“Eрагон” има много величествени сцени, но никоя не е толкова голяма, колкото битката при “Фартен Дюр”, където Ургалс и елитната армия на Галбаторикс нападат крепостта Варден. Битката маркира края на пътуването на Eрагон и кулминацията на историята.
Докато битката се разгръща, Eрагон и Сафира помагат за отблъскването на войниците на краля. Това води до въздушна битка между Eрагон и Дърза, с Eрагон на гърба на Сафира, и Дърза яхнал огромен звяр, чието тяло е съставено от мъртвите войници, лежащи на земята, по-долу. Битката по земя, въвличаща стотици каскадьори, е заснета по време на основните снимки, като екстрите и компютърната графика са оформени по време на пост-продукцията. Всичките тези хора, се превръщат във фон за конфликта избухнал между Ерагон и Дърза, под драматично осветеното от луната небе. В развитието на битката, “Фартен дюр” се превръща в голям театър на разрушението.
Както е описано в историята, крепостта “Варден” е построена в кратера на огаснал вулкан. По отвесните скали се забелязват останките на ерозирал град, от бял мрамор, руини на изминалото време, изградени в стените на вулкана, висок една миля.
Под надзора на дизайнера на продукцията, Уолф Kрегер, екипа изгражда един от най-големите декори в историята на киното. Декорът е твърде огромен, за да бъде озвучен, поради което екипа прекарва известно време в търсене и намира изоставена каменоломна кариера и кратер на вулкан, в Унгария, близо до границата с Австрия. "Това място беше много подходящо", обяснява Kрегер, защото в сценария, “Фартен Дюр” се намира в местност с волканична дейност.
Преди конструкцията на този невероятен декор да запоне, продуцентите трябва да изградят път до горната част на кратера. Отнема им, 16 седмици планиране, строителство и промяна на ландшафната конструкция на района, за да превърнат една празна каменоломна кариера, в земите на едно развито и комплекстно общество.
Питър MакДоналд, един от най-добрите режисьори втори модул и специалист по екшън-сцените - работил над два от филмите "Супермен" и “батман”, и четири епизода на "Хари Потър" - работи заедно с Шефан Фангмайър, за създаването на епичната битка при “Варден”.
За заснемането на тази динамична сцена, MакДоналд работи с 450 съуражения и каскадьори, по 10 часа всяка нощ, в продължение на една седмица - често в много лошите условия на зимното време.В сцената участват “Ургалс” (които са необикновено високи) и елфи.
Решението снимките да се правят през нощта, изправя оператора, Хю Джонсън пред голямо предизвикателство. "Местността беше просторна, с естествени скални тераси и беше много трудна за осветяване", обяснява Джонсън, чийто отдел прави промени в оптиката на камерите, за да може да заснеме големите и несигурни пространства на вулканичния кратер – където спуска екип от руски алпинисти, които да изтеглят екипировката.
За тази сцена, Kим Барет изработва нетрадиционни костюми. "Мислих каква щеше да бъде бронята, в този определен свят", обяснява дизайнерката." “В тази сцена, Eрагон язди Сафира и се бори с нахлуващите войски, и не може да носи тежка броня. Не исках героите да носят големи и неудобни доспехи. За това използвах кожа за изработката на костюмите". Снимките в Унгария са само първата стъпка в създаването на сцената. Фангмейър, MакДоналд и екипа се преместват в студиата ‘Pinewood’, в Англия, където заснемат на син екран Ед Спийлърс, който "язди" Сафира, в битката срещу Дърза, който е възсяднал своя собствен летящ звяр. Продуцентите искат да превърнат летящите сцени, като казва MакДоналд : "в много силно усещане на динамика”.
Актьорите са поставени върху хидравлични съоражения, контролирани от компютър, на които са поставени седла. Ед Спийлърс усеща всички движения на дракона - летене, плъзгане, завъртания. "Ед беше естествен", отбелязва MакДоналд. "Харса му усещането да лети, и наистина искаше да изпипа всичко". Преди да започнат работа на синия екран, продуцентите показват на младия актьор визуализация на движенията на дракона, като референция за неговите въздушни маневри.
"Eрагон” е първият филм, който наистина показва какво е да летиш на гърба на дракон", казва Фанфмейър. “Трябваше да пресъзадем една физическа действителност, но също така да добавим елемент на фантастика”.
|