За да се постигне автентичност, която според него е от изключителна важност за действието в “Стелт”, Коен работи в близък контакт с действащи и пенсионирани военноморски технически експерти. Флотският капитан в оставка Дейвид Кенеди, пилот-изпитател, който преди е работил с Коен в “Трите хикса”, наблюдава всички сцени и фокусира вниманието си върху това как се използват оръжейните системи, как ще оперира ескадрилата или начинът, по който пилотът ще управлява машината си.
Коен разчита на Кенеди да “пилотира” летателния апарат във филма. “Използвахме крана, за да уловим начина, по който пилотът наистина ще управлява самолета в битка”, казва той. “Дистанционното управление е директно свързано със съоръжението, така че мога да го “пилотирам” по подобие на истински самолет.”
За да създаде уникален летателен стил, който да съответства на характер на всеки един от героите, Кенеди събира опитен екип от пилоти, които да управляват летателното съоръжение, сред които са пилотите-изпитателите от военноморския флот на САЩ Чип Шанли и Уейд Нудсен, както и летецът от Кралския въздушен флот на Австралия Пол Донацан.
Освен това, Кенеди дава технически съвети на актьорите. “Бях назначен да проведа на актьорите основно обучение, така че те да могат да разберат какво е да бъдеш боен пилот”, споделя той.
Въпреки че Кенеди не за първи път е военен консултант на филми, той споделя, че изживяването му в “Стелт” е било уникално. “Начинът, по който симулирахме полета на самолет, благодарение на карана, беше нещо изключително. А наблягането на Коен на детайлите също беше забележително. Той не само е страхотен филмов творец, но и класически военен лидер при вдъхновяване и упълномощаване на екипа си. Всички ние искахме да създадем страхотен филм, който хората ще гледат и ще си кажат: “Беше реалистично и внушително.”
Коен също така оползотворява услугите на военноморския офицер за свръзка капитан трети ранг Кристи Хейгън да координира всички взаимодействия между продукцията и щатския военноморски флот. Хейгън споделя, че е била впечатлена от сценария на “Стелт”, защото “филмът подчертава важните мисии, които военната флота ръководи днес и показва военна ескадрила, която комуникира във високотехнологична среда и реагира в реално време на всяка криза”, казва тя. “Той също така обрисува страхотни личности, които работят заедно в екип.”
Тя потвърждава, че сценарият съвсем не е футуристичен, тъй като военноморският флот използва безпилотни бойни летателни средства. “Те се използват за разузнаване, наблюдение и пускане на оръжие на определено място. Те служат като мишени, за да бъде мисията ни малко по-безопасна. Превърнали са се в значимо военно средство, което може ефективно да се използва за предпазване на пилотите ни.”
Хейгън по подобие на Кенеди отбелязва, че режисьорът Коен е взискателен и държи да придаде автентично звучене на историята, която разказва. ”Роб изключително много държеше всеки детайл да е верен, всичко - от вида на униформите до начинът, по който вървим и езикът, който използваме.”
Един от ключовите и най-впечатляващи декори, построени за филма, е този на самолетния хангар, построен в студиото на Фокс. Режисьорът Коен, един от художниците на продукцията Дж. Майкъл Рива и различни членове на художествения отдел разглеждат истински самолетен хангар, за да подготвят декора. Хейгън разказва: “ Видях резултатите от труда им в момента, в който стъпих на снимачната площадка. Всеки един детайл беше изпипан, не бяха изпуснали нищо.”
|