за ролята си на доктор по хирургия в „Анатомията на Грей”, влиза в образа на момичето, което цял живот е било в ролята на шаферка, но никога в тази на булката в романтичната комедия „27 сватби” на сценариста от „Дяволът носи прада”. Историята се върти около Джейн (Хейгъл), ковто е една идеалистична, романтична и напълно безкористна жена…присъстваща целогодишно на сватбени церемонии и чийто собствен хепи енд не ви вижда никъде на хоризонта. Но когато по-малката й сестра Тес завладява сърцето на шефа на Джейн – в когото тя тайно е влюбена – Джейн започва да преосмисля живота си на „вечната шаферка”.
Джейн винаги е обгрижвала всички останали, но не и себе си. Целият й живот е подчинен на това да прави другите щастливи и доказателство за това е пълният й гардероб с цели 27 шаферски рокли. Но една незабравима вечер, когато Джейн успява да прескочи между две сватбени тържества в Манхатън и Бруклин, Кевин (Джеймс Марсдън) става свидетел на това нейно изключително постижение,– той е журналист, който осъзнава, че публикуването на история за тази жена, пристрастена към сватбени церемонии, е ключът към успешна кариера в журналистиката.
Джейн влиза в сблъсък с циничната натура на Кевин, който осмива всичко, което тя смята за ценно в живота. За да усложни още повече перфектния живот на Джейн, се появява нейната по-малка сестра Тес (Малин Акърман). Тес мигновеноз спечелва сърцето на шефа на Джейн Джордж (Едуард Бърнс) и вербува сестра си, която винаги й е угаждала досега, да планира сватабата й с Джордж. Но чувствата на Джейн към Джордж довеждат до шокиращи разкрития... и може би до началото на нов живот за Джейн.
„27 сватби” е завършекът на една забележително успешна година за Хейгъл, чийто възход към звездния успех започва с награждаването на изпълнението й в единот най-нашумелите сериали, „Анатомията на Грей”, и продължава със зашеметяващата й роля в „Позабременяла”. Когато продуцентът на „27 сватби” Джонатан Гликман вижда кадри от комедията на Джуд Апътоу, той мигновена почувства, че Хейгъл „е наистина поразителна и че притежава страхотна енергия”. Гликман и съ-продуцентите Гари Барбър и Роджър Бърнбаум, които са партньори в Spyglass Entertainment, са въ ввъзторг, когато Хейгъл казва „Да!” на „27 сватби”.
Хейгъл открива много заинтригуващи черти в своята героиня Джейн. „Като всеки човек, Джейн се гордее с нещата, които наистина умее да прави”, отбелязва Хейгъл. „Очевидно й харесва да бъде шаферка, но Джейн взема това твърде насериозно, тъй като се съобразява преди всичко с желанията на другите, като се лишава от мигове, в които може да натрупа скъпи спомени за себе си. Тя просто играе второстепенна роля в сюжета на собствения си живот”.
„Наистина се възползвах от възможността да изиграя образ, който е забавен и очарователен, но едновременно с това притежава и своите недостатъци – всичко, което може да се желае в един комедиен образ”, допълва Хейгъл. „Допада ми този тип комедия и беше истинско удоволствие да проследя колко далече може да стигнем с хумористичнте нотки в нея. През цялата си кариера съм чакала точно тази роля”.
Алин Брош МакКена, която написва оригиналния сценарий за „27 сватби” и адаптацията за ключовия комерсиален успех на „Дяволът носи Прада”, описва сагата на Джейн „като закъснялото порастване на една жена, която открива нещата, които трябва да промени в себе си, за да премине от ролята на вечната шаферка в статута на булка”.
МакКена разказва, че за сценария е получила вдъхновение от истинския случай на една нейна приятелка, която има поредица от прояви като шаферка в живота си. „Ходила е на поне на дузина сватби и това само по себе си ми се стори удивително”, разказва МакКена. „Попитах се какво би могло да накара един човек да ходи на толкова много сватби и то все в ролята на шаферката. Очевидно тази жена има много връзки и приятелства, но има нещо което я разграничава от тях и от възможността да има лична връзка, която е само нейна”.
Обаятелният начин, по който МакКена пдострекава диалога и комичните ситуации, които са едновременно с това прочувствени и искрени, е една от причините Хейгъл и останалият актьорския екип да се присъединят към този проект. „Алин умее да се забавлява, да пише кратки диалози, които наистина разкриват образите на истински хора”, казва Ан Флечър, която е признат хореограф („40-годишният девственик”, “Walk Hard: The Dewey Cox Story”), която режисира „27 сватби”. (Нейният главен дебют е в денс хита „В ритъма на танца”). „Влюбих се и напълно се идентифицирах с образа на Джейн, защото аз също съм напълно зависима от околните! Викат ми „Мама”, защото обичам да се грижа за всички. Но когато винаги искаш да направиш нещо за другите, в процеса забравящ за себе си. Това се получава както с Джейн, така и с много други жени по мое мнение”.
Заедно с покойния Боби Нюмър, изпълнителен продуцент на „27 сватби”, МакКена прокарва идеята за историята пред Spyglass Entertainment. Барбър, Бърнбаум и Гликман са привлечени мигновено към филма. „Историята е за момичето-любимка на всички, но което не е имало приятел и никога не се е опитвала дори да получи това, което иска в живота”, отбелязва Гликман. „Тя е един забавен и интригуващ образ”.
Работата по сценария продължава и историята се развива от един обикновен разказа за две жени, които се борят за сърцето на един мъж в история за две сестри със сложни семейни взаимоотношения, което придава повече дълбочина, хумор и емоция на разказа. „Опитахме се да се фокусираме върху емоционалното прозрениие и естествеото на нещата, отколкото на чисто механичния начин, по който двама човека намират пътя към себе си”, казва МакКена. Гликман допълва: „„27 сватби” е натуралистичен филм с невероятната идея за една жена, която е била шаферка цели 27 пъти. Това ни позволява да опишеме лудостта, която цари по време на сватбените церемонии, като в същото време изградим една романтична комедия, която се върти главно около човешките образи и предлага големи изненади”.
Веднага щом продукцията стартира, Флечър и МаКена мигновено се влюбват в звездата на филма. „Кейти [Хейгъл] толкова добре разбира физическия аспект на комедийния жанр, развитието на образа и има усет за това, което е естествено и смешно”, казва Флечър МакКена допълва: „Удивително е това, че човек, който е толкова красив и уравновесен, може да придаде едновременно и хумора и самотното чувство в това да бъдеш вечната шаферка”.
Докато героинята на Хейгъл Джейн е в сърцето на историята, другите главни роли също изиграват основна роля в определянето на посоката на нейното житейско пътуване. Любимата, но двулична по-малка сестра на Джейн, Тес, е изиграна от Малин Акърман, която наскоро си партнира с Бен Стилър в ролята на булката от ужасите в „Хем сърби, хем боли” и сега отново снима за дългочаквания филм „Watchmen.” „Тес е ахилесовата пета на Джейн”, отбелязва Хейгъл. „Джейн не може да откаже на Тес, както не може да й позволи сама да направи грешки”. Джейн винаги решава проблемите й и оправя бъркотията след нея - нещо което Тес приема за даденост и от което се възползва, без да се замисля за последиците. Ндвете сестри се обичат неимоверно много и помежду им съществува много силна връзка, която обаче малко се е изкривила във времето”.
„Тес определно е типичната по-малка сестра, за която пътят е отъпкан от по-голямата й сестра”, казва Акърман. „Тя знае как да манипулира ситуацията в своя полза, както манипулира и собствената си сестра.. Това е един забавен образ за изиграване, защото Тес се превръща в „булката-годзила” (Bridezilla) и полудява малко или много по време на подготовката на сватбата й. Но дълбоко в себе си тя е истинска жена, която знае точно какво се случва”.
Създателите на филма искат създадат характерен стил и за двете сестри. Джейн е привлекателна, но не чак толкова бляскава”, отбелязва дизайнерката на костюмите Катрин Мари Томас, но „Тес трябва да изпъква. При първата й среща с Джордж – мигът, в който сърцето на Джейн е разбито – искахме Тес да е сияйна и възпламеняваща – с вид, който предизвиква катастрофи. Сред хора, които са облечени предимно в тъмни светове, от Тес направо струят лъчи, защото тя е в къса жълта рокля с гол гръб. Горката Джейн, защото на шефа й му потичат лигите по сестра й.”
Двете актриси веднага намират общ език, но Хейгъл не е сигурна дали зрителите ще ги възприемат като сестри. „Първата ми реакция беше, че Малин и аз изобщо не си приличаме”, твърди Хейгъл, „но заучихме еднакви маниери и придобихме еднакъв стил на говорене. Когато отидохме на вечеря в Провидънс, където е заснета по-голямата част от филма, 4 или 5 човека ни попитаха дали сме сестри!”
Мъжете в живота на Джейн са циничният журналист Кевин и бизнес-предприемачът Джордж. Джеймс Марсдън е в ролята на Кевин, амбициозен репортер в Ню Йоркски вестник, където с неохота списва неделна рубрика на тема „Сватби”, която въпреки цинизма свързан с всичко около ритуала, е написана по красив и трогателен начин.
Флечър избира Марсдън за ролята след като работи с него в „Лак за коса”, където Марсъдън изиграва водещия на Балтиморското ТВ шоу, Корни Колинс. Тя отбелязва, че променливата връзка между Кевин и Джейн, е класическата ситуация за жанра романтична комедия, при която противоположностите се привличат. „Понятно е защо Джейн устоява на Кевин”, казва Флечър. „Той е саркастичен и раздразнителен, постоянно я тормози и й натяква. Той се крие зад бързия си ум и сарказма, но видимо притежава каризма, чар и чувство за хумор”.
МакКена допълва: „Образите на Джейн и Кевин обаче имат една обща черта, а тя е че са наблюдатели– той по професия – и по техен си начин са избрали да стоят встрани от действието и само да наблюдават”.
Марсдън става известен с ролята си на Циклопс във филмовата трилогия „X-Мен” и се вълнува, че е в главната романтична роля. „Обикновено съм в ролята на този, на който не му се получава, но се зарадвах, след като прочетох сценария и осъзнах, че ме имат предвид за ролята на мъжа, който получава момичето в края!”
Прогресивно мислещия мъж-мечта Джордж, в чиято роля е Едуард Бърнс, е донякъде пълната противоположност на циничния вестникар на Марсдън.Джордж. Той е основателят и изпълнителният директор на производите; за еко-дрехи и аксесоари. „Джордж е кино версията на перфектния мъж от големия град”, казва Бърнс. „Той е винаги коректен, работата му е благородна, свързана с околната среда, работил е сам върху себе си, по-големият брат е на малко момче и...има страхотно куче. Разбира се, знаем, че мъж като Джордж не съществува в реалността”.
Джуди Гриър е в ролята на Кейси, най-добрата приятелка на Джейн и колежка във фирмата на Джордж, Urban Everest. „Кейси е безсрамно гръмогласна и нецензурна - казва всичко, което й идва наум”, описва Гриър. „Тя е забавна и се опитва да предизвика дивото в Джейн, но едновременно с това й е много верна като поставя приятелство им над всичко останало”.
Централна „роля” е отредена и на централните, често пъти ексцентрични сватбени облекла, чийто дизайн принадлежи на Катрин Мари Томас. Томас смята, че заслугата е на Флечър за това, че я е подкрепила в преминаването на границите на общоприетото в модата . „Ан с удоволствие изучаваше по-нестардтната модна страна на роклите за шаферки”, твърди Томас. „Ако използваш 27 обичайни рокли, няма да изглежда толкова интересно. Искахме да предадем досадата, която съпътства носенето на такива „нестандартни” тоалети”.
Опитът на Флечър в танците си проличава в дизайна на дрехите. „Исках да превърна тези рокли в тоалети със съответните им аксесоари, които да придават вид на хората сякаш всеки момент ще затанцуват в масовка”, обяснява тя.
Томас оприличава подбирането на рокли на сглобяването на мозайка. „Започнахме с 50 тоалета, махахме една и слагахме друга, която е малко по-смешна, като добавяхме дантела или шапка например”, обяснява тя. „След като сме ги украсили до етап, в който всички сме доволни от избора, осъзнахме, че сме надхвърлили бройката с три рокли и за наше огромно съжаление, трябваше да отхвърлим още тоалети”.
Любимият тоалет на Хейгъл е роклята, която нарича „Отнесени от вихъра” - тоалет, с който дори Скарлет О’Хара би се гордяла. Роклята с наименование „Сватба в плантацията” е направеа от жълта коприна с оранжеви цветя и дантела от оранжеви ленти, допълнена със сламено оранжево боне с оранжева лента по края както и панделка, плюс бял дантелен парасол с оранжеви връзки и ярко оранжеви сандали. „За роклята „Отнесени от вихъра” сме сътворили всичко сами както и осемте рокли с обръч в различни цветове”, казва тя.
Има и рокля „Бахама мама”– крещящо розово с големи розови и жълти парчета от тюл по цялата дължина на роклята. „Каубойската рокля” се състои от бяла каубойска шапка с ярко розово цвете, „Подводната рокля” е допълнена с розови чехлички и водолазни очила и роклята „Зелено повръщано” - без коментар.
Въпреки че снимките са правени предимно в Ню Йорк, голяма част от филма е снимана на Роуд Айлънд. „Провидънс, Роуд Айлънд, предлага страхотни места за снимки, които достоверно наподобяват Манхатън”, казва Джонатан Гликман. „Също така, болшинството от снимките са правени извън града– на плажа и в провнциален Ню Йорк – Роуд Айланд беше чудесният избор за наподобяването на тези места”.
Екипът на продукцията прекарва все пак две седмици в Ню Йорк, снимайки места, които са характерни за Голямата Ябълка.
По време на продукцията и в последния етап на пост-продукцията, ключови думи за Ан Флечър са „огромен” и „достоверен”. „Когато чувам да описват „27 сватби” като средностатистическа романтична комедия, възкликвам „Спрете, това е един гигантски филм!”. Всяка сватба е едно огромно събитие, като се започне от избора на цветята до роклите до хората, танците и всички останали елементи. Предизвикателство представляваше да направим ситуациите и героите важни и запомнящи се, без да се престараваме. Стремежът беше да накараме публиката да се влюби в тези герои в мига, в който ги срещне на екрана”.
А доколкото става въпрос за жената, чиито многобройни пътувания до олтара като шаферка са вдъхновили сценаристката Алин Брош МакКена, „тя се е сгодила само два месеца преди да стартира филма и към момента на премиерата вече ще бъде омъжена!”, възкликва сценаристката.