Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Спайдър-мен: В Спайди-вселената

Създаването на музика за спайди-вселената - Спайдър-мен: В Спайди-вселената / информация за филма

Spider-Man: Into the Spider-Verse 2018
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

Създаването на музика за спайди-вселената

06.12.2018  |   синефиш.бг
Музиката играе важна роля както в света на Майлс, така и във филма като цяло. Даниъл Пембъртън (Бандитките на Оушън, Всичките пари на света), който е автор на заредената с енергия музика на филма, че е бил възхитен от ентусиазма,  с който всички от екипа са искали да създадат нещо съвсем ново и оригинално.

„Не беше лесно.“ – казва той. „Но от творческа гледна точка беше много вълнуващо. Бях много вдъхновен от визията на филма. Бях много впечатлен от дързостта, с която са работили художниците и исках да пренеса това чувство и в музиката, доколкото мога. Исках не само да пресъздам образа на Майлс, но и като цяло вълнението, което изпитвах като 13-годишно дете, когато ходех на кино.“

Пембъртън е искал музиката на филма да играе важна роля в света на Майлс. Показателна за неговите търсения е сцената, в която Майлс рисува графити и слуша музика на уредбата на своя чичо Арън. „В действителност музиката има три елемента – електроника, грамофон и оркестър. Когато бях по-млад, ходех доста по клубове да слушам скречовете на диджеите. Грамофоните и скречовете винаги са ми били много интересни. Всъщност това е основата на хип-хоп музиката. Исках да създам усещането за два различни свята, които имат неразривна връзка един с друг. Хип-хопът в основата си е ремиксиране на вече познати мелодии в нещо ново, а аз имах чувството, че всички правим точно това във всеки аспект от създаването на този филм.“

За да бъде на нивото на иновативната визия, Пембъртън поема по амбициозен и изпълнен с предизвикателства път. В началото, той и неговият екип записват и миксират множество елементи – от синтезатори до голям оркестър, след което ги записват на винил по най-съвременни техологии. Скречовете се миксират, монтират и отново ремиксират докато се получи резултат, от който всички са доволни. „Работих с диджей, който е световен шампион на DMC. През цялото време той казваше, че никога досега не е правил нещо подобно. Понякога пускахме една сцена и въртяхме грамофоните дотогава, докато не се получеше ефект на оркестър от 80 души. Накрая бяхме наистина удовлетворени, защото знаехме че музиката не само отговаря на характера на героя, но в същото време можете и да си я тананикате.“

Пембъртън споделя, че е стигнал до крайности в опитите си да включи нови техники, за да е на нивото на иновативната визия. „Музикалната тема на Майлс, която се чува през целия филм, е хибрид от толкова много неща. Имаме включен звука на истински аерозолен спрей; електронните звуци от пипалата на паяка са скречове, които имат за цел да пресъздадат високото ниво на енергия; включени са и скречове на музиката, която създадох специално за голям оркестър. На този фон имаме и други електронни, ударни и оркестрови елементи. Беше ужасно трудно, но звукът трябваше да бъде безупречен.“

Продуцентът Фил Лорд споделя, че е искал саундтракът на филма да отразява музиката, която Майлс би слушал в реалния живот. Освен иновативната музика на Пембъртън, в саундтрака са включени и нови песни на едни от най-популярните хип-хоп, поп, рок и латино изпълнители. Сред най-популярните парчета са хитовете “Sunflower” на Post Malone и Swae Lee, “Familia” на Nicki Minaj,  Anuel AA и Bantu и “What’s Up Danger” на Blackway и Black Caviar. Албумът с музиката от филма ще бъде издаден на 14 декември 2018 г. от Republic Records, съвместно със Sony Pictures.


 
 

Снимки

 

Сине Гранд Сине Гранд Cine Grand Bulgaria
Опасни шматки Опасни шматки Opasni shmatki
Заешка Академия Заешка Академия Rabbit Academy: Mission Eggpossible



 
Cinefish.bg Cinefish.bg