Роден в Германия, Маркъс Ниспел (режисьор / продуцент) реализира дебюта си като режисьор на кино-продукция с класика, "Тексаско клане”, с продуцент Майкъл Бей. Той започва кариерата си в рекламния бизнес, като художествен директор в компанията ‘Young & Rubicam’, във Франкфурт, Германия. Ниспел се премества в Америка със стипендия “Fulbright”, през 1984 г., на двадесет-годишна възраст и дебютира като режисьор на серия музикални видеоклипове на ‘C&C Music Factory’. Докато живее в Ню Йорк, той основа и управлява неговата собствена компания за кино-продукции, ‘Portfolio Artists Network’, преди да се слее се с ‘RSA’ - САЩ, и след това се присъединява към ‘MJZ’ (2000 г.).
Маркъс Ниспел режисира над 1000 реклами и музикални видеоклипове. Сред неговите търговски клиенти са : ‘AT&T’, ‘Audi’, ‘Canon’, ‘Chase’, ‘Coca-Cola’, ‘Dr. Pepper’, ‘Fidelity’, ‘Kodak’, ‘Levi’s’, ‘L’Oreal’, ‘Marlboro’, ‘Mercedes’, ‘Motorola’, ‘Nike’, ‘Panasonic’, ‘Pepsi’, ‘RCA’, ‘Showtime’, ‘Sprint’, ‘Sprite’, ‘Unisys’, ‘UPS’, ‘US Postal Service’, ‘VISA Gold’ както и телевизиите MTV, ‘CBS’ и ‘ЕнБиСи’.
Сред артистите, чиито музикални видеоклипове е режисирал Ниспел се нареждат : групите – “Spice Girls”, “Simply Red”, “No Doubt”, “Fugees”; и изпълнителите – Пъф Деди, Джордж Майкъл, Джанет Джексън, Елтън Джон, Арета Франклин, Шер, Марая Кери, Тони Бенет, Браян Адамс, Глория Естефан и др..
За работата си, Ниспел е бил награждаван с многобройни международни призове за реклама : няколко награди ‘Clio’; награда ‘Moebius’, Гран-при-то на наградите ‘BDA’, почести от филмовите фестивали в Ню Йорк, Хюстън и Чикаго; и Клубът на художествените директори. Той събира 12 номинации за музикални видеоклипове от наградите на музикалната телевизия ‘MTV’, измежду които е и награда за най-добър европейски видеоклип, на изпълнителя Джордж Майкъл. Ниспел печели две награди ‘Billboard’ и награда от Асоциацията на продуцентите на музикални видеоклипове, както и награда за ‘MVPA’ за постижения и цялостен принос, през 2001 г..
Режисьорът е бил тема на два документални филма. През 1997 г., той е водещ на шоуто на ‘AICP MOMA’. ‘AICP’ го удостоява с няколко награди и неговото работата вече е част от постоянната експозиция на Музея на съвременното изкуство.
През 1996 г., Маркъс Ниспел е почетен с ретроспекцията на неговите музикални видеоклипове, представена в кино-центъра на обществото “Линкълн”. Той бива споменат в глава от книгата на Армънд Уайт за поп-революцията и е удостоен с награда ‘Black Achievement’, за положителното изобразяване на афро-американците в масовите медии.
Майк Mедавой (продуцент) започва своята кариера в студиата ‘Universal’, през 1964 г.. Той се издигна от стаята за кореспонденция до катсинг директор. През 1965 г., Медавой става агент в корпорацията ‘General Artist’ и след това вице-президент на агенцията ‘Creative Management’. След като се присъединява към агенцията ‘International Famous’ като вице-президент, отговорен за отдел кино-продукции, през 1971 г., той работи с такива престижни клиенти като – Стивън Спилбърг, Франсис Форд Копола, Терънс Mалик, Джейн Фонда и мн. др.. През 1974 г., той е назначен като старши вице- президент на ‘United Artists’, където той е част от екипа на “Полет над кукувиче гнездо”, “Роки” и “Annie Hall”.
Четири години по-рано, Медавой основава компанията ‘Orion Pictures’. По време на неговата работа в компанията, са реализирани продикциите : “Взвод”, “Амадеус”, “Робокоп”, “Хана и нейните сестри”, “Терминатор”, “Dances with Wolves” и “Мълчанието на агнетата”. След дванадесет плодотворни години в ‘Orion Pictures’, продуцентът става президент на ‘TriStar Pictures’. Под неговата егида са реализирани критично приветстваните бокс-офиси : “Филаделфия”, “Терминатор 2: Страшният Съд”, “Безсъници в Сиатъл”, “Катерачът”, “The Fisher King”, “Легенди за страстта” и “Hook”. От всички проекти за кино-продукции, в които е бил замесен продуцентът, 16 са били номинирани за наградите ‘Оскар’ и 7 от тях са спечелили.
Майк Mедавой е носител на безброй призове и награди. Той получава награда ‘Пионер на киното за 1992 г’, награда за Постижения в кариерата от университета на централна Флорида (2002), както и награда ‘Neil H. Jacoby’, за изключителен принос към човечество. През 2001 г., той е удостоен с награда за Постижения в киното, на филмовия фестивал на Израел.
Разширявайки своята съпричастност към общността, Майк е назначен в Съвета на директорите на Музея за науката и промишлеността в Лос Анжелис, както и като пълномощник към съвета на Лос Анжелис, който се занимава с паркове и места за отмора. Той е член на Съвета от директори на университета на Тел Авив.
Актуален президент и съ - основател на ‘Phoenix Pictures’, Майк Медавой е работил и над продукциите : “Народът срещу Лари Флинт”; “Огледало с две лица”, “U-Turn”, “Прилежен ученик”, “Тънка червена линия”, “Дик”, “Градски легенди” (1 и 2), и “The Sixth Day”. “Тънка червена линия” е номиниран за 7 награди ‘Оксар’, получава пет номинации от Филмовите критици в Чикаго, печели ‘Златна мечка’ на Филмовия фестивал в Берлин, и пет награди ‘Golden Satellite’. ‘Phoenix Pictures’ реализират също така и продукциите : “Първичен инстинкт”, “Семейно проклятие”, “In My Country”, и “Стелт”.
Брадли Дж. Фишер (изпълнителен продуцент) започва кариерата си в компанията ‘Phoenix Pictures’, през август 1998 г., като изпълнителен асистент на Майк Mедавой. Докато работи в компанията, Фишер е част от екипа, който търси, развива и създава много проекти за компанията, измежду които е продукцията “Zodiac”, режисиран от Дейвид Финчър, над който той също така работи като продуцент. В “Zodiac” участват актьорите Джейк Гиленхал, Марк Ръфало и Робърт Дауни младши.
Измежду филмите, над които Фишър работи са и “Resurrecting The Champ”, режисиран от Род Лури и с участието на Самюъл Л. Джексън и Джош Хартнет; и комедията “License To Wed”, режисиран от Кен Куапис и с участието на Робин Уилиямс.
Сред проектите, в които продуцента участва, по време на работата си в компанията ‘Phoenix Pictures’ са и филмите : “Koko”, на Питър Строб; “The Moon Is A Harsh Mistress”; “The Brass Wall”, базиран на книгата на Дейвид Коциниевски и с участието на Марк Ръфало.
Брадли Фишер завършва университета в Колумбия, през 1998 г. и е местен жител на Ню Йорк.
Сред филмите, над които е работила Лаета Калогридис (сценарий) се нареждат филма на Оливър Стоунс, “Александър” и фантастичния трилър “Night Watch”. Един от бъдещите проекти на сценаристката е кино-продукцията на Джеймс Камерън, “Battle Angel”.
Само няколко месеца след като получава магистърска степен от университета на Тексас, през 1973 г., Даниъл К. Пърл (оператор) застава зад камерата на продукцията “Тексаско клане”, която е част от постоянната колекция от филми на Музея на съвременното изкуство в Ню Йорк. Сред филмите, над които работи операторът са и възстановката на филма на Маркъс Ниспъл, “Тексаско клане” и “Captivity”, на режисьора Роланд Джоф.
През тридесет - годишна си кариера, Пърл работи по множество проекти вариращи от независими продукции и филми, до музикални видеоклипове и реклами. Той печели две награди на музикалната телевизия ‘MTV’, за най-добър оператор. През 1996 г., Пърл става първия кинематограф, получил награда ‘MVPA’, за Постижения като оператор.
Грег Блеър (дизайнер на декорите) работи с различни високо-уважавани режисьори, като създава декорите за музикални видеоклипове и реклами. Блеър започва съвместната си работа с режисьора Маркъс Ниспел през 2001 г. и оттогава двамата работят над петдесет реклами, както и над класическия филм на ужасите, “Тексаско клане”. Блеър е възпитаник на училището по узкуства ‘Tisch’, към университета в Ню Йорк и колежа “Claremont McKenna”, в Калифорния.
Джей Фридкин (редактор) започва кариерата си като редактор на късометражните видеоклипове за представянето на такива филми като “Смъртоносно оръжие”, “Умирай трудно”, “48 часа” и “Вещиците от Истуик”. Той започва да редактира музикални видеоклипове и реклами, след като среща Маркъс Ниспъл, който също е в началото на своята кариера като режисьор. Заедно те работят над видеоклиповете на артисти като – Марая Кери, Били Джоел, Лутър Вандрос; както и над различни рекламни клипове за марки като – ‘AT&T’, ‘Renault’, ‘US Postal Service’. Фридкин работи и с други режисьори, сред които са и Боб Гиралди, Дейвид Келог и Джим Картнър.
След като редактира рекламните видеоклипове за филмите на Джордж Милър, “Вещиците от Истуик”, той е поканен от Милър да съ - редактира филма “Бейб”, както и втората му част, за който е номиниран за ‘Оскар’, за най-добър редактор.
Джей Фридкин реботи над рекламите за такива клиенти като ‘EMC’, ‘Cargill’, ‘Starlight Foundation’, ‘Nissan’ и ‘Kia’. Той също така редактира телевизионния филм на Маркъс Ниспъл, “Франкенщайн”.
Април Рене (дизайнер на костюмите) е много награждавана дизайнерка на костюми, която работи с едни от най-знаменитите режисьори на Холивуд : Сър Ричард Aтенборуг, Брус Берсфорд, Алън Рудолф и Норман Джюсън. Тя печели две награди ‘Genie’, за най-добри постижения в дизайна на костюмите – за филма на Франсоа Жирар, “Red Violin”, с участието на Самюъл Л. Джексън, акто и за “Grey Owl”, с участието на Пиърс Броснан.
Сред филмите, над които е работила дизайнерката се нареждат : “Изворът на живота”; “Нощ в музея”; “Най-великата игра”; “Noel”; “След утрешния ден”; “Самопризнанията на един опасен ум”; “Black Robe”; “Children of a Lesser God”; “Любовна песен”; “Обир”; и “Agnes Of God”.
Измежду телевизионните продукции, над което е работила Април Рене се нареждат и “Tales From The Neverending Story: The Resurrection”, “The Hound of the Baskervilles”, “Audrey Hepburn” и “Million Dollar Babies”, за телевизия ‘CBS’.
Джонатан Eлиас (музика) композира музиката към филмите : “Children of the Corn, Vamp”, “Two Moon Junction”, “Rude Awakening” и “Forced March”. Той работи като ко - продуцент на документалния филм “Hubert Selby Jr.: It’ll Be Better Tomorrow”. Елиас композира и написва текстовете за многоезичния хоров и симфоничен запис – “The Prayer Cycle”, през 1999 г.. Композиторът работи с изпълнители като Аланис Морисет, Джеймс Тейлър, Джон Уилямс и Линда Ронстат.
|