Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

В света на динозаврите 3D

Модерните инструменти на праисторическа приказка - В света на динозаврите 3D / информация за филма

Walking with Dinosaurs 3D 2013
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

Модерните инструменти на праисторическа приказка

04.12.2013  |   синефиш.бг
Големият и пъстър свят на В света на динозаврите 3D осигурява перфектен фон за една вълнуваща семейна история с ярки и забавни герои. Освен това няма друг филм за динозаври, в които те да изглеждат толкова истински и да си взаимодействат с околната среда по такъв автентичен начин. Основни фактори за осъществяване на проекта са най-новите изследвания и открития за динозаврите; реалистичните проекти, създадени в сътрудничество с палеонтолози; авангардните визуални ефекти от всепризнатата компания Animal Logic, както и 3D вълшебство от Cameron Pace Group (CPG). В света на динозаврите 3D, съшо както Аватар, е заснет със системата Fusion Camera, разработена от нейните директори Джеймс Камерън и Винс Пейс. Този колектив от таланти създава многопластов свят, богат на невероятни гледки и удивителни образи.

Създателите на филма са прегледали изследвания, събирани повече от век, за да гарантират автентичността на животните и техния начин на живот. Режисьорът Бари Кук отбелязва: „Въпреки, че динозаврите са бродили по Земята преди милиони години, те са сравнително нови за човешкото познание. Едва наскоро успяхме да видим тези същества да оживяват на филм. За динозаврите сме научили повече през последните 100 години, отколкото през останалата част от историята на човечеството."

Марко Маренжди добавя: „Като филм В света на динозаврите 3D има за цел да забавлява, но той се базира на много факти и открития във всички моменти, когато това е възможно, така че до голяма степен на него може да се погледне и като документален филм."

В хода на изчерпателните си изследвания, създателите на филма научават за многото видове динозаври, които са живели в Арктика, Аляска и Канада преди 70 милиона години. Тези открития внасят голямото разнообразие и богатство от видове на животни и герои за филма. Освен това Аляска през кредата е зашеметяващ фон на действието, тъй като е имала много по-мек климат, отколкото днес, с отличаващи се лято и зима.
За да постигнат целта си да пренесат публиката назад във времето, създателите на филма заснемат повечето декори в дивата пустош, на място в Аляска и Нова Зеландия. „Намерението ни беше, - казва Найнтингейл - В света на динозаврите 3D да изглежда така, сякаш истински оператор се беше върнал назад във времето, за да улови тези кадри. Така, че търсехме места, която да покажат такива фонове доколкото е възможно, в съвременния свят."

Ново измерение към този свят добавя 3D System Fusion Camera – най-напредналата стереоскопична система в света. Ключовите членове от екипа „Камерън Пейс Груп“, включително оператора Джон Брукс, работят усърдно, за да разработят фантастично реални декори, които се сливат безпроблемно с компютърно генерираните динозаври за едно перфектно единство.

„Знаехме, че проектът ни е много амбициозен и искахме да си партнираме с лидерът в 3D технологията, - обяснява продуцента Майк Девлин, главен изпълнителен директор на Evergreen Studios. - "Камерън Пейс“ са много уважавани заради технологичните си иновации, инженеринг и производство. Те са истински творци и имат над единайсет патента като Fusion 3D камера и система за работен поток, който са използвани в този филм. Техните платформи и оборудване за 3D настройки на камерите позволяват пълно потапяне в снимките на околната среда. Те имат най-високите стандарти за качество и за всички нас беше чест да работим с тях.“

Според Винс Пейс, подходът на CPG към 3D е ключов елемент за високата степен на реализъм. „Използвахме специфичен подход към 3D. Когато кадърът ставаше по-близък или по-далечен, ние динамично адаптирахме настройките на двете камери. Така позволявахме на снимането да „диша“ в 3D и историята да бъде разказана възможно най-реалистично." - обяснява той.

Пейс посочва огромните ползи на 3D при проектите за голям екран: „Мисля, че най-важното нещо е почти да забравиш,че филмът е в 3D и да се вживееш в действието, сякаш е наистина. Това е най-голямата отплата за мен. В света на динозаврите 3D те кара да се чувстваш все едно пътуваш назад във времето и този свят и всички герои се сливат в една действителност.“

„Имам две деца на единадесет и на девет години и с нетърпение очаквам да го видят, - продължава Пейс. - Знам, че филма ще въздейства и на децата, и на родителите им, поне с мен е така."

Оператора Джон Брукс прегръща предизвикателството да отведе публиката в този невероятен свят: „Трябваше да представим обкръжаващата среда така, че зрителят да се почувства част от нея. Мисля, че се справихме успешно с всеки кадър.", - отбелязва той.

И докато Пейс не е склонен да определи любима сцена, която подчертава тази 3D магия, Брукс изтъква кадрите с огромния пожар, който заплашва да погълне Пахи и стадото, като един от най-сложните и удовлетворяващи моменти. Той обяснява: „Ако гледате огъня в собствената си камина, ще видите, че има обемен триизмерен вид. Заснехме тестови кадри, за да разберем къде трябва да му дадем обем във филма, и открихме, че е необходима закръгленост във формата, така че огънят да не изглежда разкъсан на парчета и фалшив. Окончателната версия на огнените сцени те карат да се чувстваш, все едно си там с Пахи. Ще почувствате жегата и паренето под краката!"

За Бари Кук снимките на място в 3D за първи път във впечатляващата му кариерата са откритие не само за помитащите екшън сцени. „Научих начини за използване на силата на 3D за подобряване на определени моменти в историята, - обяснява той. - Един от най-динамичните 3D моменти във филма е когато Пахи е емоционално най-зле. От начало идеята за използване на много „дълбоко платно" за тази сцена изглеждаше нелогично, но по този начин се публиката се съумява да изпита съпричастност към Пахи."

„В света на динозаврите 3D трябваше да бъде по-голям и по-въздействащ от всичко, което е правено преди, - добавя Кук. - Динозаврите, които виждате, са наистина правдоподобни и нивото на действие, драма и емоция е много интензивно. Благодарение CGI създадохме свят, в които ще се почуствате, все едно сте там. Когато видите филма на големия екран, той ще ви пренесе в онези времена, историята ще ви обгърне и вие ще сте сред динозаврите, споделяйки техните приключения."

Създателите на филма дигитално обединяват 3D заснети фонове с компютърно генерирани герои в един впечатляващ фотореалистичен ефект. Това се осъществява чрез сканиране на местата с LIDAR (светлинно откриване и измерване), като се използват светлинни импулси, за да се събере информация за разстоянието за заобикалящите обекти, и по този начин се предоставя на създателите на филма CG модел с висока резолюция. LIDAR технологията е използвана от години за CG снимки с цел заснемане на фон, но никога преди за почти цял филм, както е сега с В света на динозаврите3D.

„Ще се уверите сами, че този процес носи изцяло ново ниво на реализъм в контактната динамика между героите и света, който ги заобикаля.", - казва Майк Девлин .

Само в две сцени се използва CGI вместо LIDAR и това са кадрите с битката на двамата герои в леденото езеро. „Искахме динозаврите да си взаимодействат със основата, върху която стъпват, затова направихме ледът чрез компютър, - обяснява Найнтингейл. - Това бе най-ефективният начин за нас, за да може когато динозаврите си взаимодействат и се борят, да се гарантира, че всяко тяхното падане през леда ще се вижда и усеща реалистично, в крак с драматичното темпо на филма. Начинът, по който можем да създадем реалистични светове с използването на CGI е невероятно вълнуващ, и ни позволява да разказваме истории по начин, по които само преди няколко години бе невъзможно."

Героите динозаври се отличават с невероятните си детайли. Публиката ще види всяка люспа или перо върху тези същества. Съвременен патентован софтуер създава CGI мускулна система възоснова на детайлни изследвания – всичко това, за да гарантира, че динозаврите във филма се движат точно както техните реални образи са го правили преди 70 милиона години.

Наградените за визуални ефекти Animal Logic създават дигиталната диномагия на филма. Новаторската работа на компанията за CGI на животинска кожа, динамика на сблъсък, системи от дребни частици и пера отдавна са впечатлили екипите на Evergreen Studios и BBC Earth. Майк Девлин казва: „Софтуерните иновации на Animal Logic помогнаха за създаването на най-реалистичните създания, появявали се на екран. Техният принос за В света на динозаврите 3D е разпознаваем в забележителния реализъм на тези праисторически образи."

Отделът за визуални ефекти, начело с ръководителя Уил Райчелт, създаде отпечатъци, пръски, прах и безброй други генерирани ефекти, които карат публиката да вярва, че динозавърът се намира в дадена ситуация. „Уверихме, че продукцията получи цялата необходима информация за интегрирането на динозаври в истински сцени на действие", - казва Рейчелт.

Преди Animal Logic да създаде своите дигитални чудеса, дизайнерът на динозаври и палео - художникът Дейвид Кренц, работи върху ранните интерпретации на динозаври с помощта на сложна програма за компютърно моделиране и скулптуриране, наречена ZBrush. „Аз съм скулптор с предпочитания към традиционната глина, така, че ZBrush ми пасна добре, - казва Кренц, който споделя, че класическият Кинг Конг от 1933 г. е вдъхновил интереса му към динозаврите и природни науки. - Вие мачкате, теглите, заглаждате и пляскате по цифровата глина, докато не се получи хубав базов модел."

Създаването на герои минава отвъд физическото моделиране, отбелязва Кренц. „Винаги става дума за разказване на истории, така че трябва да знам какви са героите, преди дори да започна да рисувам или да работя до CG модел. Създаването на „страшен тиранозавър" или „тревопасен герой" просто не е достатъчно. Защо е страшен или защо е герой? На първо време трябва да забравиш за костите, и да се концентрираш върху черти, които ще подчертават житейският път на героя. Важните неща са стойка, поведение, жестове и поглед."

 
 

Снимки

 

Сине Гранд Сине Гранд Cine Grand Bulgaria
Опасни шматки Опасни шматки Opasni shmatki
Заешка Академия Заешка Академия Rabbit Academy: Mission Eggpossible



 
Cinefish.bg Cinefish.bg