Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

АД

ЗА ФИЛМА - АД / информация за филма

Inferno 2016
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

ЗА ФИЛМА

05.10.2016  |   Press Release
Носителят на Оскар® Рон Хауърд се завръща на режисьорския стол за последния бестселър на Дан Браун („Кодът на Да Винчи“) от поредицата за Робърт Лангдън - АД. Том Ханкс отново е в ролята на най-известния символик, който този път е по следите на улики, водещи до самия Данте. Когато Лангдън се събужда в италианска болница с амнезия, той обединява усилията си със Сиена Брукс (Фелисити Джоунс), лекарка, която той се надява да му помогне да възстанови спомените си. Заедно те препускат из цяла Европа, притиснати от времето, за да спрат един луд да отприщи смъртоносен вирус, който ще унищожи половината население на света.

Columbia Pictures и Imagine Entertainment представят съвместно с LStar Capital, една продукция на Брайън Грейзър, АД. С участието на Том Ханкс, Фелисити Джоунс, Ирфан Кан, Омар Си, Бен Фостър и Сисе Бабет Кнусен. Режисьор е Рон Хауърд, а сценарист - Дейвид Кеп, по романа на Дан Браун. Продуценти на филма са Брайън Грейзър и Рон Хауърд. Изпълнителни продуценти са Дейвид Хаусхолтър, Дан Браун, Уилям М. Конър, Анна Кълп и Бен Вайсбрен. Оператор е Салваторе Тотино, ASC, A.I.S. Художник  е Петър Уенхам, а монтажисти са Дан Хенли, ACE и Том Елкинс. Дизайнер на костюмите е Джулиан Дей. Музиката е на Ханс Цимер.

Следвайки световните успехи на Шифърът на Леонардо (2006 г.) и Ангели и демони (2009 г.), АД е третата дългоочакваната адаптация от поредицата романи на Дан Браун. „Ад“ е най-продаваната книга за възрастни за 2013 г. в световен мащаб, която доказа, че читателите не могат да се наситят на Робърт Лангдън.

Продукцията отново събира режисьора Рон Хауърд с Том Ханкс, който се завръща в една от емблематичните си роли на съобразителния и изобретателен учен по религиозна символика Лангдън. Ханкс обяснява продължителната привлекателност на поредицата. „Има нещо, което Дан Браун е осъзнал - всички хора харесват хубавите загадки, особено такива, в които реално може да си представиш уликите една по една и да я разрешиш, - казва той. – И публиката получава именно това – една почти интерактивна история, както беше и с Шифърът на Леонардо и Ангели и демони.

Оригинално заглавие на АД е заето от шедьовъра на Данте – латинското Inferno, дума която добавя компонент на психологически трилър. Във филма д-р Робърт Лангдън се събужда, за да се изправи срещу най-голямото си предизвикателство досега - той е загубил паметта си. Преследван от трескави видения и силно главоболие, той трябва да разбере какво се е случило с него и защо.

Ханкс обяснява: „Адът за Лангдън във филма е едновременно състояние на ума и тялото, защото той е разкъсвана от болката в главата и е измъчван от факта, че е в неведение за причините за това."

„Без съмнение Робърт Лангдън преминава през свой собствен ад в началото на този филм, - потвърждава Дан Браун. - Той се събужда в болнична стая, където някакви хора се опитват да го убият, и няма представа какъв е този артефакт, който носи със себе си. Трябва да следва следите на уликите, за да разбере кой иска той да е мъртъв и защо. И в края на деня осъзнава, че залозите са много по-високи от собствената му лична драма. Наистина бъдещето на планетата е в опасност.“

АД е визуално най-стилистичният филм от поредицата до момента, с низ от загадъчни сънища, които вкарват публиката в главата на Лангдън и придават съвсем различно усещане. Точно това привлича режисьора Рон Хауърд към тази поредица. Той е заснел 23 игрални филма в продължение на повече от три десетилетия, и единствените продължения, които е избрал са Ангели и демони и сега АД. „Обичам персонажа на Робърт Лангдън, а и винаги съм искал да направя нещо различно. Това ми е по-интересно отколкото са се повтарям, - обяснява Хауърд. – И именно това е, което е велико при филмите, базирани на книги на Дан Браун – те са толкова различни един от друг и изследват различни теми във всяка приключение. АД се отличава стилистично от предишните. В това продължение се завръщам отново и към героя, когото обичам и същевременно продължавам да изследвам нови посоки.“

Във филма Лангдън трябва да последва улики, свързани с епичната поема на Данте. Хауърд обяснява: „Халюциниращият мозък на Лангдън е изтезаван от човек, обсебен от Данте. Професорът е принуден да събере парчетата от пъзела и да изгради смислена представа за пътя, който лежи пред него.“

„Данте е измислил съвременната ни представа за ада, - казва продуцентът Брайън Грейзър. - В своята книга италианският писател среща грешниците на Земята, които са наказани с крайна справедливост. Това е основата на пъзелите, които Лангдън трябва да реши в този филм. Данте е описал ада, художникът Ботичели го в нарисувал; но само символистът Робърт Лангдън може да попречи адът да завладее земята, като спре пускането на смъртоносен вирус.“

Една от причините книгите на Браун да намират такъв отзвук е неговата гениална дарба да вплита истинските тайни от историята в напрегнати трилъри за съвременната аудитории. В АД основаният източник за вдъхновение на Браун е „Ад“ на Данте Алигиери. Великият италиански поет на 14-ти век се опитва да опише пътуването на душата към Бога, като първата стъпка е отхвърлянето на греха. В епичната поема самият Данте минава през деветте кръга на ада, където вижда как непокаялите се грешници са наказани с идеална справедливост: главите на гадатели са обърнати назад, за да не могат да виждат бъдещето; корумпирани политици със „лепкави пръсти" са потопени във вряща смола. Най-големите наказания са запазени за най-големите злодеи според Данте –предателите Касий, Брут и Юда Искариотски, които са дъвкани цяла вечност в трите усти на Сатаната.

За Браун е предизвикателство да вземе произведението на гения, който вдъхновява читатели и творци вече 800 години, за да намерите елементи, които биха се вписали в трилъра за Робърт Лангдън. Отговорът идва, когато Браун се запитва каква би била модерната идея за ада и си представя две концепции, които си да пасват: от една страна пренаселен свят, в който милиони хора не са в състояние да намерят препитание, а от друга страна, болест, унищожаваща половината от населението на света. За този ад на земята, Браун взаимства идеята за идеалната справедливост на Данте: за да накаже човечеството за свръх популацията на планетата, зъл ум решава, че ще пусне смъртоносна болест, която да убие милиарди.

„Мислех, че ще е добра идея да има злодей, който е установил, че населението на планетата се е утроило през последните осемдесет години, и смята, че има идея как да реши проблема, - казва Дан Браун. – Чел съм Данте в гимназията и колежа, но сега трябваше да го прочета отново много пъти, за да се опитам да разбера как да направя от една епична поема от тринадесети век приятен трилър.“

Разбира се, Том Ханкс се завръща като уважавания учен по религиозна символика от Харвард. Хауърд заявява, че ролята му пасва като ръкавица. „Една от причините всички да харесват Том в тази роля е, че в реалния живот той е Робърт Лангдън, - казва Хауърд. - И двамата са движени от любопитството, споделят сходно чувство за хумор, и когато се сблъскат с някаква загадка са очаровани и разполагат със забележителен ум, който е в състояние да я разгадае. И над всичко това е фактът, че той е един от най-добрите съвременни актьори.“

Ханкс с радост се завръщат отново и отново към ролята на Робърт Лангдън, защото подобно разнищване на гатанки не може да се сравни с нищо друго. „Дан Браун изгради герой, който винаги е готов да се впусне в играта: за него всяка една загадка си струва да бъде анализирана, - казва актьорът. - Тези филми са забавни и всеки може да научи нещо.“

За пореден път международната среда, в която завърта историята си Дан Браун, предлага на създателите на филма възможност да заобикалят Ханкс с разнообразни по народност актьори: британката Фелисити Джоунс е Сиена Брукс; френският актьор Омар Си е Кристоф Бушар; индийската звезда Ирфан Кан е Хари Симс; датската актриса Сисе Бабет Кнусен е д-р Елизабет Сински. А американецът Бен Фостър е биоинженера Бертран Зобрист. „Един от най-вълнуващите аспекти на историята на Дан Браун е, че международната обстановка наистина предлага възможност да избереш най-подходящия човек за ролята, независимо от неговата националност, - казва Брайън Грейзър. - Това е важно и необходимо, защото един от начините, по който Рон разказва историята на световното приключение на Лангдън е като го заобиколи с актьори, които изглеждат и звучат като целия свят.“

Съща както направи в Шифърът на Леонардо и Ангели и демони, и в АД Дан Барун докосва теми, които са от съществено значение за съвременния свят. И в романите, и във филмите, Ханкс посочва: „Винаги има повдигнат някакъв въпрос.“ В АД става дума за проблема с пренаселеността. „Наистина ли се раждат твърде много хора? Има ли начин ние решим свръхполулацията си? Или нашия свят ще се превърне в нова версия на Дантевия ад?“

Подобно на предните два филма, и АД е истинско приключение в световен мащаб. „Това е един от най-големите бонуси, че участваш в тези филми, - казва Ханкс. - Ние винаги посещаваме очарователни места, реални места. В АД в действителност бяхме на покрива на базиликата Сан Марко във Венеция и много други извънредно красиви туристически места!“

„Винаги е страхотно, когато снимаш филм, да можеш да бъдеш на действителните локации, - казва Хауърд. – Построяването на декори е велико, компютърната анимация е фантастична, но нищо не може да се сравни, когато си в действителност на мястото и начина, по който то оказва влияние върху всички участващи в снимачния процес - пред и зад камерата.“

По запазената марка на Дан Браун, публиката е точно там с Лангдън докато той разкрива всяка загадка, създавайки незабравимо преживяване, каквото зрителите очакват от тези филми.

„АД има всички основания да бъде много вълнуващ за зрителите, тъй като в него има драма, има екшън, има трилър, има и човешко измерение, - обяснява Грейзър. - Той съдържа всички тези компоненти плюс многоброен международен актьорски състав, и пътуване из целия свят по много екзотичен и понякога фантастичен начин.“

Грейзър посочва, че филмът се вписва като част от поредицата, и в същото време стои добре като отделен филм. „Ако не сте гледали Шифърът на Леонардо или Ангели и демони, АД също ще ви хареса, защото той работи като отделна единица, като независим филм. Но е и страхотно въведение към поредицата.“

Бен Фостър споделя: „Аз наистина много харесвам тази филми. Винаги научаваш нещо ново, има страхотни герои, пътуваш по целия свят и те държи в напрежение през цялото време. Беше чудесно да участвам в него.“

 
 

Снимки

 

Сине Гранд Сине Гранд Cine Grand Bulgaria
Опасни шматки Опасни шматки Opasni shmatki
Заешка Академия Заешка Академия Rabbit Academy: Mission Eggpossible



 
Cinefish.bg Cinefish.bg