсел
Най-добър актьор в драматичен филм: Матю Макконъхи - “Клубът на купувачите от Далас“
Най-добра актриса в драматичен филм: Кейт Бланшет - “Син Жасмин”
Най-добър режисьор:
Алфонсо Куарон - “Гравитация”
Най-добър актьор в комедия или мюзикъл:
Леонардо Ди Каприо - “Вълкът от Уолстрийт“
Най-добра актриса в комедия или мюзикъл:
Ейми Адамс - “Американска схема”
Най-добър анимационен филм:
“Замръзналото кралство“ – режисьори Крис Бък и Дженифър Лий
Най-добър поддържащ актьор:
Джаред Лето - “Клубът на купувачите от Далас“
Най-добра поддържаща актриса:
Дженифър Лоурънс - “Американска схема”
Най-добър сценарий:
Спайк Джоунзи – “Тя“
Най-добра оригинална песен: U2 - “Ordinary Day” (от саундтрака на “Дългият път на Мандела към свободата“)
Най-добра оригинална музика:
Алекс Ебърт – “Всичко е изгубено“
Най-добър чуждоезичен филм:
“Великата красавица“ - Италия
Най-добър телевизионен сериал:
“В обувките на Сатаната”
Най-добър телевизионен сериал – мюзикъл или комедия:
“Бруклински полицаи”
Най-добър телевизионен филм:
“Зад свещника: Моят живот с Либераче”
Най-добър актьор в драматичен телевизионен сериал:
Брайън Кранстън – “В обувките на Сатаната”
Най-добра актриса в драматичен телевизионен сериал:
Робин Райт – “Къща от карти”
Най-добър актьор в комедиен телевизионен сериал:
Анди Самбърг – “Бруклински полицаи”
Най-добра актриса в телевизионен сериал - мюзикъл или комедия:
Ейми Полър – “Паркове и отдих”
Най-добър актьор в телевизионен филм:
Майкъл Дъглас – “Зад свещника: Моят живот с Либераче”
Най-добра актриса в телевизионен филм:
Елизабет Мос – “Върхът на езерото”
Най-добър поддържащ актьор в телевизионен сериал:
Джон Войт – “Рей Донован”
Най-добра поддържаща актриса в телевизионен сериал: Жаклин Бисе – “Танцуване на ръба”
Филмът "Гравитация" (Gravity) на мексиканския режисьор Алфонсо Куарон с Джордж Клуни и Сандра Бълок е филмът с най-много номинации за наградата на Британската киноакадемия.
Претендентите за престижните награди бяха обявени тази сутрин от британските актьори Люк Евънс и Хелън Маккрори.
"Гравитация" (Gravity) е номиниран в 11 категории, в това число "най-добър филм", "най-добра главна женска роля" и "най-добър режисьор", посочва БГНЕС.
Конкуренти на този филм са историческата биографична лента "12 години в робство" (12 Years a Slave) на режисьора Стив Маккуин, криминалния "Американска схема" (American Hustle) на Дейвид О. Ръсел, драмата "Капитан Филипс" (Captain Phillips) на Пол Грийнграс и биографичния "Филомена" (Philomena) на Стивън Фриърс.
Най-добрите сцени в киното, които не се подчиняват на гравитацията 13.11.2013, 03:39 | синефиш.бг
Малко повече от месец след премиерата на шедьовъра на Алфонсо Куарон – "Гравитация", нека погледнем няколко филма от близкото и далечно минало. В тях присъстват визуално поразяващи сцени, които вместо да се поддадат на скучната гравитация, а я правят на пух и прах.
Извънземното
С малка помощ от И-ти, Елиът (Хенри Томас) кара колелото си до началото на една урва, след което продължава да върти педалите във въздуха. С легендарния и незабравим кадър на Елиът и Ити на фона на пълнолунието. Толкова емблематичен кадър, че се превръща в лого на компанията на Спилбърг – Amblin Entertainment.
Матрицата
Разбира се, в този филм е пълно със сцени, неподчиняващи се на гравитацията, една от друга по-култови, но ще отдадем внимание на началната сцена, която дава тласък на целия филм, защото за момента това е невиждано и неочаквано от нас. Тринити е заобиколена от полицията, но тя има скрит коз.
Човек върху жица
През 1974, Филип Пти прави нещо невиждано – издига кабел между кулите близнаци в Ню Йорк и минава по него. Въоръжен единствено с прът за баланс и желязна воля, той тръгва по стоманения кабел. Пти не само че успява, но го прави цели осем пъти за 45 минути.
Генезис
В светът на сънищата, Артър (Джоузеф Гордън-Левит) се бие срещу няколко наемника, докато открива, че гравитацията е на купон. Докато избягва куршуми и премята собствените си хора, Артър трябва да се съпротивлява срещу постоянно променящия се център на гравитацията.
Междузвездни войни епизод 5: Империята отвръща на удара
Йода доказва, че "размерът няма значение" като използва Силата да повдигне бойния кораб на Люк, потънал в блатото Дагоба. Изражението по лицето на Люк казва всичко останало.
Супермен
Тромпети свирят и незабравимата музика на Джон Уилямс се носи, докато Супермен (Кристофър Рийв) води Лоис (Маргот Кидър) на нощна разходка в небето над Метрополис. Сцена, която наистина ни накара да повярваме, че хората могат да летят.
Магьосникът от Оз
Злата вещица е изпратила злите си приятелчета да отвлекат бедната Дороти (Джуди Гарланд). А тези зли приятелчета се оказват маймуни с крила. Дороти е понесена в небесата и отведена, а виковете й ехтят над земята на Оз.
Заклинателят
Една от най-отвратителните сцени от филма. Рейган (Линда Блеър) е вързана към леглото си, което започва да се тресе, а Линда се понася към тавана като разпната, докато отец Мерин (Макс Фон Зидоу) извършва обреда си.
Looper: Убиец във времето
Въпреки че прилича на подобна сцена от Х-Мен: Последният сблъсък, това не му пречи да бъде на това място в класацията. Когато малкия Сид (Пиърс Гагнън) се спъва по стълбите, той се ядосва много, страшно много. Като вземем предвид, че има убийствени телекинетични способности, нещата не завършват много добре за Джеси (Гарет Дилахънт). Общо взето, най-гадното избухване, което сте виждали.
Лабиринт
Сара (Дженифър Конъли) е стигнала до замъка на краля на гоблините (Дейвид Бауи) и е изправена пред последното изпитание – да стигне до бебето Тоби. Ода към литографията на Мориц Корнелис Ешър – Относителност – стълбище, което не се подчинява на законите на гравитацията, по което Сара трябва да се "изкачи", за да стигне до Тоби.
Хари Потър и затворникът от Азкабан
Вече сме виждали играта Куидич от предните два филма за Хари Потър, но никога по този начин. През обектива на Алфонсо Куарон, играта изглежда сива, напрегната и страшно опасна. Особено когато в нея се влязат и няколко дементора.
Хроники
Какво бихте направили, ако сте тийнейджър и разберете, че притежавате суперсили. "Хроники" отговаря на въпроса с тази зашеметяваща сцена, в която Андрю (Дейн ДеХаан), Мат (Алекс Ръсел) и Стий (Майкъл Б. Джордан) правят тренировки по летене.
Х-Мен: Последен сблъсък
Един от най-силните моменти в цялата поредица се пада в най-малко обичаната част. Джийн Грен (Фамке Янсен) повдига дома на семейството си и преобръща гравитацията. Върколакът се размазва на тавана, а професор Х (Патрик Стюарт) е повдигнат от инвалидната си количка за последен път ...
Аватар
Нейтири (Зоуи Салдана) и Джейк (Сам Уортингтън) излизат на разходка с драконоподобните баншита. Носейки се през облаците, покрай плаващите острови, тази сцена ни дава огромен приток на адреналин. Ако до момента не сте се влюбили в Пандора, това със сигурност ще се случи по време на този момент.
Гравитация
Отделна класация може да бъде направена специално за този филм, но ние ще вземем сцената от трейлъра, в която д-р Райън Стоун (Сандра Бълок) се откача от телескопа Хъбъл и започва да се върти в космоса. С нищо, което да я задържи, тя продължава да се върти, да се върти, да се върти... Самата технология, по която филма е направен е изумителна, а визията му – главозамайваща, както и плашещия факт, че д-р Стоун може да продължава да се върти така завинаги.
Има прожекции след които, когато излезеш от филмовата зала известно време се чувстваш неестествено. Сякаш си в някакъв друг свят. Всичко е познато, но някак си по-различно, по-странно. Тогава е едно неоспоримо доказателство, че си гледал нещо голямо, проникновено. Потопил си се в света на филма и изплуването обратно не става моментално.
Как е възможно един финансиран от Холивуд филм, с бюджет от 100 милиона долара да бъде толкова чист, неопетнен. През 2013 година ... Лишен от манипулативни послания, клишета, национализъм. И то на 3D? Как един филм може да бъде толкова мащабен и толкова личен? Отговорът дава Алфонсо Куарон.
С „Гравитация”, той разпалва все по-загасващата искра на киното. Дава ни истинска причина да „жертваме“ дневната си надница за един 3D билет, да сложим очилата и да се потопим в тишината и тъмнината на безкрайния космос, без да съжаляваме в последствие.
Никой не знаеше какво точно ще представлява филма, преди да го е видял. Гледахме няколко впечатляващи трейлъра, които умело ни показваха една частица, но не издаваха нищо повече. „Какво ще бъде това”? С двама актьори? Филмът излезе на фестивала във Венеция през Август и смразяващите отзиви последваха една след друга – „най-добрият космически филм правен някога”, „революция в киното” и „безтегловен балет” са само част от тях.
При подобни коментари, мистерията става все по-голяма. Истината е, че когато „Гравитация” започна, аз забравих всичко това. Трейлъри, мнението на Джеймс Камерън, очаквания и т.н. Единственото съществуващо в този момент бе реалността на екрана пред мен. Реалността на „Гравитация” не е абстрактна, тя не се осланя на идеи и асоциации с живота ни на Земята. Не отразява еволюцията, въпреки че носи Революция със себе си. Тя е едно физическо злополучно пътешествие на двама души в безмилостния мрачен и тих космос.
Героите изглеждат двама, но всъщност те са много повече. Всеки предмет и елемент който виждаме на екрана е филмов герой. Совалката, космическата станция, спасителните капсули, отломките, инструментите, въжетата, цветовете, мрака, тишината, музиката, Земята, страха, смъртта ... Всичко е живо и взаимодейства едно с друго. Взаимодейства с героите, взаимодейства и с нас.
Действието се развива далеч, но усещанията ни са пряко свързани с усещанията на героите. При добрите филми, ние съчувстваме на героите. При „Гравитация”, не става въпрос за емпатия. Тук ние усещаме страха, смъртта, борбата за оцеляване и самотата. Усещаме плаването в космоса, красота, сблъсъка с отломките, загубата на контрол, виенето на свят и тишината.
Правен в продължение на 4 години и половина, „Гравитация” може би е сред най-сложните филми създавани някога. В него няма нищо конвенционално, нищо, което виждаме в другите фантастични филми и изобщо в киното. Интимността, хореографията, вниманието към детайла, мащабността на изображението и напрежението са безпрецедентни и въпреки това, лентата не се бие в гърдите. Не преиграва със себе си. Не се фука с големия си бюджет, натруфени визуални ефекти или бомбастична музика.
Филмът те изкарва от равновесие постоянно, но не с евтини трикове и бъркащи в очите ти предмети, а със своята безпощадна осезаемост. Куарон споделя, че след „Гравитация” би направил всеки филм, стига героите в него да вървят по земята, където има гравитация - дори не е нужно да говорят. Въпреки богатата си филмография, опита му от предните филми е нямало как да се приложи тук (с изключения на собствените му усещания, перфекционизъм и майсторство на разказвач.), защото начина на заснемане и създаване на целия филм е коренно различен.
Изпълненията на Сандра и Джордж са идеални. Няма как да не ги заобичаш още повече. Би било светотатство да не бъдат похвалени за ролята им. Физическата подготовка на Сандра Бълок за ролята продължава половин година и въпреки че всяко едно движение е репетирано подробно до най-малкия детайл, зрителят го вижда като нещо спонтанно и напълно естествено.
Въпреки че изпълнява ролята си от миниатюрни стерилни макети, тя изразява широка гама от емоции, докато се бори със законите на гравитацията и изпълнява изключително сложни физически действие, и все пак ние изпитваме това, което тя усеща, до най-малкия нюанс. Дори дишането й може да бъде предмет на подробно обсъждане и възхвала.
В последствие, Сандра кометира, че приемането на ролята в „Гравитация” е най-доброто решение, което е взимала през живота си. Само ако Стенли Кубрик и Роджър Ебърт бяха живи днес, за да видят творението на Алфонсо Куарон – „Гравитация”. Това бяха първите външни мисли, които се формираха в съзнанието ми след края на филма.
Едно огромно съжаление, последвано от още по-огромна благодарност, че аз съм свидетел на излизането на този филм. Рядък момент, в който се почувствах горд, че живея днес – 2013 година – годината на одисеята на мексиканеца Алфонсо Куарон, който поставя нови стандарти във визуално-звуково-духовната същност на киното.
Поглед към 3D-трилъра “Гравитация” и нова информация за филма 09.07.2013, 11:36 | синефиш.бг
Предстоящият триизмерен трилър със Сандра Бълок и Джордж Клуни “Гравитация” се очертава като едно от най-любопитните филмови заглавия на 2013-та година. Разработката на проекта и снимания процес се превърнаха в истинско изпитание за студиото Уорнър Брос и режисьора Алфонсо Куарон, а световната премиера беше отлагана два пъти. Въпреки проблемите свързани със смяната на актьори и работата при нулева гравитация Куарон приключи със снимките по план в средата на 2011-та година и по думите му филма е “един от най-добрите в кариерата ми”.
“Гравитация” ще се прожектира в триизмерен и IMAX формат, а българската му премиера е насрочена за началото на месец октомври, тази година. Рекламната кампания на Уорнър Брос не е от най-масираните, но все пак очакванията са големи и участието на Сандра Бълок и Джордж Клуни може да превърне лентата в един от изненадващите хитове на годината.
Преди няколко месеца в интернет бе разпространен първия трейлър на “Гравитация”, а сега от сайта на вестник USA Today разкриха и нова снимка от продукцията на която се вижда изпълнителката на главната роля Сандра Бълок. Освен това сайта публикува и няколко цитата от Алфонсо Куарон относно работния процес и завършения филм.
Куарон: “Прекарах пет години в опити да усъвършенствам всичко свързано с нулевата гравитация във филма. Искахме целия снимачен период да протече в подобна среда и актьорите да усвоят движенията до най-малкия детайл. Това е нещо, което не е било правено досега и беше истинско предизвикателство за всички ни. Но си заслужаваше, защото сцените изглеждат невероятно на голям екран.
Сандра (Бълок) трябваше да бъде в перфектна физическа форма за филма. Когато не снимахме тя прекарваше време в тренировки и репетиции на всички движения, които се изискваха от нея. Старанието й допринесе за пълната реалистичност на това, което прави героинята й във филма.”
В “Гравитация” Бълок се превъплъщава в образа на доктор Райън Стоун – лекарка и инженерка, която е на първата си космическа мисия заедно с дългогодишния астронавт Мат Ковалски (в ролята Джордж Клуни). За Ковалски това е последния полет преди пенсионирането му от космическата програма на НАСА. Всичко протича без никакви проблеми до момента в който докато са в открития космос Стоун и Ковалски стават неволни свидетели на внезапното унищожение на совалката им.
Останали съвсем сами на 370 мили над земната повърхност двамата няма на кого да разчитат освен на себе си. Без никаква връзка с НАСА и с намаляващ кислород Стоун и Ковалски трябва да намерят начин да се измъкнат от критичната ситуация преди да е станало прекалено късно.
За направата на “Гравитация” беше отпуснат бюджет от над 80 милиона долара и в момента се работи по конвертирането на филма в триизмерен формат.
Режисьорът Алфонсо Куарон уверява, че продукцията ще предложи на зрителите “невероятни гледки” на различни космически тела, а красотата на Земята ще бъде една от основните визуални атракции.
“Гравитация” тръгва по българските кина от 4-ти октомври, тази година.
Холивудската звезда Джордж Клуни ще се присъедини към носителката на “Оскар” Сандра Бълок в режисирания от Алфонсо Куарон фантастичен трилър “Gravity”. Ролята на Клуни няма да бъде голяма, но за сметка на това ще е важна за сюжета на филма.
Представител на актьора потвърди информацията и по този начин се сложи край на множеството спекулации относно това кои актьори ще участват в този дълго отлаган проект.
През месец септември бе съобщено, че режисьора е поверил двете главни роли на Натали Портман и Робърт Дауни-мл, но поради причини свързани с графиците и заплащането на актьорите, те не подписаха договори за участия.
Преди това, интерес към филма бяха изявили актрисите Анджелина Джоли, Росарио Доусън, Наоми Уотс, Марион Котияр, Скарлет Йохансон, Сиена Милър и Оливия Уайлд.
Сюжетът на “Gravity” ще разказва за жена-астронавт (Бълок), която попада в смъртоносен капан, след като астероиден дъжд унищожава голяма част от космическата станция, в която тя и нейните колеги се намират. Хора близки до продукцията я определят като смесица от популярните филми “Корабокрушенецът” на Робърт Земекис и “127 часа” на Дани Бойл.
Тъй като действието на филма ще се развива почти изцяло в затворено пространство, преди няколко месеца продуцентите заявиха пред Hollywood Reporter, че главната роля трябва да бъде изпълнена от актриса, която е достатъчно позната на широката публика и достатъчно талантлива, за да изнесе целия филм на плещите си.
Затова не е случайно, че студиото Warner Bros се е спряло на Сандра Бълок, която е не само популярна в целия свят, но и спечели “Оскар” за изпълнението си в миналогодишния хит “Сляпата страна”.
Партньорът на Бълок, Джордж Клуни, ще заснеме всичките си сцени за около две седмици. Той ще бъде в ролята на астронавт, който заедно с главната героиня се превръща в затворник на полуразрушената космическа станция.
“Gravity” ще бъде заснет в 3D формат, а бюджетът с който ще разполага режисьора се равнява на 80 милиона долара. Сценарият е дело на брата на Алфонсо Куарон, Джонас Куарон (“Момче и неговата обувка”) и Родриго Гарсия (“Майка и дете”), а продуценти на филма ще бъдат Дейвид Хейман (“Хари Потър и даровете на смъртта: Част 1”), Тод Мойър (“Бодлива тел”) и Лин Харис (“Сблъсъкът на титаните”).
Снимките на триизмерния “Gravity” започват през пролетта, а световната премиера ще се състои през 2012 година.
Филмът "Gravity" ще бъде заснет в 3D формат с бюджет от 80 милиона долара. Режисьорът на лентата Алфонсо Куарон пише и сценария в съавторство със сина си Джонас.
"Gravity" е разказ за жена, която оцелява сама на космическа станция, след като останалите членове на екипажа й загиват. Историята за самотно изпитание напомня за филмите "Корабокрушенецът" с Том Ханкс и “127 часа” с Джеймс Франко.
Снимките ще започнат през януари 2011 г. В поддържаща роля зрителите ще видят актьора Робърт Дауни-мл. От компанията Framestore, която разработва специалните ефекти за филма, обещават лентата да надмине "Аватар" на Джеймс Камерън по зрелищност. БТА