Новият филм на Том Тиквер е малко изненадваща посока в кариерата му. След независимия европейски хит "Бягай, Лола", в който "изгря" Франка Потенте, странния, но тягостно красив "Небеса" с Джовани Рибизи и Кейт Бланшет и противоречиво приетата, стъписваща, но несъмнено стойностна суперпродукция "Парфюмът", немският режисьор получи предложение и от Холивуд за сравнително скъп екшън-трилър.
"Интернешънъл" притежава необходимите за всеки такъв продукт елементи - високоплатени световни звезди като Клайв Оуен и Наоми Уотс, събрани за по-интересно с европейски звезди като Армин Мюлер-Щал и Улрик Томсен, модерен сюжет, който изправя главния герой, шеф в Интерпол срещу могъща банка, която трупа дивиденти като финансира преврати в Третия свят и вечните конфликти между араби и евреи и действие, което се развива на бързи обороти в Ню Йорк, Лион, Берлин, Истанбул и Милано.
На пръв поглед може да ви се стори, че "Интернешънъл" се опитва да прилича на поредицата за Джейсън Борн. И донякъде това е така до там, докъдето ченгето от Интерпол Селинджър (Клайв Оуен), стига до логичния извод, че няма как да разбиеш престъпна организация, ако играеш по правилата и разчиташ на официалните институции, пък било то и международни. Само че за разлика от "Самоличността...", "Превъзходството..." или "Ултиматумът на Борн" в "Интернешънъл" има малко екшън.
Освен страхотното преследване, което се превръща в зрелищна касапница в музея Гугенхайм в Ню Йорк, тук няма много тичане напред-назад. Всъщност въпросната сцена е и една от най-добрите хрумки във филма, защото какъв по-добър декор за жестока касапница от световноизвестен символ на модерността! Все пак сцени, в които хора извън закона рискуват живота на невинни минувачи, за да разчистят сметките по между си, ежедневно се случват и в т.нар. реален живот.
Друго добро решение е сюжетът, макар и на високобюджетен холивудски хит, да се придържа доколкото е възможно по-близо до реалността. И като изключим Гугенхайм, успява. В крайна сметка частична справедливост на финала има, но макар и опашката на отровния скорпион да е отрязана, тя започва да се възстановява още при финалните надписи. Защото, както и най-големите оптимисти подозират, честните хора, дори по върха на призваните да търсят справедливост институции, като Интерпол, например, са безсилни да се справят със злото, освен ако не действат по неговите правила.
До момента от 50-те милиона долара бюджет, от зрителите в Америка филмът е спечелил едва 21. Ще бъде успех ако успее да събере и остатъка, за да си възвърне поне направените разходи. ... още »
„Интернешънъл” е от онези филми, за които се казва, че се гледат на един дъх.” Стандарт
„Вариантите са два – или да го приемете като прецизно изработен трилър и да се възхитите за пореден път на професионализма на германския режисьор, или да отидете по-далеч, вслушвайки се с различно ухо в новините от реалността.” Виолета Цветкова, Паралели
„Ударите, които понесе банковият свят и огромното им влияние върху световната политика, сякаш потвърждават тревожното предупреждение, което Тиквер ни отправя с „Интернешънъл”.” Димитър Николов, Новинар
„Том Тиквер ни е приготвил един мрачен филм за финансовата действителност на 21 век. За това къде са обикновените хора в схемите на банковите олигарси и какво може да се случи ако започнат да търсят истината.” Мариана Иванова, cinefish.bg
„Няма да остане в историята като знаменит екшън трилър, но за момента е доста добър. Все пак злодеят е банка. Точно за времето си.” Мик ЛаСал, San Francisco Chronicle
„Приличен трилър, който трябваше да е зашеметяващ, а е типичен за жанра.” Питър Травърс, Rolling Stone
„Почти си струва да се види заради невероятния екшън в средата.” Дж. Р. Джоунс, Chicago Reader
„Толкова незабележителен, че моментите, които си спомняте, са тези, които бихте искали някой друг режисьор да заснеме.” А. О. Скот, The New York Times
„Има твърде много диалог, който на моменти е скучен, особено когато е поставен между яростни преследвания на четири гуми и всеобщи престрелки.” Оливия Пътнал, Premiere
Всичко на този свят е точно разпределоно. Здравето, обичта, парите, нещастието. Неравномерно и несправедливо. Особено големите пари. Хората, които оперират с тях не са случайни. Големите пайове са раздадени на големите политици и големите банкови корпорации. Всичко е изчислено, там никога няма изненади. Или ако има са неприятни за малките хора.
Том Тиквер ни е приготвил един мрачен филм за финансовата действителност на 21 век. За това къде са обикновените хора в схемите на банковите олигарси и какво може да се случи ако започнат да търсят истината.
В своя тъмен трилър Тиквер ни отвежда на високите етажи на властта и банковите структури. Построява филма си със замах и в същото време добре го балансира. Близките планове са особено въздействащи в диалогичните сцени, а екшън моментите са като по учебник, както със замисъла на местоположението, така и с реализацията им – например в музея в Ню Йорк и в хотела до пиацата в Милано. А горният ракурс на камерата е колкото ефектен толкова и красив.
Цялата атмосфера на филма е в една тоналност – като цветове и като настроение. Есента, дъждът и шлиферите са умело съчетани с подозренията, убийствата, отровните изстрели и пъплещото напрежение у зрителя. Лентата на Тиквер има още две червени точки . Това, че историята не само е ситуирана в Милано, Берлин, Ню Йорк, Истанбул, но също така е снимана там. Няма студийни снимки, освен тези от музея на Соломон Гугенхайм, за което има обясними причини. Другото, което оценихме с отличен е липсата на любовна история във филма. Браво на режисьора затова , че до края красивият Клайв и нежната Наоми не успяха да се целунат и историята не залепна.
„Интернешънъл” е от трилърите, които хем ти е интересно, хем ти е тъжно да гледаш. Защото едновременно с желанието да научиш повече за банковите афери, осъзнаваш как всъщност си една от милионите пионки, с които си играят както им е удобно. Но независимо от това филмът е качествен, заслужава си билета. ... още »
Истината. По ред на номерата идва след това, което бизнеса иска да се знае, хората - да чуят, всичко друго, и чак на последно място – тя. И действително е лукс, който малко хора могат да си позволят. А особено когато става дума за финансовите пазари, онези, които не принадлежат към тази малобройна група, нерядко завършват върху масата - студени, със залепени с лейкопласт клепачи, и вътрешности в купичка до тях. Но въпреки това истината е изкушение, на което честният човек трудно може да устои. И разкриването на едно международно престъпление бързо се превръща в търсенето й. за което именно става дума в „Интернешънъл”.
Всичко се върти около скорошните разкрития, че дейността на някои големи банки далеч не е толкова светла, колкото ни се иска да вярваме. Даже напротив. Така че в основата на лентата стои доста реалистичен проблем. Въпросът е дали от двата елемента може да се получи филм. Отговорът в момента се намира по киноафишите и без съмнение е положителен. Въпреки че се е получила доста любопитна продукция, наситена с неочаквани обрати, трябва да отбележим, че изисква специфичен, култивиран вкус към криминалния трилър. Масовият зрител обикновено иска повече зрелище и по-малко драма, а в тези близо два часа има доста, дори може би малко прекалено много моменти, които да те карат да се замисляш.
Режисьорската работа е на ниво. Том Тиквер отново се справя чудесно, което надали изненадва някой. Няма как да пропуснем и великолепната проява на операторско майсторство. Съспенсът се гради колкото от силния диалог, толкова и от майсторското заснемане на всеки един кадър с подходящия фон, на подходящото място и в подходящото време. Камерата се движи по такъв начин, че човек практически забравя за нея и освен всичко това почти няма как да видим ъгъл, от който като зрители да усетим фалш или чувство на дискомфорт, което нерядко се случва с други ленти. Изобщо, от самата постановка на сцените струи усещане за скрита енергия, която само чака да избухне.
Измежду положителните неща трябва да споменем избора на Клайв Оуен за ролята на Луис Селинджър - агентът на Интерпол, замесен в разследването на една от най-големите световни банки, IBBC. Освен неговата игра, можем да споменем страхотната роля на Наоми Уотс, така че по отношение на актьорския състав също няма как да имаме сериозни забележки.
И тъй в търсенето на свидетели, които или умират, или мистериозно започват да мълчат, минават неусетно двата часа на „Интернешънъл”. Малко екшън, малко драма и резултатът е един задъхан трилър, който напълно си заслужава гледането. А на въпроса дали не е по-добре просто да си пуснем новините и да проследим развитието на подобна история, само че на живо, отговорът е, че и там истината отива на последно място по приоритет. И изглежда фикцията е единственото място, където можем да зърнем поне частица от нея. ... още »
„Madea Goes to Jail” заслужено се озова на върха на класацията с $41.2 милиона, $20 236 от екран. „Madea Goes to Jail” замени „Madea's Family Reunion” и стана най-печелившият дебют на филм с Пери. Вторият излезе на бял свят преди три години и прибра $30 милиона долара ($13,688 от екран). Последните два филма на Пери бяха разочарования, но Мадеа го върна в играта. „Madea Goes to Jail” спечели повече пари за един уикенд, отколкото „The Family That Preys” за всичките си прожекции миналата година ($37.1 милиона).
Впечатляващият успех на екшън-трилъра с Лиам Нийсън „Твърде лично” продължава и тази седмица – има спад от 40% и $11.4 милиона приходи. Общата печалба на продукцията възлиза на $95.1 милиона.
Семейният филм „Coraline” зае трето място и се радва на $11 милиона. Заглавието има продадени билети за $53.4 милиона до момента.
Четвъртото място принадлежи на „Той не си пада по теб”, който отбеляза спад от 56% и привлече $8.5 милиона. Общата печалба е $70.1 милиона, като все още е възможно крайната сума да надвиши $100 милиона.
Петото място е за наградения вчера с 8 награди „Оскар” (включително за най-добър филм, режисьор и адаптиран сценарий) „Беднякът милионер”, чийто доход се увеличи с 10% в сравнение с предния уикенд, когато събра $8 милиона. Филмът на Дани Бойл спечели $98 милиона за почти четири месеца.
На шесто място е шампионът от миналата седмица „Петък 13-ти”, който събра с 80% по-малко - $7.8 милиона. Големият спад е логичен, тъй като феновете на жанра напълниха кината още в първата седмица. Въпреки това, с този резултат „Петък 13-ти” попада в топ 10 на най-големите спадове за втора седмица в историята. Приходите вече са $55 милиона. Очаква се лентата да приключи кино изявите си с около $65-70 милиона.
Вторият филм по женски роман тази седмица е на седмо място. „Тайните на Беки Б.” получи $7 милиона и вече има общо $27.6 милиона. Със спад от 53%, „Тайните на Беки Б.” най-вероятно ще приключи с $40-45 милиона.
Три продукции на Sony са на последните три места в топ 10 този уикенд. На осма позиция е най-голямата изненада за сезона, „Ченгето на мола”, със спад от едва 36% и $7 милиона. Филмът вече има $121.3 милиона.
Със слаб дебют на девето място стартира тийнейджърският „Fired Up”. Историята за двама приятели, които не са били в гимназията от 10 години прибра $6 милиона, $3,315 на киносалон.
„Интернешънъл” закръгля топ 10 през втория си уикенд. Банковият трилър грабна $4.5 милиона, като общата печалба едва достигна разочароващите $17 милиона. Най-вероятният краен финансов резултат няма да надвиши $25 милиона.
Топ 10 филмите генерираха приход от $112.4 милиона тази седмица. Това е с 32% повече от миналата година, когато „Точен прицел” дебютира на върха с $22.8 милиона; и 17% повече от 2007-ма, когато „Призрачен ездач” остана начело с $20.1 милиона. ... още »
Ужаси в „Петък 13-ти” 16.02.2009, 06:24 | синефиш.бг
Маскираният убиец Джейсън бе избран за главнокомандващ на бокс офиса с Деня на президента в САЩ. Класацията постави нов рекорд за периода, благодарение на няколко филми със солидни приходи, начело с римейка „Петък 13-ти”, който направи сензационен дебют. Новата комедия „Тайните на Беки Б.” също се радваше на успех, а банковият трилър „Интернешънъл” се стартира слабо. Заглавията от предишните уикенди също се представиха добре, тъй като Свети Валентин съвпадна с деня, в който хората най-често посещават кината - събота.
Топ 20 събра общо $185 милиона от продажба на билети за периода от петък до неделя. Това е нов рекорд за уикенда с Деня на президента. Финансовият резултат е по-успешен в сравнение с тези от миналогодишни празници като Деня на благодарността и Деня на загиналите във войните.
Феновете наводниха киносалоните, за да видят новата версия на „Петък 13-ти” и похарчиха 42.2 милиона долара. Продуцираното от New Line Cinema и Paramount Pictures заглавие бе прожектирано в 3,105 зали и спечели средно по $13,605 на салон. Paramount пуснаха първите осем филма от франчайза между 1980 и 1989, като не изоставиха разпространението и на най - новия. Това е най-успешният дебют на хорър филм и най-добрият на лента, забранена за лица под 18, след „Неуловим” през юни ($50.9 милиона).
След силния старт миналия уикенд, комедията „Той не си пада по теб” отбеляза спад от 29% и финишира на второ място с $19.6 милиона за уикенда и $55.1 милиона общо. Хитът най-вероятно ще приключи с поне $90 милиона само от САЩ.
Френското екшън предложение „Твърде лично” попадна на трета позиция с $19.3 милиона. Със спад от 6%, това е най-силният трети уикенд на филм след „Черният рицар”, като задминава и $18.8 -милиона, които грабна „Спектър на утехата”. „Твърде лично” вече има $77.9 милиона за 17 дни, като се очаква тази сума да нарастне още. Хитът с Лиам Нийсън може да задмине $100-те милиона още през следващия уикенд.
На четвърто място е комедията „Тайните на Беки Б.” с $15.4 милиона. Екранизацията на Buena Vista по едноименната книга на Софи Кинсела, отбеляза среден резултат от $6,145 от 2,507 салона. Филмът не се хареса на критиците, но пък успя да се свърже с таргетираната публика от млади жени - 74% от зрителите са представители на нежния пол. Това е тринадесетата продукция тази година, която дебютира с над $15 милиона.
Започна "Берлинале" 2009 05.02.2009, 06:05 | синефиш.бг
Днес - 5 февруари, Берлин посреща над 20 000 професионалисти от 120 страни, които пристигат за 59-то издание на "Берлинале". Международният филмов фестивал ще продължи до 15 февруари.
За наградата "Златна мечка" ще се състезават 18 филма. Извън основния конкурс зрителите ще могат да видят още 8 филма. Сред тях е и номинираният за "Оскар" "Четецът" с участието на Кейт Уинслет.
Директорът на фестивала Дитер Козлик изтъкна, че много филми тази година отразяват въздействието на глобализацията върху живота на хората. Той каза, че световната икономическа криза е дала ново значение на филми като "Интернешънъл" с участието на Клайв Оуен и Наоми Уотс. Фестивалът ще бъде открит именно с този филм - посветен на финансови сделки, които предизвикват тероризъм и войни. ... още »
Клайв Оуен е внедрен в “Cartagena” 09.01.2009, 01:47 | синефиш.бг
Скоро ще го гледаме в “Двуличие” / "Duplicity" и "Интернешънъл" / “The International”, а междувременно Клайв Оуен ще атакува на снимачната площадка колумбийски наркокартел в екранизацията по трилъра “Cartagena” на Майкъл Рос.
Актьорът обича да поема рискове като образа на Тео Фарон в “Децата на хората” и да се превъплъщава в персонажи с бурен живот. В новия си проект Клайв ще изпълнява ролята на агент под прикритие, внедрен в мрежа за трафик на дрога, за да я разруши отвътре.
Освен наркобосове, го преследват и специалните части и той се оказва между два огъня. Още не се коментират режисьорски имена за филма.