Кога ще започне работата по продължението на “Приключенията на Тинтин”? 12.12.2013, 11:44 | синефиш.бг
Амбициозната 3D-анимация “Приключенията на Тинтин” не предизвика особено раздвижване сред българската и американска публика, но за сметка на това се представи сравнително добре в останалата част от света и бе свалена от екран с приходи от над 350 милиона долара. Предварителните очаквания бяха за по-големи финансови постъпления, но независимо от това от студиото Парамаунт Пикчърс оповестиха в началото на 2012-та година, че лентата на Стивън Спилбърг ще се сдобие с продължение.
Продуцентът на оригинала Питър Джаксън обяви, че ще режисира втората част и първоначално се смяташе, че работата по филма ще започне през лятото на 2013-та година.
Ситуацията обаче се промени когато стана ясно, че Джаксън ще превърне двете части на мащабния си проект “Хобит” в трилогия, по която ще се работи до края на 2014-та година. В продължение на повече от една година не се знаеше как това ще се отрази на втория “Тинтин” и от Парамаунт Пикчърс отказваха да коментират какъв е статута на проекта.
Но малко по-рано днес, по време на интервю свързано с премиерата на “Хобит: Пущинакът на Смог”, Питър Джаксън потвърди намерението си да режисира “Тинтин 2” и допълни, че ще насочи вниманието си към продукцията веднага след като приключи с работата по третия “Хобит” (който тръгва по кината в края на 2014-та година).
Джаксън: “Веднага след като приключат задълженията ми към “Хобит” ще започна да работя по “Тинтин”. Този проект беше забавен основно заради “Хобит”, но това не ни отказа от намерението да работим по него.”
Както и при оригиналния “Приключенията на Тинтин” екипа на продължението ще работи с истински актьори, чиито движения ще бъдат пренесени чрез технологията “performance-capture” директно на анимационите им персонажи. По думите на Стивън Спилбърг (който ще продуцира втората част) този процес отнема не повече от един месец, но за сметка на това пост-продукцията ще бъде значително по-дълга.
Все още няма официално потвърждение, но очакванията са, че сценария на продължението ще черпи вдъхновение от осемнадесетата част от литературната поредица “Приключенията на Тинтин”, която носи заглавието “The Calculus Affair” (“Математическата афера”).
В най-добрия случай “Тинтин 2” ще тръгне по кината през лятото на 2016-та година.
Още преди премиерата на триизмерната анимация “Приключенията на Тинтин”, дело на Стивън Спилбърг, се знаеше, че потенциалното продължение на филма ще бъде режисирано от Питър Джаксън. Джаксън беше продуцент на първата лента, но самия Спилбърг заяви, че по отношение на втората част идеята винаги е била двамата да си разменят местата.
Анимационното приключение “Приключенията на Тинтин” не се превърна в голям бокс офис хит в Съединените щати (приходите в България също бяха скромни), но благодарение на доброто представяне в останалата част от света филма натрупа над 350 милиона долара и в началото на тази година от студиото Парамаунт Пикчърс дадоха зелена светлина за направата на продължение.
Първоначалният план беше работата по “Тинтин 2” да започне през лятото на 2012-та година, но поради ангажиментите си по трилогията “Хобит” Питър Джаксън отложи за неопределен период от време старта на снимките.
В продължение на няколко месеца не се знаеше какво е бъдещето на втората част и много наблюдатели сметнаха, че в крайна сметка Стивън Спилбърг ще седне отново на режисьорския стол, а Питър Джаксън ще се фокусира изцяло върху “Хобит”.
Но въпреки временното отлагане и натоварения си график Джаксън все още планира да заснеме филма. По време на интервю в Белгия по повод премиерата на “Хобит: Неочаквано пътешествие” новозеландския режисьор увери, че не се отказал от “Тинтин 2” и смята да започне да работи по продукцията през 2013-та година, веднага след като приключи с допълнителните снимки за третия “Хобит”. Както и при първата част екипа на продължението ще работи с истински актьори, чиито движения ще бъдат пренасяни директно на анимационите им персонажи.
По думите на Стивън Спилбълг работата с тази технология, чието наименование е “performance-capture”, ще отнеме на Питър Джаксън “не повече от месец”, но за сметка на това пост-продукцията ще бъде доста по-дълга. Именно заради дългия период на пост-продукция (което е нещо нормално при високобюджетните анимации) премиерата на “Тинтин 2” ще се състои през 2015-та година. Информацията беше разкрита от самия Питър Джаксън, но е важно да се отбележи, че за момента няма официално потвърждение от студиото Парамаунт Пикчърс.
Точно както предшественика си “Тинтин 2” ще бъде вдъхновен едноименната комиксова поредица, дело на известния белгийски писател Джорджес “Ерже” Реми. Тъй като е все още рано информация относно потенциалния сюжет на бъдещата 3D-анимация не се разкрива, но според последните слухове Питър Джаксън и сценаристите ще черпят вдъхновение от осемнадесетата част от поредицата, която е озаглавена “The Calculus Affair”.
Очакванията са, че актьорите от първата част, Джейми Бел, Анди Съркис и Саймън Пег, ще се завърнат и за продължението.
Стивън Спилбърг ще продуцира “Тинтин 2” заедно с Катлийн Кенеди (“Туистър”), а Питър Джаксън ще разполага с бюджет от над 100 милиона долара.
През следващата година се очаква да бъде оповестена и точната премиерна дата на триизмерната анимация.
Малко по-рано днес на бляскава церемония в Лос Анджелес, гилдията на чуждестранните журналисти в Холивуд раздаде филмовите награди “Златен глобус”.
Оправдавайки предварителните очаквания, френско-белгийския романтичен филм “Артистът” се превърна в основния победител на вечерта с общо три награди, включително за “Най-добра комедия или мюзикъл”, а веднага след него, с две отличия, се нареди комедийната драма “Потомците”, която донесе на изпълнителя на главната роля Джордж Клуни награда за “Най-добър актьор в драматичен филм”.
За ролята си на Маргарет Тачър в биографичния “Желязната лейди”, Мерил Стрийп бе наградена със "Златен глобус" за “Най-добра актриса в драматичен филм”, а триизмерната анимация на Стивън Спилбърг и Питър Джаксън, “Приключенията на Тинтин”, получи приза за най-добър анимационен филм.
Ето и целия списък на победителите във филмовите категории.
Екзотични дестинации, смели герои, коварни злодеи, безброй дръзки екшън сцени, които ще ви оставят без дъх и още по-смешни епизоди, които ще ви накарат да се превивате от смях – на всичко това може да се порадвате от сърце в най-новото пълнометражно приключение, подписано от безспорно най-влиятелният режисьор в съвременното кино Стивън Спилбърг: „Приключенията на Тинтин 3D”.
Чистосърдечно си признавам, че предварителните ми очаквания за филма не бяха особено високи, което се дължи до голяма степен на видяните до момента опити в сферата на performance capture технологиите, които пренасят актьорските изпълнения в една дигитална вселена, а именно „Полярен експрес” и „Беулф” – и двата дело на Робърт Земекис, който очевидно бе решен да проправи път за подобен род филми.
Земекис не е случаен режисьор и е носител на "Оскар" включително, но не можа да ме убеди защо трябва да гледам някакви изкуствено генерирани изображения на реални актьори вместо самите тях. Последният му напън в тази насока, „Коледна песен”, въобще и не удостоих с внимание.
Сега обаче очевидно технологията е достигнала необходимото ниво, защото лично Спилбърг в тандем с Питър Джаксън е запретнал ръкави, за да ни потопи в чиста проба филмова магия и да измие срамният спомен за недоразумението „Индиана Джоунс и кралството на кристалния череп”, който потъпка репутацията на култов герой и франчайз само за да прибере сигурните кинти на носталгично настроените верни фенове. Ако следва примера на Том Ханкс, който тази година върна пари на хора, разочаровани от „Лари Краун”, то Спилбърг може да компенсира с безплатни билети за настоящата премиерна продукция. Но да не се размечтаваме, а да се върнем на конкретната тема, а именно „Приключенията на Тинтин 3D”.
Защото това е филм, за който си струва да се говори и в същото време няма достатъчно думи, които да обрисуват достатъчно убедително цветовете, енергията и творческият гений, които са вложени във всеки един кадър и всеки един дребен детайл, като резултатът наистина е революционно ново филмово преживяване, което има реален шанс да допадне с еднакъв успех на малки и големи, на мъже и на жени.
Това, което на мен ми допадна още от първата сцена е колко реалистично изглеждат компютърно моделираните персонажи и какъв живот са вдъхнали в тях истинските актьорски усилия на Джейми Бел, Анди Съркис, Даниел Крейг, Саймън Пег и Ник Фрост. В случая вечно недоволните български киномани имат допълнителен повод за радост, защото филмът не е дублиран на родният ни език и всеки спокойно може да се наслади на оригиналните гласове на любимите си актьори.
Даниел Крейг се оказва особен удачен избор за ролята на злодея Сахарин и показва едно ново лице на своя творчески арсенал в проточилата се почивка между епизодите за агент 007.
С помощта на най-модерните кинотехнологии Тинтин надскача границите на физически допустимото и слага в малкия си джоб именно подвизите на Джеймс Бонд, като ни повежда в една шеметна надпревара от улиците на Брюксел, през необятната шир на океана и тази на африканската пустиня, до мистериите на въображаемия град Багар – в търсене на истината за случилото се с легендарния кораб „Еднорогът“ и разбулване на тайната, която крие неговата история.
А екшън епизодите са обилно гарнирани с размяна на духовити реплики в най-добрите традиции на оригиналната трилогия от филми за Индиана Джоунс. Подобно на може би най-известният археолог в историята на киното и Тинтин има съвсем нормална професия, репортер, но приключенията бързат да го намерят и да го отведат далеч отвъд границите на познатата цивилизация.
Предвид факта, че комиксовата поредица за Тинтин е на повече от 50 години, а самият Спилбърг желае да реализира пълнометражна филмова версия още от началото на 80-те години на миналия век, е интересно дали междувременно именно Тинтин не е послужил за вдъхновение при заснемането историите за д-р Джоунс.
Тинтин не е сам в своите славни подвизи. Верен помощник е белият му териер Снежко, който няма реллики, но е не по-малко изразителен и харизматичен персонаж от човешките си партньори.
По-малките деца със сигурност ще се влюбят в малкото кученце с голямо сърце, което следва господаря си неотлъчно и е винаги готово да спаси положението. Към този тандем се присъединява и морският вълк капитан Хадък, който е способен да преобърне света за още една бутилка уиски, но и на когото му предстои да изтрезнее ударно и да се върне към славните си корени.
Премеждията на това чудато трио са майсторски придружени от композициите на легендарният Джон Уилямс, който вероятно не се е забавлявал толкова от годините, в които се е родила музиката към „Индиана Джоунс и похитителите на изгубения кивот.“
Остава да си пожелаем, че и настоящата музика ще заживее свой собствен живот и ще ни следва през още много приключения на храбрия Тинтин, който достойно получава своето място на големия екран. „Приключенията на Тинтин 3D” не е самоцелно заснет именно с помощта на най-модерните дигитални технологии и поднесен в модерната 3D опаковка.
В случая това просто е най-адекватният начин на екран да бъде пренесено безграничното въображение, заложено още в комиксовата поредица на Ерже, така че и запалените фенове, и незапознатите зрители, да се почувстват отново като малки деца за чиито мечти няма прегради и всичко е възможно.
Не на последно място българската публика трябва да се чувства привилигирована като никога, защото „Приключенията на Тинтин 3D“ се появява по родните екрани близо 2 месеца преди премиерата на филма в САЩ. Така че за всички семейства, за които Коледа се струва все още твърде далеч, датата 4 ноември е повод да си направят един чудесен предколеден подарък, който ще ги зареди с позитивно настроение за дълго време напред.
От филмовото студио Paramount Pictures разпространиха в интернет нови официални снимки от високобюджетната анимация на режисьора Стивън Спилбърг, “Приключенията на Тинтин”. Филмът, чиито бюджет надвишава 100 милиона долара, е базиран на популярната едноименна комиксова поредица на белгийския писател Джорджес “Ерже” Реми, а освен режисьор, Спилбърг е и продуцент, заедно със създателя на “Кинг Конг”, Питър Джаксън.
На публикуваните снимки може да бъде видян както главния герой Тинтин и кучето му Сноуи, така и капитан Хадок, зад чието изпълнение се крие актьора Анди Съркис, известен с работата си по трилогията “Властелинът на пръстените” и тазгодишния “Възходът на планетата на маймуните”.
“Приключенията на Тинтин” е създаден с помощта на революционните триизмерни камери, използвани за първи път от Робърт Земекис в “Полярен експрес”, и усъвършенствани няколко години по-късно от Джеймс Камерън във фантастичния филм “Аватар”:
Главният герой Тинтин е озвучен от актьора Джейми Бел (“Съпротива”), а освен него, във филма ще чуем и гласовете на Даниел Крейг, Анди Съркис, Кари Елуис и Саймън Пег. Сюжетът на триизмерната анимация ще се фокусира върху младия репортер Тинтин, който в годините преди Втората световна война открива местонахождението на кораба “Unicorn”, потопен преди векове от жестокия Ред Ракам (Даниел Крейг).
Заедно с група, съставена от негови добри приятели, кучето Сноуи и наслаждаващия се на алкохола капитан Хадок (Анди Съркис), Тинтин решава да стигне до пълния със съкровища потънал кораб възможно най-бързо.
Стивън Спилбърг заяви, че освен по озвучаването на героите, всички актьори са участвали активно и в тяхното създаване. С помощта на технологията “performance-capture”, движенията и мимиките на изпълнителите са били директно прехвърлени на техните герои във филма. За целта, всеки един от актьорите е бил облечен със специален костюм с отразителни датчици, а повече от 100 камери са следели всяко негово движение – от раздвижването на челюстта до действията на ръцете и краката.
Спилбърг: “Обожавам тази технология. Благодарение на нея се чувствам като истински художник. Режисираш актьорите и после виждаш движенията им пресъздадени до абсолютна точност от компютрите. Снимаме с камери, които са не по-големи от конзолите “Xbox” – това ме улеснява много, защото в сравнение с игралните филми, снимачния процес протича по-бързо, по-безпроблемно и по-икономично. Не се налага да събираме екип от 500 души, и аз мога сам както да режисирам, така и да управлявам камерите.”
Любопитно е да се отбележи, че “Приключенията на Тинтин” е първия анимационен филм в кариерата на Стивън Спилбърг. Адаптираният сценарий на лентата е дело на Стивън Мофат (“Аквамарин”), Едгар Райт (“Скот Пилгрим с/у света”) и Джо Корниш (“Сърца в Атлантида”), а Питър Джаксън и Спилбърг продуцират, заедно с Катлийн Кенеди (“Изкуствен интелект”), Кен Каминс (“Ултиматумът на Борн”) и Стефани Спери (“Неуязвимият”).
Българската премиера на триизмерния “Приключенията на Тинтин” ще се състои на 4-ти ноември, тази година.
Нова снимка от триизмерната анимация на Стивън Спилбърг, “Приключенията на Тинтин” 07.07.2011, 10:46 | синефиш.бг
В края на тази година ще се състои световната премиера на дългоочакваната триизмерна анимация “Приключенията на Тинтин”, режисирана от Стивън Спилбърг, и продуцирана от създателя на “Властелинът на пръстените”, Питър Джаксън. Лентата, с бюджет от над 100 милиона долара, е едно от най-очакваните заглавия на годината, но въпреки това, от студиото Paramount Pictures разпространяват възможно най-малко кадри и информация свързани с проекта, като по този начин поддържат интереса на зрителите, без всъщност да разкриват най-впечатляващите моменти и сцени.
Отново спазвайки тази традиция, от Paramount публикуваха в интернет нова снимка от “Приключенията на Тинтин”, на която може да се видят главния герой, репортера Тинтин, и верния му другар - кучето Сноуи.
Високобюджетният филм на Спилбърг е създаден, благодарение на революционните триизмерни камери, използвани за първи път от Робърт Земекис в “Полярен експрес”, и усъвършенствани по-късно от Джеймс Камерън във фантастичния хит “Аватар”: Главният герой Тинтин е озвучен от актьора Джейми Бел (“Били Елиът”), а освен него, във филма ще чуем и гласовете на Даниел Крейг (“Спектър на утехата”), Анди Съркис (“Престиж”), Кари Елуис (“Туистър”) и Саймън Пег (“П.О.Л - Пич от Луната”).
Сюжетът на триизмерната анимация ще разказва за младия репортер Тинтин, който, в годините преди Втората световна война, открива местонахождението на кораба Unicorn, потопен преди векове от подлия Ред Ракам (Даниел Крейг), и заедно с група, съставена от негови приятели, кучето Сноуи и обичащия алкохола капитан Хадок (Анди Съркис), той решава да стигне до пълния със съкровища морски съд възможно най-бързо.
“Приключенията на Тинтин” е филмова адаптация на едноименната комиксова поредица, дело на известния белгийски писател Джорджес “Ерже” Реми.
“Реших да направя този филм най-вече за да уважа постигнатото от Ерже. Героите, които той е създал не са базирани на съществуващи личности, но света в който те живеят е напълно истински, а не някаква фантастична и далечна вселена. Той е използвал National Geographic за да бъде сигурен, че приключенията на героите и местата които те посещават са възможно най-реалистични и познати на хората”, заяви преди няколко месеца режисьора Стивън Спилбърг.
Въпреки че е една от най-очакваните анимационни продукции на годината, за голям период от време информацията относно “Приключенията на Тинтин" се пазеше в тайна. С изключение на няколко все още недовършени кадри, Стивън Спилбърг и компания успяха да поддържат интереса на феновете без да разкриват най-впечатляващите кадри от струващия над 100 милиона долара анимационен филм.
“Приключенията на Тинтин” е базиран на изключително популярната в Европа едноименна комиксова поредица на белгийския писател Джорджес “Ерже” Реми. Действието на триизмерната анимация ще се развива в годините преди Втората световна война, а сюжета ще разказва за младия репортер Тинтин, който открива местонахождението на потънал кораб, и заедно със своите приятели, включително и кучето Сноуи, решава да стигне до него на всяка цена.
Продукцията е създадена благодарение на революционната триизмерна технология, използвана за първи път от Робърт Земекис в хита “Полярен експрес”, и усъвършенствана по-късно от Джеймс Камерън във фантастичния “Аватар”: Познатият от хитовете “Съпротива” и “Кинг Конг”, Джейми Бел, озвучава главния герой Тинтин, а негови партньори са актьорите Даниел Крейг, Анди Съркис, Кари Елуис и Саймън Пег.
Стивън Спилбърг заяви, че освен по озвучаването на героите, всички актьори са участвали и в тяхното моделиране. С помощта на технологията “performance-capture”, движенията и мимиките на изпълнителите са били директно прехвърлени на техните герои във филма.
Спилбърг: “Докато Анди Съркис се движи по сцената, аз виждам неговия дигитален герой на компютърния екран. Всяко негово действие, физическо и емоционално, се прехвърля на героя. Актьорите не само създават героите си в реално време, но и те самите се превръщат в част от триизмерния дигитален свят.”
Относно самата продукция, режисьора заяви:
“В началото смятахме да направим игрален филм, но имайки в предвид историята, в крайна сметка решихме, че филм с истински актьори би бил прекалено стилизиран и публиката трудно би го приела. Снимаме с камери, които са не по-големи от конзолите “Xbox” – това ме улеснява много, защото в сравнение с игралните филми, снимачния процес протича по-бързо, по-безпроблемно и по-икономично. Не се налага да събираме екип от 500 души, и аз мога сам както да режисирам, така и да управлявам камерите. А Тинтин е страхотен, и то благодарение на Джейми Бел. Физическото, емоционално изпълнение на този герой, всичко това се дължи на таланта на Джейми. Сигурен съм че хората ще обикнат Тинтин.”
В кратко интервю за Los Angeles Times, продуцент-режисьора Стивън Спилбърг поговори за предстоящия си триизмерен анимационен филм, “The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn”. Продукцията, чиито бюджет надвишава 100 милиона долара, е базирана на популярната едноименна комиксова поредица на белгийския писател Джорджес “Ерже” Реми.
Спилбърг продуцира лентата заедно с Питър Джаксън, а героите са озвучени от актьорите Джейми Бел, Саймън Пег, Даниел Крейг, Анди Съркис и Кари Елуис.
Действието на “The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn” ще се развива в годините преди Втората световна война, а сюжета ще разказва за репортера Тинтин (озвучен от Джейми Бел), който открива местонахождението на потънал кораб и заедно със своите приятели, включително и кучето Сноуи, решава да стигне до него на всяка цена.
Ето какво сподели Стивън Спилбърг за новата си амбициозна продукция, създадена благодарение на революционна триизмерна технология, използвана за първи път от Робърт Земекис в “Полярен експрес” и усъвършенствана по-късно от Джеймс Камерън в “Аватар”:
“Реших да направя този филм най вече, за да уважа постигнатото от Ерже. Героите, които той е създал не са базирани на съществуващи личности, но света, в който те живеят е напълно истински, а не някаква фантастична и далечна вселена. Той е използвал National Geographic за да бъде сигурен, че приключенията на героите и местата, които те посещават са възможно най-реалистични и познати на хората.
В началото смятахме да направим игрален филм, но имайки в предвид историята, в крайна сметка решихме, че филм с истински актьори би бил прекалено стилизиран и публиката трудно би го приела. Костюмите, носени от главните герои, биха изглеждали доста странно, ако трябваше да бъдат носени от актьори на снимачна площадка. Тези дрехи изглеждат доста по-добре в дигиталния свят, а не в истинския.”
Точно както Робърт Земекис и Джеймс Камерън, Спилбърг е разчитал на технологията “performance-capture”, с чиято помощ всички движения на истинските актьори се записват и прехвърлят върху техните анимирани герои. За целта, всеки един от актьорите е облечен в специален костюм с отразителни датчици, а повече от 100 камери следят всяко негово движение – от движението на челюстта до движението на краката. Веднага след това, цялата заснета информация се прехвърля автоматично на компютър, който създава дигитален двойник на актьора.
Спилбърг: “Обожавам тази технология. Благодарение на нея се чувствам като истински художник. Режисираш актьорите и после виждаш движенията им пресъздадени до абсолютна точност от компютрите. Снимаме с камери, които са не по-големи от конзолите Xbox – това ме улеснява много, защото в сравнение с игралните филми, снимачния процес протича по-бързо, по-безпроблемно и по-икономично. Не се налага да събираме екип от 500 души, и аз мога сам както да режисирам, така и да управлявам камерите. Занимавах се с много различни дейности докато снимахме. Правих неща които, като режисьор, до момента не съм правил.”
Едно от предимствата на технологията “performance-capture” е че докато камерите снимат актьорите, режисьора има възможността да наблюдава движенията им на компютърен екран в реално време.
Спилбърг: “Докато Анди Съркис се движи по сцената, аз виждам неговия дигитален герой, капитан Хадок, на компютърния екран. Всяко негово действие, физическо и емоционално, се прехвърля на героя. Не само актьорите създават героите си в реално време, но и те самите се превръщат в част от триизмерния дигитален свят. А Тинтин е страхотен, и то благодарение на Джейми Бел. Физическото, емоционално изпълнение на този герой - всичко това се дължи на таланта на Джейми. Сигурен съм че хората ще обикнат Тинтин.”