През 1939 г., когато Джеймс Търбър публикува за първи път ТАЙНИЯТ ЖИВОТ НА УОЛТЪР МИТИ , той внася своя игрив модернистичен стил в историята, подмамвайки читателите директно в преживяванията на фантазиите на Уолтър Мити.
През 2013 г. Бен Стилър се надява да направи нещо подобно като използва похватите на съвременното кино, за да представи визуално историята по начин, какъвто не е било възможно да се направи по времето на Търбър . Той знае, че има няколко начина да подходи към света на фантазиите на Мити. Но смята, че има само един, който е правилният за това, което иска зрителите да почувстват: с помощта на умело създадена хипер-реалност, която да слива вътрешния поток на съзнанието на Мити с това, което се случва във външния свят.
„На всеки се е случвало да разговаря с някой, докато в този момент в главата му всъщност си представя, че е на съвсем различно място, - обяснява той. - Това е, което искахме да уловим."
Смесицата от сладка и забавна меланхолия е богат извор на вдъхновение, който залива всеки, който участва в продукцията.
„Да се направи филм, който отдава почит на интелекта на зрителя и го отвежда някъде, където никога преди не е бил така едновременно забавляван и удовлетворен емоционално - това е нещото, заради което си заслужава всяко едно усилие." - заключава Джон Голдуин.
|