Star Trek 11 2009
Светлини, камера, космос
|
|
09.5.2009 | синефиш.бг
|
Една от най-завладяващите теми на “Стар Трек” е как човечеството влага находчивост, страст и оптимизъм в работата си при решаването на неразрешими проблеми. Продукцията взема тези перспектива много присърце. Изненадващо е, че космическите снимки са заснети почти изцяло в Южна Калифорния, не на сцени, а на терени, което означава, че екипа е предприел цялостна метаморфоза на районите на снимки като е превърнал например бирена фабрика в машинно отделение, а паркинг пред баскетболна зала в изолирана ледена планета.
Това е начинът, по който Ейбрамс винаги се стреми да пришпорва въображението. „Толкова много невероятни неща се случват в ‘Стар Трек,’ затова се стремях винаги да запазя чувството за реализъм, че всичко е възможно – емоционално и физически. – казва той. – Не исках да снимам през цялото време на зелен екран и с компютърно генерирани образи. Исках да предизвикам дискусия за всяко нещо, за всеки елемент, от това как биха изглеждали колите през 23ти век, до начина, по който си представяме взривяването на един космическо кораб от друг.”
Също като капитан на кораб, Ейбрамс се е заобиколил с хора, които вече са спечелили доверието му. Операторът Дан Миндел („Невъзможна мисия 3”); монтажистите Марион Брандън и Мери Джо марки („Невъзможна мисия 3” и „Наричана още”), художника Скот Чамблис („Невъзможна мисия 3” и „Наричана още”), новодошлият в екипа дизайнер на костюмите Майкъл Каплан („Аз съм легенда”, „Маями Вайс”). Ейбрамс отново се сработва с Роджър Гайет от Industrial Light & Magic, който е работил в някои от най-големите продукции напоследък като „Карибски пирати”, „Star Wars: Епизод III” и „Хари Потър”.
Чернов подчертава: „Философията на Дж.Дж. бе от голямо значение и аз напълно я споделям. Когато събереш екип от най-големите творци и им позволиш да си вършат работата, винаги ги окуражавай да вървят напреди и да развиват идеите си.”
Операторът Дан Миндел казва: „Бе страхотен начина, по който заснехме филма, защото анализирахме работата си от миналата седмица и се опитвахме да надминем това, което се е получило.”
След продължителен дебат е взето решението “Стар Трек” да бъде заснет на анаморфен широк екран. „Всички искахме този филм да представи максимално достоверно усещането за необятния космос, и щирокият екран дава това просторно екранно въздействие, за първи път в историята на Трек.” казва Миндел.
Феновете на поредишните филми за “Стар Трек” определено ще усетят новото изживяване. “Този ‘Стар Трек” носи отпечатъка на Дж.Дж.,” казва операторът. “Начинът, по който подходихме бе сякаш зрителят е зад камерата, а тя никога да не стоя неподвижно. Това придава усещане за непрестанно действие, както би се почувствал ако си на борда на Ентърпрайс и са на светлинни години разстояние от дома.”
|
|
|
|
| |
| Ангел Генчев |
| sivosten.com |
|
|
| [+] |
Vodafone Live! |
|
60/100 |
| [+] |
Хоризонт - БНР |
|
80/100 |
|
|
|
 |
ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС |
 |
|