Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Х-Мен: Апокалипсис

АПОКАЛИПСИС СЕГА ... И ПРЕДИ - Х-Мен: Апокалипсис / информация за филма

X-Men: Apocalypse 2016
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

АПОКАЛИПСИС СЕГА ... И ПРЕДИ

09.5.2016  |   синефиш.бг
Не е лесна задача да продължиш след отлично приетият от критиката и публиката блокбъстър Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще. Още повече, че целта на създателите на филма е не само да съживят очакванията за този филм, но и да ги надминат. „Беше истинско предизвикателство да представим история, която да може да надмине Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще по отношение на мащаба и залога на филма," - отбелязва сценаристът и продуцент Саймън Кинбърг.

Творческият пробив идва с решението да се появи нов антагонист и това да е най-мощният мутант злодей в цялата вселена на Х-Мен. „Апокалипсис представлява заплаха от космическа величина и това чувство за мащабност много допадна на режисьора Брайън Сингър и на мен," – добавя Кинбърг.

Разбира се, решението да включи този герой от страна на Сингър е решаващо. Той преоткри на комикс жанра още с дебюта си с Х-Мен през 2000 г., и последвалия X-мен 2 през 2003 г. С тези филми, и след това години по-късно с Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще , Сингър безпроблемно възпламенява задвижваната от героите сплав от драма, научна фантастика и екшън приключение.

Сингър специално е притеглен от самоопределянето на Апокалипсис за бог. „Бях завладян от идеята за могъществото на древен мутант и какво той би си помислил, ако е роден преди 20 000 или 30 000 години. Разбира се, че ще си помисли, че е бог и ще се държи като такъв. И хората също ще гледат на него и ще го възхваляват като бог.

„Апокалипсис вярва, че е негова отговорност да построи ново общество и да премахне вроденото човешко варварство. През хилядолетията той го е правил многократно, например във Вавилон, Аркадия, Шумерия – бил наричан с имена на различни богове през отделните си животи.

„Брайън се разрови надълбоко в историята, за да внесе този невероятен злодей от древната история.“ - казва продуцентът Хъч Паркър. Наистина много преди светът да е бил наясно със съществуването на мутанти, Апокалипсис е властвал като бог. Всъщност „той възприема себе си не само като бог, но смята че е бог, - казва Кинбърг. - Това е много благодатна идея за образ на злодей. В този филм борбата не е между хора и мутанти, каквато сме виждали досега; това светът, какъвто Апокалипсис си представя, в който оцеляват само силните."

„Той е заплаха, различна от всичко известно досега на Х-Мен, - допълва Паркър. – Апокалипсис е много могъщ и древен и в същото време не от този свят."

Като се има предвид представата на Апокалипсис за световно унищожение, не е изненадващо, че това е визуално най-амбициозният филм за Х-Мен. „Ние не само пътуваме по света, но говорим за възможен край на земята, а може би и край на Вселената", - казва операторът Нютън Томас Зигел, който е работил съвместно със Сингър в три филма за Х-Мен, както и в Обичайните заподозрени, Операция: Валкирия и Прилежен ученик.

Кинозрителите за първи път зърнаха Апокалипсис в сцената след финалните надписи на Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще, където тогава младият мутант строи пирамиди телепатично, докато работниците се кланят в краката му.

5000 годишното отсъствие на Апокалипсис започва, когато цивилизацията е в своя апогей; и се разбужда когато е в относителния си упадък. Когато се появява отново в Кайро през 1983 г. след хилядолетната си дрямка, Апокалипсис е шокиран и отвратен от упадъка на цялата планета - колите, шумът, замърсяването, от всички признаци на провалил се свят, който той трябва да се очисти. Мисията му е да изтреби слабите и да изгради нов свят за оцелелите.

„Това е време на конфликт, на война и разрушение, - отбелязва Сингър. - Апокалипсис вижда една цивилизация, която отчаяно има нужда от прочистване. Хората се кланят на фалшиви идоли, боготворят парите, разполагат с ядрени оръжия, които им дават лъжливо усещане за мощ. Апокалипсис не одобрява този свят. Затова иска да сложи край и да започне всичко отначало, като преправи Земята по своите виждания.“

Израсналият през осемдесетте години Кинбърг разбира как този период е белязан от излишъка. Това се вижда във модата на прическите, дрехите, автомобилите... „През 1983 г. Апокалипсис се събужда и от съвършенството на древноегипетската култура попада в едно свръх-населено общество, което живее в замърсена среда и под заплаха от ядрен конфликт, - казва той. - Така че мотивацията му е разбираема, макар методите и целите му да са крайни."

Оскар Айзък, който поема ролята на Апокалипсис, нарича героя си „съзидателната и разрушителна сила на тази земя. Когато нещата западат и няма място за развитие, както изглеждат отстрани 80-те години, той унищожава цивилизацията и създава нова."

Сингър обмисля вариант (който по-късно отхвърля) персонажът да бъде физически огромен, поне за по-голямата част на филма. „Ще го видите как нараства и се извисява на всички и всичко, ще имате това удоволствие,  - уточнява той. - Но аз почувствах, че Апокалипсис е необходимо да прояви своята сила на убеждаване. Ето защо вместо просто да го облека в дигитален костюм и да го допълня с компютърни ефекти, аз се насочих към изтънчен и внушителен актьор като Оскар. Във филма се случват доста зрелищни неща, но за мен е важно да предам чувството за реалност, зрителят да се убеди, че Апокалипсис е физическо същество. Никога не съм искал талантът на актьора да бъде загубен сред специалните ефекти."

Ролята изисква съпоставяне на жестокост, насилие с необичайна хуманност. Това е деликатен баланс, който Айзък поддържа, благодарение на съвършените си умения. Паркър споделя: „Оскар притежава такава автентичност и драматична целокупност, че наистина през цялото време бе една от котвите на филма. Във филма действието се завърта около неговият персонаж."

 
 

Снимки

 

Сине Гранд Сине Гранд Cine Grand Bulgaria
Опасни шматки Опасни шматки Opasni shmatki
Заешка Академия Заешка Академия Rabbit Academy: Mission Eggpossible



 
Cinefish.bg Cinefish.bg