Пиер се занимава активно с работа за балетни постановки от 1982 г., първо в Торонто като сценичен мениджър на повечето трупи за модерен балет, след това в Монреал за компанията Les Grands Ballets Canadiens. Там той получава уникалната възможност да работи заедно със своя наставник, дизайнерът на художествено осветление Ник Сернович. Пиер започва да създава концепции за осветление през 90-те години за Margie Girls, и оттогава участва във всички постановки на трупата. Освен това, той създава и осветлението за много независими трупи за модерен балет в Монреал. Многообразието на неговия талант намира приложение както в класически, така и в модерни постановки.
Пиер е създател на осветлението за много постановки на балета в Албърта, където е щатен дизайнер на осветлението. Сред балетните поставовки, върху които е работил, се открояват Сън в лятна нощ на Кристофър Уилдън, Дамата с камелиите на Вал Канипароли, Кармен на Жан Гран-Метр, Пепеляшка, Ромео и Жулиета, както и на популярния спектакъл Fiddle and the Drum с участието на Джони Мичъл. Работил е и за постановките на балета в Бостън Дон Кихот, Лебедово езеро, Въртенето на винта, Лешникотрошачката, както и за Пепеляшка на балета в Милуоки и за различни постановки с джаз музика на балета в Мемфис.
Пиер изпитва и улечение към музикалната сцена. Създал е осветлението за три от спектаклите на танго формацията Ensemble Romulo Larréa: Homage to Astor Piazzola, Tango for La Milonga и Tango for a Century. На оперната сцена той работи за световната премиера на Facing South в Торонто, Норма и Риголето за Pacific Opera във Виктория, както и за Ромео и Жулиета в операта в Квебек.
Досега Пиер е работил за три постановки на Кралския балет на Уинипег: As Above на Марк Годън, So Below, Вълшебната флейта и Ана Каренина на Андре Проковски.