Копола работи над игра по "Апокалипсис сега" 26.01.2017, 09:31 | синефиш.бг
Режисьорът Франсис Форд Копола ще превърне емблематичния си филм "Апокалипсис сега" в игра на ужасите. Компанията на Копола - American Zoetrope вече набира средства на сайта Kickstarter, предлагайки на геймърите и фанатиците по военната драма да подкрепят разработката.
Тя би трябвало да бъде пусната на пазара през 2020 год., но първи достъп, феновете могат да получат още в началото на 2019 год., в чест на 40-та годишнина от излизането на филма.
Франсис Форд Копола пише в сайта си: "Преди 40 години, заснех един много личен филм, който както ми се иска да мисля, е вдъхновил поколения зрители. Сега към мен се присъединяват младежи, луди глави.
Тази команда иска да създаде интерактивна версия на "Апокалипсис сега", където вие можете да станете капитан Бенджамин Уилард, зарязан в ада на войната във Виетнам."
RPG-версията на "Апокалипсис сега" съчетава сюжета на лентата с механиката на ролевата игра. Капитан Уилард трябва да изпълни секретна мисия - да убие отстъпника, полковник Курц.
За парите, които геймърите ще дадат на Kickstarter, е възможно да получат награди и различни подаръци от създателите. Сред тях е оригинален мърчандайз от филма, възможност да поиграят заедно с разработчиците и, разбира се, най-ранния възможен достъп до играта.
Единственият филм режисиран от жена, намерил място сред 80-те е „Войната е опиат” на Катрин Бигълоу, който е на 56 място. Най-новият филм сред първите 20 е „Изкуплението Шоушенк” на Франк Дарабонт, класиран на 17 място. Единственият филм от последните пет години, който намира място в класацията е „Бърдмен” на Иняриту, който заема 58 място.
Третата позиция изненадващо зае германският "Животът на другите", който спечели най-ценното кино отличие в категорията за чуждоезичен филм през 2007 година.
Топ 5 се довършва от "Непростимо" на Клинт Истууд и драмата "Планината Броукбек" на Анг Лий. Официалната церемония по награждаването ще се състои на 18 февруари в Лондон.
Копола е сред най-популярните имена в киното. Той е режисьор на класики като трилогията "Кръстникът", "Апокалипсис сега" и "Дракула". Носител е на 5 награди "Оскар".
Франсис Форд Копола се ражда на 7 април 1939 г. в Детройт, САЩ. Скоро след това семейството на видния режисьор, журналист и търговец на вина се премества в Ню Йорк. Майка му е актриса, а баща му - композитор.
Те не искат сина им да свързва живота си с изкуството и се надяват да стане инженер. Не придават особено значение на заниманията му в училищния театър, където е само осветител. След университета Копола е асистент-режисьор при Роджър Корман, цар на хорърите по онова време. При него Копола е и звукорежисьор, дори се грижи за колата на шефа.
Бъдещият създател на "Кръстникът" започва да се опасява, че завинаги ще остане на тази позиция. Тогава измисля нещо: показва на Корман набързо написана страничка текст, като я представя за откъс от готов сценарий.
"Отлична работа"- одобрява я Корман и дава на асистента си чек за 20 000 долара, за да снима сам нискобюджетен филм по сценария си в Ирландия. Сценарият не е никакъв проблем. Копола го написва за една нощ. А самият филм "Безумие 13" успява да заснеме само за девет дни. Успехът на "прибързано-нахалната" работа, както я нарекъл самият режисьор, е впечатляващ.
Сред поклонниците на хорър-жанра, филмът е посрещнат с възторг. В Ирландия, по време на снимките, Копола се запознава с Елинор Нил, първо акриса, а след това художничка по костюмите и декора. Двамата сключват брак през 1963 г.
Две години по-късно Елинор ражда първия им син, Джанкарло, загинал по-късно при трагичен инцидент. Следва усилена работа в Холивуд, където Копола снима касово кино и пише сценарии.
Странно, но именно създадените по омразния му начин (по поръчка) филми, го правят известен в целия свят.
На 32 години изуменият Франсис получил първия си "Оскар" - за сценария на филма "Патън". Скор след това студиото "Парамаунт" го наема като режисьор на "Кръстникът".
Сега звучи невероятно, но Копола всякак се опитва да откаже проекта: "Изчерпана тема! Не е за мен! Не искам!". От "Парамаунт" се отнасят към него с взаимно недоверие - даже вземат още един режисьор, за да могат във всеки момент да уволнят Копола.
Студиото е недоволно от всичко: подборът на актьорите, как вървят снимките, работата на оператора. Франсис постоянно е на границата на нервен срив. Елинор наема гледачка на децата и по цял ден стояли на снимачната площадка, уплашена, че мъжът й може да направи нещо със себе си.
След като гледат готовия материал, от "Парамаунт" правят Копола на пух и прах. За да се измъкне от заливащите го критики, Копола приема спешна поръчка за някакъв сценарий и заминава да пише в Париж.
По ирония на съдбата премиерата на "Кръстникът" минава без него: "Колкото и да е смешно, но на 32 години, в дните на най-големия успех в живота си, аз бях заседнал в Париж и дори нямах сили да се зарадвам както трябва, защото денонощно пишех онзи проклет сценарий!"
Две години по-късно, когато започват снимките на продължението на "Кръстникът", в "Парамаунт" вече са готови на всичко за Копола. Той решава да се възползва и поисква безпрецедентни неща: да се затвори 6-та улица в Ню Йорк, да се снима всичко на прожектори и на климатик.
Продължението се оказва не по-лошо от първия филм и над "Кръстникът 2" се изсипва дъжд от "Оскар"-и. Един от тях е връчена на бащата на Франсис, Кармине Копола, написал заедно с Нино Рота музиката към филма.
Въобще Копола винаги се е стремял да включи в своите проекти колкото се може повече членове на семейството си. Така дъщеря му София дебютира в киното едва няколко месеца след раждането си: през 1972 тя се появява в "Кръстникът" при това в ролята на момче. Осемгодишният син на режисьора Роман също играе в трилогията в ролята на малкия Сони Корлеоне.
За снимките на момчето всеки ден му къдрели косата, което то мразело от сърце и всяка вечер казвало на баща си, че утре ще играе "така". Копола се радвал като дете, когато собствените му деца били на снимачната площадка: "Те се чувстват чудесно там! Сигурен съм!".
По-късно София и Роман стават режисьори. А за "Изгубени в превода" София Копола получава "Оскар". Блестяща кариера в киното прави и племенникът на Копола - актьорът Никълъс Кейдж, който също е носител на "Оскар". Другият племенник на Копола - Джейсън Шуорцман - също е актьор. БТА