Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

300: Възходът на една империя

Всичко за филма - 300: Възходът на една империя / информация за филма

300: Rise of an Empire 2014
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

Всичко за филма

21.2.2014  |   синефиш.бг
Времето е прекрасно в Ню Бояна Студио, разположено в полите на Витоша, извън София, България. В рязък контраст с пасторалния пейзаж, в шест от 15-те студиа на Ню Бояна се води война. Не бихте и очаквали нещо друго от „300: Възходът на една империя“, новият филм от сагата „300“, който ще превземе киносалоните близо десетилетие по-късно след като предшестващия го гръцки епос „300“ разтърси света.

С уникалният си визуален стил, „300“ постави началото на изцяло нов филмов език, който промени жанра на епичния екшън. Новаторският филм на изгряващия тогава режисьор Зак Снайдер, пресъздава едно историческо събитие по сюрреалистичен начин така, както е то представено в графичния роман на Франк Милър. Тъй като краят на „300“ е всичко друго, но не и завършек, сагата продължава в „300: Възходът на една империя“, който разказва нова история и проследява войната разразила се из цяла Гърция.

Снайдер продуцира филма с колегите си от „300“ Джани Нунари, Марк Кантън, Дебора Снайдер и Бърни Голдмън и пише сценария съвместно с Кърт Джонстад въз основа на графичния роман „Ксеркс“ на Франк Милър. „Това е по-скоро паралелен филм, отколкото продължение.“, обяснява Зак Снайдер. „Това е морска битка, която се разиграва през същите три дни, в които се води тази при Термопилите и е не по-малко значима.“

С режисурата на „300: Възходът на една империя“ се заема изгряващият талант Ноам Муро. Продуцентът Джани Нунари споделя, че екипът остава за дълго впечатлен от Муро: „Ноам направи презентация, така както Зак навремето, и тя показа точно това, което искахме. Визията му за бойните сцени изненада всички ни и доразвиваше стилистиката на първия филм. Той печели всеки пет или шест топ награди в рекламния бизнес, така че решихме, че Ноам е идеалният режисьор за продължението на историята.“

Не по-малко важно от визията е запазването на качеството на разказа още в ранните етапи на създаване на втория филм. Продуцентът Марк Кантън отбелязва: „В наша полза бе огромното количество работа, която Зак, Кърт и Франк Милър бяха свършили за да стигнат в детайли до начина, по който да продължим „300“ по един вълнуващ и уникален начин.“

Идеята бе не само да създадем продължение на първия филм, а независимо и изцяло поглъщащо зрелище. „При създаването на историята искахме да сме сигурни, че дори и човек да не е гледал първия филм, ще може да проследи действието във втория.“, обяснява сценариста Кърт Джонстад. „Почитателите на „300“ ще могат да сглобят по-комплексна картина за случващото се в Гърция след втория филм - персийците, предвождани от Ксеркс настъпват по суша към „Горещите порти“, докато Артемизия напада гръцките брегове начело на персийския флот.

Филмът не би бил завършен без малка група герои, които да се изправят пред невъзможен шанс за победа и силна личност, която да ги обедини и поведе в битка. Визията на Съливан Стейпълтън обяснява напълно защо създателите на филма го избират да изпълни ролята на гръцкия генерал Темистокъл, който е решен да защити Гърция от силния персийски флот.

„Това, което ме привлече в ролята бе решимостта на героя да се бори срещу персийците и да спаси Гърция“, разкрива Стейпълтън. „Той обединява в една армия цяла Гърция и я изправя срещу персийците. Преди това те са воювали като отделни градове-държави с далеч по-малки армии и слаб успех.“

Стейпълтън се подлага на безпощадни фитнес и бойни тренировки за да изпълни правдоподобно екшън сцените във филма, като същото се отнася из останалите от колегите му на екрана. Между него и останалите актьори, които изпълняват ролята на бойните му другари във филма се заражда истинско приятелство в хода на усилената тренировъчна програма, дело на Марк Туайт и резултатите от това са видни на сцената като въртят меч срещу персийците.

В бойните сцени, освен Стейпълтън се подвизават различни еднакво силни мъже и….една страховита жена.

В студиото, където визуализираното от Ноам Муро е пресъздадено е като да влезеш в машина на времето: огромен персийски кораб се извисява застрашително и разкрива злокобен интериор. Подът и стените са покрити със зелен екран, който ще бъде запълнен с драматичните морски пейзажи от сблъсъците между персийските и гръцките кораби с помощта на най-съвременните визуални ефекти.

Декорът е впечатляващ и около кораба се разпростира заплашителна аура. Размерът на кораба олицетворява мощта на Персийската империя. Той е построен върху платформа, която да позволява движения наподобяващи тези при морска турбуленция или при сблъсъци с други кораби.

На палубата (изработена от гума) цяла армия от мърляви мускулести актьори и каскадьори чакат инструкции. Въпреки шеговитото настроение помежду им, след малко те ще вземат мечовете си и ще се хвърлят в яростна битка едни срещу други.

След като Ева Грийн се качва на сцената, става ясно, че нещата стават сериозни. В прилепналото кожено боди, златните шипове, спускащи се към гърба й и дългата черна пола, покриваща краката й, всеки сантиметър от Ева Грийн принадлежи на персийската пълководка Артемизия. Като съюзник на Ксеркс, чиято роля отново изпълнява бразилският актьор Родриго Санторо, Артемизия е основен участник в конфликта и достоен противник на Темистокъл.

„Артемизия командва персийската армада. Тя е много смела и изпреварила времето си. Като малка мечтаех да изиграя жена-войн, така че това е нещо като сбъдната мечта.“, споделя актрисата. С отшумяването на виковете „Репетиция“, Грийн е извикана на кораба и схватката започва. Артемизия ликвидира един след друг гръцките войни застанали на пътя й. Ако Грийн пази нещо за истинските снимки, това не е видно за страничния наблюдател. Фехтоваческите й умения изглеждат съвършени отстрани. Жестокостта и бойните умения на Грийн се подсилват от звуците издавани от още дузина бойци, които дават всичко от себе си. Битката е режисирана с голяма прецизност, но не до степен да не позволява проява на вдъхновение. Това е светът на „300“ и Артемизия не е героиня от роман на Джейн Остин.

„Образът на Артемизия е базиран върху историческа личност. Интересен е фактът, че по това време е имало жена, притежаваща такава власт и сила. Тя е уникален и многопластов женски образ и е страхотно, че въплъщава толкова много качества, които са характерни за мъжете.“, отбелязва продуцентът Бърни Голдман.

Артемизия е враг на Темистокъл и съюзник на Ксеркс, един от малкото герои оцелели след първия филм. Предвид общите им цели, двамата представляват почти непобедима сила.

Според Родриго Санторо, това ползотворно сътрудничество е доста сложно. „Интересно е заради взаимоотношенията им, люшкащи се между любовта и омразата.“, разкрива Санторо. „Тя му е нещо като доведена сестра от Баща му цар Дарий. Не мисля, че някой от тях двамата е по-силен от другия, те се допълват. Двамата имат различни силни страни и трябва да се научат как да се справят един с друг за да се превърнат в едно цяло.“

Продуцентът Дебора Снайдер смята, че миналото на Ксеркс ще впечатли феновете. „Ксеркс от първия филм е невероятно висок и страховит, целият покрит със злато“, описва го тя. „В този филм ще видим какъв е бил преди това и как се е превърнал в този образ. Ще станем свидетели на мъката му и желанието му да отмъсти за смъртта на баща си. Той стига до мрачни дълбини и Родриго пресъздава всичко това по наистина впечатляващ начин.“

Освен Ксеркс, във филма се завръщат Лина Хийдли като Горго, както и Дейвид Уенам в ролята на Дилиос, Андрю Тиернън като Ефиалт, Питър Менса като персийския пратеник и Андрю Плийвин като Даксос, образи, които помагат да се направи паралел между двата филма.

За Татопулос основополагащ за визията на филма е прозаичния начин за предаване на историята сред гърците. „Това е исторически разказ, за реално случили се събития, но това което създаваме се базира на спомените на моряците, войните и свидетелите, които са били там. Ние се стремим към историческа достоверност при създаването на гръцките кораби, но персийските, ще изглеждат фантастични в очите на гърците. Имах възможност да създам кораби, каквито никой не е виждал преди. Те са направени от дърво, но покрити с метал. Тук е възможно да създадеш цял нов свят и да кривнеш малко от историческите факти, но да се придържаш към това, което се е случило в действителност.“

Създаването на филма в България носи изненадващо преимущество в дизайна на продукцията. „Тук има много скулптори. Ако трябваше да направим филма другаде по-голямата част щеше да е построена. Но при наличието на толкова скулптори, изваяхме всичко.“

„Според мен, основното, което всички разбират е, че се стремим към нещо различно от „300“. Не правим копие. Създаваме втори филм „300“. Това е не само различен разказ, но и различна естетика, също така са добавени доста драматично различни елементи към историята, като същевременно е запазено чувството че си в същата вселена, създадена в първия филм.“

Помолен да обясни, Муро посочва към обграждащите го огромни декори. „Чисто визуално тук трябва да се справим с водата и движението на камерата, цветовата гама, как ще се организират битките и как ще са изобразени героите.“, пояснява той.

Когато излиза първият филм „300“, той става не само световен хит, но и се превръща във феномен на поп културата, който намира имитатори във всяка медия. Според Муро, екипът е намерил начин да интерпретира по нов начин света на „300“, който ще даде на публиката продукт, който отдава почит на първия филм и същевременно представлява нещо съвсем ново.

 
 

Снимки

 

Сине Гранд Сине Гранд Cine Grand Bulgaria
Опасни шматки Опасни шматки Opasni shmatki
Заешка Академия Заешка Академия Rabbit Academy: Mission Eggpossible



ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg