Музиката играе важна роля както в света на Майлс, така и във филма като цяло. Даниъл Пембъртън (Бандитките на Оушън, Всичките пари на света), който е автор на заредената с енергия музика на филма, че е бил възхитен от ентусиазма, с който всички от екипа са искали да създадат нещо съвсем ново и оригинално.
„Не беше лесно.“ – казва той. „Но от творческа гледна точка беше много вълнуващо. Бях много вдъхновен от визията на филма. Бях много впечатлен от дързостта, с която са работили художниците и исках да пренеса това чувство и в музиката, доколкото мога. Исках не само да пресъздам образа на Майлс, но и като цяло вълнението, което изпитвах като 13-годишно дете, когато ходех на кино.“
Пембъртън е искал музиката на филма да играе важна роля в света на Майлс. Показателна за неговите търсения е сцената, в която Майлс рисува графити и слуша музика на уредбата на своя чичо Арън. „В действителност музиката има три елемента – електроника, грамофон и оркестър. Когато бях по-млад, ходех доста по клубове да слушам скречовете на диджеите. Грамофоните и скречовете винаги са ми били много интересни. Всъщност това е основата на хип-хоп музиката. Исках да създам усещането за два различни свята, които имат неразривна връзка един с друг. Хип-хопът в основата си е ремиксиране на вече познати мелодии в нещо ново, а аз имах чувството, че всички правим точно това във всеки аспект от създаването на този филм.“
За да бъде на нивото на иновативната визия, Пембъртън поема по амбициозен и изпълнен с предизвикателства път. В началото, той и неговият екип записват и миксират множество елементи – от синтезатори до голям оркестър, след което ги записват на винил по най-съвременни техологии. Скречовете се миксират, монтират и отново ремиксират докато се получи резултат, от който всички са доволни. „Работих с диджей, който е световен шампион на DMC. През цялото време той казваше, че никога досега не е правил нещо подобно. Понякога пускахме една сцена и въртяхме грамофоните дотогава, докато не се получеше ефект на оркестър от 80 души. Накрая бяхме наистина удовлетворени, защото знаехме че музиката не само отговаря на характера на героя, но в същото време можете и да си я тананикате.“
Пембъртън споделя, че е стигнал до крайности в опитите си да включи нови техники, за да е на нивото на иновативната визия. „Музикалната тема на Майлс, която се чува през целия филм, е хибрид от толкова много неща. Имаме включен звука на истински аерозолен спрей; електронните звуци от пипалата на паяка са скречове, които имат за цел да пресъздадат високото ниво на енергия; включени са и скречове на музиката, която създадох специално за голям оркестър. На този фон имаме и други електронни, ударни и оркестрови елементи. Беше ужасно трудно, но звукът трябваше да бъде безупречен.“
Продуцентът Фил Лорд споделя, че е искал саундтракът на филма да отразява музиката, която Майлс би слушал в реалния живот. Освен иновативната музика на Пембъртън, в саундтрака са включени и нови песни на едни от най-популярните хип-хоп, поп, рок и латино изпълнители. Сред най-популярните парчета са хитовете “Sunflower” на Post Malone и Swae Lee, “Familia” на Nicki Minaj, Anuel AA и Bantu и “What’s Up Danger” на Blackway и Black Caviar. Албумът с музиката от филма ще бъде издаден на 14 декември 2018 г. от Republic Records, съвместно със Sony Pictures.
|