Дизайнът за един трилър е подсъзнателна задача, която трябва да се следва, такт по такт, емоционалният ход на филма. “Имаше фантастична подготовка за това”, казва Художникът на продукцията Роб Грей. “Майк Баркър, операторът Ашли Роу и аз се разбирахме относно това докъде искаме да стигнем с този филм, как искаме да изглежда и как искаме да се развива.” Когато Грей за първи път се среща с Баркър, те сравняват бележки, снимки, които Грей е приготвил и които изключително отговарят на стила на книгата, която Баркър следва. По-специално присъстват снимки на фотографа Филип – Лорча ди Корчиа, който се прочува със заснемането на сцени от ежедневния живот с точна хореография. Най-значително неговата работа излага идеята за самотата и самонаблюдението в забързаността на града, който се отнася изцяло за филма.
Тъй като доста сцени свързват актьорите, заловени в колата, голяма част от дизайна е външният свят около тях, свят, който не съзнава кошмара, който се случва на тези хора,” обяснява Грей. Този контраст е точка на високо безпокойство. Да бъдеш болезнено близко до спасение и разделен от него чрез един прозорец на кола, създава дяволско чувство за безпомощност. “Това е един аквариум и всички прозорци подчертават предлагането на възможността да гледаш навън или вътре. За мен, това също така е метафора за Нийл, който явно не разбира, че е прозрачен.”
Работейки на едно по-нюансирано ниво, мотивът с аквариума се изиграва няколко пъти, като се набляга на отразителни повърхности, вградени на всяка снимачна площадка, дори с мокрите улици за нощните снимки. Една част от историята е разказана през парче от огледало, след това огледалото се отмества и преминава в обратен кадър. В други случаи, камерата гледа през четири слоя стъкло. Историята е снимана в Чикаго, град, известен с грандиозната си архитектура и скулптура. Сградите, забележителности на града са включени, за да се свържат с опияняващия свят на реалността на Нийл Рандал преди появата на Райън. Това е много силен, деен град,” отбелязва Грей. Отличителните Корн Коб сгради, Милениум Парк, сградата Ригли и класическите Мийс ван дер Рое сгради, дори декорът, построен за офис на Нийл, всичко изобразява динамичен успех.