Дата на раждане: 14.01.1941 год. Място на раждане:Флорида, САЩ
Фей Дънауей е родена на 14 януари 1941 г. във Флорида, САЩ. Тя е дете на много бедни родители. Баща ѝ загива по време на Втората световна война и тя почти не го помни. Майка ѝ се опитва да издържа семейството с временна работа и не успява да даде на дъщеря си добро образование и достойни условия за изграждане на успешна кариера в живота. Като пораства Дънауей си дава дума, че със сигурност ще постигне нещо в живота.
След завършване на училище тя се записва в театралния департамент на Бостънския университет. Първоначално ѝ е много тежко, за да учи, е принудена да работи като сервитьорка в кафене. След тежките работни дни, се прибира вкъщи, където тепърва сяда да учи ролите си.
Успява да преодолее всички трудности и въпреки всичко получава работа в националния театър, където започва кариерата ѝ на актриса. През 1962-ра год. прави дебют на Бродуей. След пет години успешни представления, продуцентът Сам Сегал забелязва талантливото момиче и ѝ предлага първата работа в киното. Така през 1967 г. е дебютът на Фей Дънауей във филма „The Happening“ (1967). Същата година прави още две роли, които са приети добре, а благодарение на гангстерския трилър „Bonnie and Clyde“ 1967, тя става истинска звезда. Този филм се превръща в култова лента за цяло едно поколение. Дънауей е номинирана за „Оскар“ и изкарва мода, подражаваща на стила на героинята ѝ в продукцията.
Следва филма „The Thomas Crown Affair“ (1968), по време на снимките Дънауей среща известният плейбой и красавец Стив МакКуин и естествено в процеса на работа между двамата прехвърчат искри.
Успехът на филмите осигурява на младата актриса много нови ангажименти, които тя успешно съчетава и с работата си в театъра, както и в редица телевизионни продукции.
Изграждането на сложния образ на Евелин Мълрей във филма на Полански „Chinatown“ 1974 затвърждава репутацията ѝ на уникална, всестранно развита актриса, която може да се превъплъщава в изключително противоречиви роли. В лентата си партнира с Джак Никълсън и за нея е номинирана за втори път за „Оскар“, но въпреки предположенията на критиците и любовта на феновете, статуетката отива при Елън Бърстин.
Своят „Оскар“ Фей Дънауей получава през 1977-ма год. за ролята на журналистката Даян Кристенсен в психологическата драма „Network“ 1976. Изненадващо, обаче с получаването на престижната награда, кариерата на актрисата започва стремително да пада надолу. Следват няколко не добре приети ленти от критиката, а и от публиката, докато Дънауей не е избрана за ролята на Даян Крофорд в биографична лента за нея, която ще бъде основана на мемоарите написани от дъщеря ѝ Кристина. Самата Крофърд номинира Фей за ролята, след като наблюдава развитието ѝ като млада актриса. Филмът се превръща очаквано в успех и печели овациите на познавачите.
Разочарована от внезапния неуспех, тя се обръща отново към театъра и дори се премества в Лондон заедно с втория си съпруг – фотографа Тери О’Нийл. Следващите години тя се появява спорадично във филмови роли и се съсредоточава предимно върху кариерата си на театралната сцена.
През 1987 год. Дънауей се развежда с втория си съпруг и в следствие на това се връща отново в САЩ. Там участва в няколко независими драми, които са подобаващо оценени от запознатите, макар и с не толкова голяма популярност както масовите продукции. От периода на 90-те год. заглавията с нейно участие са: „The Handmaid's Tale“ 1990, „Scorchers“ 1991, „Arizona Dream“ 1993, „The Temp“ 1993, „Drunks“ 1995, „The Chamber“ 1996 и редица други продукции. За този период, вероятно най-успешна е лентата „Columbo: It's All in the Game“ (1993), която носи на актрисата „Еми“. През 1998-ма печели третия си „Златен глобус“ за ролята си на Вилхелмина Купър в телевизионния мини сериал „Gia“. През 90-те получава и звезда на Алеята на славата.
В началото на новото хилядолетие, Дънауей е доста ангажирана, предимно в телевизионни продукции и малки независими филми. Тогава тя прави и режисьорския си дебют в проекта „The Yellow Bird“ (2001), късометражна лента по пиесата на Тенеси Уилямс.