Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Пришълците срещу хищникът 2

Още за филма - Пришълците срещу хищникът 2 / информация за филма

Aliens vs. Predator: Requiem 2007
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

Още за филма

21.12.2007  |   синефиш.бг
В „Пришълците срещу хищникът 2” (AVP 2), иконичните създания от един от най-страшните филми в историята на киното, водят най-ожесточената си битка, тук на Земята.

        През 1979 г. излиза филмът на Ридли Скот и Twentieth Century Fox,  “Пришълецът”, приветстван от публика и критици като плодотворна творба в жанра научна фантастика. Той е успешно начало и за заснемането на други три саги: “Пришълците” на Джеймс Камерън, “Пришълецът 3” на Дейвид Финчър и “Пришълецът: Завръщането” на Жан-Пиер Жьоне.

        През 1987, “Фокс” представя още едно извънземно създание, “Хищникът” на режисьора Джон Мактиърнан и продуцента Джон Дейвис, невидим извънземен войн, който излива яда си, вилнеейки в джунглата. “Хищника 2”, който излиза три години по-късно, връща ада, но този път в градската среда на Лос Анджелис.   В същото време „Пришълците срещу Хищникът 2”, въвежда увлекателен елемент, нов за поредицата като избира малко американско градче за сцена на екшъна.

        Над реализацията на продукцията работят режисьорите Колин и Грег Строс, чието студио за визуални ефекти, ‘Hydraulx’ е известно с филми като „300”, „Х-Мен: Последният сблъсък” и „Фантастичната четворка”.

        Не случайно именно братята Строс дебютират като режисьори с този филм. „Колин и Грег съпреживяват Пришълците и Хищниците”, отбелязва продуцентът Джон Дейвис. „Те са гледали цялата поредица, познават едноименния комикс и видеоигрите излезли след филмите. Братята познават добре тези герои”.

        За режисьорите, идеята да развият сюжета на фона на малко амриканско градче увеличава залозите и прави историята още по-страшна. „Какво ужасява повече – заплаха на милиони мили от вас, или нещо, което се случва в задния ви двор”, обяснява Грег Строс. „Сцените са много първични. Никой не е в безопасност в този филм!”.

        „Създанията буквално се разхождат по нашите улици”, прибавя Джон Дейвис. „Идеята бе да поставим историята където и да е в САЩ - в приятно градче, което неочаквано се превръща в бойното поле на едно епично сражение”.

        Градчето под обсада е Гънисън, разположено в планините на централно Колорадо. Филмът се развива в познат пейзаж - тъмни канали, влажни и мрачни улици, бетонната джунгла на градската електроцентрала и болницата Уард - града се превръща в поле на битки отвъд най-лошите кошмари на обитателите му.

        „Докато пишех сценария постоянно мислех за поведението на обикновените хора в извънредни положения”, споделя Шейн Салерно. „Замислих се за неща като урагани и пожари, когато обикновени хора - огнеборци, полицейски офицери, учители - стават герои”.

        „Ние искахме да изследваме крайностите, до които хора биха стигнали, за да защитят семействата си”, обяснява Колин Строс. „За какава кауза ще се борят и за какво биха дали живота си?”.

        Друг елемент, нов за дългогодишния франчайз е Хищника-Пришълец. Дебюта на това същество, заедно с неговия вид, става обект на много спекулации и концепцията и дизайна на създанието са дълго пазени в тайна. Създанието не е наистина хибрид между Хищник и Пришълец. То е Пришълец, който използва тялото на Хищник, за да се размножава, приемайки някои характеристики на тялото на домакина. То притежава скелета на Пришълеца, киселинната му кръв, подобна на скорпион опашка, вътрешен език и поразителна уста.

        По-значително, ДНК-то на Хищника е променило метода на размножаване на Пришълеца. Изоставяйки традиционното снасяне на яйца, Хищника-Пришълец има система за още по-агресивно и ефективно възпроизвеждане.

        Единственото нещо, което застава на пътя на яростната атака на Пришълците и Хищниците-Пришълци са самите Хищници. За разлика от Хищниците от предишни филми, версията на Хищника в този епизод е по-изчистена. Неговото единствено предназначение е да изтрие Пришълците от лицето на Земята.

        В известен смисъл, Хищникът става нещо като еко-войн. „Той не иска да предизвика катаклизъм, който би разстроил баланса на планетата”, отбелязва Дейвис. „Това придава на героя определено достойнство”. Но това не е по-добрият Хищник; всъщност, той е най-безмилостният от тези видове. За разлика от предшествениците на Чистителя, той не следва кода на ловците на Хищника - да преследваш само въоръжена плячка; в „Пришълците срещу Хищникът 2” много невинни стават жертва на неговото безжалостно преследване на Пришълците, които завладяват Гънисън.

        Хищникът се различава физически от предишни екранни превъплъщения. „Той има много различен жизнен опит от ловците хищници”, казва Грег Строс. „Това същество е по-подло и хитро. Дизайнерът Aлек Гилис, работил и над други епизоди на поредицата дава подробности : „Нашата идея бе, че този Хищник е ветеран с белези, който използва мозъка си повече от мускулите си”.

        Ролята на хищника като „чистач” изисква арсенал, който надминава този на неговите предшественици ловци. Той носи две бомби за имплозия, всяка от които може да унищожи космически кораб. Уръжието представлява кутия с разсейващ се флуид, който за секунди може да превърне всеки Пришълец в прах и броня, направена от парчета от опашката на Пришълец, с много остри назъбени ръбове.

        Работейки в свежата обстановка на Гънисън, докато прибавят интригуващи вариации на персонажите от поредицата, братята Строс се стремят да се върнат към корените на историята – „Пришълецът”, „Пришълците” и „Хищникът”. Освен това, те са решени да почетат установената в предишните филми времева линия. „„Пришълците срещу Хищникът 2” трябва да послужи като мост между всички реализирани епизоди”, отбелязва Колин Строс. „Историята се развива след „Хищникът” и „Хищникът 2”, и преди събитията в „Пришълецът””.

        Любовта на братята към „Пришълците” ги подтиква да помолят ‘Twentieth Century Fox’ да преправи звуците, издавани от създанията в класикът на Джеймс Камерън в дигитален формат. В последствие режисьорите ги използват в „Пришълците срещу Хищникът”- Реквием.

        Подобно на режисьорите, Aлек Гилис и Том Уудръф, Мл. взаимстват някои от ключовите черти на оригиналния Пришълец, създаден от легендарният Х. Р. Гигър за филма на Ридли Скот от 1979 г.; както и част от дизайна, изготвен от Джеймс Камерън и Стан Уинстън за съществата в „Пришълците”; и работата на Уинстън върху „Хищникът”. Строс също така интегрират някои аспекти от комиксите и видеоигрите във визията на филма.

        Общите идеи за визията на продукцията на братята Строс и Уудръф, и Гилис стават ясни в самото начало на тяхната първа среща. „Когато чухме, че Колин и Грег ще режисират филма, още не ги бяхме срещали и нашата първа мисъл беше : „О, всички образи ще бъдат дигитални””, обяснява Гилис, опирайки се на внушителната репутация на братята като специалисти по зрителните ефекти. „Ние бяхме загрижени, че създанията няма да бъдат толкова осезателни колкото беше необходимо”.

        Страховете на дизайнерите на тези страховити създания се изпаряват, когато братята Строс ги посещават в тяхното студио. „Бяхме развълнувани когато Колин и Грег дойдоха при нас и ние видяхме колко ценят предишните версии на героите. Всички ние се съгласихме, че сливащите се практични ефекти и дигитална технология ще допринесат за по-реалистични образи”.

        Докато Гилис и Уудръф довършват дизайна на създанията, братята Строс, продуцента Джон Дейвис и студиото започват процеса на кастинг, за да населят тяхната версия на Гънисън, Колорадо. Гражданите са герои от работническата класа, за разлика от милионерите, изследователи и авантюристи от първия филм „Пришълецът срещу хищникът”.

        Джон Oртис, който влиза в ролята на Моралес, шерифът на градчето, отбелязва, че хората, дори обградени от фантастични и ужасяващи същества, остават узнаваеми и близки до нас. „Това, което ме привлече в героя е, че въпреки че е представител на реда, той няма всички отговори. Ситуцията е много крайна за него и за всеки в града, а борбите са две - оцеляването и семейството”.

        Въпреки всичко, Oртис не е напълно подготвен за чуждоземците, които го обграждат всеки ден на снимачната площадка. „Спомням си първия път когато снимахме сцена с Пришълец. Бях върху една кола, гледах го и си мислех : „Какво, по дяволите!”, и устата ми просто зейна”.

        За Стивън Паскал, участието му във филма е реализация на голяма негова мечта. „Оригиналният филм „Пришълецът” беше любимият филм на баща ми”, обяснява той. „Една от причините да се снимам в тази продукция беше, защото знаех, че той ще скочи до Луната от радост”.

        Паскал играе ролята на Далас, бивш осъден, който току що е излязъл от затвора. Неговата среща с по-малкия му брат Рики, представен от Джони Люис, е прекъсната от катастрофа смутила тяхното градче. „Далас веднага забелязва, че Рики е тръгнал по същия път като него”, казва Паскал, „и се опитва да го спре. Той винаги е защитавал брат си”.

        Далас, като Mоралес, е способен и силен, но никаква вътрешна сила не може да се сравнява със заплахата от воюващите Пришълци и Хищника. „Това, което ми допада относно героите, е че те не са подготвени за този феномен”, прибавя Паскал.

        От своя страна, Джони Люис играе ролята на разкъсван от противоречия студент, който се сражава и, поне за момент, триумфира над един Пришълец.

        Друго семейство в криза е една майка, Kели и нейна дъщеря Моли. Kели току що се е върнала в Гънисън от Ирак. „Тя опитва да установи отново връзката си с Mоли и да бъде добра майка”, обяснява Рейко Айлесуорт, която изобразява майката-войн. Но докато тя се опитва да се сближи с Mоли (Ариел Гейд), Kели трябва да се сражава, за да предпази дъщеря си. „Ние отдаваме почит на Елън Риплей (изиграна от Сигорни Уийвър), тъй като Kели притежава силен женски характер, както нея”, продължава актрисата. „Това, което ми харесва в работата на Сигорни в тези филми е, че тя не опитва да подражава на мъжки екшън-герой. Тя е много женствена и грижовна. Mоли споделя тези нейни черти”.

        Като че ли воюващите Пришълци и Хищници-чистители не са достатъчно предизвикателство, актьорите снимат цели шест седмици в студените и дъждовни нощи на снимачната площадка. Стивън Паскал споделя : „През първата седмица от продукцията, бях ентусиазиран, че ще снимаме през нощта, на дъжда. Когато пристигнахме на снимачната площадка и се намокрихме до кости за първи път, беше забавно. След две седмици снимки, всичко, което остана бе всеобщата мизерия и постоянна борба да се предпазим от студа”.

        Докато отправя предизвикателства към актьорите, времето се превръща в предимство за визията на режисьорите. „Мъглявина, пара, дъжд - това изцяло подобряваше фона на сраженията”, казва Грег Строс. „Тези елементи отразяват нашата философия „по-малко е повече”. Ние не искахме да покажем твърде много от създанията, ето защо ги криехме в сенките и в дъжда”.

        След като завършват снимките, братята Строс пренасят щаба на пост-продукцията в своето студио за специални ефекти в Санта Моника, Калифорния. Там те работят не само над дигиталната магия на филма, но и над редакцията. В същото време, Брайън Тайлър композира музиката за филма, която да предизвиква висок адреналин у зрителите пред големия екран.

        Музикалните теми в „Пришълецът” използват поредица от виене и атонален фурор”, обяснява Тайлър. „Когато чух звуковата вълна, създадена от оркестър за предишните епизоди от поредицата, останах сразен”. Тайлър съпоставя тези теми с темите от „Хищникът” : „Хищниците притежават по-голям интелект от Пришълците, но това не ги прави по-малко брутални. За тях подготвих перкусии в племенен стил. Беше важно да има музика, която се връща към корените на научната фантастика”, заключаваТайлър.
 
 
[+] Cinefish.bg
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
40/100
 
Cinefish.bg
[+] Vagabond
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
50/100
 
Vagabond
[+] PC Mania
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
80/100
 
Велчо Стефанов
[+] Хоризонт - БНР
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
60/100
 
Жени Монева
[+] Playboy
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
50/100
 
Точно каквото обещава, но не винаги се вижда кое е пришълеца и кое хищника
Калина Гарелова
[+] Деян Статулов
Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг Рейтинг
10/100
 
Нова телевизия
Среден резултат: 48/100

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg