Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Пасажери

Пасажери

Passengers 2016
Споделете:  
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ
 
 

Дженифър Лорънс (Аурора) и Крис Прат (Джим) изпълняват главните роли във вълнуващ екшън-трилър за двама непознати, които са поели на 120-годишно пътуване към друга планета, но хибернацията им е прекъсната 90 години по-рано.

Джим и Аурора са принудени да разкрият мистерията зад неизправността, водеща космическия  кораба до ръба на колапс, застрашаващ живота на пътниците в най-голямата миграция в човешката история.


Коментари (2)
|
Коментирай »


Премиера в България: 06.01.2017
Световна премиера: 21.12.2016
Жанр: Приключенски, Фантастика
2016 / 116 минути
Възрастова група: C - Не се препоръчва за деца под 12-годишна възраст
Сценарист: Джон Спейтс
Режисьор: Мортен Тилдум
В ролите: Анди Гарсия, Лорънс Фишбърн, Майкъл Шийн, Крис Прат, Дженифър Лоурънс
Оператор: Родриго Прието
Продуцент: Нийл Х. Мориц, Стивън Хамел
Разпространител:
Александра филмс / Sony Pictures Entertainment
Други заглавия:
Пасажери, Pasajeros, Passageiros, Az utazók, Pasazerowie, Пассажиры
Сайтове:
IMDB IMDB
twitter.com/PassengersMovie twitter.com/PassengersMovie
passengersmovie.com passengersmovie.com

РЕЙТИНГ НА ФИЛМА РЕЙТИНГ НА ФИЛМА РЕЙТИНГ НА ФИЛМА
Критиците: Няма рецензии.
Потребители:
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
31
Гласувай:
МНЕНИЯ

2 Коментара подреди по:  нови  стари  рейтинг 
За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.
 
Зрител351
1 04.02.2017, 10:18
Оценка: 1
1 гласа
Всяка история, преди да стане на филм, е била разказ или роман. Когато четем едно писано повествование, ние обръщаме внимание на някои неща, на други – не чак толкова, а трети -пропускаме. Това зависи от опита и въображението. Читателят създава в съзнанието си една представа за прочетеното, почти като режисьор, който планира своя филм.
Във всеки вид изкуство, особено при визуалните, има условности, които ние- зрителите, следва да приемем, за да можем да се насладим на шоуто. В театъра, например, когато героят е „намушкан“ с нож (обикновено дървен), актьорът се извива грациозно и се строполясва на пода в измъчена поза. Актьорът остава неподвижен, но продължава, естествено да си диша спокойно, което не впечатлява никого. При една аналогична сцена в киното, обаче, би било страхотен гаф, ако актьорът леко помръдне или не дай си боже въздъхне, докато изобразява вече умрелия си персонаж. Хвърковати чети от бдителни зрители веднага засичат провинението и го документират в черния списък от излагации.
Във фантастичното кино също са налице условности, които зрителят следва да приеме, ако иска спокойно да си гледа филма. Ще обърна внимание на най-важната - т.н. „изкуствена гравитация“. Всеки е гледал репортажи от Международната космическа станция и знае прекрасно как изглежда движението в безтегловност – лесно, бързо и почти без физическо усилие от страна на астронавтите. При това положение в наше време Холивуд не може да представя безтегловността във филмите си чрез забавен каданс на някакви подскоци на актьорите, както е било през 50-те и 60-те години. Заснемането на безтегловност става по два начина – или на място в космоса (космически скъпо) или в търбуха на огромен самолет, съответно декориран за сцената, който прави лупинг. При достигане на горната точка на кръга за няколко минути се получава ефект на безтегловност. Ясно е, че и това е адски скъпо – питайте продуцентите на „Гравитация“. За справяне с това затруднено положение кинаджиите излизат с иновацията „изкуствена гравитация“. Представят на зрителя конструкция на космическия кораб, в която отделенията за обитаване от хора са като кабинки на огромно виенско колело, което се върти постоянно и от въртенето се създава центробежна сила, която притиска хората към пода, както прането се притиска в стената на пералната при центрофугиране. Е, при това положение вече снимките спокойно може да се правят на земята, без да има опасност от осмиване за показване на недостоверни картини.
Само ще маркирам няколко проблема, които са налице покрай тази конструкция на кораба. Помещенията , които се въртят, както и хората в тях, участват в 2 вида движение – кръгово около оста на кораба и линейно по курса на движението. Вече стана ясно, че кръговото движение създава постоянна центробежна сила, подобна на гравитация. Промяната, обаче в скоростта на придвижване на самия кораб създава ускорение, а от там по законите на физиката – и сила, която ще тласка обитателите напред или назад според това дали движението се забавя или забързва. Промяна в скоростта ще има освен при тръгване и спиране и при попадане под въздействие на гравитация от космически тела, край които се минава, при отбиване на метеорити със защитния щит. Астронавтите ще са като яхтсмени на платноход в бурно море, които никога няма да са сигурни, че имат „здрава почва“ под краката. Сега си представете какви трябва да са тези „лагери“ около които да се върти кораба – яки, здрави, издържащи десетилетия на ниски температури и изключителни натоварвания. После идва енергията за това въртене – мисля, че тя би била сравнима с тази за задвижване на самия космически кораб. И накрая от гледна точка на риска – въпросният „лагер“ или какъвто ще да е този машинен елемент, е най-уязвимото място в цялата конструкция на кораба. При най-малък дефект там целият кораб ще се разруши за секунди. Считам тези доводи за достатъчни да покажат практическата безсмислица на измишльотината „изкуствена гравитация“. Това все пак си е една холивудска приумица, която трябва да приемем за истина, за да можем да се наслаждаваме с удоволствие на филмовия разказ.

 
 
 
Зрител351
2 01.02.2017, 11:23
Оценка: 1
1 гласа
Филмът е изключително приятен за гледане, балансиран във всяко едно отношение. Актьорите в главните роли са красиви и чаровни, придават на персонажите си страст и жизненост. Декорите са футуристични, но без екстравагантности. Дизайнът на общите помещения на космическия кораб, където след като се събудят ще живеят 4 месеца петте хиляди пасажери, е много изчистен и прилича моловете в София. Цялата обстановка създава впечатлението за чисто, ново, почти стерилно. В тази светлина на зрителя му става малко мъчно за цялата тази загубена подредба, когато в края на филма, след 88 години, се оказва, че главните герои са превърнали кораба в джунгла, засаждайки навсякъде растения и дървета и развъждайки домашни животни.
Специалните ефекти са много успешни, без самоцелни изхвърляния. Те показват кораба отвън и отвътре по един впечатляващ визуален начин. Друга част от спец-ефектите показва самата безтегловност и то много убедително. Особено впечатлява сцената със загуба на гравитация, когато героинята плува в басейна. Космическите сцени са гарнирани с използване на умопомрачителни космически пейзажи, заснети от телескопа Хъбъл.
Фантастичната история се вписва в масовата представа за развитието на технологиите, липсват фантасмагории, които да дразнят. Човечеството едва ли ще достигне техническия напредък, който е показан във филма, в следващите 200-300 години. В тази светлина белег на умереност е използването на съвременно облекло за героите, а не някакви измислени дизайни, които биха ги отдалечили от зрителя.
Във филма започва луд екшън, когато на героите им се налага да отстранят голяма повреда на кораба. Има пламъци, експлозии, свободно летене из космоса, напрежение до скъсване на нервите.
На фона на внушителните космически гледки, грамадни размери на кораба и напрежението, породено от авариите на кораба, се разгръща една чаровна романтична история. В нея има любов и омраза, предателство и саможертва, страст за живот. Макар на кораба да има над 5 хиляди души, те са приспани за 120 години. Будните герои са основно двама, за малко се появява и капитанът (също събуден по-рано от компютъра по погрешка), но умира от увреждания, причинени му от повреденото оборудване. Четвърти персонаж е роботът-барман Артур (в ролята невероятният Майкъл Шиин). Отношенията между Аурора (в ролята Дженифър Лорънс) и Крис (в ролята Крис Прат) са балансирани от житейския опит на капитана Гас Манкусо (в ролята Лорънс Фишбърн, известен с ролята на Морфиъс от Матрицата) и от навременните съвети на симпатичния робот, който е винаги ведър, оптимистичен и е един непресъхващ извор на мъдрост. Любовта на главните герои преминава през възход и падение, а общите усилия за спасяването на кораба и 5-те хиляди пасажери, окончателно убеждават Аурора, че е намерила мъжа, с който да прекара живота си.



 
 

За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


Пасажери (2016)

Passengers
 
 

Трейлъри

 

Годзила и Конг: Нова империя,Godzilla x Kong: The New Empire - Годзила и Конг: Нова империя Балканска черна кутия,Balkan Black Box - Балканска черна кутия Защото обичам лошото време,Because I love bad weather - Защото обичам лошото време
Кунг-Фу Панда 4,Kung Fu Panda 4 - Кунг-Фу Панда 4 Дивият робот,The Wild Robot - Дивият робот Ловци на духове: Замръзналата империя,Ghostbusters: Frozen Empire - Ловци на духове: Замръзналата империя
Кошмари на Queen Mary,Haunting of the Queen Mary - Кошмари на Queen Mary Без светлина,Light Falls - Без светлина Аркадия,Arcadia - Аркадия

  1. 4.
    Гражданска война,Civil War - Гражданска войнаГражданска война Те се състезават с времето в опитите...
  2. 5.
    Първата поличба,The First Omen - Първата поличбаПървата поличба Смразяваща мистерия в най-добрите тр...
  3. 6.
    Непорочна,Immaculate - НепорочнаНепорочна Обет



ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg