Хорър поредицата, в която ужасяващо изглеждащият Фреди Крюгер убива жертвите си в съня им, ще бъде ревитализирана с помощта на Дейвид Лесли Джонсън, който ще напише сценария за бъдещия филм и ще го режисира.
Джонсън има опит като сценарист в заглавия като „Живите мъртви” и „Червената шапчица” (2011) с Аманда Зайфрийд.
В оригиналния филм от 1984 г. известност придобиха Хедър Лангенкамп, Джон Саксън, Робърт Енглунд и сегашната мегазвезда Джони Деп.
Уес Крейвън си признава каква грешка е направил с Фреди Крюгер 20.04.2015, 09:58 | синефиш.бг
Фреди Крюгер от поредицата „Кошмари на Елм Стрийт” е преминал през няколко визуални трансформации през годините. За една от тях обаче създателят му Уес Крейвън си признава, че не бил прав. „С Фреди Крюгер в „Нови кошмари” усетих, че е трябвало да се придържаме към оригиналното лице.
В „Писък”, например, не пипнахме в нито една от частите призрачното лице-маска. Мисля, че щеше да е по-спокойно ако не бяхме променяли и Фреди. Понякога човек си дава сметка, че ако нещо не е развалено, не бива да го променя.”Фреди винаги е бил игран от един и същи актьор – Робърт Енглунд, но сами може да видите разликите между оригиналния му зловещ вид и променената, макар и в никакъв случай не по-малко страшна версия.
Фреди Крюгер. Всеки път, когато чуя това име, звукът на четири бръснача, стържещи по ръждив метал, пронизва мозъка ми.
Той е един от най-интересните и страховити персонажи в хоръра, който винаги намира нови и доста често смущаващи начини да довърши жертвите си.
Когато разбрах, че ще има римейк на класиката от 80те, бях повече от скептично настроен. Холивуд е доказъл, че вероятността новата версия да надмине оригинала е почти нулева. Но все пак става въпрос за Фреди и ,ако не друго, се надявах, че ще се насладя на сцени, в които тийнейджъри умират по-креативен начин от убиец, който видимо се забавлява от агонията на жертвите си.Дори с ниски очаквания филмът ме разочарова. „Кошмари на Елм Стрийт“ е толкова клиширан, че и да бяха заменили Фреди с обикновен сериен убиец, нямаше да се забележи голяма разлика.
Ще започна с това, което прави един хорър хорър, а именно – страшните сцени. Такива нямаше. Всеки „стряскащ“ момент е предвидим и безефектен, а напрежението през целия филм беше нулево.Дори моментите, които са копирани едно към едно от оригинала, изглеждат глуповато. Истинският ужас във филма започва, когато някой от героите си отвори устата и на човек му се приисква лично да се погрижи това никога да не се повтаря.Тук ще вметна, че и в оригинала персонажите не бяха толкова интересни, но въпреки всичко човек изпитваше някаква съпричастност, когато някой умреше.
В новата версия този момент е повече на облекчение, че повече няма да трябва да го слушате. Убийствата са не по-малко скучни. Оригиналността на поредицата идва от факта, че злодеят живее в света на сънищата и правилата в него са други. За това и може да се измислят интересни начини за отстраняване на героите. Сценаристите явно са решили, че тези сцени не са важна част от филма и са ги направили възможно най-еднотипни и клиширани. Двете, които изпъкват, са взети почти директно от оригинала, което само по себе си говори колко труд е вложено в сценария.
Историята е горе-долу същата, с малки промени, които не допринасят с нищо повече към това, което знаем отпреди. За тези, които за пръв път чуват за „Кошмари на Елм Стрийт“, ще кажа накратко, че става въпрос за педофил, който е бил изгорен жив от семействата на малтретиратаните деца и сега се завръща в сънищата им, за да си отмъсти. Ясно е, че идеята на филма е да запознае новото поколение с Фреди, но го прави по възможно най-неефективния начин. Защо? Защото него почти го няма. “Кошмарите на Елм Стрийт“ е класика основно заради Фреди. Той е душата на филма. В новата версия обаче, Фреди е просто един сериен убиец, който с нищо не се различава от десетките, които сме гледали в подобни продукции.
Джаки Ърл Хейли е доказъл актьорския си талант, но в този филм му е дадено изключително малко екранно време, за да покаже на какво е способен. Едва в последния кошмар има лек проблясък на потенциал, който за съжаление не може да компенсира за цялото пропиляно време. Въпреки всичко си личи, че актьорът е искал да подходи по нов начин към героя. Новият Фреди е много по-мрачен, ядосан и директен, отколкото този на Робърт Енглунд, който е по-скоро комичен. В това няма нищо лошо стига да можехме да го опознаем.
За да не излезе, че филмът има само негативи, ще кажа и нещо позитивно. Като цяло, продукцията изглежда много добре. Има сцени, които са заснети интересно и кадри, които са впечатляващи. Ефектите и гримът на Фреди са страхотни. Също, както казах, смятам, че Джаки Ърл Хейли („Пазителите“, „Малки деца“) се представи на добро ниво, имайки предвид малкото, с което е трябвало да работи. Саундтракът на Стийв Джаблонски ползва мотиви от оригинала и като цяло се вписва добре във филма.
„Кошмарите на Елм Стрийт“ не успя да опроваргае репутацията на Холивуд относно римейците. Към филма е подходено по възможно най-клиширания начин, отнемайки уникалността на поредицата и превръщайки я в един глуповат хорър. Ако не знаете кой е Фреди, ви препоръчвам да гледате класиката от 1984-та. Ако все пак харесвате стандартните тийнейджърски ужаси, то тагава „Кошмари на Елм Стрийт“ е точно за вас.
Колосалният блокбъстър "Железният човек 2" оглави класацията, но въпреки това не успя да подобри рекорда за най-касов дебютен уикенд.
Сама по себе си обаче сумата от 133, 6 милиона долара при 52,4 млн. само в първия ден е достатъчно впечатляваща, още повече, че първата част на фентъзи поредицата събра 98, 6 млн. за същия период. Тук е редно да отчетем факта, че до края на деня е възможно сумата да нарастне, но като цяло вероятността да надмине рекорда на "Черният рицар" от 152,4 млн. е твърде минимална.
При всички положения лентата на режисьора Джон Фавро се оформя като едно от най-касовите заглавия за годината, а по скромните ни прогнози ще се нареди и сред петте най-касови филми въобще в киното.
На второ място в класацията е лидерът от миналата седмица -"Koшмари на Елм Стрийт", макар че инкасираната от него сума от 9,1 млн. долара звучи леко несериозно на фона на постижението на "Железният човек 2". Все пак римейкът на хитовия хорър от 80-те вече може да се похвали с общи приходи от 48,5 млн. при 35 млн. бюджет, така че създателите му определено нямат причина да са недоволни.
Една позиция губи и анимационната комедия "Как да си дресираш дракон" която с печалба от 6,7 млн. завършва челната тройка. Това е седма поредна седмица сред най-гледаните заглавия за филма, който в това отношение сериозно се е запътил към постиженията на "Алиса в страната на чудесата" и "Аватар".
До момента 3D хитът е донесъл и приходи от 201 млн. долара от салоните в САЩ и Канада, без да броим още 207, 8 млн. от останалите страни, така че определено той се превръща в едно от най-печелившите предложения на Dream Works в последно време.
На четвърто място в подреждането е комедията "Луда нощ", регистрирала 5,3 млн. през уикенда, а първите пет заглавия завършва друго заглавие в комедийния жанр, но със значително повече романтика - "План Б". Филмът, в който след изкуствено оплождане бременната Дженифър Лопес, открива любовта, без въобще да я е търсила, събира 4,3 млн. в третия си уикенд на екран. Така общата спечелена от него сума възлиза на 29,4 млн. при 35 млн. бюджет.
С една позиция се свлича и "Операция "Четири лапи" (4 млн.), в който Брендър Фрейзър е строителен предприемач, погнат от редица горски създания, след като се опитва да превърне гората им в строителна площадка. Въпреки безспорно добрата идея обаче интересът на феновете спада неимоверно и като се има предвид, че общата печалба до момента е едва 11 млн. при 35 млн. бюджет, вероятно в скоро време ще можем да заклеймим комедията като един от провалите на годината.
Седмата позиция остава запазена за 3D блокбъстъра "Сблъсъкът на титаните" с 2, 3 млн. В шестата си седмица на екран той инкасира обща печалба от 157,8 млн. долара при 125 млн. бюджет - постижение съвсем не толкова слабо само по себе си, но при всички положения едва ли оправдаващо високите очаквания на продуцентите си. На осма и девета позиция са комедията "Смърт на погребение" с 2,1 млн. и високоадреналиновото предложение към почитателите на екшън жанра - "The Losers" с 1,8 млн.
Десетте най-гледани заглавия в САЩ и Канада се завършват от доста изненадващо предложение - нискобюджетният документален "Babies", насочил поглед към година от живота на различни бебета по света - от Монголия през Намбия до Сан Франциско и Токио. Лентата на режисьора Томас Балмс регистрира 1,5 млн. долара в дебютния си уикенд и честно казано, вероятно е изненадала не само нас, но и екипът си от неочаквания интерес на киноманите.
Обобщение:
Още преди появата си на голям екран, единствената въпросителна пред "Железният човек 2" бе не дали ще оглави боксофиса, а с каква сума ще го стори. Безспорното желание на продуцентите бе най-вече блокбъстърът да подобри рекорда на "Черният рицар" за най-касов уикенд на екран (стартът му през юли 2008 г. е със 158, 4 млн.).
Опциите за това бяха налице - първата част бе сред безспорните хитове на 2008 година, донесла обща печалба от 585 млн., а тогава в каста не присъстваха имена като Скарлет Йохансон и Мики Рурк, които по принцип са като магнит за широката публика.
Оригиналът потегли с 98,6 млн. в дебютния си уикенд, така че настоящото постижение от 133, 6 млн. долара определено е сериозен успех.
Тук само можем да добавим, че екранизацията по едноименния комикс на Marvel се появи едновременно (7 май) и в останалите страни по света, откъдето също регистрира 194 млн. печалба, така че общата му до момента е 327,6 млн. само от първия уикенд. Каквото и да говорим, това прави филма безспорна част от световната киноистория.
Прогноза за 14-16 май
Месец май определено е доста силен откъм атрактивни предложения. Тази седмица на екран в САЩ се очаква друго чакано с интерес заглавие - "Робин Худ" на Ридли Скот, в който той отново заформя тандем с Ръсел Кроу.
Това е петият съвместен филм на двамата след "Гладиатор", "Добра година", "Американски гангстер" и "Мрежа от лъжи" и определено надеждите са, че и този път ще оправдаят високите очаквания на киноманите. В поредната приказка за принца на разбойниците се изявяват още Кейт Бланшет, Матю Макфадън и др.
Другата по-любопитна продукция е "Писма до Джулиет", в която отново ще видим звездата от "С дъх на канела" Аманда Сейфрид.
Тя е в ролята на млада жена, която по време на ваканция във Верона открива поредица от любовни писма с анонимен автор. Вдъхновена от тях, героинята й се впуска във вълнуващо приключениев търсене на създателя им. В актьорският състав се открояват още Гаел Гарсия Бернал и Ванеса Редгрейв.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 07 май - 09 май Заглавие / Уикенд / Общо 1 Iron Man 2 - $134M / $134M 2 A Nightmare on Elm Street - $9.17M / $48.5M 3 How to Train Your Dragon - $6.76M / $201M 4 Date Night - $5.3M / $80.9M 5 The Back-up Plan - $4.34M / $29.4M 6 Furry Vengeance - $4M / $11.6M 7 Clash of the Titans - $2.31M / $158M 8 Death at a Funeral - $2.1M / $38.3M 9 The Losers - $1.8M / $21.4M 10 Bébé(s) - $1.58M / $1.58M
Актьорът Джаки Ърл Хейли, който се превъплъщава в култовия персонаж в новия "A Nightmare on Elm Street", подписа официално договор за участие в още две серии от хорър поредицата.
Лентата трябва да излезе официално през април 2010-та година, а с ролята си, Хейли ще покаже дали се е справил достойно със задачата да замени колегата си Робърт Инглънд, направил име с точно този персонаж.
Иначе досега най-популярните филми, в които Джаки Ърл Хейли е играл, са "Пазителите" и "Отбор за милиони".