Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Войната за планетата на маймуните

ДА ВДИГНЕШ ЛЕТВАТА С “PERFORMANCE CAPTURE” - Войната за планетата на маймуните / информация за филма

War for the Planet of the Apes 2017
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

ДА ВДИГНЕШ ЛЕТВАТА С “PERFORMANCE CAPTURE”

26.6.2017  |   синефиш.бг
Развитието на свръхмодерната „performance capture“ технология, която може да запише и най-дребните нюанси на движение, жестове и емоции на компютърно анимирани герои с помощта на истински актьори, доведе до създаването на най-забележителните образи в трилогията.

Сливането на технологията с актьорската игра обаче не е постоянна величина и летвата продължава да се вдига все по-нагоре и нагоре. Според Анди Съркис наскоро бе регистриран истински пробив в начина, по който актьорите подхождат към „performance capture“ роли като тази на Цезар.
   
„Актьорите започват да разбират, че когато снимаш „performance capture“ не стоиш статично на мястото на героя си, чакайки магията да оживее по-късно чрез компютъра. Ти не просто изобразяваш героя, ти трябва да се превърнеш в него“, споделя Съркис. „Според мен няма никаква разлика в това да играеш роля в „performance capture“ екипировка или обикновена роля с костюм и грим. Абсолютно никаква“.
   
Съркис си спомня разговора си с Уди Харелсън за начина, по който се е надявал двамата да работят заедно – единият в екип за „performance capture“, другият не, но и двамата дълбоко потопени в образите си. „На актьор, изправил се срещу колега в „performance capture“ костюм, обикновено му трябва време, за да привикне. Но веднъж почнете ли да си общувате, ти става ясно, че макар и другият да е със закрепена камера на главата и с точки около лицето, и двамата всъщност сте еднакъв продукт на въображението“.
   
Новото предизвикателство пред Съркис във „Войната“ било да пресъздаде всички чувства, бликащи от затрудненото положение, в което се намира Цезар – положение, изключително човешко, но в нечовешки образ. А  това означавало да разкрие неподправени, на първично ниво, емоции.
   
Създателите на филма се обръщат отново към специалистите по визуални ефекти на новозеландското студио Weta Digital. „Да работиш с Дан Лемън и екипа на Weta е изключително вдъхновяващо“, казва Рийвс. „Те постоянно вдигат летвата на постижимото и резултатите, видими във филма, са наистина връх във визуалните ефекти към днешна дата“.

Weta Digital продължи да развива „performance capture“ технологията си по време на трите филма, за да може, независимо къде историята отведе героите, играта на актьорите да е винаги заснета и аниматорите да станат свидетели на нейната динамика. „Когато снимахме „Възходът“, технологията никога не бе прилагана извън рамките на студиото, и ние бяхме първите, които снимаха в гора“, спомня си Питър Чернин. „Сега си позволихме да се качим по планинските върхове и насред снега. На хората не им е ясно колко невероятно сложно е това. Мократа козина е една от най-трудните задачи за дигитално изпълнение, а сняг върху козина е дори по-трудно. Това, което е наистина забавно е, че много хора започнаха да се занимават със специални ефекти благодарение на оригиналния „Планетата на маймуните“, въпреки че е заснет с костюми и грим, а сега те напредват в компютърно-генерираната анимация, за да създадат още по-невероятни образи като маймуна, яхнала кон насред снега“.

Дан Лемън, супервайзър по визуалните ефекти в Weta, номиниран за „Оскар“ за „Възходът“ и „Зората“, споделя, че след снимките на първия филм, „performance capture“ технологията е напреднала така, както и самите маймуни са еволюирали. Все повече ограничения са отпаднали. Инструменти за real-time анимация сега позволяват на аниматорите да вземат на момента сложни и много точни решения, касаещи лицевото изражение на героя, давайки им възможност да пресъздадат всеки израз и прецизност на актьорската игра, и то за стотици герои в кадър.

Поднасяйки друго предизвикателство на Weta, „Войната“ включва няколко ключови герои сред маймуните, повече отколкото в предишните филми, които говорят софистицирано. „Убедителните изражения на лицето и синхронизирането на устните са предизвикателство. Да се направи на един герой е достатъчно трудно, но тъй като кастът ни се увеличи, трябваше истински да напреднем в лицевите умения, за да може да повярвате на това, което виждате на екрана“, споделя Лемън.

За пръв път технологията е била използвана и при екстремни климатични условия, включително снеговалеж. Лемън обяснява: „Трябваше да прибегнем до процес, вече смятан за достатъчно чувствителен, и да го приспособим внимателно към райони с температури под нулата и снежни вихрушки. Вълнуващо е, защото създадохме възможността да използвате „performance capture“ технологията навсякъде, взаимодействайки си с околната среда, и да имате пълната увереност, че сте заснели всеки нюанс в актьорската игра“.

 
 

Снимки

 

Сине Гранд Сине Гранд Cine Grand Bulgaria
Опасни шматки Опасни шматки Opasni shmatki
Заешка Академия Заешка Академия Rabbit Academy: Mission Eggpossible



 
Cinefish.bg Cinefish.bg