Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Ерагон

Битката при “Фартен Дюр” - Ерагон / информация за филма

Eragon 2006
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

Битката при “Фартен Дюр”

30.6.2008  |   синефиш.бг
      “Eрагон” има много величествени сцени, но никоя не е толкова голяма, колкото битката при “Фартен Дюр”, където Ургалс и елитната армия на Галбаторикс нападат крепостта Варден. Битката маркира края на пътуването на Eрагон и кулминацията на историята.

      Докато битката се разгръща, Eрагон и Сафира помагат за отблъскването на войниците на краля. Това води до въздушна битка между Eрагон и Дърза, с Eрагон на гърба на Сафира, и Дърза яхнал огромен звяр, чието тяло е съставено от мъртвите войници, лежащи на земята, по-долу. Битката по земя, въвличаща стотици каскадьори, е заснета по време на основните снимки, като екстрите и компютърната графика са оформени по време на пост-продукцията. Всичките тези хора, се превръщат във фон за конфликта избухнал между Ерагон и Дърза, под драматично осветеното от луната небе. В развитието на битката, “Фартен дюр” се превръща в голям театър на разрушението.

       Както е описано в историята, крепостта “Варден” е построена в кратера на огаснал вулкан. По отвесните скали се забелязват останките на ерозирал град, от бял мрамор, руини на изминалото време, изградени в стените на вулкана, висок една миля.

       Под надзора на дизайнера на продукцията, Уолф Kрегер, екипа изгражда един от най-големите декори в историята на киното. Декорът е твърде огромен, за да бъде озвучен, поради което екипа прекарва известно време в търсене и намира изоставена каменоломна кариера и кратер на вулкан, в Унгария, близо до границата с Австрия. "Това място беше много подходящо", обяснява Kрегер, защото в сценария, “Фартен Дюр” се намира в местност с волканична дейност.

     Преди конструкцията на този невероятен декор да запоне, продуцентите трябва да изградят път до горната част на кратера. Отнема им, 16 седмици планиране, строителство и промяна на ландшафната конструкция на района, за да превърнат една празна каменоломна кариера, в земите на едно развито и комплекстно общество.

      Питър MакДоналд, един от най-добрите режисьори втори модул и специалист по екшън-сцените - работил над два от филмите "Супермен" и “батман”, и четири епизода на "Хари Потър" - работи заедно с Шефан Фангмайър, за създаването на епичната битка при “Варден”. 

      За заснемането на тази динамична сцена, MакДоналд работи с 450 съуражения и каскадьори, по 10 часа всяка нощ, в продължение на една седмица - често в много лошите условия на зимното време.В сцената участват “Ургалс” (които са необикновено високи) и елфи.

      Решението снимките да се правят през нощта, изправя оператора, Хю Джонсън пред голямо предизвикателство. "Местността беше просторна, с естествени скални тераси и беше много трудна за осветяване", обяснява Джонсън, чийто отдел прави промени в оптиката на камерите, за да може да заснеме големите и несигурни пространства на вулканичния кратер – където спуска екип от руски алпинисти,  които да изтеглят екипировката.

      За тази сцена, Kим Барет изработва нетрадиционни костюми. "Мислих каква щеше да бъде бронята, в този определен свят", обяснява дизайнерката." “В тази сцена, Eрагон язди Сафира и се бори с нахлуващите войски, и не може да носи тежка броня. Не исках героите да носят големи и неудобни доспехи. За това използвах кожа за изработката на костюмите".  
      Снимките в Унгария са само първата стъпка в създаването на сцената. Фангмейър, MакДоналд и екипа се преместват в студиата ‘Pinewood’, в Англия, където заснемат на син екран Ед Спийлърс, който "язди" Сафира, в битката срещу Дърза, който е възсяднал своя собствен летящ звяр. Продуцентите искат да превърнат летящите сцени, като казва MакДоналд : "в много силно усещане на динамика”.

       Актьорите са поставени върху хидравлични съоражения, контролирани от компютър, на които са поставени седла. Ед Спийлърс усеща всички движения на дракона - летене, плъзгане, завъртания. "Ед беше естествен", отбелязва MакДоналд. "Харса му усещането да лети, и наистина искаше да изпипа всичко". Преди да започнат работа на синия екран, продуцентите показват на младия актьор визуализация на движенията на дракона, като референция за неговите въздушни маневри.

     "Eрагон” е първият филм, който наистина показва какво е да летиш на гърба на дракон", казва Фанфмейър. “Трябваше да пресъзадем една физическа действителност, но също така да добавим елемент на фантастика”.

 
 

Снимки

 


ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg