Патрик Лусиер (Режисьор, Сценарист) е майстор на трилъра. Дълги години си сътрудничи с маестрото на хоръра Уес Крейвън, а отскоро е партньор с Тод Фармър, като двамата вече имат зад гърба си “Кървавият Свети Валентин 3D”, донесъл над 100 милиона долара приходи. Лусиер режисира също така „Бял шум 2: Светлина” с участието на Нейтън Филиън. Написва и режисира вампирската трилогия на Уес Крейвън за Дракула, която включва „Дракула 2000”, „Дракула 2: Възнесение” и „Дракула 3: Заветът”, в която участват актьори като Джерард Бътлър, Джейсън Скот Лий, Рой Шайдър и Рутгер Хауер.
След като завършва колеж във Ванкувър, Лусиер започва работа като монтажист по телевизионния сериал „Макгайвър.” През 1991 е нает да монтира епизоди от поредицата „Кафенето на ужаса” и така се среща за първи път с Уес Крейвън, който е продуцент на предаването. Впоследствие Лусиер монтира повечето филми на именития режисьор, сред които „Нов кошмар”, „Вампир в Бруклин”, „Музика на сърцето”, трилогията „Писък”, „Cursed” и „Нощен полет.”
Филмографията на Лусиер като монтажист включва още „Мимикрия” на Гилермо дел Торо, „Хелоуин: H20” на Стив Майнър, „Дъщерята на шефа” на Дейвид Зукър и „D3: Могъщите патета” на Робърт Либерман.
Дебютът му на режисьорския стол е с „Пророчеството 3”, в който за последен път в поредицата участва Кристофър Уокън в ролята на Архангел Гавраил.
Тод Фармър (Сценарист) започва кариерата си със сценария за „Джейсън X” на режисьора Шон Кънингам. Десетият филм от поредицата започнала с „Петък 13-ти” възражда легендарния злодей Джейсън. Фармър продължава с написването на Scarecrow за Revolution studios, който по-късно се превръща в игралния филм „The Messengers 2.”
Сред последните сценарии на Фармър е „Monkey’s Paw” за RKO Pictures, който ще бъде режисиран от испанския режисьор Хавиер Гутиерез.
Най-големият успех в досегашната кариера на Фармър идва от сътрудничеството му с Патрик Лусиер по „Кървавият Свети Валентин 3D.” Впоследствие двамата стават автори и на сценария за „Хелоуин 3D” за Dimension Films.
Фармър е страстен почитател на комикси и си сътрудничи със Стив Найлс (30 Days of Night) и Томас Джейн (Наказателят) по поредицата от комиксови книги „Alien Pig Farm.”
Фармър има и малки роли като актьор в „Джейсън Х” и „Кървавият Свети Валентин.”
Майкъл де Лука (Продуцент) е бивш шеф продукция в DreamWorks и New Line Cinema, който основава собствената си компания Michael de Luca Productions през 2004 година. Той сключва договор за развитие и продуциране на проекти съвместно с Columbia Pictures. Де Лука се стреми да разработва филми заедно с творци с отличителен визуален стил, както и проекти с потенциал за последващи продължения.
Майкъл де Лука е продуцент на спечелилата Златен глобус драма на Дейвид Финчър „Социалната мрежа” с Джеси Айзенбърг и Андрю Гарфийлд.
Проектите му съвместно с Columbia Pictures включват още „Затура” на Джон Фавро; „Призрачен ездач” с Никълъс Кейдж; и драмата „21” с участието на Кевин Спейси и Джим Стърджис.
По време на престоя си в DreamWorks Майкъл де Лука отговаря за разработването на игрални филми и продуцира „Доброто старо време” (Old school) на Тод Филипс; хитовата комедия на Адам Макей и Уил Фарел „Водещият” (Anchorman); „Държавен глава” с Крис Рок и Бърни Мак; „Спечели среща с Тед Хамилтън” с Джош Дюамел и Кейт Босуърт.
Преди това прекарва 7 години като Президент в New Line Cinema. По време на престоя си в компанията създава успешни поредици като „Блейд”, „Остин Пауърс” и „Час пик.” Дава зелена светлина на хитове като „Седем”, „Да разлаеш кучетата”, „Плезънтвил” и „Буги нощи.” Де Лука помага за началото на кариерата на режисьори като Джей Роуч, Брет Ратнър, Гари Рос, Алън и Албърт Хюз, Питър и Боби Фарели, Ф. Гари Грей и много други.
Ави Лърнър (Изпълнителен продуцент) е съпредседател на Nu Image и Millennium Films. С над 300 филма зад гърба си Лърнър е един от най-успешните продуценти и разпространители на независимо кино. Сред последните му хитове се нареждат „Непобедимите” на Силвестър Сталоун и „Механикът” с Джейсън Стейтъм.
Лърнър е роден в Хайфа, Израел през 1947 година. Учи икономика в университета на Тел Авив и служи в паравоенните формирования към израелската армия. След кратка работа в банковия сектор, през 1972 Лърнър се насочва към филмовия бизнес и създава първото автокино в Израел. Впоследствие създава верига от 6 киносалона в страната.
В края на 70-те години е сред първите осъзнали огромния потенциал на видео пазара и на практика окупира търговията с видео продукти в Израел, подписвайки договори за над 7000 заглавия.
През 1984 заминава за Южна Африка, където продуцира римейк на „Рудниците на цар Соломон” с участието на Ричард Чембърлейн и Шарън Стоун. Успехът на филма води до продължение и решението на Лърнър да продаде бизнеса си в Израел, за да се премести изцяло в Южна Африка.
Между 1984 и 1992 Лърнър продуцира над 40 филма, които продава по целия свят. През 1986 година купува веригата киносалони Metro cinema и навлиза в пазара на видеопродукти в Южна Африка. През следващите 4 години изгражда компанията Nu Metro Entertainment Group, която се занимава с производство, разпространение, кинопоказ и видеодистрибуция на филми в страната.
Заради нестабилната ситуация в Южна Африка в началото на 90-те години Лърнър продава активите си в страната и се мести в Лос Анджелис.
През 1992 основава в САЩ Nu Image, която на свой ред създава Millennium Films през 1996, за да отговори на нуждата от качествени и високобюджетни екшън филми за големия екран. Nu Image от своя страна остава ориентирана към заснемането на филми, насочени директно към видео пазара. Двете компании са продуцирали повече от 230 филма.
Днес Лърнър е един от най-уважаваните и успешни продуценти в сферата на независимото кино. Той е член на борда на директорите на Асоциацията на независимите продуценти, а също и на Асоциацията на Американския филмов пазар. Компаниите му продуцират средно по 14-15 филма на година.
Лърнър е продуцирал филми като „Черната далия” на Брайън де Палма; „16 пресечки” с Брус Уилис; „88 минути” с Ал Пачино; „Договорът” с Морган Фриймън и Джон Кюсак; „Джон Рамбо” със Силвестър Сталоун; „Праведно убийство” с Ал Пачино и Робърт де Ниро, и още много други популярни заглавия, разпространявани по целия свят.
Браян Питърсън (Оператор) започва сътрудничеството си с режисьора Патрик Лусиер по „Бял шум 2: Светлина.” Съвместната им работа продължава с „Кървавият Свети Валентин 3D.”
Някои от другите филми, по които е работил като оператор включват „Ефектът на пеперудата 2”, „Градски легенди: Развръзката”, „Дългият уикенд” и др. Работил е и като оператор на втори екип по високобюджетни продукции като „Аз съм легенда”; „Срещи с Дейв”; „Аз, роботът”; „Подземен свят: Еволюция”; „Скуби Ду 2” и др.
Телевизионните му проекти включват успешната поредица „Dark Angel”, за която през 2001 получава награда CSC за Най-добър телевизионен оператор.
Нейтън Амундсон (Сценограф) има кратка кариера в Боливуд като злодей в телевизионна сапунена поредица преди да се завърне в Холивуд, за да работи по пълнометражни филми като концептуален художник. Последвалата кариера включва хитове като „Професия блондинка” и „Италианска афера.”
Амундсон преминава към цялостния дизайн на филмови продукции и работи с Вим Вендерс по „Земя на изобилието.” Следва „Не ме търси” на Сам Шепърд, за който Амундсон е удостоен с приза за Най-добър сценограф при раздаването на Германските филмови награди през 2006 година.
Мери Маклауд (Дизайнер на костюми) прави дебюта си като дизайнер по костюмите с революционната комедия „Porky’s.” Впоследствие работи отново с режисьора Боб Кларк по „A Christmas Story” и получава номинация за наградата Джини, канадски еквивалент на Оскар. През 2006 отново е номинирана за същата награда за работата си по „Fido” с Били Конъли и Кари-Ан Мос.
Богатата й кариера включва работа по филми като „Виж кой говори”, „Светците от Бундок”, „3000 мили до Грейсленд”, „Гориво в кръвта”, „Заразно зло: Апокалипсис”, „88 минути” и римейк на „Хелоуин”, режисиран от Роб Зомби.
Девън Лусиер (Монтаж) е син на режисьора и сценарист Патрик Лусиер. Израствайки във филмова среда, постепенно той научава различни аспекти от работата на баща си. Лусиер работи като асистент монтажист по „Принцът на Персия: Пясъците на времето” и предстоящия „Приключенията на Тинтин: Тайната на еднорога.” Сред другите филми, по които е работил се нареждат „Карантина”, „Окото” и „Послепис: Обичам те” с Хилари Суонк.
Лусиер отговаря и за монтажа на специални ефекти по „Кървавият Свети Валентин 3D” и „Armored.”
|