Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Пришълецът: Завет

ДОБРЕ ДОШЛИ НА „ЗАВЕТ“ - Пришълецът: Завет / информация за филма

Alien: Covenant 2017
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

ДОБРЕ ДОШЛИ НА „ЗАВЕТ“

10.5.2017  |   синефиш.бг
От самото начало Ридли Скот бе жаден за кръв и терор.
„Мисля, че първото изречение на Ридли беше: „Категорично ще правим филм с рейтинг R, така че ще се нуждаем от много кръв“. - спомня си продуцентът на ПРИШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ Марк Хуфам. - Това беше основната идея при първия ни разговор - да изкараме ангелите на всички.“

Ако някой знае как да ужасява аудиторията с интелигентно, изтънчено разказана история, това е Скот. Неговият първи Пришълецът остава класика за хорър жанра - психологически напрегнат, притеснително клаустрофобичен филм, който е жилав и ефективен колкото лъскавото чудовище, с което се сблъсква Елън Рипли и екипажът на космическия кораб Ностромо през 1979 г. „Забавно е, но аз винаги съм си мислел за Пришълецът като за един наистина добре направен филм, който е насочен към всякаква публика, - казва Скот. - Подтекстът беше доста обикновен - седем човека са заключени в стара мрачна къща и въпроса е кой ще умре първи и кой ще оцелее.“

В ПРИШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ номинираният за Оскар® режисьор се опитва да възвърне тази атмосфера на постоянна опасност и напрежение, като същевременно предлага нови идеи, които увеличават богатството и дълбочината на митологията на поредицата. Според него този подход е необходим, за да се запази сюжетът свеж и изненадващ. „Не може все да продължаваме героите да се преследват по коридорите с чудовището, става скучно. - казва Скот. - Хрумна ми, че никой не си е задал въпроса, кой е създал това нещо и защо. Възможно е зрителите да са предполагали, че чудовищата са дошли от космоса, от богове от космоса, от извънземни инженери. Но те не са. ПРИШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ ще преобърне представите на всички.“

Филмът започва с мирна космическа мисия, предназначена да отведе човечеството към нов дом сред звездите. На борда на пионерския кораб „Завет“ има двойки, които ще населят планетата Origie-6, както и десетки ембриони, които ще помогнат за установяването на новата колония. Тяхната защита е поверена на екипажа на кораба: капитан Джейкъб (Джеймс Франко) и съпругата му Дaниълс; ръководител на операциите по тераформиране (Катрин Уотърстън); вторият командир Кристофър Орам (Били Кръдъп) и неговата съпруга биолог Карин (Кармен Ейго); пилотите Тенеси (Дани Макбрайд) и Фарис (Ейми Сеймец); началникът на сигурността сержант Лопе (Демиан Бичир) и неговият съпруг и втори командващ Сержант Халет (Натаниел Дийн). С тях е и един андроид, Уолтър (Майкъл Фасбендър), който е лоялен към „Завет“, грижи се кораба по време на криосъня на пътниците, докато не стигнат до крайната цел.

Когато звездно изригване поврежда кораба, Уолтър е принуден преждевременно да събуди екипажа, за да оцелеят пасажерите. За съжаление механична неизправност заключва капитана в неговата криокамера и той загива от ужасна, брутална смърт. След инцидента дълбоко религиозният Орам застава начело на екипажа, а Даниълс е разбита от скръб заради загубата на съпруга си.

Даниелс търси утеха в компанията на единствената друга самотна фигура на кораба, Уолтър, който без съмнение изглежда познат на публиката. Той е следващата версия на Дейвид, обсебеният от филма Лорънс Арабски изкуствен герой на Фасбендър в Прометей. Макар, че технологично той е по-добър от своя предшественик, неговият емоционален обхват донякъде е ограничен. Той не може да се влюбва и е програмиран да бъде абсолютно лоялен към екипа на „Завет“. Актьорът Майкъл Фасбендър описва своя персонаж като "супер иконом".

„Дейвид на първо място е там да служи и защитава, като един добър полицай, - казва актьорът. - Той е изцяло логичен и лишен от емоции, и дори ако хората около него (особено Даниълс) търсят някаква емоционална връзка, той не откликва".
Въпреки това връзката на Уолтър с Даниълс е сложна и обагрена от натрапчиви чувства. Уотърстън казва, че Даниелс „разчита на него след смъртта на Джейкъб. Тя се чувства по-комфортно в неговата компания, отколкото сред останалата част от екипажа, именно заради емоционалното му ограничение. По-лесно е да се намира около някой, който не разбира през какво тя преминава, за да може да остане сама със скръбта си. На нея не й е нужно да се свърже с него. В същото време, обаче тя го чувства близък, защото те двамата са единствените две самотни същества на кораба.“

Докато екипажа на „Завет“ се опитва да се прегрупира след бедствието, се явява ново предизвикателство. Тенеси, който е извън кораба, за да ремонтира енергийните платна, улавя загадъчно съобщение, което звучи сякаш е зов за помощ. Екипът проследява източника на сигнала до близката планета. Мотивиран от силната си християнска вяра, Орам решава да начертае нов курс, който ще отведе кораба по непознат път към маяка. Бремето на тежките решения като командир му тежи и той винаги носи със себе си броеница, която му помага да се успокои от напрежението.

„Според мен отговорността за съдбата на тези две хиляди души му е твърде  тежка и объркваща. - казва Кръдъп. - Той изпитва огромно съмнение в собствената си способност да управлява страха си, и да поведе толкова много хора към неизвестното. До известна степен това е голяма част от историята - как Орам се отнася с останалите членове на екипажа и как в крайна сметка открива нужната доза самоувереност, яснота и морална сила, в опита си да ги защити.“
„Моментите на смут и на страх, са времето, когато е нужно да се съсредоточим върху вярата, защото тя дава сила и яснота и правилна реакция при опасни ситуации." - продължава Кръдъп.

Неговата съпруга, в ролята британската актриса Ежого, също е източник на стабилност за Орам. „Орам изпитва дълбока любов към нея, - казва Кръдъп. - Подкрепата й в основата на способността му да преживее случващото се. Не знам какво би правил без нея. Тя притежава способността да навлиза в интимния му свят, където той не позволява други хора да се доближават.“

Йонната буря, обграждаща атмосферата, не позволява на самия „Завет“ да достигне до повърхността на планетата, затова командирът изпраща експедиция с екип от учени и охранители, а Тенеси пилотира кораба-майка в орбита. Когато сценаристът Макбрайд се среща първоначално със Скот, за да обсъдят образа на Тенеси, режисьорът има нещо много конкретно предвид: майор ТиДжей „Кинг“ Конг игран от Слим Пикънс в класическата сатира на Стенли Кубрик, Д-р Стрейнджлав или как престанах да се безпокоя и обикнах бомбата.

„Ридли каза, че образът на Тенеси ще е неговата почит към героя, така че положихме много усилия да намерим перфектната каубойска шапка и перфектния костюм за полет, - казва МакБрайд. – Персонабът беше толкова ясен в сценария, сякаш можех сам да видя оживелия образ. Ридли Скот притежава таланта да открива нужните му актьорите, за които знае, че може сами да се справят. И чак тогава им дава насоки. Ако отидеш твърде далеч, ще те върне обратно, но през цялото време е там, за да види ти какво ще направиш.“

Докато Даниълс, Орам, Карин, Уолтър и Фарис, заедно с екипа по сигурността, се отправят към повърхността на планетата в корабната совалка, Тенеси остава на „Завет“ с експертите по комуникации и навигация Ъпуърт (Кали Ернандес) и нейния съпруг Рик. Скоро обаче, той става неспокоен, завладян от чувство на безпокойство, тъй като бурята пречи на истинската комуникация с екипа на планетата. „Едно от най-интересните неща в сценария е фактът, че корабът е пълен с двойки, и това веднага вдига нивото на ужаса, - казва МакБрайд. - Не става дума само за вашето оцеляване, а за оцеляването на човека, с когото сте свързани.“

След дълъг период на разочароващо мълчание, те трябва да решат дали да преместят „Завет“ по-близо до планетата. Ъпуърт се опълчва на Тенеси да се придържа към протокола и да не застрашава „Завет“ и нейните човешки обитатели. „Цари влудяващо безсилие, - обяснява Ернандес. - Те са загубили връзка. Ако се опитвате да се свържете с друг човек (във всеки контекст) и загубите връзка, то вие се борите да възстановите тази връзка. Това се опитва да направи и Тенеси.“
При маневрите през бурята има нанесени щети по совалката, но екипът безопасно пристига на планетата, където открива спиращи дъха величествени пейзажи. Но има нещо смущаващо във великолепната гледка - околната среда е прекалено тиха. „Планетата е чудесна, грандиозна и доста заплашителна, - обяснява Скот. – Тя е мъртва планета, като обитавана от духове къща. Няма фауна, единствено растения и дървета. Няма никакви животни изобщо.“

Когато Фарис остава близо до совалката, за да извърши необходимите ремонтни дейности, Карин, придружена от охраната редник Ледуърд (австралийският актьор Бенджамин Ригби), се опитва да вземе биологични проби. Разходката им из все по-необикновения ландшафт се превръща в ужас - Ледуърт се разболява без видима причина и Карин се бори да го върне в медицинската станция на совалката.
А на кораба Фарис започва да получава неприятни обаждания от колегите си. „Ридли снима тази сцена в средата на Милфорд Саунд в Нова Зеландия, - спомня си Симец. – Героят ми беше сам, чувах тези ужасяващи откъслечни звуци в слушалката и реагирах на това. Не можех да направя нищо, защото не знаех къде са – звуците бяха объркани и зловещи, интеркомът се разпадаше. Беше невероятно колко ефективно Ридли изгради тази сцена."

Когато Ледърд и Карин стигнат до медицинския отсек, адът се изсипва. Това, което Карин вижда под ярките флуоресцентни светлини, е ужасното раждане на Неоморф, най-новата извънземна инкарнация, която се присъединява към пантеона на чудовищата на франчайза. Ейого казва: „Карин няма никаква представа какво е това същество и в този момент мистерията е най-осезаема и мощна. Не е като да се сблъскате с тигър и да предусещате какво следва. Няма начин да преговаряш с тези същества.“

„Това е първият истински момент, когато публиката ще се припомни ужасът, който я е завладял във филмите за Пришълеца, - добавя тя. - Чувствате, че нещо не е наред, и то е толкова извън нашите представи, че е ужасяващо.“
Ситуацията бързо излиза извън контрол, чудовището атакува да си проправи път през Ландер, заплашвайки всичко излязло насреща, а екипажът е наистина отчаян.

В този момент помощта пристига под формата на мистериозна закачулена фигура, която има странна метод за контрол върху хищните видове. Неочакваният спасител се оказва Дейвид от кораба Прометей, който е бил в уединение около десетилетие и със сигурност изглежда доста поизносен.
„Когато се срещаме първият Дейвид в ПРИШЪЛЕЦ: ЗАВЕТ той е леко позанемарен,
- казва Фасбендър, който освен в ролята на Уолтър, играе и познатата си роля от Прометей. - Косата му е дълга, пораздърпан е и живее сам на тази планета в търсене на творческа си страна като свири музика и рисува".

Дейвид води ужасените изследователи в прикритията на изоставен град, но с всяка минута се задава нова и по-сложна заплаха. „Дотогава ние просто се опитваме да останем живи и цели, а вече започваме да губим хора, вече сме се лишили от нашата совалка, която е единственият изход, - казва Бичир (Омразната осморка). – Лопе на всяка цена трябва да си възвърне контрола и да действа уверено."
Дори за опитен войник гледката на разбития екип и сърцераздирателна. „Дори в най-безумните си кошмари той не си е представял, че това може да се случи с човешко същество. А в добавка на всичко и любовта на живота му, Халет, е изложен на риск", - казва Бичир.

Относно автентичността на връзката между Халет и Лопе, Дийн казва: „Те са женени от доста години. Обичат се. Ние не наблягаме на факта, че са гейове. Мисля, че е страхотно, че Ридли и продуцентите са поставили тази тема в контекста на франчайза, тъй като се надяваме, че за човечеството в бъдеще това няма да е проблем. Те са добри хора, които се обичат, и в случая са отлични войници, които си служат чудесно с М-4!“

Бичир и колегите му актьори от взвода са подложени на интензивно физическо обучение с оръжие и фитнес тренировки. Освен тази подготовка, Бичир подчертава огромната стойност на едноседмичните сесии с Ридли Скот относно изясняването на вътрешния живот на Лопе. „Случвало се е да работя по филми, където не репетирам или дори говоря за героя с режисьора, - казва Бичир. - Има много начини да се слееш с образа и да разрешиш някакъв проблем, но възможността да проведа тези сесии едно на едно с Ридли беше невероятно. Той е едно от имената, които винаги съм поставял в списъка си с коледни желания. И когато получих възможността да работя с гений в личното си време, го приех като подарък.“

„Мисля, че Ридли е потвърждение, че великите майстори правят всичко много лесно, просто и с огромна любов, - продължава Бичир. - Той е разбираем и интелигентен и начинът, по който решава всичко е просто и много. Той имаше повече енергия от всички нас на снимачната площадка. Винаги беше там и винаги бе готов.“
Докато за Бичир работата със Скот е новост, ПРИШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ отбеляза третото сътрудничество на Фасбендър и режисьора след Прометей и Съветникът. „Майкъл е страхотен актьор и има невероятно чувство за хумор, - казва Скот. -

Винаги се забавлявам да работя с него, което е много важно. Почти винаги се оглеждам за тази страна на Майкъл - неговото пакостливо чувство за хумор.“
Заедно актьорът и режисьорът изследват цялата сложна поведенческа верига, вкоренена в Дейвид, и най-вече неговата хитра и подривна страна. „Ридли и аз се опитахме да открием хумора в него, смешните му детайли, - казва Фасбендър. -

Когато се забавляваме сме искрени и без задръжки. И така е по-вероятно да изпитаме в по-пълна степен други неща като шок и ужас".
Тъй като опасността ескалира с бързи темпове, екипът на „Завет“ трябва да направи рискована спасителна мисия, и в този момент героинята на Даниелс взима нещата под свой контрол. „Филмът се разгръща като лудешки клип - казва Уотърстън. - Няма време героите да осмислят това, което се случва. Всички са принудени да действат.“

Следвайки сигурните стъпките на Рипли на Сигорни Уивър, Уотърстън се съсредоточава върху мястото на Даниълс сред богатото наследство на женските герои на Скот. „Ридли е режисьор, който винаги е представял жените по един наистина честен и правдоподобен начин, и винаги е бил привличан от такива героини, - казва Уотърстън. - Даниелс е характер, който става по-ясен в условията на криза. В началото Даниълс е представена като способна, умна и добра в работата си, но не мисля, че в нея изпъква някаква героична фигура. С течение на филма става ясно, че тя умее да функционира и да мисли ефективно именно в тези моменти на криза. Беше ми по-лесно да разкажа за нея като постепенно разкривам колко е способна и смела, вместо да я представя, че се е родила готова за битка. Аз не познавам такъв човек.“

Скот казва, че Уотърсън перфектно влиза в ролята на Даниълс. „Имах нужда от жена с физическо присъствие, висока, атлетична и страхотна актриса, - казва режисьорът. - Тя е специална. Интересното е, че и тя, и Били Кръдъп идват от театъра, и до голяма степен донесоха своята специфична техника, знания и чувствителност. Когато правите такъв филм - с хора, които постоянно и непрекъснато умират, страхът е нужно да се проявява постоянно. Има много нюанси на страх, много нюанси на разкаяние. Човек, който има театрална основа, се вмъква дълбоко в образа и може да се справи. Това помогна много.“

Продуцента Хуфам също хвали работата на Уотърстън във филма. „Летвата пред Катрин беше доста високо, но тя успя, - казва той. - Беше много ентусиазирана за ролята и бе готова за всичко, което й предложихме като изпитания. Закачена на кабели, които я разнасяха в небето, хвърляна от стоманени платформи, участие в безброй битки. Сякаш процъфтяваше. Тя изцяло се потопи в образа на женски екшън герой.“

Физическият аспект на тази роля изисква актрисата да преживее трудоемки фитнес тренировки, богат опит в двубои и боравене с оръжия. „Беше като да си играеш на двора, - казва Уотърстън. – Беше ми много забавно да уча хореография на бойни изкуства и да изследвам тази агресивна страна в себе си, която не е често изложена на показ в моя личен живот или във филмите“.

Въпреки, че женския боен дух на образа на Уотъстън принадлежи към родословието на силните героини на Скот, заплахата от чудовищата, с които се сблъсква, е изцяло свежа и нова, дори в момента, когато класическият Ксеноморф най-накрая прави свето грандиозно завръщане. „За мен ПРЪШЪЛЕЦЪТ: ЗАВЕТ в много отношения е като първия Пришълец, - казва Фасбендър. - Всичко е грубо и тъмно, и от началото на пътуването, когато „Завет“ е ударен от космическата буря, започва серия от събития в постоянно движение, което не спира до последния кадър. След десетата минута във филма действието вече става безмилостно. Мисля, че това ще бъде най-страшния от всички филми.“

„Надявам се филмът да накара хората да се чувстват много неспокойно, да напряга артериите им да помпат с пълна сила, а сърцата да забият учестено, - казва режисьорът. - Надявам се да има много сухи гърла, да не можете да отлепите очи от екрана. Да се изплашат зрителите е доста трудно, но този филм ще ги преслдева в кошмарите им. И това е добре, защото това е нашата цел.“





 
 

Снимки

 

Сине Гранд Сине Гранд Cine Grand Bulgaria
Опасни шматки Опасни шматки Opasni shmatki
Заешка Академия Заешка Академия Rabbit Academy: Mission Eggpossible



 
Cinefish.bg Cinefish.bg