Не е ясно дали въпросният телевизионен проект ще ни върне към предисторията на филма или ще доразкаже това, което вече видяхме да се случва в него. Игралният филм, който също беше режисиран от Снайдър, излезе на голям екран през 2009 г. и се превърна в боксофис хит. А след това имена като Тери Гилиъм и сценаристът Дейвид Хейтър се опитаха да разработят сериал, но без успех.
Ако този път проектът види бял свят, Снайдър едва ли ще бъде изцяло посветен на него, защото след като завърши монтажа на „Батман срещу Супермен: Зората на справедливостта”, ще се отдаде на „Лигата на справедливостта”, които трябва да излязат през 2017 и 2019 г.
Вече имаме резултат от най-дългата игра организирана в синефиш.бг. Колегите от Прооптики избраха печелившите а обложка победител стана вариант „А”. Късметлиите ще получат за награда страхотен суитчер.
Ето и наградените: • Мария Дюлгярова • Евгени Цонков • Петър Печев • Георги Гроздев • Юлиана Русева
Обложката победител
С приятелски поздрави Синефиш.бг, Прооптики България ... още »
3D чудовища и извънземни победиха всички 30.03.2009, 07:22 | синефиш.бг
След скъпа маркетингова кампания 3D анимацията на DreamWorks „Чудовища срещу извънземни” оправда всички очаквания и вече носи титлата „най-успешен дебют за 2009-та”! Мускули показаха и Lionsgate с впечатляващия хорър дебют „The Haunting in Connecticut”, който се озова на второ място. Топ 10 филмите събраха $135 милиона тази седмица, което е най-добрият резултат за обикновен (непразничен) уикенд за 2009.
Събитието в кината този уикенд се казваше „Чудовища срещу извънземни”, той продаде билети за $58.2 милиона. Paramount пуснаха детския хит в широко разпространение (4,104 зали) и отбелязаха среден резултат от $14,181 от екран. Крайната сума беше подпомогната и от по-високите цени на билетите в 1,550 мултиплекса, които го прожектираха в 3D формат за $3 повече. С бюджет от $165 милиона, „Чудовища срещу извънземни” започна с летящ старт в петък с $16.8 милиона, последван от 30% спад в събота и отново ръст от 45% , който в неделя стигна $24.4 милиона.
Млади жени бяха основната публика на свръхестествения трилър „The Haunting in Connecticut”, чиито дебют спечели $23 милиона. Лентата е насочена към тийнейджърите и Lionsgate заслужено се радват на среден резултат от $8,422 на екран (от 2,732 кина). Проучванията на студиото сочат, че 62% от зрителите са жени, а 44% са между 17 и 24 години.
Новите заглавия от миналата седмица бяха избутани с две места, но останаха в същия ред. Никълъс Кейдж и екшънът „Knowing” се радват на спад от 40% и $14.7 милиона приходи, което е повече от задоволително имайки предвид негативните мнения на критиците за този научнофантастичен екшън. За десет дни прожекции, продукцията на Summit вече има $46.2 милиона и се насочва към финал от $75-80 милиона.
С най-малък спад в топ 10 е комедията „Обичам те, човече” - 29% и $12.6 милиона печалба. Приходите й за десет дни възлизат на $37 милиона.
Джулия Робъртс и Клайв Оуен станаха свидетели на по-голям спад - 46%. За шпионското им сътрудничество в „Двуличие” американските зрители платиха $7.6 милиона този уикенд и общо $25.6 милиона до днес. Очаква се „Двуличие” да стигне до DVD премиерата си, заработил около $45 милиона.
Тъй като семействата получават 3D дозата си тази седмица в лицето на „Чудовища срещу извънземни”, „Планината на Вещиците” на Disney регистрира спад от 56%, или само $5.6 милиона. За 17 дни Disney спечелиха $53.3 милиона.
Със слаб дебют на седмо място и $5.3 милиона е полицейският екшън „12 Рунда”. Лентата привлече главно млади момчета и се представи по-зле от предишния филм с кечиста - актьор Джон Сина - „Пехотинецът” ($7.1милиона) от 2006 г. Въпреки че генерират големи цифри от телевизионни излъчвания, продуцентите от Световната Кеч Федерация (WWE) не успяват да прескочат успешно на големия екран.
На осма позиция се настани „Пазителите” с $2.8 милиона – спад от 60% и обща сума от $103.3 милиона. Филмът на Warner Bros. пропада с около 60% всеки уикeнд от дебюта си в началото на месеца. Очаква се финал от $105-110 милиона, което сумарно означава, че повече от половината от крайните му приходи ще са от дебютния му уикенд.
Неочакваният хит на Fox „Твърде лично” грабна още $2.7 милиона през деветата си седмица, като сумата за Fox вече е $137.1 милиона.
На последното десето място се настани ужасът „Последната къща вляво”. Хорърът получи $2.6 милиона и прибави $28.5 милиона към банковата сметка на Universal.
Това е 11-ят дебют на Кейдж директно под номер 1, откакто през 1996-та спечели „Оскар”. Изпълненият с ефекти екшън „Knowing” спечели приходи от $24.8 милиона. Продукцията е дело на Summit, чиито вампирски хит „Здрач” излиза на DVD тази седмица.
Мъжката комедия „Обичам те, човече” дебютира на второ място с $18 милиона. Лентата с Пол Ръд и Джейсън Сигъл спечели $6,641 от 2,711 кина – с подобни резултати бяха и предишните комедии на двамата актьори. „Пичове за пример” с Ръд грабна $19.2 милиона пред ноември, а „Прелъстен и изоставен” със Сигъл отвори със $17.7 милиона през април.
Шпионската лудория на Джулия Робъртс и Клайв Оуен „Двуличие” дебютира на трето място със $14.4 милиона от 2,574 кина (и солиден среден резултат от $5,595 на екран). Филмът на Universal разказва за двама бивши шпиони, които планират измама срещу няколко големи корпорации. Това е първата главна роля на Робъртс от пет години насам. През това време наградената с „Оскар” актриса участва с поддържащи роли в ленти като „Бандата на Оушън 2” и „Войната на Чарли Уилсън”.
Дори и без конкуренция от страна на други семейни филми, „Планината на Вещиците” на Дисни пострада от сериозен спад от 47%, или $13 милиона приходи за втория си уикенд. За 10 дни Дуейн Джонсън набра $44.7 милиона.
В петък DreamWorks пускат 3D анимацията „Чудовища срещу извънземни”, която се очаква да генерира огромни приходи още с дебюта си, така че екшънът на Disney може да претърпи още спадове и да приключи прожекциите с $80-85 милиона.
През третия си уикенд комиксовата адаптация „Пазителите” продаде билети за още $6.8 милиона. За 17 дни продукцията на Warner Bros. вече има $98.1 милиона. Ако продължи да се представя така, финалните приходи ще са около $110 милиона. Хорър римейкът на Universal „The Last House on the Left” спечели $5.9 милиона и вече има $24 милиона за 10 дни прожекции.
Следват заглавия на компаниите Fox. Неочакваният хит с Лиам Нийсън „Твърде лично” се радва на $4.1 милиона на седмо място, като вече има $133.1 милиона. „Беднякът милионер” на Fox Searchlight изкара $2.7 милиона тази седмица. Общата печалба за „беднякът” вече е $137.2 милиона.
На девета позиция се намести затворническата комедия „Madea Goes to Jail” с $2.5 милиона, спад от 51%, и общо $87.2 милиона за Lionsgate.
Триизмерният хит на Focus „Coraline” изненадва със спад само от 21% и още $2.1 милиона в банката. Сметката за Focus вече е $72.8 милиона. Топ 10 филмите тази седмица генерираха печалби от $94.3 милиона, което е с почти 1% по-малко от миналата година по същото време. Тогава „Хортън” остана начело на бокс офиса с $24.6 милиона и с 19% по-малко от 2007-ма, когато „Костенурките Нинджа” дебютираха под номер 1 с $24.3 милиона.
Филм със Скалата на първо място в бокс офиса на САЩ 16.03.2009, 06:31 | синефиш.бг
Кечистът-актьор Дуейн Джонсън е шампионът в тежка категория на бокс офиса тази седмица. Приключението на Дисни „Планината на Вещиците” със Скалата дебютира под номер едно. Комиксовата сага „Пазителите” попадна на втора позиция през втората си седмица, докато новото хорър предложение „The Last House on the Left” се нареди зад тях. Заглавията от минали седмици също се представиха добре, като пет от седемте филма регистрираха по-малък от 30% спад. Въпреки това, пазарът е по-слаб от миналогодишния по същото време за първи път от шест седмици.
Дуейн Джонсън – Скалата отбеляза шестия в кариерата си номер 1 дебют – този път с главната роля в „Планината на Вещиците”. Лентата грабна лесно първото място с $25 милиона, отчасти защото няма ограничения за възрастта на посетителите. Така продукцията на Дисни отнесе средно по $7,844 долара от 3187 кина и напълни залите със семейства.
След като миналата седмица постави най-успешният тазгодишен дебют, повече от две трети от зрителите на „Пазителите” изчезнаха и епосът за супергерои понесе епичен спад - 67% , което в цифри се равнява нищожните $18.1 милиона. Това е четвъртият най-голям спад за втори уикенд на дебютирал под номер 1 филм, изпреварват го само „Петък 13-ти” (80%), „Хелбой 2” (71%), и декемврийският „Денят, в който Земята спря” (68%). За десет дни „Пазителите” опазиха $86 милиона и се готвят да приключат киноизявите си с около $120 милиона (само от САЩ). Цената за препълнения с ефекти филм е между $125 и $150 милиона.
Universal се радва на солидни приходи от новия хорър „The Last House on the Left”, който събра $14.7 милиона от 2401 мултиплекса. Трилърът разказва за бруталното убийство на младо момиче и последвалото отмъщение. Проучванията на студиото сочат, че 57% от зрителите са жени, а 60% са под 25. „The Last House on the Left” е римейк на класиката на Уес Крейвън от 1972 и е шестият филм тази година, който дебютира със среден резултат от $6,000.
Трилърът с Лиам Нийсън „Твърде лично” отново изненадва с невероятен резултат и спад от едва 9%. В резултат на непрестанните му успехи, Fox вече се радват на $126.8 милиона и безпроблемно ще минат границата от $150 милиона. През последните две години единственият друг филм, задържал се седем седмици в топ 5 е „Черният рицар” - продължението на „Батман в началото”, в който участва и Нийсън.
Lionsgate и „Madea Goes to Jail” са под номер 5 с $5.1 милиона, спад от 40% и общи приходи от $83.2 милиона. Кралят на „Оскарите” „Беднякът милионер” се нареди на шеста позиция със спад от 26% и $5 милиона печалба. Хитът на Fox Searchlight вече има $132.6 милиона.
Друг задържал се дълго блокбастър е „Paul Blart: Mall Cop”, с $3.1 милиона с 25% спад. Комедията за охранителя в мол спечели $137.8 милиона за Sony досега. Романтичната комедия на Warner Bros. „Той не си пада по теб” продаде билети за $2.9 милиона през шестата си седмица в бокс офиса и вече има $89 милиона. Все още е възможен финален резултат отвъд $100-те милиона. Анимацията „Coraline” прибра $2.7 милиона с малък спад от 19% и набра общо $69.1 милиона.
На последно място в топ 10 е секс комедията „Miss March” със слаб старт от $2.4 милиона от 1742 кина. Продукцията на Fox Searchlight разказва за млад мъж, който се събужда след четиригодишна кома и разбира, че приятелката му вече е известна Плейбой кралица.
„Със сигурност скука няма да ви налегне. Истината е, че "Пазителите" уверено е запълнил рамките на своя не малко експлоатиран жанр, но тематичната му определеност не ограничава качествата му.” Неда Ковачева, Сега
„Ненормалната идея, че филми като „300”, „Черният рицар” или премиерния „Пазителите” са автентични шедьоври на седмото изкуство събира все повече заблудени последователи. Хора, които явно старателно се пазят от истинското кино.” Труд
„Пазителите” не се концентрира върху суперсилите на героите, нито върху детински представена битка на добро срещу зло. По същество филмът е криминална история, в която са оплетени политически игри и е показана кризата в Щатите след управлението на Никсън.” Михаил Чипилов, Монитор
„Може и да не съдържа всеки нюанс на графичния роман, но улавя толкова, колкото една адаптация може да улови. Това не задоволява феновете на комикса, но най-вероятно е повече от достатъчно за всички останали.” Камила Албъртсън, TV Guide
„За феновете на хартиения оригинал, това може да е толкова близо до „Светия Граал”, колкото един филм може да си позволи. За всички останали, усещането за неудовлетвореност и разочарование е оправдано. „Пазителите” може да е много неща, но не е следващият велик филм по комикс, нито пък нов стандарт за адаптация на графични романи.” Джейм Берардинели, ReelViews
„Режисьорът рециклира по-добрите ефекти от спартанската му епика ”300”...и е толкова верен към творчеството на комиксовия художник Дейв Гибънс, че може и да е използвал илюстрациите на графичния роман за сториборд.” Боб Мондело, NPR
„Филмът е по-скоро любопитен отколкото предизвикателен артефакт на един потънал свят, полу-съживен като зомби от кинематографичната технология на настоящето.” А.О. Скот, The New York Times
„Точно този тип реверанс убива това, което се опитва да запази. Този филм е мумифициран.” Дейвид Еделстайн, New York Magazine
Ето един екзистенциален въпрос: възможно ли е филм да бъде силен, стилен, а в същото време и порядъчно скучен? Отговорът е "да", зависи единствено от коя страна го погледнеш. "Пазителите" са точно такъв случай. И за да не бъда голословен и подобно твърдение да виси в безтегловност, нека го погледнем и от двете позиции.
Паралелна действителност, не толкова различна от нашата собствена, с тази разлика, че Студената война между двете суперсили - САЩ и Съветския съюз - вместо малко по малко да започне да затихва, продължава да нагнетява напрежение. И така светът на практика се изправя на ръба на Трета световна, при това ядрена, война. Очевидно не става дума за обичайната комикс-материя, въпреки наличието на супергерои като водещ фактор на сюжета. Резултатът, по пътя на естествената логика, е доста далеч от стереотипите за филм от този вид.
Да, злодеите са налице, но те са олицетворение на тромавата и изкривена политическа система, ограничения псевдопатриотизъм, военщината - все положения добре познати от не толкова далечното минало, а и настоящето, макар и размахът им да не е толкова голям. Посланията се разбират без особено затруднение, покрай все пак опростените способи, присъщи на комикса, нямаме кой знае какви метафори, алегории и други подобни сложни похвати на най-разните изкуства. Така че "Пазителите" е определено силен филм. Освен това и актуален, при това на една доста болезнена и неприятна тематика. А дали носи правилните послания - в общи линии да, макар и финалното да подлежи на сериозна дискусия, колкото и логични да са аргументите към него.
Стилен. Тук едва ли любителите на комикси ще спорят разпалено - изключително трудно е да се направи екранизация на такъв, да се разбира, че е подобна адаптация, и едновременно с това да е нетипична като резултат. Последният подобен опит може би беше "Sin City", макар че паралели между двата не могат да се направят. Силна игра, силни сцени, може би с едно-две изключения, смислено развитие на сюжета през по-голямата част от течението на филма - все неща не особено присъщи на комикс-лентата, но пък при тази правещи изключително добро впечатление. Със специалната добавка на изненадващо добре подбрания саундтрак, който е наистина витален елемент от "Пазители", реално допълвайки контекста, а не просто озвучавайки събитията на екрана.
На фона на всичко това звучи буквално като противоречие да го наречеш скучен, но за съжаление и този момент присъства, при това доста силно. Отпървом, лентата клони към три часа, а изключително малко филми съумяват да бъдат толкова дълги без да отегчат зрителя. Второ, това, което "Пазители" просто не е, е да бъде развлекателен. Как може една адаптация на комикс да не бъде развлекателна, при положение, че цялата индустрия е такава, чак до корена на наименованието си, ще се запитате - запитах се и аз, но видимо е възможно.
За съжаление. Няма го хумора, няма го лековатото и приятно настроение, няма дори екшън-сцените - или по-точно там, където въобще ги има, пак са навързани смислово с доста тежката основна линия. И, в крайна сметка, всъщност не че филмът сам по себе си е скучен, но успява да те подлъже. Няма начин да не подходиш с очакването за една приятна и поне отчасти забавна лента, нещо напълно нормално щом става дума за комикс - неизбежно е отново да го повторя - и като резултат усещането е все едно те шамаросват, а същевременно не си сигурен точно къде се намираш и какво гледаш.
В резюме, ако успеете да пристъпите без обичайните изисквания и без предразсъдъци към гледането на "Пазителите", или пък успеете да се адаптирате бързо, то вероятно ще останете очаровани - филмът притежава всички качества на една наистина много добра продукция. От друга страна, човек не може току-така да се отърси от тях, и шансът за разочарование също никак не е нисък. ... още »
„Пазителите” пазят и бокс офиса 09.03.2009, 06:32 | синефиш.бг
“Пазителите” пое контрола над северноамериканския бокс офис с най-силния дебют за 2009 (досега) - $55.7 милиона за периода от петък до неделя. Режисираният от Зак Шнайдер („300”, „Зората на мъртвите”) филм е базиран на култовата серия комикси от 1986 и постигна среден резултат от $15,413 на екран (от 3,611 киносалона).Това е третият най-добър дебют в историята на март, след „300” ($70.9 милиона) и „Ледена епоха 2: Разтопяването” ($68 милиона). „Пазителите” е и шестият най-добър резултат за заглавие с рейтинг „R” (лица под 17 г. са задължени да влизат с придружител) след „Матрицата: Презареждане” ($91.8 милиона), „Страстите Христови” ($83.8 милиона), „300”, „Ханибал” ($58 милиона), и „Сексът и градът” ($57 милиона). С бюджет от около $125 милиона, анти-супергероите стартираха уикенда с невероятните $25.1 милиона в петък, включително $4.6 милиона от нощните прожекции в четвъртък. В събота имаше спад от 25% до $19 милиона, а в неделя от 38% до $11.6 милиона.
Очакванията за “Пазителите” бяха високи, като мнозина предполагаха евентуална победа над дебюта на „300”, имайки предвид същите режисьор, студио, уикенд и рейтинг. Но спартанската легенда се оказа по-привлекателен екшън, дори и за жените. “Пазителите” не предизвика особен интерес у празнуващите на 8-ми март и в салоните се отзоваха главно феновете на графичния роман. Въпреки всичко това е един впечатляващ дебют, тъй като продукцията не е от най-лесните за продан. Критиците не са единодушни, а времетраенето от 2 часа и 43 минути означава по-малко прожекции на ден. С дистрибуцията отвъд океана са се заели Paramount. Приходите там се равняват на $27.5 милиона от 45 пазара. Глобалната сметка е $83.2 милиона.
След две седмици на върха, комедията на Тайлър Пери „Madea Goes to Jail” слезе на второ място с $8.8 милиона за уикенда. Затворническият хит вече има $76.5 милиона за 17 дни и е четвъртата най-успешна продукция на Lionsgate (след „Фаренхайт 9/11” - $119.2 милиона, „Убийствен пъзел 2” - $87 милиона и „Убийствен пъзел 3” - $80.2 милиона). Седемте филма на Пери са събрали общо $356 милиона само от САЩ.
Хитът на Fox „Твърде лично” продължава да се радва на солидни успехи – $7.5 милиона тази седмица с нисък спад от само 25%. С тазседмичната печалба общата сметка вече е $118 милиона. С 42% по-малко продадени билети през 17-тата си седмица е „Беднякът милионер” - $6.9 милиона или $125.4 милиона общо. Режисираният от Дани Бойл шампион превзе „Оскарите” и е на път да отнеме титлата на „Джуно” ($143.5 милиона) за най-печеливш филм на Fox Searchlight. Световните приходи на филма вече са $225 милиона.
С една позиция се изкачи комедията „Ченгето на Мола” – спад от 25% и $4.2 милиона. Лентата до днес има събрани $133.6 милиона..Изданието на Sony вече е в осмия си уикенд и не е регистрирало спад над 40%.
Друга комедия с големи приходи е „Той не си пада по теб”. Този романс събра $4 милиона и попадна на шесто място тази седмица, а в банката има общо $84.6 милиона.
Спад от 37% до $3.3 милиона демонстрира анимационният хит „Coraline”. Лентата на Focus вече има достойните $65.7 милиона и е сред топ 10 на най-печелившите заглавия на годината.
Комедията „Тайните на Беки Б.” изненада с рисков старт, но нещата вече си идват на мястото. Изданието на Buena Vista няма спад над 35%. Този уикенд събра $3.1 милиона и разполага с приличните $38.4 милиона.
Концертът на Disney „Jonas Brothers: The 3D Concert Experience” страда от един от най-мащабните спадове в историята на бокс офиса - 78% до $2.8 милиона. Не трябва да забравяме, че това се случва след разочароващ дебют миналата седмица от $12.5 милиона, който беще подсилен от билет с цена $15.
Десетото място е заето от гимназиалната комедия „Fired Up” с $2.6 милиона за Sony, спад от 30% и общо $13.4 милиона. Филмите в топ 10 генерираха $98.9 милиона приходи тази седмица, което е с 14% повече от миналата година по същото време, когато „10 000 пр.н.е.” дебютира на първо място с $35.9 милиона; но с 27% по-малко от 2007-ма, когато „300” попадна директно под номер 1 с $70.9 милиона. ... още »
Дискът ще включва и игралния филм "Под качулката", базиран на личния разказ на Нощен бухал за произхода на маскираните супергерои. „Прооптики” и cinefish.bg ти дават уникалната възможност да решиш коя от двете възможни обложки искаш да украсява дългоочакваното DVD издание, съпътстващо DVD & Blu-ray премиерата на най-голямото филмово събитие на годината!
Началото на годината е времето, в което всевъзможни гилдии и асоциации раздават своите награди. Това е причината зрителите с интерес да следят номинираните за призовете филми. Така до 22 февруари, нощта, в която ще бъдат раздадени мечтаните „Оскари”, всички ние ще се опитаме да видим колкото е възможно повече от претендентите за наградата.
По това време по екраните у нас ще се прожектира и противоречивият „Операция Валкирия” с Том Круз в главната роля. Операция “Валкирия” е сложен план, според който Хитлер трябва да бъде победен и на власт да дойде правителството на опозицията. На режисьорския стол е Брайън Сингър.
Джулия Робъртс и Клайв Оуен са влюбена двойка шпиони в новия филм на Тони Гилрой „Двуличие”, който ще се прожектира у нас през март.